Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: Midcall op februari 19, 2011, 01:06:17
Pffff... gaan we weer met MF in combinatie met SF. Absoluut GEEN goede combinatie, dat moeten de volgers van dit topic ondertussen toch wel weten?


Omdat jij dat toevallig vindt... ::)

Midcall

#2276
Citaat van: S@m op februari 19, 2011, 07:03:24
Omdat jij dat toevallig vindt... ::)
Heb je de combinatie ooit gehoord?

Er zijn meerdere mensen die wèl kennis van zaken hebben die ditzelfde beweren, waaronder Garmt, die nota bene dealer is van SF. De eigenaar van dit topic heeft zijn SF's verkocht omdat de combinatie met MF niet geweldig bleek en dan ga jij hier doodleuk verkondigen dat MF een goede combinatie met SF is. Dan kan ik mezelf niet bedwingen om hier tegenin te gaan en anderen een desinvestering van een paar duizend euro te besparen mochten zij jouw 'advies' lezen en daar onverhoopt enige waarde aan hechten.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

S@m

Citaat van: Midcall op februari 19, 2011, 15:45:24
Heb je de combinatie ooit gehoord?


Uiteraard, anders zou ik mijn mening niet verkondigen.

Ik vertel je toch niets nieuws met de mededeling dat ieder zijn eigen voorkeur heeft? Garmt zal waarschijnlijk een andere smaak hebben dan ik. (En niet alleen ik  ;))

Jij beweert dat ik geen kennis van zaken heb omdat ik mijn mening opschrijf en jouw mening telt wel...





Midcall

Citaat van: S@m op februari 18, 2011, 09:20:52
Zou ik toch eens zelf gaan luisteren naar een MF A5 icm SF. Ik ken nl andere (positieve) verhalen over deze combinatie...

Hier geef je aan je informatie uit 2e hand te hebben. Als je zelf de combinatie beluisterd hebt, snap ik je opmerking niet helemaal. Natuurlijk heeft iedereen het recht op zijn mening, net zoals iedereen het recht heeft diezelfde mening onzin te vinden. Daar is nu eenmaal een forum voor.

Maar om even terug on topic te komen, het aanpakken van het plafond mag dan wel wat geld kosten, maar elke euro die je daarin steekt is een euro die ten volle (aan de goede zaak) wordt besteed. Elke euro die in apparatuur gaat zitten is, zonder akoestische optimalisatie, voor een groot deel weggegooit geld, omdat je de kwaliteit van de spullen nimmer optimaal tot zijn recht laat komen. De akoestiek mag volgens het plaatje wel aardig zijn in zijn ruimte, maar dat zelgt niets over nagalm, wat een veel desastreuzer effect heeft op de kwaliteit van het geluid dan een niet geheel perfect rechtlopende frequentieniveau meting.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

ThijsG

Ik ken iemand waar ik vorig jaar zijn Sonus Faber kwam beluisteren en die draait met een Musical Fidelity Tri-Vista. En zweert daar bij, heeft al veel andere versterkers er naast gezet om te vergelijken maar voor hem is de Musical Fidelity toch DE match. Persoonlijke smaak? Of misschien is de Tri-Vista een heel ander apparaat dan andere Musical Fidelity. Wil het zelf ook weer eens gaan luisteren.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m


Alex Groningen

Vandaag even een mail richting W&W gestuurd met de vraag of ik bij hun de Hanss acoustics 14 dagen op proef kan krijgen. Iets zegt me dat ik toch maar even beter kan gaan bellen voor een snel antwoord. ;)

Lars_Portman

Ben benieuwt...

Vakantie begonnen?



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari 22, 2011, 11:52:26
Vandaag even een mail richting W&W gestuurd met de vraag of ik bij hun de Hanss acoustics 14 dagen op proef kan krijgen. Iets zegt me dat ik toch maar even beter kan gaan bellen voor een snel antwoord. ;)
Lijkt mij ook; ik zit al een weekje of 5-6 op antwoord op mail te wachten en iets zegt me dat dat nog wel eens veeeeel langer kan gaan duren.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op februari 22, 2011, 12:37:50
Lijkt mij ook; ik zit al een weekje of 5-6 op antwoord op mail te wachten en iets zegt me dat dat nog wel eens veeeeel langer kan gaan duren.  :angel:


Volgens mij zei ik toen ook tegen je dat beter kunt bellen, maar nog niet gedaan dus? Maar goed ben nu zelf ook een beetje eigenwijs. ;D
Zal vanmiddag maar even gaan bellen.

En al bekent hoe laat je hier vrijdag bent, Jaap?

Alex Groningen

Citaat van: Lars_Portman op februari 22, 2011, 12:10:11
Ben benieuwt...

Vakantie begonnen?




Vakantie is al begonnen. Heb er alweer bijna een halve week opzitten.
Zal je deze week nog even een PM sturen.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari 22, 2011, 12:58:09

Volgens mij zei ik toen ook tegen je dat beter kunt bellen, maar nog niet gedaan dus? Maar goed ben nu zelf ook een beetje eigenwijs. ;D
Zal vanmiddag maar even gaan bellen.

