Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2014, 10:22:54
Het wordt een pc speaker. Vandaar al die verwijzingen naar digitale bronnen.  ;D

Harbeth meets Linn Exakt ? :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op april 23, 2014, 10:31:43
Harbeth meets Linn Exakt ? :P

Ik denk dat Harbeth niet snel aan de gang gaat met electronica in de speaker, maar nogmaals, ik sluit niets uit... Vind dat alleen een optie die mij niet echt voor de hand liggend lijkt.

tompj

Vast een nieuwe versie van de SHL5. Volgens mij is die 'aan de beurt'. Ik gok op de SHL 5.1.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Cyreg

Zo te zien ad freq karakteristiek ah eind vd Harbeth nieuwsbrief......
laat de speaker 'n flinke freq afval zien in het hoog ....????

Of ik ben op het verkeerde been gezet door de tekst, wat ook wel 'ns gebeurt.... :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Mitch--

Citaat van: tompj op april 23, 2014, 10:59:47
Vast een nieuwe versie van de SHL5. Volgens mij is die 'aan de beurt'. Ik gok op de SHL 5.1.

Ik heb ook een gevoel dat het misschien die kant op gaat!

Kunnen wel een 'Harbeth's new speaker Pool' maken :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

ChrisV

Volgens mij is de SHL5 voorlopig uitontwikkeld. Ik denk eerder dat er iets geheel anders komt.

raindog

Citaat van: ChrisV op april 23, 2014, 12:12:13
Volgens mij is de SHL5 voorlopig uitontwikkeld. Ik denk eerder dat er iets geheel anders komt.

De SHL5 is de enige Harbeth speaker die nog een oude Radial cone gebruikt ipv een Radial2. Aangezien Alan Shaw altijd verkondigt dat de Radial techniek de basis is van het Harbeth-geluid lijkt het mij bijna onvermijdelijk dat hij de SHL5 toch eens een update zal gaan geven. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Deleted Member 2

"what today's audiophile and professional audio user requires is a modern-day speaker fit for modern-day use which extracts the last molecule of detail from the music"

Het wordt een (air motion transformer) tweeter à la Elac jet en Adam! :yin-yang:

Mitch--

Citaat van: Onder013 op april 23, 2014, 12:44:17
"what today's audiophile and professional audio user requires is a modern-day speaker fit for modern-day use which extracts the last molecule of detail from the music"

Het wordt een (air motion transformer) tweeter à la Elac jet en Adam! :yin-yang:

en een magnesium of kevlar woofer ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2


erik s.

Citaat van: maz op april 23, 2014, 12:53:11
Het wordt een KHARMA.... :clapping:
heb nog een werkeloze Kharma passieve voorversterker staan, PM me maar als je het wat lijkt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Citaat van: maz op april 21, 2014, 16:47:02
Ik heb het ook niet genomen op aanrader van jerry de techneut.ivm klasse d. Wat ik wel heb staan nu is een vintage yamaha m80. Compleet gemod.. op een passieve regelaar,(potmeter).
Hij staat nu een half uur te  spelen en jeetje wat mooi....
Stukke rimtelijker dan de redwine  audio en een super gecontroleerd ,snel en droog laag, met helder hoog.

Ik denk dat dit hem wordt...... meen het had nit verwacht van ultra kharma /asr naar vintage yamaha en harbeth....
Nou moet ik zeggen deze eindtrap is heel mooi voor een vintage.

En het maakt muziek , beetje vergelijkbaar geluid met de audionote....

Als ik dit daadwerkelijk hou dan laat ik wel een  passieve regelaar  bouwen in een mooi kastje  met afstand bediening.

Ik moet even een mooie defecte vv vinden met mooie kast  om te gebruiken als potmeter.ahahaha...
Morhen maar eens peter van kharma bellen of die een kast heeft van mp150 vv wlke beschadigd of niet in gebruik is...m :clapping:
Heb ik alsnog iets van kharma thuis...hahah

Heel goed..Jerry weet waar hij het over heeft. Wel jammer anders had je mogelijk mijn UcD kunnen kopen. Die Bel Canto heeft Jerry mij ook afgeraden.

En die passieve volumeregelaar is helemaal: BOEM !!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyreg

Volgens AS is het iets nieuws waarbij geen onderdelen uit de bestaande collectie wordt gebruikt.
Tussen de regels door van zijn commentaar op de HUG, dus geen vervangers of upgrades van bestaande speakermodellen  :D misschien zelfs helemaal geen speaker?  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

Citaat van: Onder013 op april 23, 2014, 12:44:17
"what today's audiophile and professional audio user requires is a modern-day speaker fit for modern-day use which extracts the last molecule of detail from the music"

Het wordt een (air motion transformer) tweeter à la Elac jet en Adam! :yin-yang:

Zou ook kunnen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Ik moest gelijk weer denken aan deze onlangs in mijn showcase geplaatste "fotoshop" van een van onze vrienden :D

citac

Iemand, enig idee hoe dit klinkt?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

tompj

Citaat van: citac op april 25, 2014, 17:00:20
Iemand, enig idee hoe dit klinkt?
Hé, moet jij je signature niet eens bijwerken?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

citac

Hierbij gedaan  ;).
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Dirk

Citaat van: citac op april 25, 2014, 17:00:20
Iemand, enig idee hoe dit klinkt?
als een gestackte S-HL5 met P3ESR  ;D

ik heb ze hier samen gehad (wel de P3ES2) in een 4.2 surround opstelling en dat klonk absoluut erg lekker.
inmiddels toch maar weer voor stereo gegaan (2.1), gewoon omdat ik wat minder speakers wou  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

Citaat van: erik s. op april 23, 2014, 14:49:02
heb nog een werkeloze Kharma passieve voorversterker staan, PM me maar als je het wat lijkt.
Je hebt pm
**UNDER CONSTRUCTION**

Dr.Bedlo

Zijn er hier mensen die Sonneteer en harbeth thuis hebben staan of er iets zinnigs over kunnen zeggen?
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op april 28, 2014, 17:28:46
Zijn er hier mensen die Sonneteer en harbeth thuis hebben staan of er iets zinnigs over kunnen zeggen?
Ik weet zo 123 ff niet meer wie maar ze zijn er, dat weet ik zeker.

Zeer goede combi ;)

Mr.M

Hier gaan we dan weer, de harbeths worden weer door mynop de proef gesteld.
Nu zijn de gegadigden...
Quad 77 vv.
Sony vintage v fet als eindtrap.
Vintage geserviced sansui au 6600.wordt zowel als eindtrap als geintegreerd getest.
Marantz sr 8200.
Moon audio i5.3 rs geintegreerd.

Weer wat te hobbien en ervaren... :tounge:
**UNDER CONSTRUCTION**