R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: R op maart  7, 2010, 18:35:33
Nieuw plan, ik wil het meubel graag tussen de speakers uit. Daarvoor wil ik naast de bank de apparatuur opstellen, en met wat langere kabels gaan werken. Ik ben dus op zoek naar andere LS kabels die ik netjes weg kan werken. Iemand nog tips? Niet al te exotisch qua prijs, moet 2 x 7 a 8 meter hebben.

Ik ga nieuwe kabels kopen en heb binnenkort W&M Black Magic (voorloper LS-03) te koop. Altijd erg tevreden mee geweest, maar nu is het tijd voor iets nieuws ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Starred

Citaat van: R op maart  7, 2010, 18:35:33
Nieuw plan, ik wil het meubel graag tussen de speakers uit.

Waarom eigenlijk?

R

Vooral om optische redenen en vind het leuk om weer eens wat anders te doen.

bmateijsen

Citaat van: R op maart  7, 2010, 18:35:33
Nieuw plan, ik wil het meubel graag tussen de speakers uit. Daarvoor wil ik naast de bank de apparatuur opstellen, en met wat langere kabels gaan werken. Ik ben dus op zoek naar andere LS kabels die ik netjes weg kan werken. Iemand nog tips? Niet al te exotisch qua prijs, moet 2 x 7 a 8 meter hebben.


Nordost Superflatline? Werkt erg goed met Arcam en SF.

aMUSEd

Misschien wil je dat wel helemaal niet maar het zal lastig worden om de eigenschappen van OTA kabel in andere kabel te vinden.

bmateijsen

Citaat van: aMUSEd op maart  7, 2010, 22:57:43
Misschien wil je dat wel helemaal niet maar het zal lastig worden om de eigenschappen van OTA kabel in andere kabel te vinden.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, echter over 7 a 8 meter wordt dat lastig met OTA. Ik denk overigens dat de eigenschappen ook in andere kabels te vinden zijn ;). (echter niet voor die prijs)

R

Hoe omschrijf je deze tov de duurdere nordosten? wat kost hij/zij?

Citaat van: bmateijsen op maart  7, 2010, 22:48:54
Nordost Superflatline? Werkt erg goed met Arcam en SF.

R

Dat zal inderdaad erg lastig worden denk ik. Maar een groot stuk moet wel lukken. De kabeleffecten spelen altijd een rol in de marges wat mij betreft.

Citaat van: bmateijsen op maart  8, 2010, 09:14:19
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, echter over 7 a 8 meter wordt dat lastig met OTA. Ik denk overigens dat de eigenschappen ook in andere kabels te vinden zijn ;). (echter niet voor die prijs)

bmateijsen

Citaat van: R op maart  8, 2010, 17:04:36
Hoe omschrijf je deze tov de duurdere nordosten? wat kost hij/zij?


Zie http://www.hifinesse.nl/pdf/nordostprijslijst.pdf

Nordost heeft in alle lijnen absolute familie kenmerken. Hoe meer je omhoog gaat, des te meer valt er op zijn plek.
Ik vind de Superflatline een hele fijne kabel, we hebben ons complete home-theater met Superflatline ;).

Fijn is dat deze kabel vanaf de rol op iedere lengte leverbaar is.

Groet,

Bjorn

R

Ga ik even gedachten houden, hebben jullie eventueel demo setje?

bmateijsen

Citaat van: R op maart  8, 2010, 17:24:07
Ga ik even gedachten houden, hebben jullie eventueel demo setje?

Ja ;)

Groet,

Bjorn

Robbert54

Citaat van: bmateijsen op maart  8, 2010, 17:08:22
Zie http://www.hifinesse.nl/pdf/nordostprijslijst.pdf

Nordost heeft in alle lijnen absolute familie kenmerken. Hoe meer je omhoog gaat, des te meer valt er op zijn plek.
Ik vind de Superflatline een hele fijne kabel, we hebben ons complete home-theater met Superflatline ;).

Fijn is dat deze kabel vanaf de rol op iedere lengte leverbaar is.

Groet,

Bjorn
R sorry dat ik je topic ff kaap, hoe wordt nordost in het algemeen omschreven dan? ben nog op zoek naar een goede speakerkabel, zat te denken aan W&M maar Nordost zit ook nog in een mooie prijsklasse
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

Ik zou eerst eens wachten op de CA en dan pas naar kabels gaan kijken. In jouw geval denk ik dat W&M prettiger kunnen zijn, omdat de CA soms iets koel kan overkomen en de W&M wat donkerer van sound zijn. De Nordost is juist wat frisser en vloeiend maar heeft als nadeel dat het hele spectrum niet gelijkmatig is, wat uitmondt in soms bij sommige muziek tenminste weinig of minder bas, en een tekort aan mid-hoog.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Citaat van: frank2 op maart  8, 2010, 20:36:45
Ik zou eerst eens wachten op de CA en dan pas naar kabels gaan kijken. In jouw geval denk ik dat W&M prettiger kunnen zijn, omdat de CA soms iets koel kan overkomen en de W&M wat donkerer van sound zijn. De Nordost is juist wat frisser en vloeiend maar heeft als nadeel dat het hele spectrum niet gelijkmatig is, wat uitmondt in soms bij sommige muziek tenminste weinig of minder bas, en een tekort aan mid-hoog.

Zo zou ik het juist niet omschrijven....

Jean Sibelius

Citaat van: bmateijsen op maart  8, 2010, 20:40:32
Zo zou ik het juist niet omschrijven....
Ik vraag me inderdaad óók af waar je naar hebt zitten luisteren :-\ (ik ervaar Nordost namelijk op een hele andere manier)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

frank2

Ik heb (weliswaar 2 a 3 jr geleden naar de red dawn of heaven geluisterd en de baldur dacht ik)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robbert54

frank ik heb de CA al 4 weken ;D anders ging ik ook niet zoeken. maar bedankt voor je input!

hoe zou jij het omschrijven dan Bjorn??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

aMUSEd

Citaat van: bmateijsen op maart  8, 2010, 09:14:19
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, echter over 7 a 8 meter wordt dat lastig met OTA. Ik denk overigens dat de eigenschappen ook in andere kabels te vinden zijn ;). (echter niet voor die prijs)
klopt, reMC raadt aan niet boven 3m te gaan met OTA.
Tja, die prijs  ;D

R

De OTA zal het inderdaad niet goed volhouden. jammer maar helaas. Ik zit ook te kijken naar furutech oid. had eigenlijk niet de wens om weer 500 uit te geven. ik moet al aardig wat lossen voor HDMI kabels ben ik bang.

JeKa

Citaat van: R op maart  9, 2010, 17:45:20
De OTA zal het inderdaad niet goed volhouden. jammer maar helaas. Ik zit ook te kijken naar furutech oid. had eigenlijk niet de wens om weer 500 uit te geven. ik moet al aardig wat lossen voor HDMI kabels ben ik bang.

Ik weet niet hoeveel HDMI kabels je hebt liggen, maar is een switch geen optie zodat je maar één kabel naar je tv hoeft te leiden? Kan goedkoper zijn en ziet is nog makkelijk en mooier ook. Ik vind het idee van een lege ruimte tussen de speakers trouwens erg gaaf!

R

Het gaat om 2 stuks, nog wel te doen.

Citaat van: JeKa op maart  9, 2010, 19:14:46
Ik weet niet hoeveel HDMI kabels je hebt liggen, maar is een switch geen optie zodat je maar één kabel naar je tv hoeft te leiden? Kan goedkoper zijn en ziet is nog makkelijk en mooier ook. Ik vind het idee van een lege ruimte tussen de speakers trouwens erg gaaf!

Starred

Citaat van: JeKa op maart  9, 2010, 19:14:46
Ik vind het idee van een lege ruimte tussen de speakers trouwens erg gaaf!

Ik niet, wordt waarschijnlijk te leeg omdat de speakers volledig los komen te staan in de ruimte.

Je zou zoiets onder de tv en tussen de speakers kunnen doen als 'podium'. Maakt het plaatje wat minder hard, maar het geheel blijft wel strak.


R

Hmm, je zet me wel een beetje aan het denken. Misschien ook mooi om alleen arcam spul in het zicht te zetten... Mooi stapeltje aan de zijkant op een klein platform.

Robbert54

denk wel dat een lege ruimte tussen je speakers erg mooi zal staan. en dan idd  je arcam spul ernaast zetten in een rack ofzo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

W

Hi R,

Tijdje geleden inmiddels. Ik ben zelf ook alweer verhuisd en heb nu toevallig een opstelling met ruimte tussen de speakers (zie foto), misschien heb je er wat aan.

gr,
W