Home Cinema Happening Editie 2021

Gestart door home@the movies, september 10, 2021, 20:49:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Heel veel succes en plezier met de show Werner!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RonG

Ingeschreven voor de Zondagmorgen  :)

home@the movies

Niet alleen kunnen we op de Home Cinema happening de nieuwste JVC's voor het eerst aan het grote publiek voorstellen, we hebben ook een PC met 8K weergave en 8K content te pakken gekregen.

We kunnen de NZ9 dus in al zijn glorie aan jullie voorstellen, ik denk dat we kunnen stellen dat de Home Cinema Happening, het eerste event in Europa is waar dit alles onder één dak aan het grote publiek gaat worden voorgesteld.
Wie nog een extra reden nodig had en nog twijfelde om langs te komen, heeft nu geen enkel excuus meer om thuis te blijven. ;D ;D ;D ;D

papaleo

#128
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het evt (meer/minder) lichtverlies is wanneer je het filter inschakelt met de nieuwe NZ projectoren tov van 'oude' Nx's.

Heeft JVC eigenlijk plannen om tzt Imax Enhanced te implementeren...,of heeft dit bij de nieuwe JVC's geen toegevoegde waardes?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Waarom zou je dat willen Leo?
Heeft het toegevoegde waarde op een Sony?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#130
Citaat van: papaleo op november 17, 2021, 11:22:55
Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het evt (meer/minder) lichtverlies is wanneer je het filter inschakelt met de nieuwe NZ projectoren tov van 'oude' Nx's.

Heeft JVC eigenlijk plannen om tzt Imax Enhanced te implementeren...,of heeft dit bij de nieuwe JVC's geen toegevoegde waardes?
Daar heb ik op AVS wel al iets over gelezen in het topic. Was best veel dacht ik.

Wat doet IMax enhanced dan met het beeld?

papaleo

Als je een weergever zou hebben die Imax gecertificeerd zou zijn en je zou er content instoppen/mee afspelen dan zou als het goed is deze weergever in de Imax Enhanced mode moeten gaan...
De beelddrager, een stream of 4K Blu-Ray moet alle extra informatie bevatten om de film op een, zoals ze beweren hoge kwaliteit neer te zetten, maar de apparatuur moet dus ook in staat zijn om iets met die extra informatie te doen.
in hoeverre het wat toevoegt/verbetert aan de PQ/AQ tov van de normale versie dat zou ik zelf wel eens site by site willen zien.

Ik vind met name de extra beeld informatie/beeld-verhouding wel interessant als daarbij ook nog eens de pq (en aq) wordt verbeterd zou dit wel een mooie toegevoegde waarde kunnen zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

#132
Ik probeer mij ook aan te melden (voor zaterdagochtend), maar ik krijg geen bevestiging?

edit: vandaag is het wel gelukt :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Kjelt

Citaat van: Valkyrie op november 17, 2021, 17:53:48
Ik probeer mij ook aan te melden (voor zaterdagochtend), maar ik krijg geen bevestiging?
Vol ?

papaleo

#134
Citaat van: Valkyrie op november 17, 2021, 17:53:48
Ik probeer mij ook aan te melden (voor zaterdagochtend), maar ik krijg geen bevestiging?
Ik had mij opgegeven voor 2 personen en ik zou Zaterdag(ochtend) met een kameraad gegaan zijn maar ik hoor zojuist van hem dat hij toch niet kan/gaat...maw mocht het evt vol zijn dan zou jij hem z'n plaats in kunnen nemen  ;)
Dus mocht Werner dit lezen bij deze is er een plaatstje vrij gekomen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

#135
OVERZICHT. Wat heeft het Overlegcomité beslist? Vier dagen per week telewerk en 'Covid Safe Ticket Plus'

https://www.hln.be/binnenland/overzicht-wat-heeft-het-overlegcomite-beslist-vier-dagen-per-week-telewerk-en-covid-safe-ticket-plus~abc9f0878/


Nieuwe regels hier in belgie. Vandaag beslist geweest. Ivm evenementen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

scoc

#136
Zoals al eerder gemeld Covid Safe pass + mondmaskers binnen voor events zoals deze.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

#137
Citaat van: Valkyrie op november 17, 2021, 17:53:48
Ik probeer mij ook aan te melden (voor zaterdagochtend), maar ik krijg geen bevestiging?

Dat is vreemd, want er is in principe niet echt een max capaciteit tot nu toe, niets in de spam terechtgekomen of zo? heb je nog een keer geprobeerd, wij hebben geen melding gekregen.
Je hebt vermoedelijk ergens een verplicht veld niet ingevuld.
Je kan ook gewoon langskomen en registreren bij het binnenkomen, zolang je een QT code en mondmasker mee hebt zou er geen probleem mogen zijn.

home@the movies

#138
Citaat van: papaleo op november 17, 2021, 15:42:04
Als je een weergever zou hebben die Imax gecertificeerd zou zijn en je zou er content instoppen/mee afspelen dan zou als het goed is deze weergever in de Imax Enhanced mode moeten gaan...
De beelddrager, een stream of 4K Blu-Ray moet alle extra informatie bevatten om de film op een, zoals ze beweren hoge kwaliteit neer te zetten, maar de apparatuur moet dus ook in staat zijn om iets met die extra informatie te doen.
in hoeverre het wat toevoegt/verbetert aan de PQ/AQ tov van de normale versie dat zou ik zelf wel eens site by site willen zien.

Ik vind met name de extra beeld informatie/beeld-verhouding wel interessant als daarbij ook nog eens de pq (en aq) wordt verbeterd zou dit wel een mooie toegevoegde waarde kunnen zijn.

Laat je aub niets wijsmaken door vage marketing praat, het IMAX enhanced label is gewoon een kwaliteitslabel net zoals een THX gecertifieerd toestel.
In een versterker met het IMAX label gaat er een preset geladen worden met EQ settings zoals IMAX vindt dat het moet klinken en zij beslissen of het apparaat aan hun kwaliteitseisen voldoet.
Er is in een projector heus geen extra fancy hardware nodig om dit te kunnen weergeven, IMAX wil enkel met hun label zeggen dat de toestelen die het label dragen voldoen aan hun kwaliteitseisen, en vooral dat de fabrikant daar de nodige centen voor heeft neergeteld.
De IMAX stand zal zaken zoals motion flow, extra scherpte enz enz uitschakelen, om het beeld zo "puur mogelijk" weer te geven, thats it.
Geloof me, elke nieuwe JVC, of Sony gaat perfect omgaan met dit formaat, IMAX label of niet, het enige wat IMAX doet is ervoor zorgen dat de beeldkwaliteit van begin tot einde van de mastering op het hoogste niveau is en dus beter dan de gemiddelde release.
Uiteraard ook het feit dat de aspect ratio groter is dan een standaard release is meegenomen, dus maak je geen zorgen, je kan dit formaat in al zijn glorie bekijken ;-)

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

Citaat van: home@the movies op november 18, 2021, 00:03:10
Dat is vreemd, want er is in principe niet echt een max capaciteit tot nu toe, niets in de spam terechtgekomen of zo? heb je nog een keer geprobeerd, wij hebben geen melding gekregen.
Je hebt vermoedelijk ergens een verplicht veld niet ingevuld.
Je kan ook gewoon langskomen en registreren bij het binnenkomen, zolang je een QT code en mondmasker mee hebt zou er geen probleem mogen zijn.

Gisteren had ik het nogmaals geprobeerd op zowel mijn iPad als iPhone, maar lukte het niet. Vandaag heb ik het via mijn werk-laptop geprobeerd (Google Chrome) en nu is het wel gelukt. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Kerre

Gisteren lukte het via mijn iPhone ook niet. Zojuist wel. (2x zelfs....)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

home@the movies

We hebben op het event drie madVr envy machines staan, twee daarvan staan gewoon permanent te draaien in één van de demo ruimtes, de derde machine gaat in een afzonderlijk ingerichte ruimte staan die enkel gebruikt gaat worden om drie keer per dag een introductie sessie tot madVR envy mee te doen.

Om 12, 14 en 16h00 ga ik telkens een korte dedicated demo geven over madVR, omdat we ons aan de regels moeten houden ivm afstand zullen de plaatsen hiervoor zeer beperkt zijn, ongeveer een 10 tal personen per sessie.
We zullen vermoedelijk tickets aan de inkom beschikbaar stellen die jullie dan toegang geven tot een demo sessie op een bepaald uur van die dag, en vol is dus vol ;-)

Aangezien er de laatste tijd bijzonder veel features in de Envy zijn toegevoegd zal het sowieso onmogelijk zijn om alles te laten zien op de HCH, daarom gaan we begin volgend jaar een afzonderlijk event plannen om veel dieper en uitgebreider in te gaan op wat dit toestel allemaal kan.

De sessies op de HCH zullen dus kort en bondig zijn maar wel met de nodige aandacht om op een duidelijke manier de mogelijkheden te bekijken, wie meer wil zien kan uiteraard steeds een afspraak maken bij ons, of dus langskomen op he extra madVr event.


Teejoo


home@the movies

Citaat van: Teejoo op november 19, 2021, 07:11:15
Zijn de JVC's al binnen?

Ja hoor, de 9 en de 7 staan al netjes te spinnen ;-) en ik heb al even 8K gekeken op de NZ9  :o :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

papaleo

De 7 of bedoel je de 8?

Staat de Nx7 site by site naast de Nz8?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: home@the movies op november 19, 2021, 09:37:55
Ja hoor, de 9 en de 7 staan al netjes te spinnen ;-) en ik heb al even 8K gekeken op de NZ9  :o :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:
Pas maar op dat ik niet bij je kom zitten!  Ik zit inmiddels op korte afstand in Antwerpen!😊

buckler

Aiiiii ik kan helaas niet ,Richard vroeg nog of ik mee ging maar dat is jammer genoeg onmogelijk....
Maar ik ben zo nieuwsgierig naar de NZ9 dat ik Werner al via de Whatsapp aan het stalken bent hahaha lol  ;D
Veel plezier dit weekend heren (en ik lees graag jullie mening over al dat mooie speelgoed)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

jahtari

Is er ook veel te beluisteren op dit event of gaat dit vooral over projectoren, schermen, etc.?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

papaleo

Citaat van: buckler op november 19, 2021, 17:50:52
Aiiiii ik kan helaas niet ,Richard vroeg nog of ik mee ging maar dat is jammer genoeg onmogelijk....
Maar ik ben zo nieuwsgierig naar de NZ9 dat ik Werner al via de Whatsapp aan het stalken bent hahaha lol  ;D
Veel plezier dit weekend heren (en ik lees graag jullie mening over al dat mooie speelgoed)

https://www.lowbeats.de/test-jvc-dla-nz9-fantastisches-hdr-und-echte-8k-und-120hz/

Volgens dit/deze review kan jij rustig achterover gaan en leunen en straks met volle teugen gaan genieten van dit beest... :worship: :worship: 8) 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels