Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Ik heb zo het vermoeden dat je geen reactie van Frank zal krijgen. ;)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nosferatu

Citaat van: chansig op februari 23, 2012, 08:25:01
Downloaden is toch niet illegaal ?

Gr Hans
Nee, downloaden is niet illegaal en zelf een kopie maken van een CD/DVD/BD ook niet. Een kopie laten maken wel. ;)
Maar goed, de 'industrie' wil je bij monde van ene mevrouw Kip doen geloven dat dat allemaal niet mag. Andere discussie, laten we Alex' forumdraadje daar niet mee gaan vervuilen.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

chansig

Dan kan Alex toch gewoon downloaden en is hij helemaal het mannetje. Op iedere aanbieder zijn wel flac bestanden te vinden..of wav of wat je dan ook zoekt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LordoftheLints

Om weer even terug naar af te gaan: de gemiddelde flac kwaliteit van "een download" op internet is gewoon ronduit droevig. Dan koop ik liever de cd en rip ik hem zelf. Soms ook nog de goedkoopste manier!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Alex Groningen

Citaat van: chansig op februari 23, 2012, 08:35:41
Dan kan Alex toch gewoon downloaden en is hij helemaal het mannetje. Op iedere aanbieder zijn wel flac bestanden te vinden..of wav of wat je dan ook zoekt.

Gr Hans

Als het maar een goede kwaliteit heeft dan vind ik het niet erg waar ik het weg haal.
Maar goed, heb nog wel even om wat leuke sites te vinden waar ik mijn muziek vandaan kan halen.

Alex Groningen

Citaat van: LordoftheLints op februari 23, 2012, 10:26:31
Om weer even terug naar af te gaan: de gemiddelde flac kwaliteit van "een download" op internet is gewoon ronduit droevig. Dan koop ik liever de cd en rip ik hem zelf. Soms ook nog de goedkoopste manier!

Als ik de cd koop dan hoef ik hem niet meer te rippen. Eigenlijk is het toch ook van de zotte dat een cd goedkoper is dan downloaden?

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari 23, 2012, 16:15:43
Als ik de cd koop dan hoef ik hem niet meer te rippen. Eigenlijk is het toch ook van de zotte dat een cd goedkoper is dan downloaden?
Wat dacht je van een LP; 30 euro voor een stukje zwart vinyl, het zilverkleurige schijfje voor 7-8 euro...... Maar goed, zelf heb ik al m'n CD's geript in iTunes zodat ik op vakantie m'n iPodje kan vullen. Heb daarnaast nog een collectie van een royale 2500 CD's in ALAC, FLAC en FLAC24 formaat gekregen en daar pik ik regelmatig wat leuks uit. Als het me bevalt ga ik wel naar de winkel voor het schijfje, wil nl. iets tastbaars hebben i.p.v. een paar bitjes op een harde schijf. Ik zal wel zwaar over datum zijn.  :wacko:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari 23, 2012, 16:30:33
Ik zal wel zwaar over datum zijn.  :wacko:

Zelfkennis ontbreekt het jou niet aan. :D

Citaat van: Nosferatu op februari 23, 2012, 16:30:33
Wat dacht je van een LP; 30 euro voor een stukje zwart vinyl, het zilverkleurige schijfje voor 7-8 euro...... Maar goed, zelf heb ik al m'n CD's geript in iTunes zodat ik op vakantie m'n iPodje kan vullen. Heb daarnaast nog een collectie van een royale 2500 CD's in ALAC, FLAC en FLAC24 formaat gekregen en daar pik ik regelmatig wat leuks uit. Als het me bevalt ga ik wel naar de winkel voor het schijfje, wil nl. iets tastbaars hebben i.p.v. een paar bitjes op een harde schijf.

Ik weet wel zeker dat ik dezelfde weg ga bewandelen als wat jij doet. Wat ik echt leuk vind zal ik toch wel blijven kopen op vinyl of cd.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari 23, 2012, 16:36:36
Zelfkennis ontbreekt het jou niet aan. :D
En bedankt.....  :(
Citaat
Ik weet wel zeker dat ik dezelfde weg ga bewandelen als wat jij doet. Wat ik echt leuk vind zal ik toch wel blijven kopen op vinyl of cd.
We moeten tegen die tijd maar eens door mijn collectie bladeren Alex, heb in totaal een kleine 3500 albums in ALAC, FLAC en FLAC24, en dan niet in een magere kwaliteit internet rips. Laatste overigens veel jazz. :sigh:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari 23, 2012, 20:09:15
We moeten tegen die tijd maar eens door mijn collectie bladeren Alex, heb in totaal een kleine 3500 albums in ALAC, FLAC en FLAC24, en dan niet in een magere kwaliteit internet rips. Laatste overigens veel jazz. :sigh:

Eind maart wil ik graag een streamings apparaat, NAS en Ipad in huis hebben. Dus neem je muziek collectie dan maar mee.
Maar je weet het, heb je tussentijds nog wat tijd over dan ben je hier ook altijd welkom.
Oh ja, maart of april moet ik ook nog nieuwe interlinks en luidsprekerkabels hebben. Het gaat zo hard met mijn zuur verdiende centjes.
Maar één ding scheelt, ben dan ook de komende tijd klaar met dit alles. ;)

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari 23, 2012, 20:23:12
Oh ja, maart of april moet ik ook nog nieuwe interlinks en luidsprekerkabels hebben. Het gaat zo hard met mijn zuur verdiende centjes.
Maar één ding scheelt, ben dan ook de komende tijd klaar met dit alles. ;)
Jaja, WIJ van dit forum weten wel beter.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Shorkan

Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari 23, 2012, 20:55:57
Jaja, WIJ van dit forum weten wel beter.  :D

Citaat van: Shorkan op februari 23, 2012, 20:56:48
Hahaha +1  ;D

:D

Ik weet het. Dat ik de komende tijd klaar ben daar bedoel ik mee dat ik dan een halfjaar geen aankopen zal doen wat betreft audio.
Gewoon even een tijdje sparen voor een nieuwe upgrade. ;)

Snowmaster

Citaat van: Alex Groningen op februari 23, 2012, 21:10:32
Ik weet het. Dat ik de komende tijd klaar ben daar bedoel ik mee dat ik dan een halfjaar geen aankopen zal doen wat betreft audio.

Dat roept iedereen in zijn eigen showcase  ;).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

marcelvandekamp

Citaat van: Snowmaster op februari 23, 2012, 22:57:48
Dat roept iedereen in zijn eigen showcase  ;).



Ja, en sommigen doen dat ook. Mijn set is 4 jaar intact gebleven. Nu pas weer veranderingen......................... :clapping: :clapping:
met vriendelijke groet,

marcel

Alex Groningen

Citaat van: Snowmaster op februari 23, 2012, 22:57:48
Dat roept iedereen in zijn eigen showcase  ;).



Heb je gelijk in. ;) Maar op het ene moment denk je ik ben eerst wel klaar zo. Maar na een paar maanden, weken of soms al na een aantal dagen kriebelt er  weer wat dat je toch weer graag een verandering ziet. Laten we het er maar op houden dat dit de hobby lekker levendig houd.

Alex Groningen

Gisteravond belde Karel mij op met de mededeling dat aankomende dinsdag de stands geleverd worden.

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op februari 25, 2012, 08:52:36
Gisteravond belde Karel mij op met de mededeling dat aankomende dinsdag de stands geleverd worden.

Waanzinnig mooie stands 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

frank2

Het is dat Groningen zo ver rijden is anders was ik al lang een keer bij je komen luisteren. Je hebt een erg mooie set staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: -madison- op februari 25, 2012, 09:07:35
Waanzinnig mooie stands 8)

Zijn inderdaad er mooie stands, beter dan wat ik nu onder de luidsprekers heb staan. Ik kan dan ook niet wachten tot het dinsdag is.

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op februari 25, 2012, 09:16:40
Het is dat Groningen zo ver rijden is anders was ik al lang een keer bij je komen luisteren. Je hebt een erg mooie set staan.

Ver rijden? Vanaf Almelo naar Groningen is het nog geen 1½ uur rijden, Frank.
Maar je weet, als je een keer zin hebt om naar het einde van de wereld te rijden dat je hier altijd welkom bent.

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op februari 25, 2012, 09:27:08
Ver rijden? Vanaf Almelo naar Groningen is het nog geen 1½ uur rijden, Frank.
Maar je weet, als je een keer zin hebt om naar het einde van de wereld te rijden dat je hier altijd welkom bent.

Idd, valt reuze mee.
Als Frank jouw kant op gaat, lijkt het me leuk om mee te komen!

Alex Groningen

Je weet het Arjan, je bent welkom. Het lijkt me erg leuk als jullie beide eens een keer langskomen.

Deleted Member 2

Citaat van: Alex Groningen op februari 25, 2012, 09:59:00
Je weet het Arjan, je bent welkom. Het lijkt me erg leuk als jullie beide eens een keer langskomen.
Kan je daar een gefilmd verslag van maken? :P