Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op augustus 18, 2013, 20:36:11
... kan Frank geen ongelijk geven  :angel:


;D

Goh en nu nog een antwoord van Frank2........ want ik begrijp zijn aversie oprecht niet..
mainly British stuff

frank2

Ik heb in z'n geheel geen probleem met Harbeth. De speakers klinken niet zoals ik het graag hoor maar zeker niet slecht.
Het enige grote nadeel vind ik persoonlijk dat voor wat ze geven erg duur zijn.
Ze kosten ongeveer 3500 euro, dan nog een sub erbij om bas te krijgen want dat hebben ze niet, laten we zeggen 3500 euro, samen 7000 euro. Tsja voor 7000 euro zijn er echt betere speakers te koop. (en nee ik bedoel geen Usher!)

Maar dat is mijn mening.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

mijn klankkarakter hebben ze ook niet,maar de prijs vind ik in vergelijk met andere merken niet extreem.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Martin!!!

Citaat van: frank2 op augustus 18, 2013, 21:51:24
Ik heb in z'n geheel geen probleem met Harbeth. De speakers klinken niet zoals ik het graag hoor maar zeker niet slecht.
Het enige grote nadeel vind ik persoonlijk dat voor wat ze geven erg duur zijn.
Ze kosten ongeveer 3500 euro, dan nog een sub erbij om bas te krijgen want dat hebben ze niet, laten we zeggen 3500 euro, samen 7000 euro. Tsja voor 7000 euro zijn er echt betere speakers te koop. (en nee ik bedoel geen Usher!)

Maar dat is mijn mening.

Bas hebben ze voldoende hoor, een subje erbij geeft net (zoals bij de meeste weergevers vermoed ik) net even dat extra stukje fundament.......  pm me is voor een luisterafspraak lijkt me leuk  :thumbs-up:
mainly British stuff

BJF

Zo te lezen hebben Harbeths niet alleen bas, maar Bas heeft ze ook!
NAD M10 V2
Elac FS247

Bas Akkerman

Citaat van: BJF op augustus 18, 2013, 23:21:34
Zo te lezen hebben Harbeths niet alleen bas, maar Bas heeft ze ook!
Klopt! Niet dat dat ook maar iets zegt natuurlijk. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Midcall

Citaat van: Martin!!! op augustus 18, 2013, 22:27:46
Bas hebben ze voldoende hoor, ....
Daar zijn de meningen over verdeeld bij speakers van rond de 50Hz bij -3dB.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

frank2

Juist, midbass hebben ze misschien maar een fundament zeker niet, alhoewel dat soms niet nodig is, er zijn speakers waar je het niet mist.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Het zijn gewoon (grote) monitors die net als de monitors van vrijwel elk merk niet full range zijn en dus kun je afhankelijk van de muziek die je draait inderdaad het nodige fundament missen (zeker als je 't eenmaal goed hebt gehoord wil je niet meer zonder).

Bas draait de Harbeths ook aangevuld met een forse Velodyne DD 18 sub en die sub geeft weer 't voordeel dat je die makkelijker kunt plaatsen voor de beste basresponse in jouw kamer. Bij full range luidsprekers heb je meer te maken met compromissen op dat vlak want die plaats je ook voor een optimale staging en stereoafbeelding en die positie is niet altijd (vrijwel nooit in de gemiddelde NL huiskamer) de beste plek voor de beste bass response. (trust me, been there! ;))

frank2

#6309
Klopt Antoine, alleen hoor IK altijd wanneer een sub meespeelt tov. de rest van de speakers. Dat is iets wat ik storend vind. (en ja de sub was afgesteld door Garmt) toch hoorde ik het meteen.

Bij een reciever met dsp speelt dat probleem minder of niet, heb bij Arjan met z'n anthem ook geluisterd naar 2 subs maar die waren perfect geintegreerd. Dus misschien ligt het ook aan het merk speakers of je het hoort of niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Als je niet weet wanneer er een sub staat ben ik benieuwd of je ook zo stellig kan zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Midcall

Citaat van: Antoine op augustus 19, 2013, 13:50:09
Bij full range luidsprekers heb je meer te maken met compromissen op dat vlak want die plaats je ook voor een optimale staging en stereoafbeelding en die positie is niet altijd (vrijwel nooit in de gemiddelde NL huiskamer) de beste plek voor de beste bass response. (trust me, been there! ;))
Moet je wel een goede full-range kopen natuurlijk, Genesis bijvoorbeeld  ;) Flauw, ik weet het. Maar daarom zou een actieve Adam interessant kunnen zijn, die kan je net als een Genesis (wat minder uitgebreid weliswaar) goed afregelen in het laag.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Deleted member

Citaat van: frank2 op augustus 19, 2013, 13:54:41
Klopt Antoine, alleen hoor IK altijd wanneer een sub meespeelt tov. de rest van de speakers. Dat is iets wat ik storend vind. (en ja de sub was afgesteld door Garmt) toch hoorde ik het meteen.

Bij een reciever met dsp speelt dat probleem minder of niet, heb bij Arjan met z'n anthem ook geluisterd naar 2 subs maar die waren perfect geintegreerd. Dus misschien ligt het ook aan het merk speakers of je het hoort of niet.

Als de crossover voldoende laag is ingesteld, de fase klopt, je voldoende afstand hebt t.o.v. de sub, de sub zelf weinig vervormt en geen objecten in z'n directe omgeving hoorbaar laat resoneren zou je 'm eigenlijk niet moeten horen of beter gezegd kunnen aanwijzen. Oftewel goede integratie op de mains en plaatsing (liefst ondersteund door metingen) en kwaliteit van de sub (inclusief wisselfilters uiteraard) blijven belangrijk.

Met een device als de Anti-Mode 2.0 DC of noem welke goede DSP ook kun je tot 't zelfde of een beter resultaat komen als de door jou genoemde Anthem verwacht ik. Als je alleen een paar draaiknoppen op een sub hebt en geen meetset en alleen op gehoor werkt dan kom je nooit tot een optimaal resultaat.

De theorie achter 't niet kunnen horen van de herkomst van lage frequenties mag bekend zijn. Ik kan 'm hier in elk geval ook niet aanwijzen en kan met een druk op de knop wisselen tussen 2.0 fullrange en 2.1 incl. de juiste crossovers etc. Staat de sub aan dan is de kamer gevuld met een laag fundament en "opent" 't gehele geluidsbeeld zich verder.

Alex Groningen

#6313
Zoals het er naar uitziet dit weekend een setje Impulse 34 te leen van forum lid Nosferatu.
Hij op een heerlijke vakantie en ik zijn oldschool speakers hier te logeren.

Ben erg benieuwd hoe ze klinken.

Alex Groningen

#6314
Gistermiddag Jaap (Nosferatu) op bezoek gehad. Heb inmiddels zijn luidsprekers hier staan. Ik heb ze te leen, maar zou ze zo willen kopen. Ondanks dat het oudere luidsprekers zijn klinken ze geweldig. De Boston luidsprekers klinken daarbij vergeleken als een mijn first Sony setje. :D

Nosferatu

Dan je Alex !  ;D
Zijn klassiekers uit '87/'88 als ik me niet vergis maar in '08 nog door Keith Marshall himself gemodificeerd. Ondanks dat ik in de woonkamer wat anders heb staan wat op een ietsje pietsje hoger niveau speelt wil ik deze oude rakkers voor geen goud kwijt.  :angel:

Zijn m'n 2e setje 34's. M'n eerste hoorde bij de eerste batch welke geproduceerd was, daarna uitstapje naar T&A OEC 1000 actieve 4-weg speakers genomen maar na zeer teleurstellende ervaringen met after-sales zullen we het maar noemen, terug naar m'n 2e setje, wederom 34's. die hebben heel erg lang in de woonkamer hun kunstjes gedaan. Alleen m'n Denon DCD-1520 heb ik langer.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Meen je dat jij je huidige luidsprekers hoger vindt spelen? Als ik jou was dan had ik deze luidsprekers lekker in de woonkamer gezet. Kan me goed voorstellen dat je ze niet kwijt wil.

Zit net even m'n eigen topic door te lezen. Waar ik het gisteren met je over had, is dat ik de Usher best wel mis. Binnenkort maar eens even samen richting Enschede  om de MD1 te beluisteren.

Nosferatu

Ja, met m'n B&W's hoor ik duidelijk verschil tussen CD en 24/48-96 HD Audio, veel gedetailleerder, opener, de Impulse-jes moeten daarin echt hun meerdere erkennen.

Wat laagweergave betreft, tja, de 34's zijn TL'ers, daar kan geen gesloten of bas-reflex systeem tegenop.  ;D Heb de buren wel eens op bezoek gehad met klachten over trillende kopjes en bordjes in de keuken kastjes terwijl er bij mij echt geen staande golven of andere zware aangezette bassen in de kamer te horen waren, alleen maar een stukje muziek die heel erg laaaahaahaahaaaggghhhhh ging.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

frank2

Citaat van: Alex Groningen op augustus 25, 2013, 11:35:40
M

Zit net even m'n eigen topic door te lezen. Waar ik het gisteren met je over had, is dat ik de Usher best wel mis. Binnenkort maar eens even samen richting Enschede  om de MD1 te beluisteren.

wel even bellen of ze de MD1 hebben staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Midcall

Toch wel een bijzonder fenomeen, dat negatieve zaken altijd afvlakken in mensen hun herinneringen en positieve punten na verloop van tijd als rotspunten overeind blijven staan.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op augustus 25, 2013, 11:16:12
Gistermiddag Jaap (Nosferatu) op bezoek gehad. Heb inmiddels zijn luidsprekers hier staan. Ik heb ze te leen, maar zou ze zo willen kopen. Ondanks dat het oudere luidsprekers zijn klinken ze geweldig. De Boston luidsprekers klinken daarbij vergeleken als een mijn first Sony setje. :D

Ligt het aan mijn scherm of zijn de foto's zo wazig?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Alex Groningen

Foto's zullen wel wazig zijn. Is gemaakt met een iPad, Apple troep dus.

Alex Groningen

Citaat van: Midcall op augustus 25, 2013, 15:20:02
Toch wel een bijzonder fenomeen, dat negatieve zaken altijd afvlakken in mensen hun herinneringen en positieve punten na verloop van tijd als rotspunten overeind blijven staan.

Laat ik het er maar op houden dat ik wel eens spijt heb dat ik de Usher's verkocht heb.

Neemt niet weg dat ik binnenkort ga starten met een luister tocht om te kijken welke kant ik nu echt op wil.
Waar ik al wel uit ben is dat ik nog 1 keer een leuk bedrag wil uitrekken en dat ik dan ook echt tevreden en klaar ben.

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op augustus 25, 2013, 15:15:14
wel even bellen of ze de MD1 hebben staan.

En in het zwart als ze er zijn. Tegenwoordig een vereiste hier thuis.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op augustus 25, 2013, 15:27:19
En in het zwart als ze er zijn. Tegenwoordig een vereiste hier thuis.
5 kleuren maar geen zwart.
http://www.usheraudio.com/Loudspeaker_Dancer%20Mini-One%20diamond.html
Of Frank moet nog een spuitbusje met 'audiofile grade' lak hebben staan.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.