Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: drees62 op mei  7, 2010, 15:15:46
Heel mooi plaatje Alex, staat gaaf zo'n rij MF-jes  ;D

Veel luisterplezier, ik ben ook bezig met het naadloos integreren van een subwoofer in surround én stereo, in dit geval een REL Storm III.
Ben je inderdaad wel even mee bezig maar ik heb veel baat gehad bij een test-DVD waarop een sweep staat van 120Hz terug naar 20Hz.
Dan kun je mooi de pieken en dalen opsporen m.b.v. een dB-meter.


Bedankt.

Tot nu toe zit ik echt te genieten van het geluid. Moet zeggen dat ik tevreden ben met de sub. Het geeft op dit moment net even lekker die aanvulling die ik miste. Een test cd/dvd zal ik ook nog eens naar kunnen kijken om aan te schaffen. Waar ik dan nog wel op zoek naar moet is iemand die een db meter heeft en er ook verstand van heeft. ;D

peterrr

Schitterende set zo...

Mooi Alex heel mooi,

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HTip

#1152
Mooie foto Alex! De Velodyne staat heel rustig in de hoek braaf te zijn, totdat ie van zich mag laten spreken :D

Als test zou je de DVE BD kunnen aanschaffen. Wordt vaak in combinatie verkocht met een dB-meter. En verstand van dB-meters is op het vooraf ruimschoots aanwezig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Zet hem op jazz/ classical dat is de meest neutrale stand. (zie manual)

Groet,

Bjorn

Citaat van: Alex Groningen op mei  5, 2010, 20:37:32

Zal wel lukken. Bedankt

Op deze manier heb ik het dus ook gedaan, het iedere keer weer een stukje harder laten meespelen totdat ik tevreden was. Alleen heb ik hem gezet op r&b/rock, de jazz stand zal ik morgen ook eens gaan proberen.

Robbert54

#1154
prachtige set zo! heel mooi! :worship:

alleen steekt die BD speler toch een beetje af zo. ook wel erg lullig dat hij er nu wel in het zilver komt :(

wat is dat voor platenspeler eigenlijk??
oh grapje, staat in je onderschrift.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ivo1986

Citaat van: Alex Groningen op mei  7, 2010, 15:26:52

Bedankt.

Tot nu toe zit ik echt te genieten van het geluid. Moet zeggen dat ik tevreden ben met de sub. Het geeft op dit moment net even lekker die aanvulling die ik miste. Een test cd/dvd zal ik ook nog eens naar kunnen kijken om aan te schaffen. Waar ik dan nog wel op zoek naar moet is iemand die een db meter heeft en er ook verstand van heeft. ;D

Probeer de Nordost test cd te pakken te krijgen.
Nooit gebruikt om een sub in te regelen maar is er denk ik goed voor te gebruiken.

De sub blijft als ik het zo lees?

Alex Groningen

Citaat van: HTip op mei  7, 2010, 17:14:00
Mooie foto Alex! De Velodyne staat heel rustig in de hoek braaf te zijn, totdat ie van zich mag laten spreken :D

Als test zou je de DVE BD kunnen aanschaffen. Wordt vaak in combinatie verkocht met een dB-meter. En verstand van dB-meters is op het vooraf ruimschoots aanwezig ;)


Citaat van: ivo1986 op mei  8, 2010, 04:35:49
Probeer de Nordost test cd te pakken te krijgen.
Nooit gebruikt om een sub in te regelen maar is er denk ik goed voor te gebruiken.

De sub blijft als ik het zo lees?


Zal aankomende week eens gaan kijken of ik bij één van de audiozaken hier in de stad de cd's kan vinden. En ja, zoals het er nu uitziet blijft de sub hier zeker staan. Ben er namelijk erg tevreden over.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei  7, 2010, 18:28:25
prachtige set zo! heel mooi! :worship:

alleen steekt die BD speler toch een beetje af zo. ook wel erg lullig dat hij er nu wel in het zilver komt :(

wat is dat voor platenspeler eigenlijk??
oh grapje, staat in je onderschrift.


Ach, om de kleur maak ik me niet druk. Natuurlijk had het mooier geleken als ik hem in het zilver had. Maar ben verder zeer tevreden over de Cambridge.

Alex Groningen

Citaat van: bmateijsen op mei  7, 2010, 17:17:35
Zet hem op jazz/ classical dat is de meest neutrale stand. (zie manual)

Groet,

Bjorn



Daar heb ik hem inmiddels op staan Bjorn. Jammer dat ik morgen weer aan het werk moet anders had ik nog even wat meer kunnen spelen met de sub. Maar denk dat ik hem op dit moment redelijk goed heb staan. Nu nog even kijken naar een Auralex die er goed onder past. Wat kost een Auralex eigenlijk bij jullie? Mag ook via PM.

bmateijsen

We hebben de Subdude HD op voorraad liggen, pm me maar..

Groet,

Bjorn

S@m

Citaat van: Alex Groningen op mei  9, 2010, 11:21:28


Zal aankomende week eens gaan kijken of ik bij één van de audiozaken hier in de stad de cd's kan vinden. En ja, zoals het er nu uitziet blijft de sub hier zeker staan. Ben er namelijk erg tevreden over.

En dan geen andere luidsprekers cq elektronica...?

Midcall

Citaat van: S@m op mei  9, 2010, 12:34:21
En dan geen andere luidsprekers cq elektronica...?

Deze week nog niet denk ik  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Citaat van: S@m op mei  9, 2010, 12:34:21
En dan geen andere luidsprekers cq elektronica...?


Jawel, maar neem er rustig de tijd voor. Ben ook tot de conclusie gekomen dat (mocht) ik de juiste apparatuur en luidsprekers vinden dat ik daar dan mijn eigen apparatuur op inlever. Ben het een beetje zat om via MP en nog wat andere site's mijn audio te koop aan te bieden. Afgelopen dagen genoeg bieders gehad maar of te laag of een goed bod maar vervolgens niet op komen dagen of hier thuis nog proberen af te dingen terwijl je al tot overeenstemming bent gekomen via de mail.

Heb hier wat afspraken lopen met een paar forum leden waar ik aankomende zomer bij langs ga. Dus wie weet komt er dan nog iets op mijn pad waar ik dan voor wil gaan.

Alex Groningen

Citaat van: bmateijsen op mei  9, 2010, 12:25:39
We hebben de Subdude HD op voorraad liggen, pm me maar..

Groet,

Bjorn


Zal je deze week even een PM sturen.

Alex Groningen

Inmiddels al hier en daar wat afspraken staan om luidsprekers te gaan beluisteren van diverse merken, en inmiddels er ook al wat opzitten. Probeer zo snel mogelijk mijn bevindingen daarvan hier neer te zetten.

Begin van deze week komt er iemand langs om mijn eigen luidsprekers te beluisteren en wie weet worden ze dan verkocht. 

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

ben benieuwd wat je tot nu toe al beluisterd heb en wat je nog gaat beluisteren. Misschien een eerste korte indruk geven van wat je gehoord heb?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#1167
Zodra ik tot een keuze ben gekomen welke luidsprekers het gaan worden zal ik even de plus en de min punten van de beluisterde luidsprekers hier gaan neerzetten. De komende 14dagen heb ik nog 3 luister afspraken staan, met één iemand moet ik nog even een afspraak maken. De luidsprekers die ik nog ga beluisteren zijn de Focal 1027S, B&W 804 en de Usher Mini dancer2. Verder probeer ik ook nog eens weer de Monitor Audio PL200 te gaan beluisteren zijn grotere broer(PL300) heb ik al een keer mogen beluisteren maar had daar niet echt iets mee, maar dat was dan ook op een beurs. Nu wil ik ze dus eens gaan beluisteren bij een audiozaak hier in de stad en wie weet verandert mijn mening hier wel over.

frank2

succes, je hebt in ieder geval zeer verschillende luidsprekers die je gaat beluisteren, de B&W 804 of een Usher mini dancer is een wereld van verschil.  Voor je iets koopt zorg ervoor dat je de speakers die je op het oog hebt ook thuis eerst kunt beluisteren!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op mei 16, 2010, 17:37:26
succes, je hebt in ieder geval zeer verschillende luidsprekers die je gaat beluisteren, de B&W 804 of een Usher mini dancer is een wereld van verschil.  Voor je iets koopt zorg ervoor dat je de speakers die je op het oog hebt ook thuis eerst kunt beluisteren!


Thuis beluisteren is altijd het beste. Maar ik merk dat er zaken zijn die daar niet altijd aan mee willen doen.

De B&W 804 zijn voor mij redelijk bekende luidsprekers. De Ushers heb ik zelf nog nooit beluistert die ken ik alleen van de positieve verhalen op het net en van horen en zeggen.

johan79

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Alex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 16, 2010, 18:33:05
Weet niet of het een overkill is, maar kijk hier eens naar: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100760.0;topicseen




Ik denk dat dit bij mij in de woonkamer te gaat worden. Maar neemt niet weg dat dit zo op het oog echt schitterende luidsprekers zijn.

johan79

Volgens mij is zijn woonkamer ook niet zo breed, dus zou eens gaan informeren.

Mijn idee is, MF houden en uitkijken naar een  paar goede spreakers, mijn mening omtrent een sub voor stereoweergave is, dat je aan dat ding blijft draaien.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Alex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 16, 2010, 18:46:21
Volgens mij is zijn woonkamer ook niet zo breed, dus zou eens gaan informeren.

Mijn idee is, MF houden en uitkijken naar een  paar goede spreakers, mijn mening omtrent een sub voor stereoweergave is, dat je aan dat ding blijft draaien.




Dat is ook mijn idee om de MF set te behouden en daarbij de luidsprekers te zoeken waarvan ik denkt dit is het. Het duurde even voor ik zover was. ;) Het was iederere keer weer dat ik dit en dan weer dat wilde, ben nog net niet gek geworden. ;D

johan79

Leg nog eens in het kort uit wat je mist of wat je zoekt in je geluid.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII