Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op maart 17, 2012, 13:04:23
Misschien heb ik iets gemist, maar waarom een kabel die je bevalt inruilen voor een kabel van onbekende afkomst en wellicht erbarmelijke kwaliteit? Toch niet alleen voor de looks hoop ik...

Ik wil bijna gaan roepen een kabel is een kabel zolang die het signaal maar goed door geeft. En ja, de looks tellen voor mij zeker mee. En zoals ik al schreef, als ik ze eenmaal binnen heb kan ik zelf de kwaliteit beoordelen en dan pas een conclusie er aan verbinden. Ik zal er hier dan zeker op terug komen.

Maar goed er zijn ook hele bekende merken met een mooi verhaal op hun site, en als je ze vervolgens vergelijkt met goedkopere kabels doen ze geen ene moer onder voor de dure kabeltjes. Het hele kabeltjes sprookje ben ik eigenlijk eerst wel klaar mee.

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op maart 17, 2012, 13:09:58
Helemaal helder, dat zijn gewoon allemaal goede merken inderdaad die je hebt vergeleken. En als de kabels van Roderick komen (van HiFi123 is hij toch?) en dus niet een EBay bijvoorbeeld, dan zal 't wel goed zitten waarschijnlijk. :) Ik denk niet dat hij zich kan permitteren om rommel te importeren/verkopen.  :)

Ze komen inderdaad van HiFi123. Ik hoop dan ook dat hij nog even komt reageren op jouw verhaal voordat er weer allerlei spook verhalen de ronde doen.

Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2012, 13:16:25
Ik wil bijna gaan roepen een kabel is een kabel zolang die het signaal maar goed door geeft. En ja, de looks tellen voor mij zeker mee.

De looks?? Een kabel zie je toch niet als die achterin een component zit?!

Deleted member

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2012, 13:18:43
Ze komen inderdaad van HiFi123. Ik hoop dan ook dat hij nog even komt reageren op jouw verhaal voordat er weer allerlei spook verhalen de ronde doen.

Die spookverhalen was natuurlijk geenszins mijn bedoeling. Ik zei al het was een gevoel van mijn kant en dat hoeft natuurlijk helemaal niet te kloppen. Zoiets weet je inderdaad pas als je de kabel in je handen hebt gehad of "van binnen" heb gezien en ik neem aan dat Roderick dat wel heeft! :)

Succes met de verkoop van je streaming oplossing in elk geval! Het was een bizar kort avontuur (;)) maar als 't niks voor je is dan is dat gewoon zo, klaar!  :)

S@m

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2012, 13:16:25
Maar goed er zijn ook hele bekende merken met een mooi verhaal op hun site, en als je ze vervolgens vergelijkt met goedkopere kabels doen ze geen ene moer onder voor de dure kabeltjes. Het hele kabeltjes sprookje ben ik eigenlijk eerst wel klaar mee.

Ik ben benieuwd naar Roderick z'n verhaal, maar dat dure kabels met dure connectors hetzelfde zijn als goedkope is kwa kwaliteit natuurlijk niet waar en dat weet je stiekem zelf ook wel  ;)

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2012, 13:16:25
Ik wil bijna gaan roepen een kabel is een kabel zolang die het signaal maar goed door geeft. En ja, de looks tellen voor mij zeker mee.

Jij hebt liever een gevulde tuinslang dan een Kimber of Crystal Cable..?

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op maart 17, 2012, 13:23:39
De looks?? Een kabel zie je toch niet als die achterin een component zit?!

Speakerkabels zie je meestal wel natuurlijk, zeker als ze aan een redelijk vrijstaande monitor hangen.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op maart 17, 2012, 13:24:35
Ik ben benieuwd naar Roderick z'n verhaal, maar dat dure kabels met dure connectors hetzelfde zijn als goedkope is kwa kwaliteit natuurlijk niet waar en dat weet je stiekem zelf ook wel  ;)

Jij hebt liever een gevulde tuinslang dan een Kimber of Crystal Cable..?

Heel stiekem weet ik dat ook wel, Dick. Maar wat ik wil zeggen is dat ik geen dure prijzen voor een kabel wil betalen waar voor mijn gehoor maar een miniem verschil in zit. ;)

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op maart 17, 2012, 13:24:16
Die spookverhalen was natuurlijk geenszins mijn bedoeling. Ik zei al het was een gevoel van mijn kant en dat hoeft natuurlijk helemaal niet te kloppen. Zoiets weet je inderdaad pas als je de kabel in je handen hebt gehad of "van binnen" heb gezien en ik neem aan dat Roderick dat wel heeft! :)

Succes met de verkoop van je streaming oplossing in elk geval! Het was een bizar kort avontuur (;)) maar als 't niks voor je is dan is dat gewoon zo, klaar!  :)

Ik zal Roderick vanavond even een PM sturen of hij op dit verhaal wil reageren. Dan is alles misschien ook in één keer duidelijk hoe het zit.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2012, 13:36:37
Heel stiekem weet ik dat ook wel, Dick. Maar wat ik wil zeggen is dat ik geen dure prijzen voor een kabel wil betalen waar voor mijn gehoor maar een miniem verschil in zit. ;)

Als er voor jouw beleving weinig tot geen verschil in zit geef ik je geen ongelijk  ;)

Alex Groningen

Citaat van: Joris1971 op maart 17, 2012, 13:23:39
De looks?? Een kabel zie je toch niet als die achterin een component zit?!

Met het nieuwe meubel wat ik ook nog wil hebben ligt alles aardig in het zicht. ;)

Alex Groningen

Citaat van: S@m op maart 17, 2012, 13:38:23
Als er voor jouw beleving weinig tot geen verschil in zit geef ik je geen ongelijk  ;)

Zijn we het daar over eens. ;)

Deleted Member 2

Alex,
heb je bij de test van diverse kabels ook de Go4 van AudioQuest nog geprobeerd? Ik ben benieuwd wat je daarvan vond. Blijkbaar niet zo positief dat het een blijvertje was.

Alex Groningen

Citaat van: Onder013 op maart 17, 2012, 14:09:23
Alex,
heb je bij de test van diverse kabels ook de Go4 van AudioQuest nog geprobeerd? Ik ben benieuwd wat je daarvan vond. Blijkbaar niet zo positief dat het een blijvertje was.

Nee, die heb ik er niet tussen gehad. Ik weet dat we het daar via de PM nog over hebben gehad, maar heb er nooit meer bij stil gestaan.

hifi | Roderick


Deleted Member 2

Citaat van: hifi123.nl | Roderick op maart 17, 2012, 16:22:07
Alex ze komen gewoon bij de Nederlandse importeur vandaan ;)



Kan je er nog wat meer over melden? heb je de kabels al eens gehoord?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Citaat van: dre73 op maart 18, 2012, 10:50:39
wat ga je allemaal doen? :angel:

Ik neem aan dat je dit vraagt omdat ik een topic heb geopend in de marktsectie prijsbepaling?
Zo ja, dan blijft het nog een verrassing. Eerst moet ik weten wat ik nog kan vangen voor m'n spullen en dan is het nog de vraag wat er gespaard moet gaan worden om dit moois wat ik op het oog heb realiseerbaar te maken.

Alex Groningen


Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op maart 18, 2012, 11:10:34
Ik neem aan dat je dit vraagt omdat ik een topic heb geopend in de marktsectie prijsbepaling?
Zo ja, dan blijft het nog een verrassing. Eerst moet ik weten wat ik nog kan vangen voor m'n spullen en dan is het nog de vraag wat er gespaard moet gaan worden om dit moois wat ik op het oog heb realiseerbaar te maken.

Als je maar beloofd weer een mooie platenspeler terug te kopen.  ;)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Citaat van: dre73 op maart 18, 2012, 11:14:46
tuurlijk! :D

verklap je al wat?

Nee, sorry. Pas als ik ook daadwerkelijk het geld bijelkaar heb dan zal ik het pas vertellen. ;)

Wat ik alleen kwijt wil is dat het om een draaitafel gaat. Maar dat wist je denk ik al wel.

Alex Groningen


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B