Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frank2

Alex,als je nu geen verschil hoort, betekend dat dat je nog veel in je set kunt tweaken. Naw. over 2 weken zul je het nu ook nog niet horen. Pas als je je stroomvoorziening e.d. voor elkaar hebt en je zou de oude zekeringen er weer in doen zul je het wel horen. Ik ken je LS bekabeling niet, maar je speakers en Versterker kunnen dit verschil zeker laten horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#2376
Had ook al zoiets in mijn hoofd Frank om eerst de stroomvoorziening hier in huis aan te pakken. Maar kan nu al wel vertellen dat dat gaat gebeuren in april/mei.
Mocht ik er nu niet uit komen wat betreft de zekeringen dan geef ik het ook zeker een kans als ik hier een aparte audiogroep in huis heb.

Mocht bovenstaande gerealiseerd zijn dan wil ik zeker weer eens gaan kijken naar LS kabels en interlinks. Maar heb daar op dit moment weinig behoefte aan om daar op dit moment mee te beginnen, ben tot nu toe erg tevreden over de W&M bekabeling. Maar zoals ik al zei eerst bovenstaande, en mij kennende zal bekabeling wel de volgende stap zijn. Denk wat betreft deze hobby dat ik nooit rust in mijn hoofd zal krijgen.  ;)

frank2

De LS bekabeling zou ik als eerste daarna aanpakken, ik heb hier toevallig mijn hdmi kabel van W&M vervangen door een Atlas hdmi, meteen nam de diepte en de zwarting een stuk toe. Maw. ik verwacht dat W&M niet goed genoeg is (in het verlengde hiermee meenemende dat ik ook al een interlink van W&M minder vond)
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de Transparent Ultra LS kabel, een duurdere kabel maar 2e hands welke ik heb goed te betalen(ik heb ook nog de biwire uitvoering) Interlinks hebben we het al eerder over gehad.

Trouwens ook ArjanR1 gebruikt nu johan interlinks, hij is daar positief over.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Voor het geld vind ik W&M kabels nog best goede kabels. Maar zoals ik al zei voor de toekomst staat het veranderen van kabels op de agenda.
Maar wat voor mij belangrijk is is dat ik ook daadwerkelijk veranderingen moet waarnemen voor ik er een X bedrag aan uit wil geven en ja ik weet de veranderingen als ze er zijn zijn ze erg subtiel.

Dan even over de Johan kabels. Heb er vorig jaar een telefoontje aan gewaagd, maar kon ze jammer genoeg toen niet een tijdje op proef krijgen. Weet nog dat ik ze toen gelijk moest kopen, dus dat ging niet door.

Zal Arjan zijn topic nog even beter in de gaten houden. Als ik het goed heb heeft hij daar nog niets over geschreven, maar dat zal dan vast nog wel gebeuren.

Alex Groningen

#2379
Gisteravond en nu ook weer op deze zondagochtend lekker veel vinyl aan het draaien. Moet zeggen dat ik de Heed Quesar + Q-PSU wel een erg lekker apparaat vind. Heb een tijd geen vinyl meer gedraaid maar met de Heed er tussen is het plezier weer terug.

frank2

hoe verhoudt de Heed zich met de Lehmann? (in jouw herinnering)en qua prijs?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Lars_Portman

#2381
Citaat van: Alex Groningen op maart 13, 2011, 09:34:11
Moet zeggen dat ik de Heed Quesar + Q-PSU wel een erg lekker apparaat vind. Heb een tijd geen vinyl meer gedraait maar met de Heed er tussen is het plezier weer terug.

Mooi hoor! Komt al glim op me gezicht bij zien van klein doosjes met Heed er op.  ;D Veel luister plezier!

Ja en het Heed geluid is erg muzikaal!

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op maart 12, 2011, 17:01:45

Zal Arjan zijn topic nog even beter in de gaten houden. Als ik het goed heb heeft hij daar nog niets over geschreven, maar dat zal dan vast nog wel gebeuren.

Martin heeft nog enkele setjes van die interlinks. (Frank heeft zijn nummer)
Hij gebruikt ze niet meer, heeft ze over van de HT naar stereo switch.

In heb volgens mij niks geschreven of gemeld over de interlinks.
Heb geen zin in het gezeur of de stomme vragen/opmerkingen welke bepaalde
mensen graag maken.

Maar ben er wel over spreken, is een fijne kabel voor een erg nette prijs.

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op maart 13, 2011, 10:29:59
hoe verhoudt de Heed zich met de Lehmann? (in jouw herinnering)en qua prijs?


Vind dat eigenlijk moeilijk om te zeggen. Wat ik daarmee wil zeggen is namelijk dat ik de Lehmann al een tijdje kwijt ben tot mijn grote spijt. En om tot een goed oordeel te komen wat betreft de verschillen tussen de Heed en de Lehmann zou ik ze beide hier naast elkaar moeten vergelijken, mijn geheugen laat me nog wel eens in de steek om geluiden van een tijdje terug naar boven te halen.

Heb daarna nog 2 andere phonoversterkers thuis gehad maar dat was van korte duur, ze konden namelijk niet tippen aan de Lehmann. Nu ik de Heed op proef heb is er wel gelijk de klik, iets van dit is het en het prettige gevoel is terug om weer vinyl te draaien. Kortom, ben zeer tevreden over de Heed.

Alex Groningen

Citaat van: Lars_Portman op maart 13, 2011, 11:50:24
Mooi hoor! Komt al glim op me gezicht bij zien van klein doosjes met Heed er op.  ;D Veel luister plezier!

Ja en het Heed geluid is erg muzikaal!




Luister plezier heb ik hier zeker. Draai weer de ene plaat na de ander. En dat de Heed muzikaal is kan ik nu wel bevestigen.

Alex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op maart 13, 2011, 12:00:42
Martin heeft nog enkele setjes van die interlinks. (Frank heeft zijn nummer)
Hij gebruikt ze niet meer, heeft ze over van de HT naar stereo switch.

In heb volgens mij niks geschreven of gemeld over de interlinks.
Heb geen zin in het gezeur of de stomme vragen/opmerkingen welke bepaalde
mensen graag maken.

Maar ben er wel over spreken, is een fijne kabel voor een erg nette prijs.


Kan me inderdaad voorstellen dat je er niks over wil schrijven. Maar goed er gelden nu strengere regels, dus je bent ze dan ook zo weer kwijt. :D

Zal eens kijken of vragen via Frank of ik deze kabels ook eens op proef kan krijgen. En iets testen of mijn set er baat bij heeft kan natuurlijk geen kwaad.
Maar zoals ik al eerder heb geschreven, eerst de stroomvoorziening hier thuis aanpakken.

Alex Groningen

Wat mij betreft is de Heed Quesar een blijvertje. Had hem afgelopen week even mee genomen naar een collega die nogal veel zelfbouw projecten doet, dus in vertrouwde handen om hem eens goed af te stellen. Het resultaat mag er dan ook zijn Voor mij op dit moment een perfecte phonoversterker waar ik zeker een lange tijd plezier aan zal beleven. Zal Karel van W&W deze week even bellen om hem te vertellen dat de Heed in Groningen blijft en dat het geld richting Enschede gaat.

En op dit moment zit ik heerlijk te genieten van Paul Simon met Graceland op de draaitafel.

Former member 78

Mooi dat het zo positief is met die Heed!
Heel veel luisterplezier! :D

dre73

ik zou ook wat andere proberen,dan weet je zeker wat je kopen gaat! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Citaat van: ArjanR1 op maart 16, 2011, 18:55:44
Mooi dat het zo positief is met die Heed!
Heel veel luisterplezier! :D

Bedankt.

Luisterplezier is een tijdje weggeweest wat betreft vinyl draaien, maar is nu weer helemaal terug.

Alex Groningen

Citaat van: dre73 op maart 16, 2011, 19:02:54
ik zou ook wat andere proberen,dan weet je zeker wat je kopen gaat! ;)


Na de Lehmann heb ik nog 2 andere versterkers hier in huis gehad die me nogal al tegen vielen. Nu ik de Heed heb heb ik gelijk het gevoel dat dit het voor mij is. Natuurlijk probeer ik er nog wel 1 a 2 uit maar ondertussen is het genieten terug en weet ik wat ik nu heb.

Lars_Portman

Was al benieuwt wat je er van vond.

Mooi te horen van de Heed. Nu lekker genieten!
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Alex Groningen

Citaat van: Lars_Portman op maart 16, 2011, 19:15:11
Was al benieuwt wat je er van vond.

Mooi te horen van de Heed. Nu lekker genieten!


Bij deze dus.

Moet nog altijd even een keer bij je langs komen. Moeten maar eens een keer weer wat afspreken omdat de vorige keer niet is doorgegaan.

ThijsG

Mooi man! Vinyl Rulez!!

Bij mij was het plezier ook even weg geweest (heb je ook snel met element van 30 euro en vivanco phono-pre) :P
Nu geheel terug, en luister vaker plaat dan cd!!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alex Groningen

Bij mij is het op dit moment ook meer vinyl dan cd wat er gedraaid wordt.
En je draaitafel is inmiddels goed afgesteld?

ThijsG

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2011, 06:41:56
Bij mij is het op dit moment ook meer vinyl dan cd wat er gedraaid wordt.
En je draaitafel is inmiddels goed afgesteld?

Goed om te horen! Kom je wel eens bij Swing Master? Jazz/Blues speciaalzaak naast de Stads schauwbrug.

Nee dat nog niet eens! Zover het mogelijk was met de arm die erop zit is die afgesteld, echter moet er maar
eens een nieuwe draai tafel komen.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Citaat van: ThijsG op maart 17, 2011, 08:01:23
echter moet er maar eens een nieuwe draai tafel komen.

;D

Dat zal vast lukken met je vriendin... ::)

Alex Groningen

Citaat van: ThijsG op maart 17, 2011, 08:01:23
Goed om te horen! Kom je wel eens bij Swing Master? Jazz/Blues speciaalzaak naast de Stads schauwbrug.


Swing master ken ik niet nee. Moet er dan maar eens bij langs gaan. En ver hoef ik dan niet te lopen, de stadsschouwburg zit hier nog geen honderd meter van m'n werk.



Alex Groningen

Citaat van: S@m op maart 17, 2011, 08:48:03
;D

Dat zal vast lukken met je vriendin... ::)


Thijs moet gewoon even beter zijn best doen onder de lakens, krijgt die ook meer gedaan bij zijn vriendin. :D

S@m

Citaat van: Alex Groningen op maart 17, 2011, 09:16:54

Thijs moet gewoon even beter zijn best doen onder de lakens, krijgt die ook meer gedaan bij zijn vriendin. :D

;D