Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nosferatu

Heeft even een paar maandjes geduurd (understatement  ::)) maar vandaag binnen gekregen, de Nikon Z 24-120mm f/4 S. Lens die m'n Z 24-200mm f4-6.3 gaat vervangen als 'walkaround' lens.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

AudioEnZo

Lees daar goede verhalen over, mooi objectief en veel fotografeer plezier ermee [emoji1303]

LittleNinja

Citaat van: Nosferatu op juli 11, 2022, 21:00:37
Heeft even een paar maandjes geduurd (understatement  ::)) maar vandaag binnen gekregen, de Nikon Z 24-120mm f/4 S. Lens die m'n Z 24-200mm f4-6.3 gaat vervangen als 'walkaround' lens.

Lijkt me een geweldige voor op reis onder andere! Ik zie mensen feit soort focal ranges ook gebruiken voor studio fotografie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Citaat van: LittleNinja op juli 11, 2022, 23:28:47
Lijkt me een geweldige voor op reis onder andere! Ik zie mensen feit soort focal ranges ook gebruiken voor studio fotografie.
Met m'n DSLR's gebruikte ik de Sigma 24-105mm f/4 80% van de tijd. Kan prima leven met minder bereik (de 24-70mm f/2.8 zit 95% van de tijd op m'n Z7ii) omdat ik 'hier' makkelijk lenzen kan wisselen mocht het nodig zijn. Op vakantie wil ik gewoon wat minder gewicht en lenzen bij me hebben maar toch voldoende bereik. Vandaar deze lens.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

LittleNinja

Prima beredenering. Kom maar op met die platen! :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Citaat van: LittleNinja op juli 12, 2022, 12:40:05
Prima beredenering. Kom maar op met die platen! :D
Platen ? Wat hebben LP's met fotografie te maken ?  :blink:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

LittleNinja

Citaat van: Nosferatu op juli 12, 2022, 15:20:13
Platen ? Wat hebben LP's met fotografie te maken ?  :blink:

Beiden vallen onder kunst? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Citaat van: LittleNinja op juli 12, 2022, 20:43:20
Beiden vallen onder kunst? :D
Sony fanboys take snapshots, Canonistas take photographs, Nikonians create Art:D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

AudioEnZo


J.A.F._Doorhof

Amateurs denken dat het aan de camera ligt :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 12, 2022, 22:51:35
Amateurs denken dat het aan de camera ligt :)

Hahahah!!! Dat is de mooiste aanvulling! :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Wat nemen we alles weer serieus !  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

AudioEnZo

Citaat van: Nosferatu op juli 13, 2022, 08:55:14
Wat nemen we alles weer serieus !  :D
Ho ho, ik heb erom gelachen hè  >:(

Bummer, ik heb een Sony  ::)  :D

J.A.F._Doorhof

Amateurs maken zich zorgen om de camera's en denken dat die invloed heeft....

Pros gebruiken Sony ;)
Zo beter?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: Nosferatu op juli 13, 2022, 08:55:14
Wat nemen we alles weer serieus !  :D


Wat jullie dus eigenlijk zeggen is dat ik mijn Sony set moet uitbreiden met minimaal Nikon en Canon om echt een complete fotograaf te worden.. :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2022, 10:29:59

Wat jullie dus eigenlijk zeggen is dat ik mijn Sony set moet uitbreiden met minimaal Nikon en Canon om echt een complete fotograaf te worden.. :blink:
Nee joh, gewoon je Sony 'speelgoed' wegdoen.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

LittleNinja

Citaat van: Nosferatu op juli 13, 2022, 12:03:27
Nee joh, gewoon je Sony 'speelgoed' wegdoen.  :angel:

Ik blijf nog wel even doorspelen met mijn speelgoed. Het is het kind in mij. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2022, 12:50:57
Ik blijf nog wel even doorspelen met mijn speelgoed. Het is het kind in mij. :D
En groot gelijk heb je.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

LittleNinja

Meestal heb ik bijzondere ervaringen met het bedrijf Cameranu, maar dit keer was het toch echt KameraExpress die me wist te verbazen..

