Interlink shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, augustus 25, 2006, 09:41:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiotwin

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 10:16:59
Wedervraag: hoe vind je hem in verhouding tot de Blue Heaven? ::)

Ze lijken wel wat op elkaar,de vM vindt ik iets helderder.Omdat jij de vM ook kent vroeg ik me af wat het verschil is tussen bv de Artspeak interlink.
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Ik zou eerder proberen de set eens op de tegenoverliggende muur te zetten (180 graden omdraaien). Dan moet je nog steeds uit kunnen komen met het scherm en de set er naast (en een kleinere kast onder je scherm) en heb je aan 3 meter kabel voldoende voor de fronts. De SVS laat je dan gewoon staan waar hij staat. ;)

Wat betreft die digitale interlinks: het wordt tijd dat je daar eens naar gaat luisteren. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audiotwin op september 11, 2006, 10:37:18
Ze lijken wel wat op elkaar,de vM vindt ik iets helderder.Omdat jij de vM ook kent vroeg ik me af wat het verschil is tussen bv de Artspeak interlink.

De ArtSpeak heeft meer zwart, meer rust, zit beter in het ritme (rhythm & pace) en is iets beter gepinpoint. Daarnaast is de ruimtelijke aftekening rondom instrumenten beter en is er meer lucht.

Alleen is hij wel een stukje duurder.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 10:35:17
O maar dat valt helemaal niet tegen  :o


Het zijn de prijzen die ik heb betaald voor 2 paar,dus met wat zoeken moet dat wel lukken :D
Tevredenheid!!!

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
-Stereo-apparatuur achter/tussen je front speakers ipv helemaal in de andere hoek vd kamer
Mee eens, iets waar ik al regelmatig over nadenk (qua plaatsing van de spullen). Zowiezo ga ik het domweg een keer uitproberen om de versterker en cd speler dicht bij de speakers te zetten en dan met een kort stukje kabel aansluiten op de speakers.

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
-2x2m speakerkabel ipv 46m
Zie boven. Enne het is 60 meter  ;D (2x 15 m en dan bi-wired)

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
-Set neerzetten waar die het beste tot zijn recht komt (dus niet: dit is de enige plek waar de woonkamer de woonkamer blijft)
Zie boven.

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
-Meer demping/diffusie etc van muren/plafond (bv wandkleden, auralex panelen en andere waf onvriendelijke maatregelen ;D)
Ook mee eens en wie weet ga ik nog eens kijken wat ik hier mee kan doen...

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
-andere indeling woonkamer- speakers ivm 'weglekken' geluid (HSN 8))
Dit is wat mij betreft het lastigste punt, dit zie ik zelf niet zo zitten en de vrouw ook niet. Uiteraard besef ik dat het dan een compromis zal blijven.. Toch zal ik er nog eens goed mijn hoofd over breken! Er is wel een optie (al heb ik er weinig zin in) en dat is de muur eruitbreken rechts van de sweetspot wardoor de kamer groter wordt (en ik mijn gangkast kwijt ben). En door die meer ruimte ook plaatsingsmogelijkheden heb.

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
Wat ik probeer te zeggen: je kan upgraden wat je wil, maar die zaken blijven je hoe dan ook parten spelen :P
Ik snap ook dat je niet alleen woont, maar ook nog een mooie vrouw hebt die je graag tevreden houd....zolang je er maar van bewust bent..... ;)
Je hebt helemaal gelijk Jasper en ja ik ben me volledig van deze punten bewust. Sterker nog, het is 1 van de redenen die me weerhouden om nog meer geld uit te geven aan de apparatuur (speakers!). Ik heb laatst de duurdere Paradigms signatures gehoord maar ben me steeds meer gaan realiseren dat ik (naast de hele dure apparatuur die er stond) ook naar een veel betere akoustiek en opstelling heb geluisterd.

R

Wat een leuke overpeinzingen en resultaten weer om te lezen. Volgens mij is het een leuke tijd zo geweest met z'n alleen en het mooie kabelgeweld. Ook erg leuk om te lezen dat de Nordost zo goed om uit de bus komt. Zo ervaar ik mijn frey hier ook echt. Ja, prijzen zijn inderdaad erg hoog, maar wat je er voor terug krijgt is ook wel wat O0. Zo gek als de tyr zou ik het niet maken ( misschien tweedehands ooit). Was wel even ploeteren om de 4 pagina's sinds gister bij te lezen :D

FrankB

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 10:14:28
Maar wel een digitale interlink en daarbij zijn de gehoormatige verschillen even groot, zo niet groter dan bij analoge interlinks.

Shit, ben ik het WEER met je eens ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Citaat van: Ruben op september 11, 2006, 10:54:27
Was wel even ploeteren om de 4 pagina's sinds gister bij te lezen :D
;D

Hoe zouden kabel sceptici eigenlijk staan tegenover ons verslagje/bevindingen?
Krijg stiekem zin om 't op 't welbekende concurrende forum met die vogel als admin te posten om te zien hoe dat daar valt >:D

(maar ik zal 't niet doen hoor)


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: FrankB op september 11, 2006, 10:57:15
Shit, ben ik het WEER met je eens ;D

Het moet toch geen gewoonte gaan worden... ;D ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ik heb net van het weekend m'n powercables geupgrade, ben nog steeds in de markt voor een goede 2.5 meter interlink voor tussen m'n TAG en Levinson
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op september 11, 2006, 10:33:56
46m speakerkabel joh?
Nee 60m  ;D

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
ok: Actielijst voor Audioloog:
1.  1 korte wand toewijden aan audio
Ik geef toe, het is een optie!

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
2.  degelijk meubel kopen en al die andere 37 DVD spelers naar een eigen opstelling
Die moeten ook analoog aangesloten op de versterker (film luisteren doe ik wel digitaal ivm dolby digital).

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 10:29:59
3.  kabelplan trekken (2x 3m speakerkabel + bijbehorende interlinks + voeding)

;D ;D ;D
:o  :-X Ik heb nog heel wat om te overpeinzen  ;D

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 11:00:19
Krijg stiekem zin om 't op 't welbekende concurrende forum met die vogel als admin te posten om te zien hoe dat daar valt >:D

Alsjeblieft niet, Jasper. Dan krijgen we die azijnzeikers ook weer hier op het forum... :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#287
Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 10:37:49
Ik zou eerder proberen de set eens op de tegenoverliggende muur te zetten (180 graden omdraaien). Dan moet je nog steeds uit kunnen komen met het scherm en de set er naast (en een kleinere kast onder je scherm) en heb je aan 3 meter kabel voldoende voor de fronts. De SVS laat je dan gewoon staan waar hij staat. ;)
Dat is praktisch gezien inderdaad een optie ja. Wel is er dan het nadeel dat ik vanaf mijn bank tegen een flat opkijk ipv de natuur in. Ja ik weet het als ik dat belangrijker vind dan moet ik ook verder niet zeuren  ;D

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 10:37:49
Wat betreft die digitale interlinks: het wordt tijd dat je daar eens naar gaat luisteren. 8)
Ga ik een keer doen!

Audiofiel

#288
Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:04:09
Ga ik een keer doen!

Haal je mij nu met Jasper door de war? Wat doe jij toch met al die quotes op de verkeerde plek? Dat is al de tweede keer in dit topic... ::)

Edit: je hebt het inmiddels gewijzigd. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:04:09
Dat is praktisch gezien inderdaad een optie ja. Wel is er dan het nadeel dat ik vanaf mijn bank tegen een flat opkijk ipv de natuur in.

Dan moet je gewoon gaan staan. Of een spiegel ophangen buiten waardoor je de natuur kunt zien. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 11:05:35
Haal je mij nu met Jasper door de war? Wat doe jij toch met al die quotes op de verkeerde plek? Dat is al de tweede keer in dit topic... ::)
Ik had het al verbeterd voor ik deze weer las  ;D
En je hebt gelijk das de 2e keer, alleen had ik het de 1e keer niet door en nu gelijk wel. Uiteraard ligt het aan windows XP  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 11:05:35
Haal je mij nu met Jasper door de war? Wat doe jij toch met al die quotes op de verkeerde plek? Dat is al de tweede keer in dit topic... ::)

Edit: je hebt het inmiddels gewijzigd. ;D
Haha deze keer is de geschiedvervalsing dus niet meer te bewijzen  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 11:07:24
Dan moet je gewoon gaan staan. Of een spiegel ophangen buiten waardoor je de natuur kunt zien. :P
:-X

Raphie

Ja voor je het weet staan er allerlei rare dingen
Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:07:33
Ik vond die hele sessie eigenlijk zwaar..... ga vanmiddag maar naar het Kruidvat om die all in one op te halen.
Iemand nog een CEC kopen?  ;D ;D
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 11, 2006, 11:00:19
;D

Hoe zouden kabel sceptici eigenlijk staan tegenover ons verslagje/bevindingen?
Krijg stiekem zin om 't op 't welbekende concurrende forum met die vogel als admin te posten om te zien hoe dat daar valt >:D

(maar ik zal 't niet doen hoor)



Toch lijkt het me wel lachen  >:D
Maar ach het zal er toe leiden dat dit topic op slot gaat en dat zou weer jammer zijn  :P

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:08:35
Haha deze keer is de geschiedvervalsing dus niet meer te bewijzen  ;D

Hoe verklaar jij dit dan?

Citaat van: Audioloog op Vandaag om 11:04:09
« Laatste verandering: Vandaag om 11:04:47 door Audioloog »

::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op september 11, 2006, 11:04:09
Dat is praktisch gezien inderdaad een optie ja. Wel is er dan het nadeel dat ik vanaf mijn bank tegen een flat opkijk ipv de natuur in. Ja ik weet het als ik dat belangrijker vind dan moet ik ook verder niet zeuren  ;D

Dat is niet zomaar een optie, dat is een hele goede optie  ;)
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2006, 11:10:26
Hoe verklaar jij dit dan?

Citaat van: Audioloog op Vandaag om 11:04:09
« Laatste verandering: Vandaag om 11:04:47 door Audioloog »

::)
Dat bewijst inderdaad dat er wat gewijzigd is , maat niet WAT er gewijzigd is  >:D