Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martin778

Voor zoiets zou je gewoon naar de cel moeten  :nopompom:

Zulke Tannoys zo overspuiten. Waarschijnlijk waren de kasten zwaar afgeraagd...

Mitch--

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op mei 30, 2014, 13:04:02
Mitch, ik denk dat je standpunt iets te zwart-wit is. Er bestaan namelijk wel degelijk minder goede en betere luidsprekers, al speelt smaak natuurlijk ook altijd een rol.

Dat zal ik ook niet ontkennen, maar waar wij het hier over hebben zijn kwalitatief behoorlijk 'gelijkwaardig', gaat hier niet over Saba of Yoko setjes van de mediamarkt. En in het kwaliteitsbeeld waar wij het over hebben is het echt een smaakding vind ik, het ene past wel en het andere past miet bij je smaak, en dat moet je vooral zelf ontdekken  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#6727
Citaat van: chansig op mei 30, 2014, 10:46:42
Die van mij was een grapje hoor...de Ushers klinken prima, Harbeth ook Sonus Faber ook...Ik meende ook dat Frank een grapje maakt, net zoals Twani...het is gewoon 1 grote grappige boel.

Gr Hans
Een beetje plagen moet kunnen soms, het forum is toch al zo`n slap "Libelle clubje" zo af en toe.

Ik vind Ushers namelijk hele mooie speakers ;)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: twani op mei 30, 2014, 13:46:45
Een beetje plagen moet kunnen soms, het forum is toch al zo`n slap "Libelle clubje" zo af en toe.

Ik vind Ushers namelijk hele mooie speakers ;)

Het "echte" Engelse Naim forum is helemaal een Margriet/Vriendin/Weekend" clubje daar vinden ze alles goed :( :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

thepioneer

Mijn ex usher's staan nu in Vries te koop bij audio artistiek. Misschien daar eens luisteren? Weet je ook hoe die klinken. En mooi bij jou in de buurt.

Heeft ook naim en burmester set staan. Klinkt als een klok
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

sultankat

En? Heeft het weekend A'dam nog nieuwe inzichten opgeleverd?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Alex Groningen

Citaat van: thepioneer op juni  2, 2014, 17:40:17
Mijn ex usher's staan nu in Vries te koop bij audio artistiek. Misschien daar eens luisteren? Weet je ook hoe die klinken. En mooi bij jou in de buurt.

Heeft ook naim en burmester set staan. Klinkt als een klok

Usher staat ook op de lijst als kanshebber, maar dan de MD 1 of 2. Kom geregeld in Vries, maar wist niet van het bestaan van deze zaak.

Alex Groningen

Citaat van: sultankat op juni  2, 2014, 21:42:18
En? Heeft het weekend A'dam nog nieuwe inzichten opgeleverd?

NEE! Helaas niks van terecht gekomen. Ik ben niet verder gekomen dan dan het heerlijke Amsterdamse uitgaansleven.
Begin augustus gaan we weer en dan ga ik zeker even Alex ontmoeten.

wil

Citaat van: Alex Groningen op juni  6, 2014, 10:09:35
NEE! Helaas niks van terecht gekomen. Ik ben niet verder gekomen dan dan het heerlijke Amsterdamse uitgaansleven.
Begin augustus gaan we weer en dan ga ik zeker even Alex ontmoeten.
Goeie keus gemaakt  :headbanging:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: Alex Groningen op juni  6, 2014, 10:09:35
NEE! Helaas niks van terecht gekomen. Ik ben niet verder gekomen dan dan het heerlijke Amsterdamse uitgaansleven.
Begin augustus gaan we weer en dan ga ik zeker even Alex ontmoeten.
Overigens is de eerder genoemde suggestie voor een bezoekje aan studio Alkmaar wel een goede. Voor een echte luistersessie zal je een tweede keer terug moeten komen, zodat ze de versterkers en speakers klaar kunnen zetten die je wilt horen. Ik was wel onder de indruk van hun assortiment.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

thepioneer

Citaat van: Alex Groningen op juni  6, 2014, 10:04:25
Usher staat ook op de lijst als kanshebber, maar dan de MD 1 of 2. Kom geregeld in Vries, maar wist niet van het bestaan van deze zaak.

Dit is echt een hele schappelijke zaak.  Goede prijzen en echt heel mooi spul. Toch maar eens kijken als je tijd hebt. 
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Midcall

Citaat van: Kwabbernoot op mei 30, 2014, 10:50:26
Ik was destijds ook redelijk verbaasd toen je die verkocht. Ik vond die echt meer dan prima klinken.

Groeten...
Lees zijn topic terug en je weet waarom hij ze heeft verkocht. Wat dit betreft werkt dit topic goed als dagboek. Omdat mensen over het algemeen negatieve zaken veel sneller vergeten dan positieve, is het altijd nuttig om de ervaringen zoals ze op het moment suprême werden beleefd, terug te lezen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

#6738
Afgelopen tijd weer aardig wat luidsprekers mogen beluisteren.
Welk merk en type het gaat worden ben ik nog niet uit. Wat ik al wel weet
is dat het monitoren gaan worden. Staat nog 1 luidsprekermerk/ type op het lijstje om
Naar te gaan luisteren en dat is de Tannoy Precision 6.1. Lees en hoor er erg veel goede verhalen over.

lynch1979

Citaat van: Alex Groningen op augustus 27, 2014, 18:26:39
Afgelopen tijd weer aardig wat luidsprekers mogen beluisteren.
Welk merk en type het gaat worden ben ik nog niet uit. Wat ik al wel weet
is dat het monitoren gaan worden. Staat nog 1 luidsprekermerk/ type op het lijstje om
Naar te gaan luisteren en dat is de Tannoy Precision 6.1. Lees en hoor er erg veel goede verhalen over.

Bewust voor monitoren?
En ga je dan ook met een sub/subs spelen?

Alex Groningen

Citaat van: lynch1979 op augustus 27, 2014, 18:56:28
Bewust voor monitoren?
En ga je dan ook met een sub/subs spelen?

Inderdaad bewust. Heb op dit moment 2 Elac monitoren en moet zeggen het mij goed bevalt, ondanks dat de kwaliteit van deze luidsprekers leuk is te noemen, maar zeker niet goed. Zelf denk ik ook dat in mijn huis vloerstaanders nooit echt tot hun recht zullen komen.

Zodra ik de juiste monitoren heb gevonden ga ik zeker kijken of er nog een goede kwalitatieve sub bij aangekocht gaat worden.

Gemineye

Citaat van: thepioneer op juni  2, 2014, 17:40:17
Mijn ex usher's staan nu in Vries te koop bij audio artistiek. Misschien daar eens luisteren? Weet je ook hoe die klinken. En mooi bij jou in de buurt.

Heeft ook naim en burmester set staan. Klinkt als een klok

Ik heb ze net even opgezocht op marktplaats, ik ben best wel benieuwd naar die usher's eigenlijk. Op dit moment geen upgrade in de planning staan, maar desondanks leuk om eens te luisteren misschien. Ik woon in Zuidlaren dus kan er op de fiets langs  ;)
:)

Maro

Citaat van: Gemineye op augustus 27, 2014, 19:52:19
Ik heb ze net even opgezocht op marktplaats, ik ben best wel benieuwd naar die usher's eigenlijk. Op dit moment geen upgrade in de planning staan, maar desondanks leuk om eens te luisteren misschien. Ik woon in Zuidlaren dus kan er op de fiets langs  ;)

Zijn inmiddels reeds verkocht.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


lynch1979

Citaat van: Alex Groningen op augustus 27, 2014, 19:24:14
Inderdaad bewust. Heb op dit moment 2 Elac monitoren en moet zeggen het mij goed bevalt, ondanks dat de kwaliteit van deze luidsprekers leuk is te noemen, maar zeker niet goed. Zelf denk ik ook dat in mijn huis vloerstaanders nooit echt tot hun recht zullen komen.

Zodra ik de juiste monitoren heb gevonden ga ik zeker kijken of er nog een goede kwalitatieve sub bij aangekocht gaat worden.

Ik denk dat je inderdaad met een paar goede monitoren en een sub een hele mooie combinatie hebt.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke keuze voor welke monitor.

Maro

Citaat van: Gemineye op augustus 27, 2014, 20:30:30
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m835453195-usher-compass-x929.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

dat zijn ze niet begrijp ik, of is die advertentie achterhaald?

Ahhh, die staan er iid nog. Dacht dat je de 8571 bedoelde. Die zijn onlangs verkocht. Deze X929 zijn ook hele mooie speakers hoor. Zou ik zeker even langs fietsen als ik jou was.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RZeemering

Laat even weten wanneer je naar een audioshop in de buurt gaat Alex. Kunnen we er een duo bezoek van maken :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Midcall

Citaat van: Maro op augustus 27, 2014, 20:58:45
Ahhh, die staan er iid nog. Dacht dat je de 8571 bedoelde. Die zijn onlangs verkocht. Deze X929 zijn ook hele mooie speakers hoor. Zou ik zeker even langs fietsen als ik jou was.
Gezien zijn ervaringen met eerder vloerstaande reflex systemen in zijn ruimte, zou ik in zijn geval mijn tijd nuttiger besteden door juist deze Usher's volledig te negeren. Dit is een overtreffende trap van een aantal eerdere verkeerde keuzes die hij reeds gemaakt heeft.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Maro

Citaat van: Midcall op augustus 28, 2014, 10:22:12
Gezien zijn ervaringen met eerder vloerstaande reflex systemen in zijn ruimte, zou ik in zijn geval mijn tijd nuttiger besteden door juist deze Usher's volledig te negeren. Dit is een overtreffende trap van een aantal eerdere verkeerde keuzes die hij reeds gemaakt heeft.

Was een reactie op Gemineye  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Citaat van: RZeemering op augustus 28, 2014, 08:58:58
Laat even weten wanneer je naar een audioshop in de buurt gaat Alex. Kunnen we er een duo bezoek van maken :D

Doe ik! Gaat dan de Sound Gallery worden. Laat je eerdaags ook nog even weten wanneer ik langskom voor een gezellige luisteravond.