Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Ik weet het nog niet. Moet er maar eens serieus over na gaan denken wat ik er voor wil hebben.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op september 11, 2013, 14:46:13
Mochten we ooit besluiten om onze eigen huizen te verkopen en er één samen te gaan kopen, dan is één ding al zeker en dat is mijn eigen luisterruimte.
En dat alleen is natuurlijk al een heerlijk vooruitzicht! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Toen ik vorig jaar bij jou en je vrouw was met een m & g toen dacht ik, ooit wil ik ook zo'n ruimte hebben. Wie weet kan ik in de toekomst ook nog eens gaan beginnen aan een apparte luister (film) kamer. Wat ik al wel weet is dat ik alleen de nodige centen ga steken in audio wanneer het niet meer in de woonkamer hoeft te staan. Akoestiek kan ik dan gelijk aanpakken en ik hoef niet meer bang te zijn voor vernielzuchtige en vettige vingertjes die er altijd graag aan mogen zitten.

HTip

Helemaal goed! En als je tegen die tijd nog tips nodig hebt, vraag gerust.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op september 13, 2013, 12:45:17
Volgend jaar maar eens van een 0 punt beginnen om weer een mooie serieuze set op te bouwen.
Citaat van: Alex Groningen op september 13, 2013, 16:52:27
Wat ik al wel weet is dat ik alleen de nodige centen ga steken in audio wanneer het niet meer in de woonkamer hoeft te staan.
Lijken me erg tegenstrijdige opmerkingen  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Citaat van: HTip op september 13, 2013, 17:06:38
Helemaal goed! En als je tegen die tijd nog tips nodig hebt, vraag gerust.

Ik zal zeker met de nodige vragen bij je komen, philip.

Alex Groningen

Citaat van: Midcall op september 13, 2013, 17:11:02
Lijken me erg tegenstrijdige opmerkingen  ;D

;D

Kan je nog wel eens gelijk in hebben. Maar gelukkig weet ik zelf nog hoe ik het bedoel. ;)

Alex Groningen

Mocht er nog iemand zij die weet wat ik nog voor m'n Yamaha set kan vangen dan hoor ik dat graag.

Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op september 14, 2013, 14:44:56
Mocht er nog iemand zij die weet wat ik nog voor m'n Yamaha set kan vangen dan hoor ik dat graag.

Wat waren de nieuwprijzen?

H&C Hifi

De adviesprijzen zijn nog steeds :

1699,00 voor de stereo versterker
1399,00 voor de cd speler

je kan het hier en daar natuurlijk met wta korting kopen, dus ik verwacht dat Alex zelf best een faire prijs kan verzinnen  ;)

Alex Groningen

 Tussen de 1300 en 1500,- euro zou denk ik een mooie prijs zijn.
Ik zal d'r een eens goed over na gaan denken.

Nosferatu

Zonde alex, zonde. Die Yammies zijn toch hartstikke leuke 'bouwstenen' voor een hele leuke set ?
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Dat is waar, Jaap. Maar ik vind het ook zonde dat het hier werkeloos staat omdat ik nog nauwelijks thuis ben. Wij gaan aankomend jaar vast nog wel wat zaken samen bezoeken om te luisteren naar diverse merken zodat ik een idee heb welke kant ik op wil en om zo weer uit te komen bij een hele mooie samengestelde set.

Nosferatu

Plan maar wat, ik ben weer terug zoals je merkt (op dit moment slechts 40 uurtjes in zo goed als vegatieve staat op de teller. Gelukkig heb ik nu weer goede sterke koffie.  :D).
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

twani

Citaat van: Nosferatu op september 14, 2013, 16:28:30
Plan maar wat, ik ben weer terug zoals je merkt (op dit moment slechts 40 uurtjes in zo goed als vegatieve staat op de teller.

Dat klinkt knap smerig ;D

Nosferatu

Citaat van: twani op september 14, 2013, 16:36:24
Dat klinkt knap smerig ;D
:D
Ben net terug uit Bali, Indonesië en dat is best een paar uurtjes reizen. Helemaal als je op vliegveld Djakarta, nadat je bij de gate bent aangekomen, nog eens te horen krijgt dat je zeker 3 uur vertraging hebt. Maar we houden vol.  :hehe:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

sultankat

Citaat van: Nosferatu op september 14, 2013, 16:43:33
:D
Ben net terug uit Bali, Indonesië en dat is best een paar uurtjes reizen. Helemaal als je op vliegveld Djakarta, nadat je bij de gate bent aangekomen, nog eens te horen krijgt dat je zeker 3 uur vertraging hebt.

Daar hoef je niet voor naar Djakarta, lukt je ook op Schiphol.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Nosferatu

Citaat van: sultankat op september 15, 2013, 07:58:37
Daar hoef je niet voor naar Djakarta, lukt je ook op Schiphol.
:D
Klopt maar tot nog toe heb ik met reguliere vluchten nog niet echt vertraging gehad (vakantie charters daarentegen.....) maar wat is nou 3 uurtjes op een dikke 17 uur vliegen ?  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Paul1967

Citaat van: Alex Groningen op september 14, 2013, 15:38:54
Tussen de 1300 en 1500,- euro zou denk ik een mooie prijs zijn.
Ik zal d'r een eens goed over na gaan denken.

Je weet Alex dat ik hetzelfde bij mij heb staan, ik vind het net, wat Jaap al zei, wel erg zonde.
Het is dat ik het niet heb liggen, maar zou het zo voor die prijs als tweede set erbij willen hebben.
Deze Yammie set is errrug goed, vooral de amp.

Alex Groningen

Ik ben er ook erg tevreden over, Paul. En wie weet ga ik ook wel spijt krijgen dat ik het ga verkopen,
maar vind het ook erg zonde dat het maar thuis staat en niet meer gebruikt wordt omdat ik niet veel meer thuis ben.
Wie weet zet ik het aankomend weekend in de verkoop, maar heb nog even een klein weekje de tijd om daar goed over na te denken of ik het nou wil doen of niet.

lynch1979

Is het gewoon niet beter om ze te houden en in je/jullie nieuwe huis weer de sterren van de hemel te laten spelen?
Ook al gebruik je ze nu niet, dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om ze te verkopen.

frank2

Ik zou het pas verkopen als je nieuwe speakers hebt, en het matcht niet goed.
Bij verkoop verlies je er altijd op.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op september 16, 2013, 14:41:08
Ik ben er ook erg tevreden over, Paul. En wie weet ga ik ook wel spijt krijgen dat ik het ga verkopen,
maar vind het ook erg zonde dat het maar thuis staat en niet meer gebruikt wordt omdat ik niet veel meer thuis ben.
Wie weet zet ik het aankomend weekend in de verkoop, maar heb nog even een klein weekje de tijd om daar goed over na te denken of ik het nou wil doen of niet.
mocht je het kwijt willen, weet ik er misschien wel iemand voor.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Alex Groningen

Citaat van: lynch1979 op september 16, 2013, 14:52:44
Is het gewoon niet beter om ze te houden en in je/jullie nieuwe huis weer de sterren van de hemel te laten spelen?
Ook al gebruik je ze nu niet, dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om ze te verkopen.

Een nieuw huis zal nog wel een tijdje duren. Verkoop het en zet het geld op de spaarrekening.
Het is nu nog jong en zo te zien snel verkoopbaar.