Dolby Digital-ex klinkt harder (dynamischer) dan Dts-es

Gestart door ryu, december 30, 2003, 04:52:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ryu

Hebben jullie het ook gemerkt of is er een defect aan mijn apparatuur, dat bij het bekijken van LOTR 4 disc de DD-ex soundtrack net iets harder klinkt dan de Dts-es track? Dat is vooral op te merken in het centerkanaal. ??? Dat hoort toch niet? de Dts-es track moet toch superieur zijn aan de DD track en zeker bij LOTR box.
Ik heb een sacd 1000 op een pioneer ax10 en kan schakelen tussen de DD en DTS track.
Mijn verzoek aan degenen die ook LOTR 4 disc hebben: Hoe is dat bij jullie?? ???zouden jullie kunnen kijken of dat ook bij jullie zo is?
alvast bedankt voor jullie moeite
Pioneer vsa ax10
Philips sacd 1000
B&W 804, 805, HTM1 en Cdm1NT (sb)
StormIII

J.A.F._Doorhof

Hi,

Mixen kunnen inderdaad soms verschillen.
Meestal geef ik de voorkeur aan de DTS tracks, maar op sommige releases is dit inderdaad de Dolby track, toch heb ik bij TTT gekozen voor DTS omdat dit veel ruimtelijker en minder digitaal klonk (de DD track vondt ik wat schreeuwerig).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Phydomir

Gaat dit over de FOTR of TTT??

Dan kan ik het ook eens testen.

ryu

Ik heb het getest bij TFOTR, deel 1 dus, maar het verbaast me niet als dat ook bij deel 2 zo is.
Het is denk ik ook wel een kwestie van smaak, wat je mooier vin klinken. Ik vin dus dat de DD track veel beter klinkt.
Het lijkt wel alsof bij het afspelen op Dts, de speakers achter een gordijn staan. Alles klinkt net iets doffer.
Pioneer vsa ax10
Philips sacd 1000
B&W 804, 805, HTM1 en Cdm1NT (sb)
StormIII

Marcel_T.

Ik heb deze ervaring ook bij TTT. Dolby klinkt in dit geval dynamischer, terwijl ik zelf meestal de voorkeur geef aan DTS tracks.

Mvg Marcel
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

garmtz

Dat klopt. Bij LOTR 1 FOTR klinkt bij de regio 2 versie de DTS track slechter dan de DD track (ook na aanpassing van de niveaus, zodat DD en DTS even luid zijn). Dit is weer typerend voor een regio 2 release, want in regio 1 klinkt de DTS track wel duidelijk beter.