Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m


Alex Groningen

Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 17:56:29
Lijkt me een prima item voor de M&G. Ik kan het overigens alleen met geluid doen, want het aan- en uitzetten van de beamer is niet goed voor de lamp. Maar als het een verbetering is voor het geluid dan heeft het beeld er ook voordeel van ;)


Gaan we het hebben over geluid, Philip. Lijkt me leuk om het daar over te hebben, en ik weet zo langzamerhand je kennis daar over..
Maar als ik bij jullie langs kom dan wil ik toch echt een film zie, en ook wel meer, het geluid wat je in je kelder hebt.


De DD18.
 

Alex Groningen

#2427
Zal morgen even de andere antwoorden beantwoorden. Ga nu eerst naar een feestje en daarna lekker op stap in de stad, 80's party. ;D

chansig

Veel plezier...dat zijn leuke feesten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lars_Portman

Zit wel verschil in net filtering waarbij parallelfilter hele goede ervaringen meer heb gehad.

Netfilter kan oplossing zijn maar je zou echt moeten gaan kijken welke je gebruikt. Want geloof echt wel dat bij sommige ook grote nadelen aan hangen.







Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

eddy135

Citaat van: Lars_Portman op maart 18, 2011, 19:40:45
Zit wel verschil in net filtering waarbij parallelfilter hele goede ervaringen meer heb gehad.

Netfilter kan oplossing zijn maar je zou echt moeten gaan kijken welke je gebruikt. Want geloof echt wel dat bij sommige ook grote nadelen aan hangen.

Dat is ook mijn ervaring.
Heb hier een Kemp powersource staan, met aparte uitgangen voor bronnen, voorversterkers en eindversterkers, waar ik zeer tevreden over ben. Helaas geen vergelijk met andere systemen, maar geluid is er stukken op vooruit gegaan, vooral de platenspeler (met phonotrap) profiteren.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: Alex Groningen op maart 18, 2011, 19:28:04

Gaan we het hebben over geluid, Philip. Lijkt me leuk om het daar over te hebben, en ik weet zo langzamerhand je kennis daar over..
Maar als ik bij jullie langs kom dan wil ik toch echt een film zie, en ook wel meer, het geluid wat je in je kelder hebt.


De DD18.
 
Mijn M&G's zijn een mix van muziek (stereo en surround) en film. Maar het "programma" wordt eigenlijk bepaald door de gasten. En het lijkt me gewoon een keer interessant om de effecten van stroom te laten ervaren.

Hoe zo'n dag er zo'n beetje uitziet (ervaring uit het verleden): kennismaking, muziekfragmenten (hele nummers) incl. test Nespa ;), filmfragmenten, eten en hoofdfilm. Een M&G is vaak te kort, maar het lukt meestal wel om een groot deel van ieders wens aan bod te laten komen.

En don't worry... De DD18 maak je de hele dag mee, want hij ondersteunt ook het laag met muziek :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Dan wacht ik de dag in juli wel even af Philip. De Nespa ben ik trouwens ook erg nieuwsgierig naar, vooral vanwege de lovende verhalen die ik van je lees.

frank2

daar is ook een alternatief voor; de hifituning demagnitiser voor 200 euro werkt anders maar heeft hetzelfde effect. te koop bij een van onze sponsors
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Voor 200 euro durf ik nog wel een risico te nemen, om te kijken of het bij mij ook het gewenste resultaat oplevert.

Maar zoals ik al eerder zei, eerst een akoestiesch spanplafond en kijken wat een aparte audiogroep voor mij zou kunnen betekenen.
Heb er nog geen haast mee dus kan me hier de komende weken eens lekker in gaan verdiepen.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op maart 20, 2011, 18:14:16
Voor 200 euro durf ik nog wel een risico te nemen, om te kijken of het bij mij ook het gewenste resultaat oplevert.

Maar zoals ik al eerder zei, eerst een akoestiesch spanplafond en kijken wat een aparte audiogroep voor mij zou kunnen betekenen.
Heb er nog geen haast mee dus kan me hier de komende weken eens lekker in gaan verdiepen.
verstandig dat je je eerst lekker rustig gaat oriënteren. Spanplafond kan ik me de werking en de voordelen heel goed van voorstellen. Stroom is een ander verhaal. Wat ik wel kan zeggen is dat het beeld bij mij, sinds ik van een slaapkamer naar een appartement ben gegaan wel aanzienlijk is verbeterd. Zo aanzienlijk dat mijn isotek mira II voor mijn gevoel overbodig was geworden.

Las dat je ook nog naar Philip gaat. Daar wordt je heel goed duidelijk wat akoestiek precies kan doen. En met zijn uitleg wordt het ook allemaal heel snel duidelijk en logisch.

Voor films zou ik zeggen: Genietse! Is toch wel echt een ervaring met dat scherm (950 heb ik niet gezien) en die DD18. Dat gaat naar meer smaken ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op maart 20, 2011, 18:14:16
Voor 200 euro durf ik nog wel een risico te nemen, om te kijken of het bij mij ook het gewenste resultaat oplevert.

Maar zoals ik al eerder zei, eerst een akoestiesch spanplafond en kijken wat een aparte audiogroep voor mij zou kunnen betekenen.
Heb er nog geen haast mee dus kan me hier de komende weken eens lekker in gaan verdiepen.

Lijkt me de juiste volgoerde. Daar een akoestisch plafond je vele 10-tallen procenten winst zal opleveren zullen de andere zaken hoogstens enkele procenten vooruitgang geven (meestal minder dan dat).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op maart 20, 2011, 18:14:16
Voor 200 euro durf ik nog wel een risico te nemen, om te kijken of het bij mij ook het gewenste resultaat oplevert.

Maar zoals ik al eerder zei, eerst een akoestiesch spanplafond en kijken wat een aparte audiogroep voor mij zou kunnen betekenen.
Heb er nog geen haast mee dus kan me hier de komende weken eens lekker in gaan verdiepen.

Ik heb dat ding van Frank gehoord met de W&W ''Oppo dag''
Ook nog op mijn speakers, die toen als demo stonden.

Het verschil is niet erg groot, maar wél hoorbaar.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op maart 21, 2011, 11:16:13
Ik heb dat ding van Frank gehoord met de W&W ''Oppo dag''
Ook nog op mijn speakers, die toen als demo stonden.

Het verschil is niet erg groot, maar wél hoorbaar.


Schijnt ook lang niet altijd een (eventueel) positieve verandering te zijn en is volgens mij niet meer terug te draaien.

erik s.

Citaat van: S@m op maart 21, 2011, 11:22:13
Schijnt ook lang niet altijd een (eventueel) positieve verandering te zijn en is volgens mij niet meer terug te draaien.
de HT-2 van HiFi-Tuning gebruik je elke keer dat je een cd speelt, het is dus niet permanent.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: erik s. op maart 21, 2011, 11:33:41
de HT-2 van HiFi-Tuning gebruik je elke keer dat je een cd speelt, het is dus niet permanent.

Aha, da's dan idd wel leuk om eens te proberen...

Alex Groningen

Citaat van: Midcall op maart 21, 2011, 10:31:27
Lijkt me de juiste volgoerde. Daar een akoestisch plafond je vele 10-tallen procenten winst zal opleveren zullen de andere zaken hoogstens enkele procenten vooruitgang geven (meestal minder dan dat).

Als dat zoveel verbetering gaat opleveren (enkele 10tallen procenten) dan zal ik een erg tevreden persoon zijn ;D Maar ik ga er vanuit dat ik na een spanplafond al een eind op weg ben hier thuis, en mischien nog hier en daar wat kleine aanpassingen om het helemaal goed te hebben.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op maart 20, 2011, 20:49:21
verstandig dat je je eerst lekker rustig gaat oriënteren. Spanplafond kan ik me de werking en de voordelen heel goed van voorstellen. Stroom is een ander verhaal. Wat ik wel kan zeggen is dat het beeld bij mij, sinds ik van een slaapkamer naar een appartement ben gegaan wel aanzienlijk is verbeterd. Zo aanzienlijk dat mijn isotek mira II voor mijn gevoel overbodig was geworden.


Lijkt me inderdaad verstandig om er eens rustig de tijd voor te gaan nemen. Ben er nu zelf al een tijdje mee bezig om hier en daar informatie te krijgen van zowel diverse leveranciers als via het net. En dat het hier nou een echoput is, nee. Maar weet wel dat ik hier de nodige dingen kan gaan verbeteren.


Citaat van: The Vampire op maart 20, 2011, 20:49:21
Las dat je ook nog naar Philip gaat. Daar wordt je heel goed duidelijk wat akoestiek precies kan doen. En met zijn uitleg wordt het ook allemaal heel snel duidelijk en logisch.

Voor films zou ik zeggen: Genietse! Is toch wel echt een ervaring met dat scherm (950 heb ik niet gezien) en die DD18. Dat gaat naar meer smaken ;)


Ga inderdaad in juli naar Philip. Ik ga er dan ook vanuit dat dit een erg gezellige en leerzame middag gaat worden.

Alex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op maart 21, 2011, 11:16:13
Ik heb dat ding van Frank gehoord met de W&W ''Oppo dag''
Ook nog op mijn speakers, die toen als demo stonden.

Het verschil is niet erg groot, maar wél hoorbaar.



Mischien moet ik toch maar eens gaan kijken of ik er één op proef kan krijgen. Zoek de laatste tijd zoveel uit via het net, en lees dan vele verhalen die zowel negatief al positief zijn, dat het soms moeilijk gaat worden om er nog een juiste oordeel bij te krijgen.
Maar goed zoals alles wat te maken heeft met audio is zelf proberen nog het beste.

frank2

dat ding zorgt ervoor dat alles meer zuiver klinkt, in het hoog hoor je dat erg goed, universeel, dus het is alleen positief, negatief kan gewoon niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HTip

Je hebt je prioriteiten helemaal goed. Eerst de akoestiek en dan de rest. Dan gaan die tweaks ook meer doen.

De Nespabehandeling is, in tegenstelling tot de HT2, permanent en is in bijna alle gevallen een verbetering (vind ik niet alleen ;)). In de gevallen dat de Nespa geen hoorbare verbetering is, is er nog niets aan de hand. Ik heb pas 1 SACD gehad die na de 1e behandeling minder goed klonk. Maar na de 2e (data) en 3e (label) behandeling was het alsnog een verbetering.

Maar je kan het met je eigen oren horen op de M&G. Neem maar een CD mee die je goed kent en dan doen we een voor en na test.

Citaat van: Alex Groningen op maart 21, 2011, 18:21:29
Ga inderdaad in juli naar Philip. Ik ga er dan ook vanuit dat dit een erg gezellige en leerzame middag gaat worden.
Tot op heden waren alle M&G erg gezellig. Leerzaam meestal ook wel, vooral als het over akoestiek gaat (praktijk ;)). Ik ga er overigens van uit dat de middag langzaam in de avond overgaat ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op maart 21, 2011, 18:53:50
dat ding zorgt ervoor dat alles meer zuiver klinkt, in het hoog hoor je dat erg goed, universeel, dus het is alleen positief, negatief kan gewoon niet.


Laar ik dan zeggen dat, Frank dat het ook negatief kan, namelijk door het volgende linkje wat ik heb gelezen  http://www.breem.nl/fldgekte/pgdemagnetiseren.htm  Nu weet ik natuurlijk niet hoe serieus ik dit moet nemen.
Maar goed, daarom wil ik zelf ook dingen uitproberen om daar uit mijn conclusie te trekken. 

Robbert54

Ik weet iig zeker dat je bij de Nespa verschil gaat horen. Ik ben niet echt een believer met dat soort dingen, maar het verschil was voor mij (bij Philip dan) overduidelijk. Kon er niet sceptisch meer over zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: HTip op maart 21, 2011, 19:50:41
Je hebt je prioriteiten helemaal goed. Eerst de akoestiek en dan de rest. Dan gaan die tweaks ook meer doen.

De Nespabehandeling is, in tegenstelling tot de HT2, permanent en is in bijna alle gevallen een verbetering (vind ik niet alleen ;)). In de gevallen dat de Nespa geen hoorbare verbetering is, is er nog niets aan de hand. Ik heb pas 1 SACD gehad die na de 1e behandeling minder goed klonk. Maar na de 2e (data) en 3e (label) behandeling was het alsnog een verbetering.

Maar je kan het met je eigen oren horen op de M&G. Neem maar een CD mee die je goed kent en dan doen we een voor en na test.
Tot op heden waren alle M&G erg gezellig. Leerzaam meestal ook wel, vooral als het over akoestiek gaat (praktijk ;)). Ik ga er overigens van uit dat de middag langzaam in de avond overgaat ;D


Lees vaak je topic, Philip, en dat het gezellig is op de M&G dat geloof ik graag. Of de middag langzaam in de avond overgaat dat denk ik ook wel, maar hou er wel rekening mee dat ik ook nog iets van 4 uur moet terug rijden. ;)

Neem wel een aantal cd's mee die ik goed ken om dan te kijken wat de Nespa doet, en of ik er ook veranderingen in hoor.
Over akoestiek zullen we het zeker over hebben, zal genoeg vragen daar over hebben. ;D

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op maart 21, 2011, 21:27:02
Ik weet iig zeker dat je bij de Nespa verschil gaat horen. Ik ben niet echt een believer met dat soort dingen, maar het verschil was voor mij (bij Philip dan) overduidelijk. Kon er niet sceptisch meer over zijn.


Ben benieuwd, Robbert. En mocht ik er net zo over denken als jij doet, dan zal ik snel tot aankoop overgaan.