Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thanatos

Kijk een naar Adam Audio. Ik heb de Column. Staan op 45CM van de muur en geven een snaar strak laag. De eerste staander die dat voor elkaar krijgt in mijn nieuwe huis.

Succes met het zoeken naar een vervanger!

Deleted Member 2


Martijn M

Citaat van: Alex Groningen op augustus  8, 2013, 10:18:28
Een anti mode er achter/tussen zie ik niet zo zitten. Wil hier thuis luidsprekers die het ook zo goed doen in de woonkamer zonder dit soort lapmiddelen te gebruiken.

Dan kun je waarschijnlijk lang zoeken. Jouw opstelling maakt een strakke laagweergave erg lastig zonder specifieke maatregelen.
Dutch & Dutch

Nosferatu

Citaat van: Onder013 op augustus  8, 2013, 10:35:40
De draaitafel zie ik ook niet..... :o
Die staat al een aantal maanden z'n rondjes bij mij thuis te draaien.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Thanatos op augustus  8, 2013, 10:25:48
Kijk een naar Adam Audio. Ik heb de Column. Staan op 45CM van de muur en geven een snaar strak laag. De eerste staander die dat voor elkaar krijgt in mijn nieuwe huis.

Succes met het zoeken naar een vervanger!

Ik zou dit merk ooit nog eens beluisteren, maar is er nog steeds niet van gekomen.

Alex Groningen

Citaat van: keyser op augustus  8, 2013, 10:44:38
Dan kun je waarschijnlijk lang zoeken. Jouw opstelling maakt een strakke laagweergave erg lastig zonder specifieke maatregelen.


Ik neem aan dat je het meubilair bedoelt? Ik ga ervan uit dat dat t.z.t wel wat anders voor komt en daarmee ook de indeling anders gaat worden. Maar mochten het wel Harbeth luidsprekers gaan worden, dan neem ik aan dat deze weinig tot geen problemen gaan geven in de laagweergave zoals de grote vloerstaanders die ik in m'n bezit heb gehad.

Thanatos

#6231
Citaat van: Alex Groningen op augustus  8, 2013, 12:20:00
Ik zou dit merk ooit nog eens beluisteren, maar is er nog steeds niet van gekomen.

Voor mij was het echt een eyeopener tov de 'gevestige orde'. Ik kom zelf van Harbeth M30 af vanwege de tekort komen in het laag. Het zijn in mijn optiek geen fullrange/alles eters speakers en een goede sub erbij is een must.


Martijn M

#6232
Ik bedoel i.v.m. je luisterpositie tegen de achterwand. Tegen de wanden zijn staande golven het sterkst. Je zult op die locatie te maken hebben met sterke staande golven rond 50 en 100 hz (ik gok maar even dat je kamer om en nabij 3,5 meter breed is).
Dutch & Dutch

Thanatos

Citaat van: Alex Groningen op augustus  8, 2013, 12:25:21

Ik neem aan dat je het meubilair bedoelt? Ik ga ervan uit dat dat t.z.t wel wat anders voor komt en daarmee ook de indeling anders gaat worden. Maar mochten het wel Harbeth luidsprekers gaan worden, dan neem ik aan dat deze weinig tot geen problemen gaan geven in de laagweergave zoals de grote vloerstaanders die ik in m'n bezit heb gehad.

Laag problemen in je akoestiek zijn vaak zonder drastische ingrepen lastig te corrigeren. Een Antimode of DSP kan dan wel een hele goede oplossing zijn.

Alex Groningen

#6234
Net even in de stad geweest om tijdelijk even wat anders te hebben om muziek te luisteren.
Ben bij een forumsponsor geweest en heb me maar snel de Boston Acoustic A250 gekocht.
Zijn daar gewoonlijk te koop voor €299,- pst en nu voor €169,- per stuk. En zodra ik eruit ben wat er moet komen, dan kunnen deze luidsprekers naar m'n dochtertje d'r kamer om de Tannoy's te vervangen.

Alex Groningen

Citaat van: keyser op augustus  8, 2013, 12:41:24
Ik bedoel i.v.m. je luisterpositie tegen de achterwand. Tegen de wanden zijn staande golven het sterkst. Je zult op die locatie te maken hebben met sterke staande golven rond 50 en 100 hz (ik gok maar even dat je kamer om en nabij 3,5 meter breed is).

Is een u vorm kamer met open keuken. 5 breed en 11 lang met in het midden dus de toilet en trap naar boven.

Alex Groningen

Citaat van: Thanatos op augustus  8, 2013, 12:39:16
Voor mij was het echt een eyeopener tov de 'gevestige orde'. Ik kom zelf van Harbeth M30 af vanwege de tekort komen in het laag. Het zijn in mijn optiek geen fullrange/alles eters speakers en een goede sub erbij is een must.

Dat er een sub bij moet daar ben ik me van bewust. Maar een sub zal alleen ingezet worden voor film en als ik af en toe eens zin heb om dance te draaien. Over het algemeen wordt hier veel pop gedraaid en daar vond/vind ik de Harbeths toch wel erg goed in.

Martijn M

Citaat van: Alex Groningen op augustus  8, 2013, 12:49:46
Is een u vorm kamer met open keuken. 5 breed en 11 lang met in het midden dus de toilet en trap naar boven.

Dan zitten de primaire staande golven waarschijnlijk rond 35 en 70 hertz. Met een Harbeth zal die bij 35 hz waarschijnlijk wat minder worden aangesproken omdat de Harbeth rond 60 hz begint af te vallen, maar die bij 70 hz zal alsnog duidelijk aanwezig zijn.
Dutch & Dutch

Thanatos

Ik vond ze niet geschikt voor pop, rock of elektronisch. Met vocalen, akoestische gitaar, piano en licht klassiek erg mooi. Maar zodra er dynamiek gevraagd werd gaven ze niet thuis zoals ik dat wilde.

Begrijp me niet verkeerd. Het is geen allround speaker. Met een advies prijs rond de €3500 + een goede sub zit je rond de koers van de Adam's en dat is echt andere koek.

Je Nickname doet vermoeden dat je niet in de buurt(Rotterdam) woont maar je bent gerust welkom eens wat te komen luisteren.

Alex Groningen

Ik woon inderdaad in Groningen, dus een eindje uit de buurt van Rotterdam. Maar bedankt voor je uitnodiging. Ik heb zelf een tijd terug de 30.1 mogen beluisteren en tot op heden ben ik weinig tegen gekomen wat aan mijn smaak voldoet. Maar kan ook zo zijn dat wanneer ik Adam beluister dat ik er weer heel anders over denk. Wat ik vaak hoor of lees is dat Adam luidsprekers nogal analytisch klinken.

Thanatos

#6240
Ik vind analytisch een beetje een lastig begrip. Maar denk wel dat ik begrijp waar je op doelt.

De Adam Column's hebben de eigen AMT tweeters en midrange units. Deze laten enorm veel detail horen (meer dan wat ik tot nu toe gehoord heb). Maar zonder scherp of drukkend te klinken. De M30 (30.1 geen ervaring mee maar die zou een iets terug gebracht hoog moeten hebben) is feller/scherper het mid/hoog dan de Adam.

Ander verschil is dat de Adam's door de gebruikte units een meer gericht stereobeeld hebben waardoor je meer in de muziek zit. Near field luister ervaring bijna. Bijkomend voordeel is dat je minder last hebt van reflecties wat je detaillering ten goede komt. De M30 had heel sterk dat je tegen het stereo beeld aan keek. Kreeg zelfs van iemand een keer een opmerking of ik een center speaker in me dressoir had..

De sterkste kant vind ik het snelle gedetailleerde laag. Had gister iemand op bezoek die in een band speelt en zich verbaasde over echtheid en detail van de drums.

Edit : De absolute neutrale sound is ook nog iets om op te merken en wel smaak afhankelijk is.

Alex Groningen

Ik zal eens gaan rondkijken of er een zaak in het noorden zit die Adam luidsprekers in zijn assortiment heeft zitten. Wil ze wel eens beluisteren na jouw positieve verhaal hierover. Het leukste zou zijn ze 1 op 1 te beluisteren. Mocht het zover zijn dan kom ik er nog op terug met mijn mening.

Thanatos

Neem ze gerust mee in je zoektocht. Voor mij was het een echte Eyeopener.

Succes!

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op augustus  8, 2013, 13:59:57
Ik zal eens gaan rondkijken of er een zaak in het noorden zit die Adam luidsprekers in zijn assortiment heeft zitten. Wil ze wel eens beluisteren na jouw positieve verhaal hierover. Het leukste zou zijn ze 1 op 1 te beluisteren. Mocht het zover zijn dan kom ik er nog op terug met mijn mening.
http://sonority-audio.nl/dealers/121-dealers-adam-audio.html
Vergeet het maar, Arnhem en Almelo lijken me voor jou de dichtsbijzijnde dealers.......
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Thanatos

Almelo zou wel te doen moeten zijn vanaf Groningen. Ligt bijna op de zelfde as als Zwolle en dat is klein uurtje van uit Groningen.

Nosferatu

Citaat van: Thanatos op augustus  8, 2013, 15:00:39
Almelo zou wel te doen moeten zijn vanaf Groningen. Ligt bijna op de zelfde as als Zwolle en dat is klein uurtje van uit Groningen.
Heb je dat stukje wel eens gereden ? En zo ja, in een klein uurtje ?  :D
Groningen - Almelo is overigens een royale 1,5 uur rijden... en dan moet je wel een auto hebben. (welke Alex niet heeft maar goed, dat kon je niet weten  :angel:)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Thanatos

Ja die route ken ik op mijn duimpje. Reeds 13 jaar 1x per maand de tocht naar t vriendelijke Groningen  ;D Als t rustig is dan tuf ik meest in minder dan een uurtje vanaf Zwolle richting Groningen. Vroeger wat sneller als tegenwoordig..

Dat van de auto wist ik niet. Dan zijn die afstanden inderdaad lastig. Zat net nog ff op dat kaartje te kijken maar het is wel inderdaad wat verder als Zwolle.

Nosferatu

Zwolle lijkt mij (ook oet Grunn) nooit in minder dan een uur maar ja, wanneer ik die kant op ga is het....druk.  :unhappy:
Almelo, tja, dan zal je op een gegeven moment van de snelweg af moeten en dan gaat het (de laatste 30 a 40 km) een stukkie langzamer. *zucht*

Jammer dat er relatief weinig dealers 'boven de rivieren' zitten, en dan nog, hebben de desbetreffende dealers wel e.e.a. demo klaar staan ? Alex ! Bellen !  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

frank2

ach Alex van het station halen is niet zo erg, de dealer in Almelo zit vlgs mij in een woonhuis het is van mijn huis 3 min. verwijderd, ben er nog nooit geweest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Midcall

#6249
Citaat van: Alex Groningen op augustus  8, 2013, 10:03:46
Luidsprekers zijn inderdaad verkocht, Frank.

De reden dat ik geen grote luidsprekers meer wil is omdat ik juist een Bas probleem heb.
Moet ze een meter van de wand zetten om het laag strak te krijgen. Te dicht tegen de muren zorgt bij mij altijd voor een rommelig laag. En ze nemen ook teveel ruimte in als ik ze ongeveer een meter in de woonkamer moet zetten. Tegenwoordig heeft de kamer dan ook weer een woonkamer bestemming. ;)
Ik voel hier het klassieke misverstand weer om de hoek gluren. Alsof monitoren die rond de 40/45hz gaan geen basproblemen veroorzaken; meeste ruimtes hebben een bult rond de 50 en 60hz (lang leve de reflexsystemen die dit uitmuntend weten de benadrukken).

Ik neem aan dat je speakers op zijn best wilt laten klinken? Monitoren moeten om optimaal te presteren ook ruim van de achterwand staan. En de 'footprint' van een monitor op een stand is nauwelijks kleiner dan die van een vloerstaander.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9