En al bekent hoe laat je hier vrijdag bent, Jaap?
ja, ik had moeten bellen maar heb andere dingen aan m'n hoofd; nog een goeie week en dan zit ik weer in het vliegtuig richten 'het land van het midden'  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Mijn vakantie zit er dan alweer op. >:( En jij hebt dan nog een leuk reisje naar China tegoed. Kijk gelijk even wat een Hanss acoustic daar kost/ ;)
Zal vast een hoop schelen.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op februari 22, 2011, 13:58:54
Mijn vakantie zit er dan alweer op. >:( En jij hebt dan nog een leuk reisje naar China tegoed. Kijk gelijk even wat een Hanss acoustic daar kost/ ;)
Zal vast een hoop schelen.
Als het daar gemaakt word, in Shenzhen of omgeving, dan kost het een stuk minder. Sterker nog, dan zijn er ook wel Chinese klonen te krijgen die 1/5 kosten. (zoek maar eens op 'Vincent' klonen, 100% identiek maar dan met een rood i.p.v. een blauw printplaatje ofzo.  ;))
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Gaan we het hier vrijdag bij de  :coffee: wel even over hebben. Ben benieuwd.

Midcall

Citaat van: Nosferatu op februari 22, 2011, 14:05:51
Als het daar gemaakt word, in Shenzhen of omgeving, dan kost het een stuk minder. Sterker nog, dan zijn er ook wel Chinese klonen te krijgen die 1/5 kosten. (zoek maar eens op 'Vincent' klonen, 100% identiek maar dan met een rood i.p.v. een blauw printplaatje ofzo.  ;))
Vincent klonen bestaan niet. Het komt uit de Sheng Ya fabriek, waarbij het ene apparaat een Vincent labeltje krijgt en naar Duitsland gaat waar het voor x3 de prijs wordt verkocht en de ander een Sheng Ya labeltje en binnen China blijft voor de normale prijs. Tegenwoordig zijn de 'Vincent' modellen exclusief voor Duitsland en bestaan er geen Sheng Ya gelabelde modellen meer, alleen nog de oude Sheng Ya ontwerpen zijn 'twee-namig' te vinden.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Nosferatu

Bedankt Midcall, ik wist dat er iets mee was maar m'n geheugen liet me ietsjes in de steek. Word ik ouder ?  :wacko:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Lars_Portman

Citaat van: Alex Groningen op februari 22, 2011, 12:59:03

Vakantie is al begonnen. Heb er alweer bijna een halve week opzitten.
Zal je deze week nog even een PM sturen.

Wij hebben de zaak vanaf donderdag ook even dicht en gaan lekker half weekje uit rusten. Das wel lekker even genieten en leuke dingen doen.  ;D

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Alex Groningen

Altijd lekker een moment voor jezelf en even andere dingen doen, geniet er van. Veel plezier.

Lars_Portman

#2294
Citaat van: Alex Groningen op februari 22, 2011, 19:03:13
Altijd lekker een moment voor jezelf en even andere dingen doen, geniet er van. Veel plezier.

Dank je! Zal goed komen ga paar dagen weg vanaf morgen.

Maar mocht je nog in de buurt zijn een PM is welkom hoor!



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Midcall

Citaat van: Nosferatu op februari 22, 2011, 16:23:25
Bedankt Midcall, ik wist dat er iets mee was maar m'n geheugen liet me ietsjes in de steek. Word ik ouder ?  :wacko:
Welnee joh.. nouja, ouder worden we allemaal vanzelf...

Er zijn overigens meer van dit soortige constructies, waaronder Red Rose (Mark Levinson), LUA, Music Hall en Prima Luna hebben in meer of mindere mate een wonderlijke constructie met Chinese tegenhangers als Dussun, Doge, Shanling en Cayin. Hanss Acoustics is ook van Chinese origine, ik ben er alleen nog niet achter uit welke fabriek dit komt. Als ik zou moeten gokken is het van Jungson, of Shanling, het ziet er opzich heel aardig uit.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Vandaag een mailtje binnen gekregen van W&W audio. Kan van Karel de Hanss acoustic lenen en ze hebben ook de Heed te leen.
Dus vandaag maar even heen bellen om te regelen dat ik deze beide phono versterkers thuis kan gaan beluisteren.

Maar vandaag eerst vieren dat ik alweer 38 jaartjes op deze wereld ben. ;D

ThijsG

Citaat van: Alex Groningen op maart  2, 2011, 07:02:27
Vandaag een mailtje binnen gekregen van W&W audio. Kan van Karel de Hanss acoustic lenen en ze hebben ook de Heed te leen.
Dus vandaag maar even heen bellen om te regelen dat ik deze beide phono versterkers thuis kan gaan beluisteren.

Maar vandaag eerst vieren dat ik alweer 38 jaartjes op deze wereld ben. ;D

Gefeliciteerd!!

W&W zijn dat stroom kabels of audio? Heed phono ow ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ook nog aan Heed zitten denken maar heb vorige
maand de Clearaudio Basic + Plus gekocht. Bevalt erg goed, haha maarja heb ze niet vergeleken met andere phono pre-amps. Heb em voor 350 euro
gekocht bij Sound Gallery.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Hehe het is nog vroeg! Het zijn beide phono versterkers... hehe my bad!

Ben benieuwd!! Fijne dag man!
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Lars_Portman

Gefeliciteerd en fijne dag vandaag!
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.