Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Geen ervaring. Maar voor die centen had ik toch liever een mooie streaming oplossing.
Quad vintage.

Mr.M

Citaat van: fred19633 op juni 14, 2013, 09:52:42
Geen ervaring. Maar voor die centen had ik toch liever een mooie streaming oplossing.
daar ben ik ook over aan nadenken... garmtz zei het ook een mooie stream klinkt netzo mooi als een hoogwaardig cd speler.

hmmmm   audio ellende...was ik ma rijk en niet zo knap... :tongue2: :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Dr.Bedlo

Maz

Ik had zoals zovelen ook mijn twijfels betreffende Streaming. Niet alleen wat betreft het aansluiten en of dat allemaal wel feilloos gaat maar ook wat de SQ betreft. Had een Naim cd5xs staan op dat moment en dat is toch geen missellijk makende cd speler.
Enfin na een ellenlange levertijd kwam de ND5xs ( Streamer van Naim) dan eindelijk. Ergo...Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en speelt de cd5xs er met gemak uit.. Denk dat Garmtz gelijk heeft en het verstandiger is om naar een streamer te kijken. Doen beslist niet onder voor een cd speler, en het gebruiksgemak is ongekend.
Quad vintage.

Mr.M

Citaat van: fred19633 op juni 14, 2013, 10:53:50
Maz

Ik had zoals zovelen ook mijn twijfels betreffende Streaming. Niet alleen wat betreft het aansluiten en of dat allemaal wel feilloos gaat maar ook wat de SQ betreft. Had een Naim cd5xs staan op dat moment en dat is toch geen missellijk makende cd speler.
Enfin na een ellenlange levertijd kwam de ND5xs ( Streamer van Naim) dan eindelijk. Ergo...Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en speelt de cd5xs er met gemak uit.. Denk dat Garmtz gelijk heeft en het verstandiger is om naar een streamer te kijken. Doen beslist niet onder voor een cd speler, en het gebruiksgemak is ongekend.
ik ben inderdaad zeer te spreken over het gemaak van stream want heb pas simpel squeezbox gekocht en een dac magic en ben zeer over te spreken,,,,voorall het gemak in besturing..en het geluid is nog goed ook voor dat kleine prijsje,,,

ik denk zelf dat ik toch voor de stream ga als ik zo de ervaringen hoor..dan ben ik tenminste updated.
gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

Dr.Bedlo

Overigens vanuit de wandelgangen: Er is grote kans dat Rogers wederom in Nederland wordt vertegenwoordigd.
Quad vintage.

Bensz

En die electronica op de Rogers site?
Made in China + stickertje?

MarkD

En Nederland is weer een Harbeth-eigenaar rijker... Na eerst bij BB&G de M30.1, de Concept 7ES3 en SHL5 te hebben beluisterd was de conclusie voor mij al vrij snel dat het de M30.1 moest worden. De Concept 7ES3 was het voor mij niet (ondanks dat het zeker een prima allround speaker is!) en de SHL5 was zowel optisch als technisch een maatje te groot voor onze ruimte.

Bjorn heeft de M30.1 (SE in high gloss zwart! 8)) vrijdagmiddag afgeleverd en is de nodige uurtjes bezig geweest met de installatie (samen met de net een paar weken eerder bij hen aangeschafte Velodyne DD12). Momenteel is het volop genieten van muziek! :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dirk

da's een mooie aanschaf, congratz  :clapping:

wel nog ff je sig aanpassen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MarkD

Bedankt, sig aangepast! :smile:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Martin!!!

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 13:34:09
En Nederland is weer een Harbeth-eigenaar rijker...

Proficiat, veel luisterplezier toegewenst.

:pompom:
mainly British stuff

garmtz

Heel veel plezier ermee!

MarkD

Bedankt, plezier is wat ik ervaar! :music:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op juni 16, 2013, 12:51:40
En die electronica op de Rogers site?
Made in China + stickertje?

Waarom zou jij er dan graag zo een stickertje op willen hebben dan.
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 13:34:09
... Na eerst bij BB&G de M30.1, de Concept 7ES3 en SHL5 te hebben beluisterd .....

Heb je die toen bij BB&G beluisterd met je eigen Lavardin versterker of met Naim?
En hoe vond je de klank vd C7ES3 daarbij anders dan de M30.1?
Bedankt alvast  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

MarkD

Citaat van: Cyreg op juni 16, 2013, 16:09:06
Heb je die toen bij BB&G beluisterd met je eigen Lavardin versterker of met Naim?
En hoe vond je de klank vd C7ES3 daarbij anders dan de M30.1?
Bedankt alvast  ;)

Geluisterd met mijn eigen Lavardin versterker en Linn Akurate DS. De M30.1 vond ik puntiger klinken, met een fraaier hoog. Instrumenten en stemmen klonken mooi los uit elkaar getrokken met toch een homogeen en gebalanceerd geluid. Bij de C7ES3 leek het allemaal iets meer in elkaar gedrukt/wolliger. Heeft wellicht ook iets met ruimtelijkheid te maken (afbeelding van de M30.1 leek mij correcter). De C7ES3 leek mij iets warmer afgestemd en klonk met bepaalde muziek wat trager (misschien dat dat in combinatie met Naim minder speelt). Ging ook verder door in het laag, wat in mijn situatie geen pre is, omdat ik met een subwoofer speel die het laag uitstekend voor zijn rekening neemt. Kortom, het is geen wedstrijd, maar de M30.1 was voor mij de winnaar.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Even een foutje rechtzetten: mijn M30.1's zijn niet de Special Edition, maar de 35th Anniversary Edition (schijnt verder niks uit te maken).
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Cyreg

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 16:46:12
Geluisterd met mijn eigen Lavardin versterker en Linn Akurate DS. De M30.1 vond ik puntiger klinken, met een fraaier hoog. Instrumenten en stemmen klonken mooi los uit elkaar getrokken met toch een homogeen en gebalanceerd geluid. Bij de C7ES3 leek het allemaal iets meer in elkaar gedrukt/wolliger. Heeft wellicht ook iets met ruimtelijkheid te maken (afbeelding van de M30.1 leek mij correcter). De C7ES3 leek mij iets warmer afgestemd en klonk met bepaalde muziek wat trager (misschien dat dat in combinatie met Naim minder speelt). Ging ook verder door in het laag, wat in mijn situatie geen pre is, omdat ik met een subwoofer speel die het laag uitstekend voor zijn rekening neemt. Kortom, het is geen wedstrijd, maar de M30.1 was voor mij de winnaar.

Thx  :smile:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Leuk MarkD. Heel herkenbaar uiteraard. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 13:34:09
En Nederland is weer een Harbeth-eigenaar rijker...

Wow, gefeliciteerd! Gave set zo. Dit lijkt mijn een waanzinnig mooie combi zoals je het nu hebt staan. Ik ben wel benieuwd naar de uistraling van de M30.1 in piano zwart. Welke stands heb je er bij gekozen? We zijn hier dol op foto's..  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MarkD

Zwarte Custom Design Fish Tank stands. Foto's maak ik zeker nog even!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bensz

Citaat van: fred19633 op juni 16, 2013, 14:57:14
Waarom zou jij er dan graag zo een stickertje op willen hebben dan.

Met een Rogers stickertje bedoel ik.

De electonica ziet er niet echt made in UK uit.

raindog

Citaat van: MarkD op juni 16, 2013, 17:27:46
Zwarte Custom Design Fish Tank stands. Foto's maak ik zeker nog even!

Goede keuze..  ;D  Die heb ik zelf nu ook sinds twee weken. Ik had Garmt nog een paar foto's beloofd dus bij deze maar gelijk een paar plaatjes.   





En zo stond het eerst...

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

rovinggecko

Citaat van: raindog op juni 16, 2013, 18:31:52
Goede keuze..  ;D  Die heb ik zelf nu ook sinds twee weken. Ik had Garmt nog een paar foto's beloofd dus bij deze maar gelijk een paar plaatjes.   

Mooi hoor, maar eh, haard aan = geen muziek?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MarkD

Nice! Lijkt me een hele vooruitgang. Zie ik het goed dat je Soundcare superspikes onder je stands hebt?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Citaat van: raindog op juni 16, 2013, 18:31:52
Goede keuze..  ;D  Die heb ik zelf nu ook sinds twee weken. Ik had Garmt nog een paar foto's beloofd dus bij deze maar gelijk een paar plaatjes.   





En zo stond het eerst...



Mooi! Dank je!