Eind februari kocht ik een L bracket van het merk Smallrig bij het bedrijf. Enkele weken geleden voelde ik ineens dat er een scharniertje losser leek te zitten. Ik dacht "laat ik die vanavond maar even proberen vast te draaien.". Echter een minuutje verder lag het onderdeeltje er plotseling vanaf en was het minuscule schroefje verdwenen.

Even een meldinkje gedaan bij de organisatie via hun chatfunctie. Ik moest maar even naar de winkel komen (30 a 40 minuten rijden). Prima.

Eenmaal daar leg ik het euvel uit en kreeg ik te horen dat ze van SmallRig een setje schroefjes hebben van €20, maar waarvan ze niet eens konden zien of "mijn schroefje" er bij zou zitten. Wel een bergje schroefjes waar ik helemaal geen kont aan zou hebben. Het advies werd dus dat ik het beste even ergens een schroefje kon gaan kopen. Ik mocht hem ook terugsturen voor reparatie maar als de fabrikant dan zou vinden dat het niet onder garantie zou vallen, betaal ik minimaal €75 onderzoekskosten.

Ik kan daar een beetje moeilijk mee overweg... ik had net zo goed een plak aluminium kunnen halen via Aliexpress voor €10. Als je €65 betaald voor een alu hoekje, mag je toch wel verwachten dat er geen onderdeeltjes vanaf donderen na een paar maandjes gebruik. En als dat wel gebeurt, los je het gewoon op en ga je niet je klant op die manier het bos in sturen.

Oh ja.. laatste aanwinst:
Een Hahnel Cube 2 accu lader om een niet lekker werkend exemplaar te vervangen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Beste kun je small rig zelf even mailen. Die hebben vaak veel meer opties als de winkel. De winkel is afhankelijk van wat ze hebben. Je hebt grote kans dat het helemaal niet los verkocht word en dat ze bij small rig het gewoon in een envelop gooien.

Heb zelf problemen gehad met een JHS pedaal
Winkel kon/wilde niets doen omdat het buiten garantie viel.
JHS gemaild en die zijn er serieus mee bezig gegaan qua oplossingen en toen dat niet wilde voor shipping een gloednieuwe versie gekregen.

Dus ik zou ze gewoon even mailen.
En anders heb ik nog wel tips voor l brackets die goedkoper zijn en perfect werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Heb je nog exact zo'n zelfde schroefje in die beugel ergens zitten ?
Dan zou je met dat schroefje te laten meten wel vervangers los kunnen bestellen.
Je hebt nl us maten (imperial) en eu maten (metrisch) en dan nog diverse diktes per 0,1mm.

€20 voor een setje schroefjes ?  :wacko:

Deze heb ik wel in de la liggen maar of er eentje past is dan de grote vraag.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1000-delig-assortiment-horlogeschroefjes


Nosferatu

Bijzondere ervaring Ninja, eventuele onderzoekskosten rekenen welke meer kost dan een nieuwe voor een stom missend schroefje.

Had laatst voor een verwachte regenachtige vakantie (Schotland  :smile:) een goedkope stormparaplu gekocht bij een Bol.com reseller. 1x gebruikt en we zagen een paar minuscule gaatjes in het doek. Mailtje eraan gewaagd, geen probleem, gooi maar weg, we sturen direct een nieuwe. Daarna een litertje anti-groen (voor bestrating, NIET voor fotografie  ::)) welke bij aankomst lekte. Ook hier per direct een nieuwe fles opgestuurd. Wil je de oude fles terug ? Nee joh, teveel moeite, gebruik gewoon wat er nog in zit, klaar.

Kijk, da's klantenservice, dan kom je een volgende keer terug. Kamera-Express zou gewoon contact moeten opnemen met SmallRig voor een reserve onderdeeltje en niet moeilijk doen. Vermoedelijk doet SmallRig dat ook niet en zullen die (zoals Frank al zegt) dat gewoon opsturen.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

J.A.F._Doorhof

#4847
Toch misschien even ter verdediging van KE (of wat het waarschijnlijk is)
Als klant denken we vaak dat een winkel alles kan leveren maar dit is gewoon jammer genoeg niet zo.

Binnen garantie zullen ze zo omruilen neem ik aan, tenzij het onder "human failure" valt. Dan word het inderdaad vaak opgestuurd en kan er een rekening achteraan komen.
Maar voor losse onderdelen zullen ze het wel moeten kunnen bestellen. Als er geen code voor is dan kunnen ze het niet bestellen dus niet leveren. Als ze dan wel een pakket hebben zullen ze dat aanbieden. Grote bedrijven leveren vaak alleen wat in het systeem staat.

Elk product heeft een unieke code. Zonder die code kunnen de producten niet besteld en geleverd worden. Ik snap 100% dat je als consument dat rot vind maar dit is hoe bedrijven tegenwoordig werken.

Vergeet ook niet dat als het 1 klant zou zijn per week er weinig aan de hand is als iets een keer handmatig moet worden ingevoerd wat afwijkt. Maar met honderden per week (KE is gigantisch groot met verschillende andere winkels) dan is het niet te doen om iets te leveren wat niet in het systeem zit. Helemaal niet als er een alternatief is (pakket met schroefjes)

De leverancier heeft vaak wel losse spareparts en sturen die vaak zo op.
KE had daar in kunnen bemiddelen (doen wij ook voor de klant) maar wilde het toch uitleggen omdat KE normaliter goed voor hun klanten is.

Persoonlijk zou ik inderdaad de bouwmarkt even bezoeken en kijken wat ze hebben. Schroeven zijn vaak wel makkelijk te vervangen.

Hoop dat je mijn uitleg positief oppakt.
We lopen hierzelf namelijk ook vaak tegen aan met nieuwe producten zoals bv onze cableblock en IQwire. Daar moesten allemaal aparte Europese codes voor aangevraagd worden anders kunnen we ze niet eens verkopen aan de winkels ;) ondanks dat ze wel willen. Het kan anders niet in hun systeem.

Nadeel van computers... Is het er niet... Dan bestaat het niet
Aan de ene kant mooi dat het eris aan de andere kant soms super irritant.

Toen we nog computers verkochten hadden we meestal een aparte bak spareparts die gevuld werd met garantie dingen die afgevoerd waren maar waar onderdelen opzaten die wel eens vervangen konden worden. Maar als je alleen inkoopt en verkoopt en ook werkt met een systeem dat gesloten is dan kan je op de kassa geen product aanslaan wat er niet is.

Heel rot voor jou ;(
Helemaal omdat het om een principe schroefje gaat wat nagenoeg geen waarde heeft.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#4848
Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 17, 2022, 23:24:16
Toch misschien even ter verdediging van KE (of wat het waarschijnlijk is)
Als klant denken we vaak dat een winkel alles kan leveren maar dit is gewoon jammer genoeg niet zo.

Binnen garantie zullen ze zo omruilen neem ik aan, tenzij het onder "human failure" valt. Dan word het inderdaad vaak opgestuurd en kan er een rekening achteraan komen.
Maar voor losse onderdelen zullen ze het wel moeten kunnen bestellen. Als er geen code voor is dan kunnen ze het niet bestellen dus niet leveren. Als ze dan wel een pakket hebben zullen ze dat aanbieden. Grote bedrijven leveren vaak alleen wat in het systeem staat.

Elk product heeft een unieke code. Zonder die code kunnen de producten niet besteld en geleverd worden. Ik snap 100% dat je als consument dat rot vind maar dit is hoe bedrijven tegenwoordig werken.

Vergeet ook niet dat als het 1 klant zou zijn per week er weinig aan de hand is als iets een keer handmatig moet worden ingevoerd wat afwijkt. Maar met honderden per week (KE is gigantisch groot met verschillende andere winkels) dan is het niet te doen om iets te leveren wat niet in het systeem zit. Helemaal niet als er een alternatief is (pakket met schroefjes)

De leverancier heeft vaak wel losse spareparts en sturen die vaak zo op.
KE had daar in kunnen bemiddelen (doen wij ook voor de klant) maar wilde het toch uitleggen omdat KE normaliter goed voor hun klanten is.

Persoonlijk zou ik inderdaad de bouwmarkt even bezoeken en kijken wat ze hebben. Schroeven zijn vaak wel makkelijk te vervangen.

Hoop dat je mijn uitleg positief oppakt.
We lopen hierzelf namelijk ook vaak tegen aan met nieuwe producten zoals bv onze cableblock en IQwire. Daar moesten allemaal aparte Europese codes voor aangevraagd worden anders kunnen we ze niet eens verkopen aan de winkels ;) ondanks dat ze wel willen. Het kan anders niet in hun systeem.

Nadeel van computers... Is het er niet... Dan bestaat het niet
Aan de ene kant mooi dat het eris aan de andere kant soms super irritant.

Toen we nog computers verkochten hadden we meestal een aparte bak spareparts die gevuld werd met garantie dingen die afgevoerd waren maar waar onderdelen opzaten die wel eens vervangen konden worden. Maar als je alleen inkoopt en verkoopt en ook werkt met een systeem dat gesloten is dan kan je op de kassa geen product aanslaan wat er niet is.

Heel rot voor jou ;(
Helemaal omdat het om een principe schroefje gaat wat nagenoeg geen waarde heeft.


Je hoeft KE niet te verdedigen. Zoals je zegt is het een grote organisatie. Ze kunnen wel op hun eigen beentjes staan.

Het gaat niet om de leverbaarheid van een artikel. Het gaat er om dat een (kostbaar) product uit elkaar valt binnen enkele maanden. De leverancier (winkelier) komt niet met een oplossing, behalve dan buiten zichzelf zoekende. Ik heb niets te maken met SmallRig, maar met KE als mijn contact/leverancier. Het is aan hen de taak om het af te wikkelen met SmallRig of de importeur hiervan. De reden dat ik het bij KE aanschaf is dat ik daar dan geen last van zou moeten hebben.

Vervolgens "dreigen" met hoge onderzoekskosten is dan een buitengewoon onhandige aanpak. Ik heb dit netjes aangegeven, maar daar wordt niets mee gedaan. Bij thuiskomst heb ik dit verhaal samengevat en naar KE gestuurd (voortbordurend op de mailwisseling die ik reeds met hen had hierover). Nu ben ik in afwachting van hun reactie. Kijken hoe ze het uiteindelijk op gaan pakken.

Dus nee.. binnen de garantie ruilen ze niets om (zoals ik al eerder omschreef in mijn bericht). Het wellicht niet los kunnen bestellen van een onderdeel is dan ook niet mijn probleem.

Ik verwacht ook dat SmallRig hier niet moeilijk over gaat doen. Maar KE laat me anderhalf uur reizen om me vervolgens zonder met een oplossing te komen. Dus voorlopig zijn zij eerst aan de beurt. Lukt het daar niet, pakken we de volgende schakel wel.

Ongetwijfeld is het zonder deze organisaties ook op te lossen, maar naar mijn mening hebben hier een paar partijen de verantwoording te nemen.

In alle gevallen zorg ik ervoor dat het ze kostbaarder wordt dan het ophoesten van het schroefje. Zo ben ik dan ook wel weer.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: Kjelt op juli 17, 2022, 19:46:37
Heb je nog exact zo'n zelfde schroefje in die beugel ergens zitten ?
Dan zou je met dat schroefje te laten meten wel vervangers los kunnen bestellen.
Je hebt nl us maten (imperial) en eu maten (metrisch) en dan nog diverse diktes per 0,1mm.

Nee. Er zitten bijna geen schroefjes verder in het ding. Het stelt niet heel veel voor, maar is wel handig als het werkt.

Citaat
€20 voor een setje schroefjes ?  :wacko:

Netjes toch? :D Op zich niets mis mee, maar niet na zo'n korte periode van licht gebruik.

Citaat
Deze heb ik wel in de la liggen maar of er eentje past is dan de grote vraag.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-1000-delig-assortiment-horlogeschroefjes



Zij mogen het gaan oplossen. Thanks.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"