Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: erik s. op juli 29, 2010, 15:55:07
maak je er toch mooie netkabels van en zet je ze te koop?
Zou ik inderdaad kunnen doen. Of gewoon als onafgewerkte kabel verkopen. Maar ik wacht sowieso tot de plaats van mijn nieuwe sub bekend is.

Citaat van: Alex Groningen op juli 29, 2010, 16:24:34
Is inderdaad jammer. Had er anders graag belang bij gehad. Maar wat Erik zegt is natuurlijk ook een leuk idee.
Is geen probleem. Erik's zeker een leuk idee. Jij kan in ieder geval via Erik aan de juiste hoeveelheid Belden komen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Heb na een lange tijd dan eindelijk de knoop doorgehakt. Had al een lange tijd de luidsprekerkabels van W&M de LS-01, en dat is nu dus de LS-02 geworden. Het verschil wat voor mij waarneembaar is tussen beide kabels is dat de LS-02 voor mij een mooier hoog gebied geeft en een mooier middengebied. Stemmen komen er voor mij net wat mooier uit, wat minder S achtig voor zover je daar al over kon spreken. Ook bepaalde instrumenten bijvoorbeeld een triangel of bekkens om maar wat te noemen kwamen allemaal net iets mooier en duidelijk naar voren. Qua laag vind ik zelf persoonlijk dat de LS -01 en de 02 niet veel voor elkaar onder doen. En zo kan ik eigenlijk nog wel een hoop andere detail verschillen hier kunnen neerzetten, maar dat zal voor ieder denk ik weer verschillend op zijn set zijn.

Nu heb ik de afgelopen weken diverse kabels mogen beluisteren zowel in het goedkopere als duurder marktsegment, en ieder kabel had zowel zijn positieve als negatieve eigenschappen. Waarom dan de keuze op de W&M kabels.  Eigenlijk heel simpel vind deze kabels namelijk veel waar voor hun geld. Waar ik bij de andere kabels de twijfel had of ik het wel waard vond om ook daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan  had ik dat bij deze (goedkopere) kabels dus niet.
Kortom, een heerlijke kabels voor een even eens goede prijs.

blue-eyes

De 1 is toch het hogere model van de 2? Of is het andersom?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

erik s.

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 21:23:25
De 1 is toch het hogere model van de 2? Of is het andersom?
de 2 is een mooiere kabel kwa opbouw, de 1 is fraaier afgewerkt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 21:23:25
De 1 is toch het hogere model van de 2? Of is het andersom?


Qua prijs en uiterlijk wel. Maar de LS-02 trok bij mij meer het hoog/mid gebied open. En dat ze er dan wat minder leuk uitzien neem ik graag voor deze verandering op de koop toe.

blue-eyes

Citaat van: Alex Groningen op augustus 25, 2010, 07:25:50

Qua prijs en uiterlijk wel. Maar de LS-02 trok bij mij meer het hoog/mid gebied open. En dat ze er dan wat minder leuk uitzien neem ik graag voor deze verandering op de koop toe.

Ok!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

stone56

De verschillen met kabels zijn meestal heel subtiel, is mijn ervaring en wil daar ook niet te veel aan uitgeven.
It's only rock 'n roll (but I like it)

dre73

Citaat van: stone56 op augustus 25, 2010, 09:27:43
De verschillen met kabels zijn meestal heel subtiel, is mijn ervaring en wil daar ook niet te veel aan uitgeven.

verschillen kunnen inderdaad vrij klein zijn,maar soms doen kleine dingen juist heel veel met de kwaliteit van de weergave!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

SB MARANTZ

Blokjes doen meer..................................................................als ze passen tenminste.  :ph34r: :headbanging:
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

dre73

je zou het verschileens moeten horen ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

SB MARANTZ

Wat die panelen betreft geloof ik je direct Dré.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

dre73

over het visuele ook denk ik! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Citaat van: SB MARANTZ op augustus 25, 2010, 10:45:34
Blokjes doen meer..................................................................als ze passen tenminste.  :ph34r: :headbanging:


Oke, neem aan dat dit niet echt serieus bedoeld is. ;D

dre73

niet richting u in ieder geval! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Zat namelijk alweer te denken aan een bepaalde topic hier op dit forum. ;D

dre73

nee dit ging over het zelf maken van diffusie panelen:1600 blokjes tempex zagen.
ik ken geen blokkie meer zien :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alex Groningen

Kan me daar iets bij voorstellen. Nog ergens een topic over te vinden? De afgelopen vakantie af en toe eens op het forum geweest, maar merk dat ik hier een eind achter loop. De komende dagen heb ik hier in ieder geval weer genoeg te lezen.

S@m

Citaat van: dre73 op augustus 25, 2010, 18:08:50
nee dit ging over het zelf maken van diffusie panelen:1600 blokjes tempex zagen.
ik ken geen blokkie meer zien :D

Ik weet er nog een paar kant en klaar te koop... ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nahpets

Als ze te duur zijn mag jij ze hebben, zijn het koopjes zijn ze voor ikke.

Afgesproken?  :angel:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alex Groningen

Nu begin ik toch ook wel nieuwsgierig te worden naar de prijs. ::)

S@m

#1773
 ;D

In Leiden bij Sense stonden er een paar te koop, maar ik zie dat ze alweer van de site zijn verdwenen. Prijs was trouwens 150 euro voor 1 PRD (Primitive Root Diffuser) welke bestaat uit 3x 50 x 50 cm. Normale verkoopprijs voor zo'n diffuser is meen ik 450 euro.

Excuses voor het 'lekker maken'...


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.