Het grote SabNZB & Sickbeard topic

Gestart door jowi, augustus 4, 2012, 18:20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xstream

#225
Citaat van: IcyK op februari  2, 2013, 00:15:56
Waarom zou je 1080p willen?
Als je het aantal beeldpunten gaat vergelijken heeft een 1080p mkv 2,25 keer zoveel beeldpunten als een 720p mkv.
Bij gelijkblijvende kwaliteit zou een 1080p bestand daarom ook ruim 2 x zo groot moeten zijn als een 720p bestand.
De praktijk is dat een 1080p bestand maar ongeveer 25% groter is dan 720p, ofwel je zit naar een slechtere beeldkwaliteit te kijken.
Slechter dan wat originele 1080p zou moeten zijn misschien, maar natuurlijk wel beter dan 720p. Ik zie 't verschil altijd wel goed hoor. Bovendien is 't meer dan px's alleen, ook nog beeldlijnen e.d.
Vraag is meer: waarom zou je 720p kijken als er ook 1080p is. Voor de download beperking (snelheid) hoef je 't iig niet te laten.

Citaat van: gsuk op februari  1, 2013, 22:19:27
Zo dat is een aardig lijst indexers

welk payserver gebruik je?
ik gebruik supernews en ziggo 
Ja, aardige lijst, daarom zou je misschien ook meer verwachten, maar helaas ...
Payserver is usenetserver.com
Bevalt prima, manual 0,0 problemen ... nu dat sickbeard nog aan de praat krijgen, maar kom op een punt dat ik denk; weet je wat, ik doe 't wel zoals ik deed, manual. Dan weet ik iig zeker dat ik de goede releases pak.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

IcyK

Citaat van: Xstream op februari  2, 2013, 02:19:56
Slechter dan wat originele 1080p zou moeten zijn misschien, maar natuurlijk wel beter dan 720p.
Maar waarom dan?

Citaat
Vraag is meer: waarom zou je 720p kijken als er ook 1080p is. Voor de download beperking (snelheid) hoef je 't iig niet te laten.
Die vraag gaat volgens mij uit van de gedachte 'het is nieuwer dus is het beter'. Vaak klopt dat ook, maar 'an sich' is dat geen argument.
Ik zie ook verschil: in 1080p zijn kleuren fletser en is er minder tekening van het beeld.

Xstream

#227
Citaat van: IcyK op februari  2, 2013, 11:10:28
Maar waarom dan?
Citaatmaar natuurlijk wel beter dan 720p
Te cryptisch?
Omdat ik 't beeld mooier en natuurlijker vind. Scherper, minder blokkerige gradients etc ... Een beter argument bestaat er toch niet?

Citaat van: IcyK op februari  2, 2013, 11:10:28
Die vraag gaat volgens mij uit van de gedachte 'het is nieuwer dus is het beter'. Vaak klopt dat ook, maar 'an sich' is dat geen argument.
Je aanname klopt niet. Ik geef al een antwoord op jouw vraag in de vorige post. Dus komt meer vanuit de gedachte "weerstand en geen acceptatie".
"Nieuw is beter" is hier niet relevant. 1080p is op papier beter en ervaar ik zelf ook beter, dus waarom dan genoegen nemen met minder? Dat jij 't anders "ziet" wil niet zeggen dat 't zo "is".

Citaat van: IcyK op februari  2, 2013, 11:10:28
Ik zie ook verschil: in 1080p zijn kleuren fletser en is er minder tekening van het beeld.
Dat mag je vinden, maar de discussie gaat hier om hoe ik sick beard aan de praat krijg op de manier die ik wens. Niet een 1080p discussie. Maargoed ... even kort dan:

De 1080p releases m.b.t. series zijn idd niet zo goed als 100% BR uitgaves. Maar wel aanzienlijk beter als de (vaak van 1080 geconverteerde - lees verslechterde) 720p releases.
Volgens jouw redenatie (die niet geheel klopt in theorie, alsook dat sommige releases idd ruim 2x zo groot zijn) zijn de 1080p 25% beter dan 720p. Dus je geeft zelf al 't antwoord.
Jij concludeert eruit dat 1080p dan slechtere kwaliteit is, dan 720p? Dan concludeer je heel wat anders als je zegt.
Wat is er mis met 25% meer downloaden voor 25% meer kwaliteit? Waarom zou ik genoegen nemen met minder als ik 't zonder sick beard zo heb? Dus wat is jouw punt / argument nu eigenlijk? Bedoel je te zeggen: "Zeik niet zo en neem genoegen met 720p omdat die "maar" 25% minder is qua kwaliteit."?

We hebben bovendien een nutteloze discussie waarbij we 't beide eens zijn dat 1080p in theorie beter is? (even los van smaak) Dus einde discussie lijkt me. Back to Sick beard :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

IcyK

Tja, met iemand woorden in de mond leggen die hij niet heeft gezegd, beweringen omdraaien en desondanks geen antwoord blijven geven op een heldere vraag ('waarom dan') kan je ook een gesprek afkappen.
'omdat jij het vindt' is geen afdoende legitimatie voor de stelling dat 1080p 'natuurlijk wel beter is' dan 720p onder de condities die ik schetste.

Maar succes met je ontdekkingstocht naar de werking van Sickbeard. Bij mij werkt het vlekkeloos (op een enkele Nederlandse serie als "De ontmaskering van de Vastgoedfraude" na.
Wellicht is er een correlatie tussen de mate waarin je in staat bent Sick te configgen en het vermogen tot logisch redeneren en begrijpend lezen...  :D

Xstream

#229
Bottom line blijft: 1080 is theoretisch beter. Dus snap je rant gewoon niet.
Op de vraag waarom geef ik gewoon antwoord (inmiddels al voor de 3e keer). Ik vind 1080p mooier. Technisch gezien is dat ook zo. Punt!!!
Als je uitleg wilt waarom, doe een simpele google search ... 1080 beeldlijnen is meer dan 720. Meer pixels op hetzelfde oppervlak etc ... De vraag is dan nu: waarom is 720p beter dan 1080p? Leg dat maar eens uit ...

Begrijpend lezen? Logisch redeneren?
CitaatDe praktijk is dat een 1080p bestand maar ongeveer 25% groter is dan 720p, ofwel je zit naar een slechtere beeldkwaliteit te kijken.
Hoe moet ik dit dan interpreteren? Erg logisch inderdaad ...

Vervolgens kom je met een totaal willekeurige aanname die niet eens slaat op wat ik zeg:
CitaatDie vraag gaat volgens mij uit van de gedachte 'het is nieuwer dus is het beter'. Vaak klopt dat ook, maar 'an sich' is dat geen argument.
Nee, de gedachte is: 1080p is beter dan 720p. Dat is wat ik zeg. Niet omdat het nieuwer is. Simpelweg omdat 't "theoretisch" zo is. Wat is "jouw" argument dan? Als er iemand woorden in de mond legt ...

Ik heb 't over de werking van Sick beard en waarom die vertikt 1080's te downloaden terwijl die er wel zijn (weet inmiddels wat 't probleem is, is simpelweg beperking van Sick beard m.b.t. WEB-DL's etc - zie http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=2104 - welke nog steeds niet gefixed is in de laatste alpha), vandaar ook 't script van Jowi. En jij ziet ergens een noodzaak om een punt te maken dat 1080p's "maar" 25% beter zijn dan 720p of dat 720p beter is dan 1080p zonder kloppende onderbouwing. Dus je kunt mij verwijten wat je wilt, begrijpend schrijven is ook een vak.

Bovendien zie je nu weer de noodzaak om mijn redeneren te relateren aan de gebrekkige functionaliteit van sick beard. Ook hier zie ik de noodzaak (of logica) niet van in. We zitten met z'n allen allemaal python scripts aan te passen omdat ik (volgens jou) slecht kan redeneren natuurlijk. Je bent zo scherp. :satisfied:
Fijn dat 't voor jou werkt, maar ik weet inmiddels dat je 720p goed genoeg vind. Dat werkt voor mij ook prima, maar daar gaat deze hele discussie niet over. Maar dat kwartje valt nog niet geloof ik. Als het wel werkt met 1080p releases zou 't constructiever zijn om dat te delen. Dan voeg je namelijk iets aan de discussie toe.

Dus aub iets toevoegen aan de discussie waar 't hierom gaat, want dat heb je nog niet gedaan namelijk. Ik ben niet de enige die dit probleem heeft namelijk en er is dus schijnbaar een common.py script aanpassing voor nodig om te fixen. (de 1080p discussie wil ik best elders met je aangaan onder 't juiste kopje)

UPDATED COMMON.PY: - Met 1080p WEB-DL support
Hier te vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531619

Nu alleen nog even vogelen hoe ik 'm in m'n syno config krijg.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#230
Common.py vervangen en WEB DL 1080p's rollen nu netjes binnen.
Wie instructies nodig heeft voor Synology aanpassen, laat maar weten.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Lazybird

#231
@Xstreams het enige probleem waar ik nu nog tegen aanloop is dat ik een fout krijg in SABnzb "uitpakken mislukt zie log" in mijn log zie ik postprocessing mislukt.
Dit lijkt mij een DSM 4.2 Beta probleem want ik heb het ook met Couchpatato. Heeft iemand anders dit probleem ook ?

Hij zet hem wel in de juist dir
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Xstream

#232
Hierbij een geupdate common.py.
https://www.dropbox.com/s/3emoznfc3bouj0b/common.py

De laatste hier was outdated met de laatste SB (Alpha master) schijnbaar (althans die van Synology Synocommunity package). Dus die van Tweakers gepakt en uitgebreid met de bekende opties.

Lijst is nu als volgt:
SD (TV)
SD (DVD)
720p x264
720p WEB-DL
1080i MPEG2
1080p x264
1080 WEB-DL
720p Bluray x264
1080p Bluray x264
720p Bluray VC1
1080p Bluray VC1
720p Bluray AVC
1080p Bluray AVC

Alleen weet ik niet precies hoe ik die 1080p WEB-DL in moet schatten, wellicht hoger dan 720p Bluray x264?
Iemand nog toevoegingen / suggesties?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#233
Citaat van: Lazybird op februari  2, 2013, 16:05:16
@Xstreams het enige probleem waar ik nu nog tegen aanloop is dat ik een fout krijg in SABnzb "uitpakken mislukt zie log" in mijn log zie ik postprocessing mislukt.
Dit lijkt mij een DSM 4.2 Beta probleem want ik heb het ook met Couchpatato. Heeft iemand anders dit probleem ook ?

Hij zet hem wel in de juist dir
Herken dit probleem niet. Wellicht met postprocessing settings te maken? Sab kan dit en SB kan dit, dus als dat ergens mis gaat dan snapt de 1 niet dat de ander 't al gedaan heeft of nog moet doen. Ik gebruik zelf alleen SB voor post processing en dat gaat vooralsnog goed.

Ik heb nog een iets oudere DSM (4.0-2198), dus dat kan 't ook zijn idd.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

Citaat van: Xstream op februari  2, 2013, 15:36:42
Common.py vervangen en WEB DL 1080p's rollen nu netjes binnen.
Wie instructies nodig heeft voor Synology aanpassen, laat maar weten.

hou me aanbevolen maar kom op een later tijdstip (lees over een aantal weken) op terug ;D

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

#235
Citaat van: Xstream op februari  2, 2013, 15:36:42
Common.py vervangen en WEB DL 1080p's rollen nu netjes binnen.


Ok,
ik heb de common.py van sickbeard vervangen op mijn windows 7 pc.
Hoe verder?
welk criteria hanteer je om te bepalen welk kwaliteit je wil downloaden voor zowel je initial download en je archief download?
bepaal je dat aan de hand van welk subs er te krijgen zijn?
of ga je voor de hoogst mogelijke kwalteit?


hoe stel jij bijvoorbeeld "the following" in?

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Xstream

#236
Het is voor mij ook nog een beetje trial and error. Maar ik heb wel gemerkt dat hij de volgorde goed pakt nu. Dus als ik 720p instel en er is 1080p, dan pakt hij de beste kwaliteit (initial) - althans, vooralsnog lijkt dat goed te gaan. Dus dat maakt 't kiezen alweer makkelijker. Wat hij doet bij archive heb ik nog niet goed kunnen testen of dat werkt. Er zijn simpelweg (nog) geen betere releases.

Wat ik wel bij veel series (vooral de nieuwe - zoals Following) doe is 1080p alleen kiezen. De 720p (TV) komt vaak eerst en dan een week later de 1080p (WEB-DL) release. Dus ik heb liever dat hij dan even wacht totdat ik gewoon die 1080p heb. Anders download hij eerst die 720 (initial), en dan een week later die 1080 (archive), ook wat overdreven. 1080 releases zijn toch al gebruikelijk geworden bij 9 vd 10 nieuwe show releases. Zo niet, dan kom je daar vanzelf achter en kun je 't altijd nog aanpassen.

Eigenlijk stel ik 't meeste op 1080p x264 en hoger. En Archive alleen op 1080p Bluray.
Pas als ik merk dat die releases er niet zijn pas ik 't per serie weleens aan naar lagere kwaliteit als ik niet wil wachten. Bij series van een jaar+ terug zijn vaak alleen 720p releases, tenzij er een BR disc van uit is gekomen bijv.

Ik heb ook oudere series die ik al gezien heb bijv, maar nooit in HD. Die heb ik erin gezet met wanted op Bluray releases. Zoals Seinfeld bijv. Dan merk ik vanzelf wel wanneer die uit zijn. Voor mindere kwaliteit hoeft hij 't niet te doen. Entourage fiets ik nu op 1080p Bluray binnen - leuk om die in goede kwaliteit te hebben. Behalve de laatste paar seizoenen, daar is nog geen BR disc van uit gekomen.

Dus het is ook net een beetje waar jouw voorkeuren naar uit gaan.
Maar je kunt gerust bij initial ook al de 1080p selecteren, die pakt hij dan vanzelf als ze er zijn.
De archive is dan alleen een backup voor als hij later nog een betere release vind om deze ook te downloaden.

M.b.t. subs. Ik gebruik nu Auto Sub en lijkt zo'n beetje alles te kunnen vinden. De downloads zijn toch vaak scene releases, dus als er subs van zijn dan kloppen die tot nu toe altijd Maar moet ik ook nog meer gaan testen. Vooralsnog geen problemen hier. Ik heb ook nog Subliminal, lijkt ook goed z'n werk te doen, maar kijk ik nog wel 's naar als Auto sub beperkingen toont. Geloof dat Subliminal scant on demand, waar autosub dit automatisch op een bepaalde interval doet.

Ik gebruik overigens wel bij postprocessing in Sickbeard deze naming: Custom > %RN
Op die manier blijft de scene release naam behouden en intact, wat 't voor Autosub in theorie weer makkelijker maakt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

 ;D ;D ;D ;D
lees ik je hele verhaal
wil ik gaan replyen
heb je je hele verhaal veranderd ;D ;D
ik ga weer lezen
tot zo ;)
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

#238
Citaat van: Xstream op februari  4, 2013, 10:38:33
Het is voor mij ook nog een beetje trial and error. Maar ik heb wel gemerkt dat hij de volgorde goed pakt nu. Dus als ik 720p instel en er is 1080p, dan pakt hij de beste kwaliteit (initial) - althans, vooralsnog lijkt dat goed te gaan. Dus dat maakt 't kiezen alweer makkelijker. Wat hij doet bij archive heb ik nog niet goed kunnen testen of dat werkt. Er zijn simpelweg (nog) geen betere releases.

Wat ik wel bij veel series (vooral de nieuwe - zoals Following) doe is 1080p alleen kiezen. De 720p (TV) komt vaak eerst en dan een week later de 1080p (WEB-DL) release. Dus ik heb liever dat hij dan even wacht totdat ik gewoon die 1080p heb. Anders download hij eerst die 720 (initial), en dan een week later die 1080 (archive), ook wat overdreven. 1080 releases zijn toch al gebruikelijk geworden bij 9 vd 10 nieuwe show releases. Zo niet, dan kom je daar vanzelf achter en kun je 't altijd nog aanpassen.

Eigenlijk stel ik 't meeste op 1080p x264 en hoger. En Archive alleen op 1080p Bluray.
Pas als ik merk dat die releases er niet zijn pas ik 't per serie weleens aan naar lagere kwaliteit als ik niet wil wachten. Bij series van een jaar+ terug zijn vaak alleen 720p releases, tenzij er een BR disc van uit is gekomen bijv.

Ik heb ook oudere series die ik al gezien heb bijv, maar nooit in HD. Die heb ik erin gezet met wanted op Bluray releases. Zoals Seinfeld bijv. Dan merk ik vanzelf wel wanneer die uit zijn. Voor mindere kwaliteit hoeft hij 't niet te doen. Entourage fiets ik nu op 1080p Bluray binnen - leuk om die in goede kwaliteit te hebben. Behalve de laatste paar seizoenen, daar is nog geen BR disc van uit gekomen.

Dus het is ook net een beetje waar jouw voorkeuren naar uit gaan.
Maar je kunt gerust bij initial ook al de 1080p selecteren, die pakt hij dan vanzelf als ze er zijn.
De archive is dan alleen een backup voor als hij later nog een betere release vind om deze ook te downloaden.

M.b.t. subs. Ik gebruik nu Auto Sub en lijkt zo'n beetje alles te kunnen vinden. De downloads zijn toch vaak scene releases, dus als er subs van zijn dan kloppen die tot nu toe altijd Maar moet ik ook nog meer gaan testen. Vooralsnog geen problemen hier. Ik heb ook nog Subliminal, lijkt ook goed z'n werk te doen, maar kijk ik nog wel 's naar als Auto sub beperkingen toont. Geloof dat Subliminal scant on demand, waar autosub dit automatisch op een bepaalde interval doet.

Ik gebruik overigens wel bij postprocessing in Sickbeard deze naming: Custom > %RN
Op die manier blijft de scene release naam behouden en intact, wat 't voor Autosub in theorie weer makkelijker maakt.

ik heb sickbeard naming:  %SN - S%0sE%0e/%RN

ik heb even 3 nieuwe series toe gevoegd om te proberen en van elk een aflevering gepakt
Scandal S02E12,
Supernatural S08E12
  en the Americans S01E01
allen met dezelfde instellingen

gek genoeg doet die met alle 3 iets anders
Scandal:
pakt die 720 x264 (720 web dll is aanwezig)
supernatural:
pakt die 1080 web dll (dit gaat goed)
The Americans:
pakt die 720 web dll (1080 web dll is aanwezig).

ik gebruik ook AutoSub,
Subliminal is toch alleen voor synology?

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Xstream

#239
Citaat van: gsuk op februari  4, 2013, 11:33:34
heb je je hele verhaal veranderd ;D ;D
Haha, ja, vergat nog wat dingen in 't verhaal.

Citaat van: gsuk op februari  4, 2013, 12:02:15
gek genoeg doet die met alle 3 iets anders
Scandal:
pakt die 720 x264 (720 web dll is aanwezig)
supernatural:
pakt die 1080 web dll (dit gaat goed)
The Americans:
pakt die 720 web dll (1080 web dll is aanwezig).
Hm, apart. Zoek je die release dan ook op bij dezelfde indexer als die je in sickbeard gebruikt?
Lijkt erop dat 't niet altijd goed werkt. Ik heb soms ook een hele reeks 1080p WEB-DL en dan zomaar 1 afl. 720p oid. Nu moet ik ook zeggen dat dit vaak ook klopt, maar soms idd ook niet.
Ik kan wel 's kijken of ik dat beter kan specificeren / optimaliseren nog in 't script.

Er mankeert sowieso nog wel een hoop aan sickbeard eigenlijk. Een snatch die mislukt zou ook weer wanted moeten worden, maar dat gebeurt ook niet. Ik betwijfel ook of de archive optie goed werkt ... tijd zal 't leren :)

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

#240
Nieuwe versie:
http://dl.dropbox.com/u/2651931/common.py

Nog niet getest, maar heb e.e.a. wat meer gespecificeerd in de hoop dat de herkenning wat beter wordt.
Ik heb zo'n vermoeden dat hij met "720p", "hdtv", "x264" al een hit heeft, of de beste denkt te hebben, en deze gaat downloaden. Dus heb aangegeven om dit niet te doen bij WEB-DL in 't geval van de 720p x264 en alleen bij de 720 web-dl.

Idem met The Americans. Door te specificeren dat hij indien 't om 1080 gaat de 720 niet mag meepakken en vice versa (wellicht vind hij toch een match met de huidige search instellingen).

Kun je 's kijken of 't zo beter gaat? :)

Let er wel op dat als er een release mis gaat je deze wel kunt vinden bij dezelfde nzb indexer als je gebruikt in sickbeard. Wat de ene indexeert hoeft bij de ander niet zo te zijn.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

Citaat van: Xstream op februari  4, 2013, 14:08:08
Haha, ja, vergat nog wat dingen in 't verhaal.
Hm, apart. Zoek je die release dan ook op bij dezelfde indexer als die je in sickbeard gebruikt?
Lijkt erop dat 't niet altijd goed werkt. Ik heb soms ook een hele reeks 1080p WEB-DL en dan zomaar 1 afl. 720p oid. Nu moet ik ook zeggen dat dit vaak ook klopt, maar soms idd ook niet.
Ik kan wel 's kijken of ik dat beter kan specificeren / optimaliseren nog in 't script.

Er mankeert sowieso nog wel een hoop aan sickbeard eigenlijk. Een snatch die mislukt zou ook weer wanted moeten worden, maar dat gebeurt ook niet. Ik betwijfel ook of de archive optie goed werkt ... tijd zal 't leren :)

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gekeken of het bij de indexer te krijgen was alleen bij bierdopje inverband met de subs,
inmiddels bij "Geek" gekeken en hij had alle ingestelde kwaliteits normen beschikbaar.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Xstream

#242
Citaat van: gsuk op februari  4, 2013, 14:50:32
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gekeken of het bij de indexer te krijgen was alleen bij bierdopje inverband met de subs,
inmiddels bij "Geek" gekeken en hij had alle ingestelde kwaliteits normen beschikbaar.

groetjes Emile
Hm, ok. Net even Suits bekeken ... Die heeft 1 1080p WD download, ep 11, van ep 9 - 13. De rest is dan weer 720p WD. Even gechecked in m'n indexer en inderdaad, er is 1 1080 resultaat, ep 11, de rest is 720p. Dus dat klopt op zich wel. Zo gaat 't tot nu toe redelijk goed eigenlijk. Ben benieuwd hoe de nieuwe aanpassingen 't gaan doen.

Ik kan op zich ook nog categorien maken die voorkeur geven aan NL sub releases. Met tags als nlsubs e.d. Maarja, dan krijg je weer dubbele subs als je ook Autosub gebruikt :) Ook niet echt handig.

Let bij de snatches ook op de filename. Die kan ook wat meer inzicht geven in waarom 't evt. ergens mis gaat.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Citaat van: gsuk op februari  4, 2013, 14:50:32
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heb gekeken of het bij de indexer te krijgen was alleen bij bierdopje inverband met de subs,
inmiddels bij "Geek" gekeken en hij had alle ingestelde kwaliteits normen beschikbaar.

groetjes Emile
Gaat 't nu beter met de laatste common.py?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gsuk

Ja het gaat een stuk beter.

wel is het zo dat ik zo ingesteld heb:

initially download:
720p x264, 720p WEB-DL + replace with: 1080p WEB-DL

in plaats van :
initially download:  720p WEB-DL + replace with: 1080p WEB-DL


want anders slaat die wel eens wat over omdat hij die niet kan vinden

toevallig had ik dat met de laatste P.O.I

en de kans bestaat dat als je dezelfde dag niet pakt dat je naar een aantal dagen helemaal niks kan pakken.


groetjes Emile
   
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Douma

#245
Wie kan mij helpen Sickbeard weer aan de praat te krijgen. Als ik Sickbeard probeer te starten krijg ik de volgende melding:

ImportError: cannot import name NAMING_LIMITED_EXTEND_E_PREFIXED

Vervolgens wordt Sickbeard niet gestart. Dit is de volledige uitdraai:

Rienks-Mac-mini:SickBeard rienkdouma$ python sickbeard.py
Traceback (most recent call last):
  File "sickbeard.py", line 49, in <module>
    import sickbeard
  File "/Applications/SickBeard/sickbeard/__init__.py", line 32, in <module>
    from sickbeard import providers, metadata
  File "/Applications/SickBeard/sickbeard/metadata/__init__.py", line 22, in <module>
    import xbmc, mediabrowser, synology, ps3, wdtv, tivo
  File "/Applications/SickBeard/sickbeard/metadata/tivo.py", line 29, in <module>
    from sickbeard import config
  File "/Applications/SickBeard/sickbeard/config.py", line 26, in <module>
    from sickbeard import naming
  File "/Applications/SickBeard/sickbeard/naming.py", line 24, in <module>
    from sickbeard import tv
  File "/Applications/SickBeard/sickbeard/tv.py", line 46, in <module>
    from common import NAMING_DUPLICATE, NAMING_EXTEND, NAMING_LIMITED_EXTEND, NAMING_SEPARATED_REPEAT, NAMING_LIMITED_EXTEND_E_PREFIXED
ImportError: cannot import name NAMING_LIMITED_EXTEND_E_PREFIXED


Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Ik heb alle common.py files uit dit topic geprobeerd. Of moet ik de fout ergens anders zoeken?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Xstream

Het ligt zo te zien niet aan common.py, maar veel andere .py scripts geven wel een fout. Iets met settings en/of database vermoed ik zo.
Er was een update vandaag, heb je die gedaan?  Wellicht dat die wat overhoop heeft gegooid bij jou? Op een Mac Mini zie ik, klopt dat?

Hier draait 't prima, ook na de update, op Synology NAS.
Misschien dat een reinstall 't makkelijkste is om te proberen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

MTouch

#247
deze doet het geloof ik met laatste versie

Douma

#248
Citaat van: MTouch op februari 11, 2013, 20:39:15
deze doet het geloof ik met laatste versie

Thanks! That did the trick. Stond deze versie van common.py ook in dit topic?

SickBeard geeft nu wel ineens aan dat er een nieuwere versie beschikbaar is en dat ik 3 commits achter loop. Heeft dit met common.py te maken? Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat er sinds gisteren - toen heb ik voor de laatste keer geupdate - drie nieuwe versies zijn vrijgegeven. Ik ben nu een beetje huiverig geworden voor het updaten van SickBeard

Edit: ik heb net in sickBeard "Force version check"  gedaan en nu geeft ie aan dat ik 6 commits achter loop. Ik snap hier niks van.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Xstream

Mijn common.py werkt hier nog gewoon. Had 8 nieuwe commits. Moest m'n common.py wel weer even opnieuw installeren omdat die overschreven was.

Een commit moet je zien als een "issue". Dus een opgeloste bug / taak / vernieuwing. Dat kan van een simpele bug fix tot een compleet nieuwe functionaliteit zijn.
De communicatie is hier slecht van, dus je weet vaak niet eens wat er aan de hand is. Kunnen ze inderdaad een stuk beter doen. Maarja, op zich al fijn dat er uberhaupt wat gedaan wordt. Je hebt zelf de optie of je update of niet.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub