Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op april 19, 2011, 18:11:08
De platen zijn anders dan de steenwolmatten die je in de isolatie gebruikt. Deze zijn heel stevig en kunnen rechtop blijven staan. Zijn ook eenvoudig op maat te maken. Kijk maar eens naar de bouw van mijn projectiewand:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1782947#msg1782947

De plaat die Toine mij adviseerde was de Rockwool Industrieplaat 223 van 50mm. Deze wordt niet meer geleverd en het product wat erop lijkt is de Bouwplaat 221 van 50mm. De specs kan je hier vinden:
http://www.rockwool.nl/producten/wandisolatie/scheidingswand


Krijg vandaag vandaag van m'n broertje te horen of ze de Rockwool 221 in het assortiment hebben en wat de prijs daarvan is. Mochten ze het niet hebben dan ga ik aankomend weekend naar de bouwmarkt om te kijken of zij het daar wel hebben. Heb zin om ermee te beginnen en vooral om te kijken (luisteren) of het hier ook een positief uitpakt.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op april 20, 2011, 06:48:31

Heb zin om ermee te beginnen en vooral om te kijken (luisteren) of het hier ook een positief uitpakt.

Maar nog steeds niet even iets aan de wand gehangen...?  :sigh:

Alex Groningen

Citaat van: S@m op april 20, 2011, 08:12:40
Maar nog steeds niet even iets aan de wand gehangen...?  :sigh:

Nee. Om eerlijk te zijn heb ik daar helemaal niet meer aangedacht, mischien maar even proberen dit weekend.
Volgende week maar even naar de bouwmarkt om de Rockwool 221 te halen. Prijs valt heel erg mee. Een pak van 2 stuks kost ongeveer 35 euro.

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op april 20, 2011, 17:54:36
Nee. Om eerlijk te zijn heb ik daar helemaal niet meer aangedacht, mischien maar even proberen dit weekend.
Volgende week maar even naar de bouwmarkt om de Rockwool 221 te halen. Prijs valt heel erg mee. Een pak van 2 stuks kost ongeveer 35 euro.
Welke bouwmarkt heb je het dan over? Want de Gamma/Praxis/Karwei etc hier hebben ze niet.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

#2579
Citaat van: Midcall op april 20, 2011, 18:42:40
Welke bouwmarkt heb je het dan over? Want de Gamma/Praxis/Karwei etc hier hebben ze niet.


Bouwmarkt is ook niet helemaal het juiste woord, mijn fout.   

http://nvbubbens.nl/aannemer/search/node/rockwool%20221

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 20, 2011, 17:54:36
Nee. Om eerlijk te zijn heb ik daar helemaal niet meer aangedacht, mischien maar even proberen dit weekend.
Volgende week maar even naar de bouwmarkt om de Rockwool 221 te halen. Prijs valt heel erg mee. Een pak van 2 stuks kost ongeveer 35 euro.
Ik was voor 3 pakken met ik dacht elk 8 platen ca. €140 kwijt. Daar kan je heel veel panelen mee maken ;)

De juiste plaat (die Toine mij adviseerde) is overigens deze:
http://nvbubbens.nl/aannemer/producten/rockwool-221-50-mm-100x60-cm-palla
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: HTip op april 20, 2011, 22:18:07
Ik was voor 3 pakken met ik dacht elk 8 platen ca. €140 kwijt. Daar kan je heel veel panelen mee maken ;)

De juiste plaat (die Toine mij adviseerde) is overigens deze:
http://nvbubbens.nl/aannemer/producten/rockwool-221-50-mm-100x60-cm-palla


Heb ze besteld, dinsdag worden ze gehaald. Het was namelijk voor hun geen gangbaar product die ze op voorraad hebben liggen. Ik betaal per  m² €7,60 wat neerkomt op €4,56 per plaat x 8 maakt €36,48 per pakket ex btw. En het leuke is dat ik ze laat halen door het bouwbedrijf wat bij ons op het werk aan het werk is en ik zo ook nog 20% korting krijg, wat betekent dat ik dus maar  ±.  €30 per pak hoef te betalen.

HTip

Mooie deal! Nu nog wat houten latten en wat triplexplaat en je kan aan de gang.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

#2583
Citaat van: HTip op april 21, 2011, 16:52:18
Mooie deal! Nu nog wat houten latten en wat triplexplaat en je kan aan de gang.

Inderdaad.

En mocht het zo zijn dat dit werkt dan wil ik nog op zoek naar een speciaal doek om het mooi af te kunnen werken.
En dan het liefst een doek waar je ook een leuke foto op kunt laten kopiëren.

Alex Groningen

#2584
Voor het eerst dat ik de MF eindversterker op heet krijg. :D Heb het vaker op een hoog volume, maar hoe hard ik het nu ook zet.............. het blijft perfect klinken. Heb er nu een cd-tje inzitten van Ben Liebrand Grandmix 2010, en sommigen denken hier dat er nog ergens een aktieve subwoofer staat mee te spelen ;) Maar voor mezelf ga ik me ergeren als er vrouwen stemmen komen die mij iets te hard en schel klinken. Wat dat betreft ben ik blij dat ik de akoestiek hier aan ga pakken.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2011, 17:24:25
Voor het eerst dat ik de MF eindversterker op heet krijg. :D Heb het vaker op een hoog volume, maar hoe hard ik het nu ook zet.............. het blijft perfect klinken. Heb er nu een cd-tje inzitten van Ben Liebrand Grandmix 2010, en sommigen denken hier dat er nog ergens een aktieve subwoofer staat mee te spelen ;) Maar voor mezelf ga ik me ergeren als er vrouwen stemmen komen die mij iets te hard en schel klinken. Wat dat betreft ben ik blij dat ik de akoestiek hier aan ga pakken.

Hè hè, het heeft even geduurd... ;)

Alex Groningen

#2586
Citaat van: S@m op april 22, 2011, 17:28:46
Hè hè, het heeft even geduurd... ;)

Ook wel meer dan dat, Dick. Kan nu nog wel meer geld gaan steken in audio, maar weet voormezelf dat ik daar ook geen steek mee op schiet.
Hoe zeggen ze dat ook? Wijsheid komt met de jaren?

frank2

#2587
Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2011, 17:24:25
V Maar voor mezelf ga ik me ergeren als er vrouwen stemmen komen die mij iets te hard en schel klinken.

Puur en alleen de BE tweeter, zet er een dmd in en het is 100% zeker weg. (en dat zonder enige verdere aanpassing in de akoestiek)

Proefondervindelijk zelf vastgesteld op mijn eigen set
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

-madison-

Citaat van: frank2 op april 22, 2011, 18:29:36
Puur en alleen de BE tweeter, zet er een dmd in en het is 100% zeker weg. (en dat zonder enige verdere aanpassing in de akoestiek)
::)  :-X
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

S@m

Citaat van: -madison- op april 22, 2011, 18:49:44
::)  :-X


Ik heb het al eerder geschreven. Frank wekt met deze conclusie de indruk dat de Usher lijn met Be tweeter eigenlijk een niet al te beste lijn is.

frank2

Ja dat heb je eerder geschreven, en de logica die jij schrijft zou ook tot deze conclusie kunnen leiden, echter als je een goede akoestiek hebt (die bijna niemand heeft) zal je geen problemen hebben met de BE tweeter. Eigenlijk zou je beter kunnen schrijven dat de DMD tweeter beter geschikt is voor onze kleine hollandse huiskamers met hun matige tot redelijke akoestiek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op april 22, 2011, 19:24:21
Ja dat heb je eerder geschreven, en de logica die jij schrijft zou ook tot deze conclusie kunnen leiden, echter als je een goede akoestiek hebt (die bijna niemand heeft) zal je geen problemen hebben met de BE tweeter. Eigenlijk zou je beter kunnen schrijven dat de DMD tweeter beter geschikt is voor onze kleine hollandse huiskamers met hun matige tot redelijke akoestiek.

Da's een heldere omschrijving  ;)

Robbert54

Vind de DMD tweeter toch wel erf fijn klinken :music: :music:

Alex maak je nog een fotootje wanneer je de plaat hebt opgehangen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Midcall

Citaat van: frank2 op april 22, 2011, 18:29:36
Puur en alleen de BE tweeter, zet er een dmd in en het is 100% zeker weg. (en dat zonder enige verdere aanpassing in de akoestiek)
:clapping: :clapping:

Jij vergoedt de tweeters als het toch niet zo 100% zeker weg blijkt te zijn zoals je hier beweert?  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op april 22, 2011, 17:33:11
Ook wel meer dan dat, Dick. Kan nu nog wel meer geld gaan steken in audio, maar weet voormezelf dat ik daar ook geen steek mee op schiet.
Hoe zeggen ze dat ook? Wijsheid komt met de jaren?

Lekker met de akoestiek bezig gaan Alex!! Daar veranderd een tweeter heel weinig aan ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

frank2

tuurlijk gewoon doen en vooral niet luisteren naar wat ik schrijf, tenslotte heb ik hier die tweeter al in mijn Usher zitten en had ik hetzelfde probleem als Alex.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

Citaat van: frank2 op april 23, 2011, 09:57:42
tuurlijk gewoon doen en vooral niet luisteren naar wat ik schrijf, tenslotte heb ik hier die tweeter al in mijn Usher zitten en had ik hetzelfde probleem als Alex.
Frank, je gaat blijkbaar voorbij aan het feit dat je zelf al meer dan eens hebt aangegeven dat er qua akoestische aanpassingen in jouw ruimte (woonkamer) niets meer kan/zal worden gedaan.
bij Alex blijkt ie dus wel aan die kamereigenschappen te willen/kunnen werken, wat is daar dan mis mee ?

zoals ie zelf zegt heeft dat op lange termijn meer nut, want ook als ie later nog zaken verandert in zijn set zal die woonkamer minder (negatieve) invloed hebben op het eindresultaat.
dat lijkt me een betere oplossing (als je het kan/wil/mag) dan je set steeds maar weer te moeten aanpassen op de tekortkomingen vd kamer, toch ?
btw ; "we hebben hetzelfde probleem, dus ook dezelfde oplossing" gaat niet helemaal op als het om geluidsweergave & akoestiek gaat, tenzij jouw kamer voor 100% een kopij is van die van Alex...waar ik niet van uit ga  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

aan de akoestiek werken in je huiskamer is niets mis mee en als het kan zou ik het ook zeker doen, het verbetert het geluid. Ik maakte een opmerking omdat de suggestie werd gewekt dat het scherpe geluid in het hoog beter door de akoestiek weggewerkt zou worden dan dmv omzetting naar een dmd tweeter. En in dat opzicht omdat Alex hetzelfde probleem heeft als ik had, is de dmd tweeter voor hem de oplossing, door de akoestiek te verbeteren wordt het gehele geluid stukken beter, maar het scherpe hoog wat hij heeft zal blijven alleen wordt het scherpe geluid door de  akoestiek aanpassingen beduidend minder, maar blijft.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

#2598
Citaat van: frank2 op april 23, 2011, 10:27:22
...door de akoestiek te verbeteren wordt het gehele geluid stukken beter, maar het scherpe hoog wat hij heeft zal blijven alleen wordt het scherpe geluid door de  akoestiek aanpassingen beduidend minder, maar blijft.
fijn dat je die analyse nu al kan maken, maar ik stop hierover...heb geen zin iemand te overtuigen van iets wat ie niet ziet/zien wil  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Citaat van: frank2 op april 23, 2011, 10:27:22
aan de akoestiek werken in je huiskamer is niets mis mee en als het kan zou ik het ook zeker doen, het verbetert het geluid. Ik maakte een opmerking omdat de suggestie werd gewekt dat het scherpe geluid in het hoog beter door de akoestiek weggewerkt zou worden dan dmv omzetting naar een dmd tweeter. En in dat opzicht omdat Alex hetzelfde probleem heeft als ik had, is de dmd tweeter voor hem de oplossing, door de akoestiek te verbeteren wordt het gehele geluid stukken beter, maar het scherpe hoog wat hij heeft zal blijven alleen wordt het scherpe geluid door de  akoestiek aanpassingen beduidend minder, maar blijft.

Omdat jij het probleem om deze manier verholpen hebt is dat voor Alex ook zo. Dit soort generaliserende gedachten zou je wat anders kunnen beschrijven. Maar goed: Frank is The man.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.