Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

#1650
Heb het gelezen wat jij aan stroomkabels hebt gedaan. Wil daar ook nog mee aan de gang gaan, en zoals een paar pagina's terug had ik geschreven dat het dit jaar nog zou worden, maar wordt dus begin volgend jaar. Heb een tijdje geleden al iemand thuis gehad die me vertelde wat het me ongeveer gaat kosten. Zal binnenkort eens een offerte aanvragen.

De kabels die ik heb beluistert lagen qua prijs toch echt een stuk hoger dan de W&M kabels die ik nu heb. En natuurlijk hoor ik hier en daar wel verschil, maar zoal ik hier vaker heb gezegt vind ik het verschil te klein om daar mijn geld aan uit te geven.

frank2

Een aparte audiogroep aanleggen hoeft in principe niet duur te zijn! Koste mij geloof ik 150 a 200 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Hoeft inderdaad niet al te veel te kosten. Heb er voor een paar jaar terug al een goede kast in laten zetten. Ben laatst nog even naar een audiozaak hier in de stad geweest, en die hadden een leuke groep om in de kast te zetten. Volgens mij heb jij ze ook van AHP. Waar ik achteraan ben geweest is de klankmodule 3.

erik s.

#1653
Citaat van: frank2 op juli 16, 2010, 18:19:43

Trouwens transparent LS kabels klinken erg goed op Usher.
dat is info waar een nieuwe Usher gebruiker wat mee kan, al blijft het natuurlijk afhankelijk van de rest van de set.
sommige luidsprekers doen het gewoon goed met bepaalde kabels, zoals SF en Nordost.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Bedankt Erik voor je snelle reactie. Zie de LS-02 binnenkort wel verschijnen.

Midcall

Citaat van: frank2 op juli 16, 2010, 18:42:11
Een aparte audiogroep aanleggen hoeft in principe niet duur te zijn! Koste mij geloof ik 150 a 200 euro.

Dit heeft alleen ècht nut als je bij die audiogroep (liefst meerdere) ook een seperate aardpen laat slaan, zodat je audio ook werkelijk gescheiden is van alle andere zaken in huis, anders blijft het toch gerommel in de marge naar mijn mening (en persoonlijke ervaring). En dan kom je qua kosten direct een stuk hoger uit helaas.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

frank2

#1656
die aparte aardpen is inderdaad beter wordt gezegd maar is ook erg afhankelijk van je woonsituatie, alleenstaand of een flat.

Ik heb geen aparte aardpen en als ik luister wat er verbetert is sinds die aparte groep en de nieuwe zekeringen dan is dat al een groot stuk.

Trouwens siemens is beter dan AHP. in de meterkast.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: Midcall op juli 16, 2010, 23:07:44
Dit heeft alleen ècht nut als je bij die audiogroep (liefst meerdere) ook een seperate aardpen laat slaan, zodat je audio ook werkelijk gescheiden is van alle andere zaken in huis, anders blijft het toch gerommel in de marge naar mijn mening (en persoonlijke ervaring). En dan kom je qua kosten direct een stuk hoger uit helaas.


Wanneer ik een offerte ga aanvragen zal ik ook gelijk vragen wat het me gaat kosten om een aardpen te laten slaan. Maar goed dit zijn pas plannen voor begin volgend jaar.

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op juli 17, 2010, 07:32:49
die aparte aardpen is inderdaad beter wordt gezegd maar is ook erg afhankelijk van je woonsituatie, alleenstaand of een flat.

Ik heb geen aparte aardpen en als ik luister wat er verbetert is sinds die aparte groep en de nieuwe zekeringen dan is dat al een groot stuk.

Trouwens siemens is beter dan AHP. in de meterkast.


Lees toch een hoop goede verhalen over de AHP. Laatst was ik hier nog bij een audiozaak waar ze ook zeer te spreken zijn over dit merk. Maar zal me ook eens gaan verdiepen in deze producten van Siemens.

HTip

#1659
AHP heeft gouden contacten en de Siemens zilveren. Voordeel van de AHP is dat ie onderhoudsvrij is. De Siemens daarentegen heeft betere geleiding en daarmee minder verlies. Daarnaast is de nulleider bij de Siemens een zwaar verzilverd massief koperen staafje. Heeft de AHP ook niet.

Kijk maar eens in het topic van Snowmaster: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94473.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Bedankt voor de uitleg. Zal de topic van Snowmaster even doorlezen.

frank2

dat zwaar verzilverde staafje heb ik naast de groef zekering sinds enige tijd in mijn AHP module zitten. Het geeft een groot verschil in geluid tov. de standaard meegeleverde AHP zekering en holle staafje
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Gelukkig zit deze zaak dicht bij mij in de buurt. Aankomende week maar even een bezoekje doen om me wat meer te laten voorlichten.

Alex Groningen

Vanmiddag aan het luisteren en in één keer was mijn rechterkanaal uit. >:( Heb de eindversterker opengemaakt en kwam al snel tot de conclusie dat de zekering er uit lag. Hij ziet er nogal zwart uit, dus ga er dan ook maar van uit dat het alleen dit kan/moet zijn. Zo maar even naar de over buurman en hopen dat hij deze zekeringen thuis heeft liggen. Onder tussen heb ik wel even foto's kunnen maken van de binnenkant van de MF A5cr. ;D

erik s.

hopen dat het alleen de zekering is. die vliegt er meestal niet voor niets uit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Citaat van: erik s. op juli 20, 2010, 00:54:23
hopen dat het alleen de zekering is. die vliegt er meestal niet voor niets uit.

x2... Zeker geen hogere waarde of andere ongein in doen!

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op juli 20, 2010, 00:54:23
hopen dat het alleen de zekering is. die vliegt er meestal niet voor niets uit.


Het waren gelukkig de twee zekeringen van het rechterkanaal. Verder is er niet aan de hand, hij speelt weer als een zonnetje. Eigenlijk is het mijn eigen domme schuld geweest dat ze er uit sprongen. Dacht gisteren namelijk even snel een sub aan te sluiten op de eindversterker voor verkoop, maar zo lui als ik was (warme weer) dacht ik even snel de interlinks achterin te prikken zonder te kijken maar had ze dus out op out staan. >:(

Binnenkort zal ik ook maar even de eindversterker weg brengen voor een onderhoudsbeurtje.

Alex Groningen

Citaat van: Koen K op juli 20, 2010, 01:04:18
x2... Zeker geen hogere waarde of andere ongein in doen!


Gelukkig had de overbuurman een doosje met zekeringen. Op dit moment zitten weer exact dezelfde erin de t8 250 volt zekering.

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op juli 20, 2010, 07:50:19
Binnenkort zal ik ook maar even de eindversterker weg brengen voor een onderhoudsbeurtje.

Onderhoudsbeurtje? Wat zou er onderhouden moeten worden? Ik lees in veel manuals dat elke vorm van onderhoud nadrukkelijk wordt uitgesloten, of met stikkers op de achterkant: no servicable parts inside.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Lijkt me op zich toch niet verkeert om eens in de zoveel jaar je componenten weg te brengen om eens goed te laten na kijken. ??? Kan me voorstellen dat na een aantal jaar bepaalde onderdelen toe zijn aan vervanging. Niet dat het nu nodig omdat het nog jonge componenten zijn, maar na gistermiddag heb ik het idee dat het niet verkeert is om de eindversterker een onderhoudsbeurtje te geven. Of maak ik me weer druk om niks?

ajbeefde

Citaat van: Alex Groningen op juli 20, 2010, 11:35:36
Lijkt me op zich toch niet verkeert om eens in de zoveel jaar je componenten weg te brengen om eens goed te laten na kijken. ??? Kan me voorstellen dat na een aantal jaar bepaalde onderdelen toe zijn aan vervanging. Niet dat het nu nodig omdat het nog jonge componenten zijn, maar na gistermiddag heb ik het idee dat het niet verkeert is om de eindversterker een onderhoudsbeurtje te geven. Of maak ik me weer druk om niks?

Je maakt je dus druk om niks....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Alex Groningen

Citaat van: ajbeefde op juli 20, 2010, 11:42:09
Je maakt je dus druk om niks....


Dan zal ik daar maar mee stoppen. ;)

ajbeefde

Citaat van: Alex Groningen op juli 20, 2010, 11:44:23

Dan zal ik daar maar mee stoppen. ;)

Lekker muziekje aan en genieten, dat is veel belangrijker.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op juli 20, 2010, 11:35:36
Lijkt me op zich toch niet verkeert om eens in de zoveel jaar je componenten weg te brengen om eens goed te laten na kijken. ??? Kan me voorstellen dat na een aantal jaar bepaalde onderdelen toe zijn aan vervanging. Niet dat het nu nodig omdat het nog jonge componenten zijn, maar na gistermiddag heb ik het idee dat het niet verkeert is om de eindversterker een onderhoudsbeurtje te geven. Of maak ik me weer druk om niks?
Je maakt je inderdaad druk om niets  ;). Hoe stel je jezelf een onderhoudsbeurt voor een versterker voor? Misschien dat ze met een spuitbusje lucht wat stof wegblazen (onnodig zolang zich geen dotten stof ophopen in het apparaat), maar dat moet het wel zijn ongeveer. Er zitten geen bewegende delen in die gesmeerd moeten worden ofzo, om die reden zou je misschien alleen bij een loopwerk van een cd-speler iets aan onderhoud kunnen voorstellen wellicht.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Citaat van: ajbeefde op juli 20, 2010, 11:46:00
Lekker muziekje aan en genieten, dat is veel belangrijker.  ;)


Net bij de platenzaak geweest en met een aantal leuke cd's thuis gekomen, dus dat genieten ben ik nu volop mee bezig. ;D