Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: scrutinizer op juni  7, 2010, 09:44:53
Zie het zo Alex; Een forum is (soms) een prettig vertoeven met gelijkgezinden met daarnaast een naslagwerk voor audio visuele EHBO, aanbiedingen, bugs registratie, troubleshooting en in sommige gevallen zelfs een bepaalde manier van begeleidingen.
Het nadeel van deze vorm van (be)geleiding is dat er veel interferentie in heerst.

Tips zijn tot daarentoe maar vrij weinig mensen (iig op dit forum) zijn instaat je vanaf een foto te voorzien van juiste, afgepaste info die voldoet aan jou smaak van het 'moment'.

Maar blijf gewoon je feels with 'open' mind posten als naslagwerk voor jezelf, altijd leuk om na verloop van tijd je eigen kijk op en leerproces van je hobby te bekijken.


;)

Anton.

Dat laatste zal ik ook zeker blijven doen.

Na bijna 10 jaar niets meer gedaan te hebben met deze hobby begon eind 2007 eindelijk het gevoel weer te leven om m'n oude hobby op te pakken, en nog geen dag spijt van gehad. Maar merkte al snel dat ik weer vanaf een 0 punt moest beginnen.  Maar kan wel zeggen dat ik enorm veel heb gehad aan de informatie en tips die ik hier op dit forum heb gekregen en nog zal krijgen.



frank2

Heb je de kabels welke ik je aanraadde al besteld (op proef)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op juni  7, 2010, 16:44:06
Heb je de kabels welke ik je aanraadde al besteld (op proef)


Nee nog niet. Heb vanochtend wel gebeld maar kreeg zijn vriendin/vrouw aan de lijn en vertelde mij dat hij pas laat thuis is vanavond. Zal vanavond nog een poging doen.

Alex Groningen

#1528
Citaat van: frank2 op juni  7, 2010, 16:44:06
Heb je de kabels welke ik je aanraadde al besteld (op proef)


Heb net telefonisch contact gehad. Wat jammer is is dat ik geen setje interlinks op proef kan krijgen. Heb eigenlijk om goed te testen 2 setjes interlinks en een setje XLR kabels nodig, maar dit gaat jammer genoeg niet door omdat ik ze eerst moet kopen. Ben best bereid om een x bedrag (borg) over te maken en de verzenkosten te betalen, maar ben niet van plan om gelijk tot aankoop over te gaan. Deze week maar even wat telefoontjes plegen en wat mailtjes versturen om te kijken waar ik wel wat proefsetjes kan bemachtigen.

garmtz

Ik zou je er eerst goed van vergewissen dat de uitgang van de DAC en ingang van de voorversterker wel echt gebalanceerd zijn opgebouwd (wat 99% zeker niet het geval is), anders zal XLR weinig verbetering geven (en mogelijk een verslechtering zelfs).

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni  7, 2010, 22:14:34
Ik zou je er eerst goed van vergewissen dat de uitgang van de DAC en ingang van de voorversterker wel echt gebalanceerd zijn opgebouwd (wat 99% zeker niet het geval is), anders zal XLR weinig verbetering geven (en mogelijk een verslechtering zelfs).


De DAC naar de voorversterker sluit ik aan doormiddel van een interlink. De speler richting DAC kan ik alleen aansluiten door middel van een XLR kabel.

garmtz

Citaat van: Alex Groningen op juni  7, 2010, 22:47:06

De DAC naar de voorversterker sluit ik aan doormiddel van een interlink. De speler richting DAC kan ik alleen aansluiten door middel van een XLR kabel.

Aha, een AES/EBU kabel... Dat is namelijk niet zomaar een XLR kabel, maar eentje met een 110 Ohm karakteristieke weerstand, maar dat wist je denk ik wel..?

garmtz

Net even gekeken... Ik denk dat je voor de dubbele XLR (AES3!) eens twee Apogee Wyde Eye AES/EBU kabels moet overwegen. Enorm goed voor erg weinig geld. Je kunt hier wel iets exotisch gaan gebruiken, maar iets dat technisch gewoon zo goed mogelijk is, lijkt me hier het beste op zijn plek.

Is maar een tip natuurlijk... :)

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni  7, 2010, 23:17:23
maar dat wist je denk ik wel..?


Om eerlijk te zijn, nee. Ben me sinds kort aan het verdiepen in de kabels, maar dit wist ik dus nog niet. Ben dus erg blij dat je hiermee komt.

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni  7, 2010, 23:21:17
Net even gekeken... Ik denk dat je voor de dubbele XLR (AES3!) eens twee Apogee Wyde Eye AES/EBU kabels moet overwegen. Enorm goed voor erg weinig geld. Je kunt hier wel iets exotisch gaan gebruiken, maar iets dat technisch gewoon zo goed mogelijk is, lijkt me hier het beste op zijn plek.

Is maar een tip natuurlijk... :)


Bedankt voor de tip. Hebben jullie deze toevallig in het assortiment?

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni  7, 2010, 23:21:17
Ik denk dat je voor de dubbele XLR (AES3!) eens twee Apogee Wyde Eye AES/EBU kabels moet overwegen. Enorm goed voor erg weinig geld.



Op dit moment lekker rustig op het werk. Nu maar een beetje aan het zoeken op het net. Kwam nog een leuk verhaal tegen over dit merk die ik hiervoor niet kende, maar klink positief al je het verhaaltje mag geloven.


http://www.hifi.nl/recensies/1480/Apogee-Wyde-Eye.html

erik s.

ik heb 'm zelf ook tussen CEC en Tact. Peter/Hifisupply is dealer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

#1537
Citaat van: erik s. op juni  8, 2010, 09:16:12
ik heb 'm zelf ook tussen CEC en Tact. Peter/Hifisupply is dealer.


Oke, bedankt. Zal met hun ook even contact opnemen. En net een mailtje de deur uit naar JvG met een verzoek of ik twee setjes interlinks en een XLR kabel op proef kan krijgen.

garmtz

Volgens de specificaties heb je 2x XLR nodig voor de perfecte AES3 overdracht (de beste manier om het transport met de DAC te verbinden). Je hebt dus een SET Apogee Wyde Eye nodig.

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni  8, 2010, 13:18:06
Volgens de specificaties heb je 2x XLR nodig voor de perfecte AES3 overdracht (de beste manier om het transport met de DAC te verbinden). Je hebt dus een SET Apogee Wyde Eye nodig.

Bedankt Garmt. Ben nu bezig om een mailtje te sturen naar een forumsponsor die deze kabels in zijn assortiment heeft. Verder wil ook ook nog graag de Inakustik NF 1302 en LS1302 meenemen in mijn test, na een tip van Htip.


erik s.

Citaat van: garmtz op juni  8, 2010, 13:18:06
Volgens de specificaties heb je 2x XLR nodig voor de perfecte AES3 overdracht (de beste manier om het transport met de DAC te verbinden). Je hebt dus een SET Apogee Wyde Eye nodig.
yup, je kunt het MF-loopwerk ook alleen met de kW dac gebruiken omdat de AES's de enige uitgangen zijn en ook op 96 khz.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

garmtz

Citaat van: erik s. op juni  8, 2010, 13:41:38
yup, je kunt het MF-loopwerk ook alleen met de kW dac gebruiken omdat de AES's de enige uitgangen zijn en ook op 96 khz.

192 kHz toch?

erik s.

Citaat van: garmtz op juni  8, 2010, 13:49:59
192 kHz toch?
uit het loopwerk komt 96 khz, de dac maakt er 192 khz van.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Vandaag dus een mailtje gestuurd naar JvG en bij thuiskomst een mailtje terug in de mailbox. Kan van hun ook een setje kabels op proef krijgen.
En vandaag contact gehad met Peter van Hifisupply met de vraag of ik van hun 2 setjes interlinks (Inakustik NF1302) en luidsprekerkabels 2x3mtr (Inakustik LS 1302) en Apogee Wyde Eye XLR 110 Ohm tijdelijk op proef kan lenen, en ook dat was mogelijk.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Alex Groningen op juni  8, 2010, 13:38:41
Bedankt Garmt. Ben nu bezig om een mailtje te sturen naar een forumsponsor die deze kabels in zijn assortiment heeft. Verder wil ook ook nog graag de Inakustik NF 1302 en LS1302 meenemen in mijn test, na een tip van Htip.



De Inakustik 1302 is een goede kabel.Eigenlijk is het Black&White 1302  ;)
Jarenlang met veel plezier Black&White kabels gehad in mijn set.De 1202, de 1302 is de opvolger en hij geeft iets meer dynamiek dan de 1202.
Met Black&White kabel ken ik me zeer goed uit, heb toen HTip de tip gegeven om eens deze kabel serie te beluisteren.Ik had ze in mijn set hangen toen waren ze hier in Nederland nog niet eens te krijgen  :D.Gelukkig nu wel  :pompom:
Ik ken de MF sound maar ben benieuwd of de 1302 hierop gaat matchen. MF sound vind ik persoonlijk wat warme klankkleur hebben en ook best wel wat dynamiek. Dit kan heel goed gaan maar ook dat het net wat te veel worden. Je LS ken ik niet qua klank.
Ik ben benieuwd.Altijd wel leuk om te lezen dat er forumleden zijn die Black&White kabels weten te vinden of willen uitproberen.Al dan niet met positief resultaat.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni  8, 2010, 17:40:06
En vandaag contact gehad met Peter van Hifisupply met de vraag of ik van hun 2 setjes interlinks (Inakustik NF1302) en luidsprekerkabels 2x3mtr (Inakustik LS 1302) en Apogee Wyde Eye XLR 110 Ohm tijdelijk op proef kan lenen, en ook dat was mogelijk.
Mooi dat je die 1302 van Peter op proef kan krijgen. Is de opvolger van de 1202 en die is al erg goed. Ben, net als Maximus, benieuwd of de match goed is tussen MF en Usher.

De inakustik Black&White waren bij mij een schot in de roos, dus een hele goede match :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni  8, 2010, 18:13:19
De Inakustik 1302 is een goede kabel.Eigenlijk is het Black&White 1302  ;)
Jarenlang met veel plezier Black&White kabels gehad in mijn set.De 1202, de 1302 is de opvolger en hij geeft iets meer dynamiek dan de 1202.
Met Black&White kabel ken ik me zeer goed uit, heb toen HTip de tip gegeven om eens deze kabel serie te beluisteren.Ik had ze in mijn set hangen toen waren ze hier in Nederland nog niet eens te krijgen  :D.Gelukkig nu wel  :pompom:
Ik ken de MF sound maar ben benieuwd of de 1302 hierop gaat matchen. MF sound vind ik persoonlijk wat warme klankkleur hebben en ook best wel wat dynamiek. Dit kan heel goed gaan maar ook dat het net wat te veel worden. Je LS ken ik niet qua klank.
Ik ben benieuwd.Altijd wel leuk om te lezen dat er forumleden zijn die Black&White kabels weten te vinden of willen uitproberen.Al dan niet met positief resultaat.


En ik kreeg een tijdje terug de tip van HTip ;D. Zelf kende ik deze kabel merk niet. Maar door de tip die ik dus kreeg werd ik toch wel nieuwsgierig. Ben daardoor maar eens op het net gaan rondkijken en kwam al snel tot de conclusie dat dit een erg mooie kabel kan zijn voor mij. Na al het lezen van veelal positieve recencies  ben ik zelf ook erg benieuwd wat deze kabels gaan doen in mijn set.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op juni  8, 2010, 20:46:27
Mooi dat je die 1302 van Peter op proef kan krijgen. Is de opvolger van de 1202 en die is al erg goed. Ben, net als Maximus, benieuwd of de match goed is tussen MF en Usher.

De inakustik Black&White waren bij mij een schot in de roos, dus een hele goede match :thumbs-up:


Durf er zelf nog niks over te zeggen of het een goede match tussen MF en Usher is of niet. Maar dat gaan we de komende weken eens bekijken. Heb gevraagd of ik ze over vier week op proef kan krijgen, omdat dan mijn vakantie begint. Heb dan rustig twee week de tijd  om de verschillende kabels eens uitvoerig te gaan beluisteren/vergelijken.

garmtz

Citaat van: erik s. op juni  8, 2010, 15:01:01
uit het loopwerk komt 96 khz, de dac maakt er 192 khz van.

2x upsampling? Vreemd... Kan nooit goed zijn voor de jitter-performance... Die Crystal upsamplers hebben namelijk ook intrinsiek jitter. Zal wel heel smooth en soft klinken, die combinatie... ;)

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni  8, 2010, 21:08:13

Durf er zelf nog niks over te zeggen of het een goede match tussen MF en Usher is of niet. Maar dat gaan we de komende weken eens bekijken. Heb gevraagd of ik ze over vier week op proef kan krijgen, omdat dan mijn vakantie begint. Heb dan rustig twee week de tijd  om de verschillende kabels eens uitvoerig te gaan beluisteren/vergelijken.
Goed idee. Zo heb ik het ook gedaan, maar was wel meteen verkocht... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive