test Marant DV7600 DVD audio/SACD speler

Gestart door Marcel_T., oktober 29, 2005, 13:09:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel_T.

"Boasting an audio performance that rivals would kill for, the DV7600 is
a mixed bag when it comes to pictures, most notably with HDMI"


http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/outputpdf.php?file=WHC/036/051_WHC_036.pdf

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

guitarman

Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

MrG

Deze stond al op het verlanglijstje. Samen met de SR 7500 en de Snazio. :P

Hoop dat ik genoeg bij elkaar gespaard heb om het na de kerst allemaal aan te schaffen.

Maar een leuke review die mijn verlangens alleen maar aanwakkeren.
Ik weet alleen nog niet welke sattelietspeakers het hier goed bij doen. De Genie vind ik goed klinken maar aan het ontwerp moet ik nog erg wennen.

Dus als jullie nog advies hebben dan hoor ik het graag.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

borkaenjo

Is 600 euro een goede prijs voor de 7600?
Lijkt mij wel, maar misschien weten mensen
hier wel of dat misschien toch nog teveel is.

J.A.F._Doorhof

Kun je me even mailen waar je hem voor die prijs haalt ?
Dat is echt een heel lage prijs namelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

borkaenjo

#5
Is bij een zaak bij mij in de buurt.
Weet alleen niet of die jongen (die ik goed ken)
iedereen 25 % korting geeft. Ik vraag dat morgen eerst even na,
voordat ik hier mensen iets ga beloven.

Evt iets voor een powerbuy?

MrG

pfffff. 600 euri is een superprijs. En dat is dan ook nog in een "gewone"winkel. Het beste bod wat ik tot nu toe heb ontvangen is 669. Dus als je vriend dit idd voor iedereen wil doen, dan hou ik me aanbevolen. ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Merth


borkaenjo

#8
Goed, mochten er meer mensen zijn met interesse,
geef dat hier aan. Ik zal hem morgen bellen en vragen
of mensen met mij als referentie hem voor dezelfde prijs kunnen kopen.
Als dat kan, geef ik dat hier aan, en zal de geinteresseerde een PM
sturen met mijn volledige naam. Die moeten ze dan bij die winkel
aan die verkoper (zoon eigenaar, ook de enigste daar met verstand van zaken) doorgeven.
Natuurlijk krijg je ook gewoon een rekening op naam en volledige garantie.
Ik ben al jaren daar een vaste klant.
Heb er als eerste daar mijn philips plasma gekocht, een Denon 3803, een dvd700
en een Mission M5 set bestaande uit de grootste fronts, surround, center en sub.
Op de Denon artikelen kreeg ik toen 30 % en op de Mission 25 % korting.
Zelfs in Duitsland kreeg ik het niet goedkoper.
Ik zal ook navragen of de grote broer van de 7600, nl de 9600 ook met 25 % korting
aangeboden kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte.

PS Mocht ik hiermee bepaalde sponsors op hun tenen trappen, laat me dat dan even weten.

J.A.F._Doorhof

Zou dit niet zo snel posten om eerlijk te zijn.
Marantz vind het niet leuk als er zo met hun artikelen word omgesprongen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

borkaenjo

Er zit natuurlijk een gigantisch grote marge op dit soort producten.
Dus zelfs met die 25 % korting, wordt er nog aan verdiend.

J.A.F._Doorhof

En dat denk je serieus ???
We zijn zelf marantz dealer en geloof me er zit geen ENORME marge op.
Vandaar dat ik graag de naam van de dealer wil hebben die de markt op deze manier verziekt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

borkaenjo@work

Dat denk ik idd serieus.
Een adviesverkoop prijs van 799 euro... daar zit genoeg marge op.
In Duitsland heb ik ze ook voor 649 euro gezien.
Ik zal toch nog vragen of die verkoopprijs voor iedereen geldt,
ondanks dat ik je opmerking vrij dreigend vind overkomen.

J.A.F._Doorhof

Ik dreig nooit :D
Ik ben alleen zelf ook Marantz dealer en wij zitten ook onder advies verkoop prijs dat is niet meer dan logisch maar om er 25% onder te zitten is absoluut belachelijk want de marge die dan overblijft dekt niet eens de shipping costs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

borkaenjo@work

Hetzelfde had ik indertijd ook met mijn plasma.
Die bood hij me wel heel scherp aan.
Nog gaan kijken bij BCC, waar ze in eerste instantie
niet met die prijs mee konden. Pas toen we met een
wat luidere stem door de winkel galmden dat ze toch
echt "nergens goedkoper" met grote letters op hun pand
adverteerden, konden we het alsnog voor diezelfde prijs krijgen.
Sinds die tijd ben ik ervan overtuigd dat er overal genoeg marge op zit.

Ik heb hem net gesproken en rekent nog eens na of hij voor andere
mensen ook die prijs kan handhaven.

wil

Het is inderdaad een erg mooie speler, heb hem ook gezien op de VAD (niet aangesloten uiteraard, want daar doet Marantz niet aan op beurzen, rare policy...). Eindelijk eens een echte allrounder in een prettige prijsklasse. Misschien wel een goede kandidaat als ik ooit een dvd-speler nodig heb met progressive scan. Alleen die kleur  ::) Bestaat ie ook in het zwart? (champagne maakt Marantz niet meer, hoe kúnnen ze dát doen?!)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2005, 08:58:06
Ik dreig nooit :D
Ik ben alleen zelf ook Marantz dealer en wij zitten ook onder advies verkoop prijs dat is niet meer dan logisch maar om er 25% onder te zitten is absoluut belachelijk want de marge die dan overblijft dekt niet eens de shipping costs.

Sterker nog.. Ik ken niet alle cijfers, maar dit begint op dumping te lijken. Dat is toch niet echt legaal.

guitarman

Citaat van: Ruben op november  1, 2005, 09:36:24
Sterker nog.. Ik ken niet alle cijfers, maar dit begint op dumping te lijken. Dat is toch niet echt legaal.
Sorry, maar in dit land is iedereen vrij om zijn verkoopprijs te bepalen. 't is een vrije markt.
Voor 600 euro, doe mij dr maar 1. (BTW mijn SR8500 heb ik ook met 25% korting gekocht)
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

marcovdb

Bij Correct Rotterdam staat ie nu voor 699 en over een paar maanden voor 499. Big deal.

steveV

Heb deze speler in (augustus) België 719 E betaald.  Dit zou met korting zijn + een tussenkomst van Marantz wegens het lang wachten.  Had namelijk eind 2004 een bestelling gedaan van de SR7500 + de DV7500.  De DV7500 werd niet meer geleverd en moest toen wachten op de DV7600.

Ik heb nu nog wel een probleem met het afspelen van SACD.
De 7600 is zowel digitaal (met coax) als analoog verbonden met de SR7500.
Als er een SACD wordt ingelegd verschijnt er op het display van de DV7600 > Super Audio Cd + Stereo.  Ik krijg enkel via de de L en R voorboxen geluid.  Als ik 7.1 selecteer op de SR7500 brengt dit geen verandering.  als ik "Multi" selecteer ipv. stereo op de 7600 eveneens geen wijziging. is Multi beter dan Stereo ?
In de instellingen van de DV7600 heb ik bij audio out de 5.1 geselecteerd.  Digital out zowel Bitstream als Off geeft ook geen wijziging.
Ik moet normaal toch via al de 5 of 6 boxen geluid krijgen of niet soms bij het afspelen van een SACD ?
Op de SR7500 moet ik "AUX 2" selecteren om de SACD te horen.  Bij een gewone CD kan dit zowel via DVD als AUX 2.

Aan de RS7500 zijn volgende boxen aangesloten:
Living
1 Center Dynaudio Audience 42
De 2 voorste boxen zijn Dynaudio Audience 52
De 2 achter boxen zijn Dynaudio Audience 42
Subwoofer is Mordaunt short 309W

Keuken
2 boxen Mission M30

Veranda
2 boxen Mission M50

De boxen in de keuken kan ik uitschakelen door op de SR7500 enkel de speakers A te selecteren.
In de veranda kan ik via "Multi speakers" te selecteren een andere of dezelfde geluidsbron laten horen zodat je een DVD kan bekijken en in de veranda naar muziek luisteren.

guitarman

Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

steveV

Die link heb ik ook al gelezen en gereageerd + 2 foto's geplaatst met de aanslutingen.
Iemand met dezelfde configuratie zou me misschien kunnen helpen ?

Toch bedankt voor de reactie.  Ik ken er eigenlijk te weinig van.  Het is natuurlijk geen goedkope installatie maar hoop dat deze toch 20 jaar mee kan en dan is het zijn investering waard.  De DVD zal vermoedelijk niet zo lang meegaan maar de receiver en boxen moet toch lukken denk ik.

borkaenjo@work

Ik heb nog contact gehad, en de dvd speler is voor 600 euro leverbaar.
Guitarman, je hebt PM.

DA BoSS

#23
Citaat van: Ruben op november  1, 2005, 09:36:24
Sterker nog.. Ik ken niet alle cijfers, maar dit begint op dumping te lijken. Dat is toch niet echt legaal.

Ik ben het niet met je eens. De audio markt is al jaren jaren verziekt door prijsafspraken  :'(
en da's pas illegaal.
dumpen = onder de kostprijs verkopen.
Dat gebeurt hier niet en is niet illegaal ook!!!
:P

Ik sta te kijken van deze opmerkingen hoor. De dreiging van 'als ik te weten kom wie dat doet, zorg ik dat hij geen spullen meer geleverd krijgt' is reeel.
alles om concurentie te smoren en de marges zo groot mogelijk te houden
:(
zo dat moet ik even kwijt...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

borkaenjo@work

Vandaar ook dat ik J.A.F._Doorhof niet van deze aanbieding zal laten profiteren. ;D