Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joris1971


twani

Citaat van: Cyreg op november 15, 2014, 18:42:28
Tja.....door toch nog geluk bij een ongeluk en met 'n beetje hulp van BB&G  ;D, ben ik in blijde afwachting van 'n gloednieuwe set C7ES3 35th Anniversary in Cherry, net vers vanuit de UK aangeleverd  :exclamation:

Heb nog wel even de andere H-types (voor mij geen ander LS-merk meer!) de revue laten passeren.
Toch maar vastgehouden aan de mij al langer bekende en in mijn luisterkamer prima klinkende setup met de LFD  ;)   (niet veel ruimte om speakers heen mogelijk)

Woensdagmiddag a.s. worden ze hier thuis afgeleverd door Jan-zelf
Speakers samen uitpakken en dan weer lekker muziek luisteren

Nu nog even spelen met m'n P3ES2's in m'n luisterkamer en dat is ook niet gek.
Wel wat gemis aan gemak, ruimtelijkheid, laag en de grotere afbeelding  :D


Ah Yo!   Wonderfull :pompom:

citac

Is me nu opgevallen, waarom had de M30 verschillende speakeraansluiting.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

garmtz

Goede vraag voor het Harbeth forum... Ik heb zelf geen idee...

Cyreg

ze staan er al  :clapping: 

zo fresh uit de box zien ze er prachtig uit en klinken ook prima  ;D...
...wel nog ietsje strakker dan ik gewend was...
...en dus nu weer lekker rustig naar muziek luisteren ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

Top!  :pompom:

Maareh, wat is er met je 'oude' set Compacts 7 gebeurd? Die zullen toch niet al versleten zijn hoop ik?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

Nee, nee, gewoon netjes binnen de familie gehouden  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Lord Elrond

Hallo Harbeth eigenaren en liefhebbers

Ik heb besloten om mijn zoek toch weer op te gaan starten naar luidsprekers die bij mij passen ( ik speel nu met Usher luidsprekers) mijn huidige luidsprekers weten mij niet meer te boeien .

Ik zou heel graag eens bij een forum genoot ( die er voor open staat ) bij hem of haar thuis willen komen luisteren  naar de  M30.1 en Super HL5 .

Ik zelf woon niet heel ver van Amsterdam en hoop dat er in mijn regio een aantal Harbeth eigenaren wonen .

Graag hoor ik van u

met vriendelijke groet

Dennis
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

twani

Citaat van: garmtz op november 19, 2014, 13:33:01
Goede vraag voor het Harbeth forum... Ik heb zelf geen idee...
De onderste terminal kén ik, de bovenste zegt me niets :nowink:

twani

Citaat van: Lord Elrond op november 20, 2014, 16:01:56
Hallo Harbeth eigenaren en liefhebbers

Ik heb besloten om mijn zoek toch weer op te gaan starten naar luidsprekers die bij mij passen ( ik speel nu met Usher luidsprekers) mijn huidige luidsprekers weten mij niet meer te boeien .

Ik zou heel graag eens bij een forum genoot ( die er voor open staat ) bij hem of haar thuis willen komen luisteren  naar de  M30.1 en Super HL5 .

Ik zelf woon niet heel ver van Amsterdam en hoop dat er in mijn regio een aantal Harbeth eigenaren wonen .

Graag hoor ik van u

met vriendelijke groet

Dennis

Van Usher naar Harbeth.... Van Home-Cinema naar echte Hifi/Muziek :D         Wauw.... :colgate:

Robiwan

Citaat van: twani op november 20, 2014, 16:30:32
Van Usher naar Harbeth.... Van Home-Cinema naar echte Hifi/Muziek :D         Wauw.... :colgate:

Frank2 kom maar op :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op november 20, 2014, 16:38:22
Frank2 kom maar op :D

Ik riep 'm al :D

Kijken of "ie" wakker is :tounge2:

garmtz

Citaat van: Lord Elrond op november 20, 2014, 16:01:56
Hallo Harbeth eigenaren en liefhebbers

Ik heb besloten om mijn zoek toch weer op te gaan starten naar luidsprekers die bij mij passen ( ik speel nu met Usher luidsprekers) mijn huidige luidsprekers weten mij niet meer te boeien .

Ik zou heel graag eens bij een forum genoot ( die er voor open staat ) bij hem of haar thuis willen komen luisteren  naar de  M30.1 en Super HL5 .

Ik zelf woon niet heel ver van Amsterdam en hoop dat er in mijn regio een aantal Harbeth eigenaren wonen .

Graag hoor ik van u

met vriendelijke groet

Dennis

Dennis, je mag ook gewoon in Hilversum komen luisteren hoor... :)

twani

Citaat van: garmtz op november 20, 2014, 17:29:46
Dennis, je mag ook gewoon in Hilversum komen luisteren hoor... :)

Precies ;) in één keer dóórpakken.  :pompom:

Kun je meteen een mooi paartje bij de mannen uitzoeken/bestellen, daar draait het namelijk toch op uit :)


lynch1979


twani

Citaat van: lynch1979 op november 20, 2014, 18:41:30
Frank1 meld zich  ;)

Voordat het weer uit de klauwen loopt jongens.. Het was maar een geintje hé :tounge2:

F2 heeft een serieus mooie Home cinema set namelijk :D

Robiwan

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:11:06
Voordat het weer uit de klauwen loopt jongens.. Het was maar een geintje hé :tounge2:

F2 heeft een serieus mooie Home cinema set namelijk :D

Ach een geintje moet kunnen toch. Harbeths zien er toch ook uit als appelkistjes en Elac's zijn Mediamarkt/Saturnspeakers en eerlijk gezegd zijn mijn Naim Allaes ook niet moeders mooiste :D Oh ja en Millon zijn marktplaats speakers want die zijn daar niet weg te slaan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

lynch1979

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:11:06
Voordat het weer uit de klauwen loopt jongens.. Het was maar een geintje hé :tounge2:

F2 heeft een serieus mooie Home cinema set namelijk :D

:D

Ik zal mij zoals bijna altijd netjes gedragen  ;)

lynch1979

Citaat van: LPlover op november 20, 2014, 19:18:56
Ach een geintje moet kunnen toch. Harbeths zien er toch ook uit als appelkistjes en Elac's zijn Mediamarkt/Saturnspeakers en eerlijk gezegd zijn mijn Naim Allaes ook niet moeders mooiste :D Oh ja en Millon zijn marktplaats speakers want die zijn daar niet weg te slaan.

MP rules  :headbanging:

twani

Citaat van: LPlover op november 20, 2014, 19:18:56
Ach een geintje moet kunnen toch. Harbeths zien er toch ook uit als appelkistjes en Elac's zijn Mediamarkt/Saturnspeakers en eerlijk gezegd zijn mijn Naim Allaes ook niet moeders mooiste :D Oh ja en Millon zijn marktplaats speakers want die zijn daar niet weg te slaan.

allemaal waar LPL ;). En dat van Millon op marktplaats?   Niet "omheen te surfen" bijna, bloedirritant :devil:

lynch1979

Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:22:48
allemaal waar LPL ;). En dat van Millon op marktplaats?   Bloedirritant  :devil:

Ik kan ook Bloedirritant zijn.....vandaar mijn keuze voor Millon....voor de rest vrouwelijk geslachtsdeel luidspeakers  :D

twani

Citaat van: lynch1979 op november 20, 2014, 19:25:40
Ik kan ook Bloedirritant zijn.....vandaar mijn keuze voor Millon....voor de rest vrouwelijk geslachtsdeel luidspeakers  :D
Dat eerste vind ik goed meevallen Frank.  Hoe zit het met dat laatste dan?  Zijn toch best goeie speakers?

lynch1979

#4222
Citaat van: twani op november 20, 2014, 19:26:51
Dat eerste vind ik goed meevallen Frank.  Hoe zit het met dat laatste dan?  Zijn toch best goeie speakers?

Ligt aan de tijd van de maand en de stand van de maan ;)

Ik vind het heerlijke luidspeakers gaan hier ook niet meer weg.

twani

Citaat van: lynch1979 op november 20, 2014, 19:27:49
Ligt aan de tijd van de maand en de stand van de maan ;)

Ik vind het heerlijke luidspeakers gaan hier ook niet meer weg.

Dat is een prima voornemen Frank.  Ik ben heel erg van het "hier vindt je wat, daar laat je wat" principe.

Er zullen vast speakers zijn die een aantal zaken beter doen , vaak andere facetten dan weer mínder...

Zolang jij van de muziek kunt genieten - en daar verdenk ik je ernstig van :tounge2: - alles lekker laten zoals het is.

Koop liever nog maar wat van dat zwarte goud voor op die "Plastic-Toller" van je. Is nog waardevast spul ook ;)

Lord Elrond

Hmmmmmmm ik zie dat ik wat reacties heb los gemaakt :crazy: :crazy:
Omdat ik mn eigen merk luidsprekers heb genoemd.
Ter verdere info in december zal ik ook Sonus Faber gaan beluisteren bij een collega en heb nog  meerdere merken die ik graag wil beluisteren.
Maw mn keuze staat nog lang niet vast :thumbs-up:
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha