iPhone 8 en X

Gestart door Starred, augustus 31, 2017, 13:06:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: Martinus op oktober  3, 2017, 07:44:35
Beetje rumoer creeren, zijn nog maar enkele gevallen bekend, bij de note waren dat er tientallen soms honderden per dag en die vlogen in brand. Deze zetten voorlopig alleen nog uit.

Heb je een bron voor die 100en toestellen?

J.A.F._Doorhof

#226
100-en per dag ?
Samsung mocht willen dat ze zoveel notes verkochten ;)
Note is een niche product. En accu was inderdaad explosief. Maar geen honderden per dag.

Er is toen ook enorm veel paniek veroorzaakt wel terecht maar er is ook een loopje meegenomen natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ppeter

Hoe doen jullie die battery check?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Martinus

Citaat van: Sirius666 op oktober  3, 2017, 08:31:35
Heb je een bron voor die 100en toestellen?

Accu artikel tweakers die de bron meld, en ja in azie verkopen ze veeeeel meer notes dan hiet, daarom is ooit de 5 europa voorbij gegaan, wij willen ze niet.
............

HereIsTom

Citaat van: ppeter op oktober  3, 2017, 21:01:45
Hoe doen jullie die battery check?

Bedoel je met die foto die ik geplaatst heb? Dat is een App;

Battery Life
https://itunes.apple.com/nl/app/battery-life/id1274973053?mt=8
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Erik

#230
Citaat van: Dirkie op oktober  1, 2017, 09:47:21
Ik heb nu de one plus one en het scherm in de zon is het grootste minpunt, en de batterij houdt het niet meer zo lang vol.
En de 5 is een stuk duurder...
Heeft ook met leeftijd te maken toen ik de oneplus one net had kon ik hem in de zomer in volle zon lezen terwijl hij niet eens op max zat.
Op het einde (3j) redde ik het niet meer op max. Scherm was gewoon op net als de batterij. Nu met een nieuw model is alles weer goed. Al was de 1+1 iets feller in begin had ik idee. Accu is van 3,5 uur naar 10 uur gegaan en dash snelladen zorgt ervoor dat ik als ik haast heb als ik weg moet in 20 min van 20% op 80% zit, genoeg voor hele dag. Erg fijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sirius666

Sommigen maakten wat heisa over Android icm veiligheid.

Nou. Eens zien hoe dit weer met de mantel der Apple liefde zal worden bedekt :D

https://tweakers.net/nieuws/130487/eff-bekritiseert-apple-om-uit-achtige-stand-wifi-en-bluetooth-in-ios-11.html

Wel fijn, zo'n transparant OS  :blink:

Kjelt

Citaat van: Sirius666 op oktober  8, 2017, 14:38:22
Sommigen maakten wat heisa over Android icm veiligheid.
Oud nieuws had ik twee weken geleden al gemeld inderdaad erg slordig.

Maar nu dan, na de heisa om de Samsung Note7 met zijn accus heeft nu ook Apple een probleem zo lijkt het.
Opbollende accus die het scherm uit de iPhone8 drukken soms al als ze uit de verpakking komen, andere als ze opgeladen worden.
Het blijft feest met die accus zeg  :popcorn:
https://nl.hardware.info/nieuws/53687/meer-meldingen-opengespleten-iphone-8-plus-smartphones-verschijnen-online

dennism

Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2017, 15:18:51
Oud nieuws had ik twee weken geleden al gemeld inderdaad erg slordig.

Maar nu dan, na de heisa om de Samsung Note7 met zijn accus heeft nu ook Apple een probleem zo lijkt het.
Opbollende accus die het scherm uit de iPhone8 drukken soms al als ze uit de verpakking komen, andere als ze opgeladen worden.
Het blijft feest met die accus zeg  :popcorn:
https://nl.hardware.info/nieuws/53687/meer-meldingen-opengespleten-iphone-8-plus-smartphones-verschijnen-online

Toch is dit tot op heden niet te vergelijken met de Note issues, hoewel uiteraard wel zeer vervelend. Bij iedere generatie telefoons kom je dit wel tegen, het is nu eenmaal een gegeven dat defecte accu's kunnen uitzetten en dat een bepaald (normaliter zeer laag percentage) van de accu's met zo'n defect te maken zullen krijgen. Het komt nu waarschijnlijk alleen groter in het nieuws omdat accu issue's na het Note 7 issue onder een "vergrootglas" liggen. Zolang ze niet massal exploderen / in brand vliegen is er niet direct iets heel spannends aan de hand behalve het zeer vervelend is voor de gebruiker van de betreffende telefoon.

Zie hier bijv. een soortgelijk issue bij een 7 Plus van vorig jaar https://techaeris.com/2016/09/30/another-iphone-7-plus-battery-incident-one-not-explode/ en zo zijn er ook geïsoleerde gevallen te vinden van de iPhone 6, de 5 e.d. en uiteraard ook van andere merken.

Kjelt

Ok is de eerste keer dat ik hier van hoor.
Het lijkt er op dat dit dus een issue is dat alleen speelt bij een nieuwe accu?
Een soort van vroegtijdig falen?
Apple zou dit kunnen voorkomen door alle accus de eerste tig uur te laden en getest ontladen, dat kost geld maar mag je voor een toestel van een dusdanige prijs toch wel verwachten?

Sirius666

Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2017, 18:41:04
Ok is de eerste keer dat ik hier van hoor.
Het lijkt er op dat dit dus een issue is dat alleen speelt bij een nieuwe accu?
Een soort van vroegtijdig falen?
Apple zou dit kunnen voorkomen door alle accus de eerste tig uur te laden en getest ontladen, dat kost geld maar mag je voor een toestel van een dusdanige prijs toch wel verwachten?

Apple hanteert hoge winstmarges, die houden ze graag intact. Deze gevallen zullen onder 'collateral damage' vallen.

Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2017, 15:18:51
Oud nieuws had ik twee weken geleden al gemeld inderdaad erg slordig.

Maar nu dan, na de heisa om de Samsung Note7 met zijn accus heeft nu ook Apple een probleem zo lijkt het.
Opbollende accus die het scherm uit de iPhone8 drukken soms al als ze uit de verpakking komen, andere als ze opgeladen worden.
Het blijft feest met die accus zeg  :popcorn:
https://nl.hardware.info/nieuws/53687/meer-meldingen-opengespleten-iphone-8-plus-smartphones-verschijnen-online

Het leuke is dat ik dat van die accu's afgelopen week had gepost  :D Dennism wuifde het toen ook al weg ;)

dennism

#236
Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2017, 18:41:04
Ok is de eerste keer dat ik hier van hoor.
Het lijkt er op dat dit dus een issue is dat alleen speelt bij een nieuwe accu?
Een soort van vroegtijdig falen?
Apple zou dit kunnen voorkomen door alle accus de eerste tig uur te laden en getest ontladen, dat kost geld maar mag je voor een toestel van een dusdanige prijs toch wel verwachten?

Hoeft niet enkel bij nieuwe accu's, ook "genoeg" gevallen van Accu's die het pas na een paar maand of een paar jaar gebruik krijgen. Het is ook niet telefoon accu specifiek, bij mijn hoofd kan dit bij iedere Lithium gebaseerde accu optreden. Ook bijv. bij laptops zie je het wel eens gebeuren.

Zolang het bij een zeer zeer laag percentage van de accu's gebeurt en ze niet ontploffen of in brand vliegen is het eigenlijk "business as usual" en zijn het gewoon garantie gevallen als het issue zo vroeg optreed.

Kjelt

Citaat van: Sirius666 op oktober  8, 2017, 19:06:32
Het leuke is dat ik dat van die accu's afgelopen week had gepost  :D
Stelletje crossposters  :D

Dura

https://www.nu.nl/mobiel/4954148/apple-maakt-oudere-iphones-niet-langzamer.html

Eindelijk eens deze hardnekkige mythe ontkracht, waarvan ik in de praktijk na jaren gebruik nog nooit wat gemerkt heb.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

dennism

Citaat van: Dura op oktober  9, 2017, 08:24:51
https://www.nu.nl/mobiel/4954148/apple-maakt-oudere-iphones-niet-langzamer.html

Eindelijk eens deze hardnekkige mythe ontkracht, waarvan ik in de praktijk na jaren gebruik nog nooit wat gemerkt heb.

Wel jammer dat ze de apparaten waarmee in het verleden de grootste klachten waren van traagheid na het upgraden niet meegenomen hebben de laatste jaren hoor je namelijk niet zoveel meer over dit issue en toch testen ze alleen met recentie modellen. Maar ik meen dat het de upgrade was naar iOS 7 (uit mijn hoofd, misschien iOS 8) die destijds bij onze zakelijke klanten tot veel performance klachten leidde op modellen als de iPhone 4 en de eerste paar generaties iPads (vooral Ipad 2 en 3, iPad 1 was al uit support).   

Kjelt

Ik merk toch duidelijk verschil tussen een iPad3, een mini Ipad2 en een moderne iPad maar dat vind ik an sich niet zo gek, dat had je met PCs en Windows op een gegeven moment ook.
Daarnaast zit veel processing power niet in het OS maar in de browser en website software die gerendered moet worden. Een pagina op dit forum met allemaal youtube includes of plaatjes kost gewoon veel meer processing power om initieel te renderen dan een pagina met alleen maar tekst.

Alleen kon je het bij Windows allemaal uitzetten en verwacht ik van een modern OS dat deze de processor snelheid checked en de aanpassing na update zelf automatisch configureert dusdanig dat de user interface experience niet aangetast wordt of dit na update ingesteld kan worden.
Dus wat mij betreft vind ik dit geen issue voor Apple, ze laten je maximaal genieten van updates en blokkeren nieuwere updates als ze vinden dat de GUI experience niet meer goed is. Dan is het apparaat dus wel obsolete (ander onderwerp).

Martinus

gister besteldag, gokje maar gedaan....
............

raMniv

Wanneer ontvang je hem?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

HereIsTom

Als je de X niet bij Apple zelf hebt besteld, zal de levering wel weken gaan duren.
Voor de uitleveringsdag op 3 november zijn er in Nederland maar 300 exemplaren beschikbaar!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Martinus

Citaat van: HereIsTom op oktober 28, 2017, 12:02:11
Als je de X niet bij Apple zelf hebt besteld, zal de levering wel weken gaan duren.
Voor de uitleveringsdag op 3 november zijn er in Nederland maar 300 exemplaren beschikbaar!


Waar komt dat getal vandaan? Krijg hem in een week of 3, was te laat omdat de store op verkeerde land stond, me sukkel ( zit in buitenland)
............

twani

.

CoSo

Citaat van: HereIsTom op oktober 28, 2017, 12:02:11
Als je de X niet bij Apple zelf hebt besteld, zal de levering wel weken gaan duren.
Voor de uitleveringsdag op 3 november zijn er in Nederland maar 300 exemplaren beschikbaar!
Kreeg net bericht van KPN dat ie verstuurd is en morgen binnen  :pompom:

Martinus

Citaat van: CoSo op november  2, 2017, 22:55:08
Kreeg net bericht van KPN dat ie verstuurd is en morgen binnen  :pompom:

na vorige week achter het netjes te hebben gevist, nu een besteld via Coolblue.... morgen ophalen... en daarna pas de apple order cancellen.
............

Marcel87

Ik krijg m als het goed is vanavond nog binnen via Coolblue :pompom:
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Martinus

Citaat van: Marcel87 op november  3, 2017, 08:44:47
Ik krijg m als het goed is vanavond nog binnen via Coolblue :pompom:

zit je ook in het tweakers topic?
............