R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

heel mooi! alleen die speaker?? kabel...  en je moet je foto nog even aanpassen he! kan nu wel mooi de vergelijking zien met hoe het was! ik zeg: vooruitgang!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#3601
Citaat van: R op april 20, 2010, 21:38:06
Vanavond even snel een foto geschoten hoe het er nu bijstaat:



Eindresultaat mag er zijn :thumbs-up: Alleen inderdaad de LS-kabels... :nowink:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Ja dat moet nog even geregeld worden ;)

HTip

Citaat van: R op april 20, 2010, 22:04:20
Ja dat moet nog even geregeld worden ;)
Dat zijn de details en de puntjes op de i. Het totaalbeeld is zoals je zelf al dacht een stuk rustiger. Complimenten dat je dit aandurfde. Minder is in jouw geval zeker beter :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Puntjes komen zeker goed, maar heb nog meer te doen ;)

Thanks voor het compliment!

Citaat van: HTip op april 20, 2010, 22:09:22
Dat zijn de details en de puntjes op de i. Het totaalbeeld is zoals je zelf al dacht een stuk rustiger. Complimenten dat je dit aandurfde. Minder is in jouw geval zeker beter :worship:

Perfectionist

Citaat van: R op april 20, 2010, 21:38:06
Vanavond even snel een foto geschoten hoe het er nu bijstaat:



Top, veel rustiger dan eerst, ook strakker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Robbert54

als ik het zo nog eens bekijk zou ik alleen voor het uiterlijk al willen overstappen op stereo! :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

R

En dan de klank ;)

Thanks heren.

Citaat van: The Vampire op april 20, 2010, 23:29:10
als ik het zo nog eens bekijk zou ik alleen voor het uiterlijk al willen overstappen op stereo! :worship:

Robbert54

Citaat van: R op april 21, 2010, 10:47:56
En dan de klank ;)

Thanks heren.

hou op, ik loop al zo te twijfelen. :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 21, 2010, 19:49:40
hou op, ik loop al zo te twijfelen. :nopompom:

Niet langer twijfelen, gewoon de stap nemen. Over stappen nemen gesproken...je hebt toch ook 'maar' 2 benen  :smile:

B.

Surround is voor jongetjes en stereo is voor mannen :D

S@m

Citaat van: B. op april 21, 2010, 19:55:06
Surround is voor jongetjes en stereo is voor mannen :D

Kijk, da's pas strakke taal... ;)

Davey

Citaat van: B. op april 21, 2010, 19:55:06
Surround is voor jongetjes en stereo is voor mannen :D

Ohw, en jij bent dan denk ik een stereo boy  :D

Robbert54

Citaat van: B. op april 21, 2010, 19:55:06
Surround is voor jongetjes en stereo is voor mannen :D
stereo is voor mannen die van hun vrouw niet meer dan 2 speakers mogen plaatsen..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.


Roger Black

Citaat van: The Vampire op april 21, 2010, 20:03:13
stereo is voor mannen die van hun vrouw niet meer dan 2 speakers mogen plaatsen..

Auw

Dirk

Citaat van: The Vampire op april 21, 2010, 20:03:13
stereo is voor mannen die van hun vrouw niet meer dan 2 speakers mogen plaatsen..
...maar die speakers dan wel neerzetten waar ze 't best klinken, ipv er het mooist staan  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Ik ga de komende tijd eens films in stereo kijken. 2.0 vanuit de BR speler. Het 2.1 decoding werkt bij de ene film wel, de andere niet lekker. Of mager ingemixt center kanaal, of sublaag. Levert teveel geneuzel op. Ga dus even aanzien hoe het bevalt, misschien gaat de velodyne er dan ook wel uit.

Het lijkt wel of goede downmix naar 2.0 en of 2.1 nog niet goed gaat met de nieuwe formaten.

B.

Klinkt misschien als vloeken in de kerk: maar ik vermoed dat een XXLS400 een noemenswaardige verbetering zal geven t.o.v. jouw Velodyne.

R

Vloeken niet echt, maar ben niet op zoek naar een upgrade, zeker niet voor sub.

bmateijsen

Citaat van: B. op mei  3, 2010, 22:31:39
Klinkt misschien als vloeken in de kerk: maar ik vermoed dat een XXLS400 een noemenswaardige verbetering zal geven t.o.v. jouw Velodyne.


Als R een gelijkwaardige sub wil in zijn set dan volstaat de 400 ook niet echt ;)

Waarom vind jij de 400 een noemenswaardige verbetering en waar zit dat dan precies in?

Groet,

Bjorn

Robbert54

volgens mij ligt dat idd aan de downmix van de nieuwe formaten. ik merk soms ook dat bij mijn bass dat hij soms gewoon niet mee gaat. denk dat een master ook echt van 5 of 7 luidsprekers plus sub uitgaat en dat een downmix daarom gewoon niet mooi uitkomt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 23:07:03
Als R een gelijkwaardige sub wil in zijn set dan volstaat de 400 ook niet echt ;)

Waarom vind jij de 400 een noemenswaardige verbetering en waar zit dat dan precies in?

Groet,

Bjorn

Conusoppervlakte en een gesloten systeem.

B.

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2010, 02:41:48
volgens mij ligt dat idd aan de downmix van de nieuwe formaten. ik merk soms ook dat bij mijn bass dat hij soms gewoon niet mee gaat. denk dat een master ook echt van 5 of 7 luidsprekers plus sub uitgaat en dat een downmix daarom gewoon niet mooi uitkomt.

Dat hou je inderdaad niet tegen en tegen dergelijke problemen loop je gewoon met een stereo systeem.
Ach, wie voor stereo kiest, kiest voor muziek als hoogste prioriteit.

HTip

Citaat van: R op mei  3, 2010, 21:53:34
Ik ga de komende tijd eens films in stereo kijken. 2.0 vanuit de BR speler. Het 2.1 decoding werkt bij de ene film wel, de andere niet lekker. Of mager ingemixt center kanaal, of sublaag. Levert teveel geneuzel op. Ga dus even aanzien hoe het bevalt, misschien gaat de velodyne er dan ook wel uit.

Het lijkt wel of goede downmix naar 2.0 en of 2.1 nog niet goed gaat met de nieuwe formaten.
Gaat dat wel goed met DVD?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive