Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

reMC

In het kort: een deel van de 'rotzooi in de lucht'/EMI/RFI (niet alleen van de kabel die je afschermt!) zal over die kabel worden afgevoerd naar aarde. Dat is natuurlijk niet bevordelijk voor die specifieke kabel en kan wel eens tot meer nadelen dan voordelen leiden.

Middel erger dan de kwaal, dat idee ;)

S@m


Alex Groningen

Citaat van: S@m op september 15, 2009, 15:16:29
Bedoel je deze http://www.euronet.nl/~mgw/diy/cabling/nl_conradsel_1.html ?



Weet niet of het over deze ging. Dacht dat er ergens hier op het forum een topic over ging.
Maar heb wel wat aan deze hoor.

Alex Groningen

Citaat van: reMC op september 15, 2009, 15:14:18
In het kort: een deel van de 'rotzooi in de lucht'/EMI/RFI (niet alleen van de kabel die je afschermt!) zal over die kabel worden afgevoerd naar aarde. Dat is natuurlijk niet bevordelijk voor die specifieke kabel en kan wel eens tot meer nadelen dan voordelen leiden.

Middel erger dan de kwaal, dat idee ;)

Ben echt een leek op het gebied van stroom en alles wat daarmee te maken heeft. ;D
Zit nu even rustig op mijn werk, en heb nu even alle tijd om (bijna  ;)) alles op het gebied van stroomkabels rustig door te lezen.

frank2

gewoon uitproberen, ik heb 3 stroomkabels ooit vergeleken:
belden, virtual dynamics power 3 en een diy van johan. alles tov. een dropveter
het maakt verschil al vind ik dit nog steeds onverklaarbaar, de belden de goedkoopste zorgde al voor iets meer rust, de power 3 deed dat al een stuk beter en de diy van johan deed het nog beter, een sterk verbeterde weergave van het geluid.

Maar gewoon gaan testen, iets anders kan helaas niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ivo1986

Citaat van: Alex Groningen op september 15, 2009, 15:39:58
Ben echt een leek op het gebied van stroom en alles wat daarmee te maken heeft. ;D
Zit nu even rustig op mijn werk, en heb nu even alle tijd om (bijna  ;)) alles op het gebied van stroomkabels rustig door te lezen.

En hoe klinkt het met je nieuwe kabels?

Alex Groningen

Citaat van: ivo1986 op september 16, 2009, 11:25:44
En hoe klinkt het met je nieuwe kabels?


Zit op dit moment even cd´s te beluisteren die ik heel erg goed ken. Vraag me af of ik gek aan het worden ben  ;), maar heb echt het idee dat er klankmatig wat is verandert, hoe miniem ook . Zo had ik zaterdag het idee toen ik de stekkers er op goed geluk inzette of mijn hoog meer aanwezig was, niet schel maar nadrukkelijk aanwezig, meer dan ik gewend was. Vandaag bezig geweest om de kabels allemaal juist te zetten, en moet zeggen dat ik hier nu tevreden zit te luisteren.

Alex Groningen

#307
Citaat van: frank2 op september 16, 2009, 10:38:26
gewoon uitproberen, ik heb 3 stroomkabels ooit vergeleken:
belden, virtual dynamics power 3 en een diy van johan. alles tov. een dropveter
het maakt verschil al vind ik dit nog steeds onverklaarbaar, de belden de goedkoopste zorgde al voor iets meer rust, de power 3 deed dat al een stuk beter en de diy van johan deed het nog beter, een sterk verbeterde weergave van het geluid.

Maar gewoon gaan testen, iets anders kan helaas niet.

Zaterdagochtend heb ik even genoeg tijd om eens wat te gaan experimenteren met kabels en interlinks. Wil toch echt weten of ik mezelf niet voor de gek hou. Met luidsprekerkabels en interlinks heb ik al geregeld geexperimenteerd en weet dat ik daar geregeld verschil in heb gemerkt negatief en positief. Stroomkabels stond ik een beetje sceptisch tegen over omdat ik  dacht wat moet stroom voor een verschil maken. Naar mijn idee heb ik wel het gevoel dat het geluid ietjes anders is. Zal volgende week even proberen een verslagje te maken van mijn bevindingen, Als ik dan maar de juiste woorden kan vinden om het geluid te omschrijven.

Guester

Sonos - Spotify

Alex Groningen

Citaat van: B110 op september 18, 2009, 13:54:33
Ben benieuwd of je positief verschil merkt.


Vandaag maar extra vroeg opgestaan, zodat ik de rest van de dag eens flink kan gaan vergelijken.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op september 19, 2009, 07:08:01
Vandaag maar extra vroeg opgestaan, zodat ik de rest van de dag eens flink kan gaan vergelijken.

Als het goed is dan hoor je direct verschil. Zoniet dan is het imo peanuts en het hogere bedrag niet waard...

Ben wel nieuwsgierig  :smile:

frank2

ben het volledig met je eens, je hoort het meteen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Hoorde gelijk ook zeker wel verschil, niet enorm, maar toch. Waarom ik vandaag een paar testjes wil gaan doen, is omdat ik niet het gevoel wil hebben dat ik mezelf voor de gek hou. Dit omdat ik me steeds afvraag wat stroom (kabel) voor veranderingen moet brengen.

Maar goed, de eerste indrukken zijn goed. Hoor dat er wat veranderd is, heb alleen even moeite om daar de juiste woorden voor te vinden.

S@m



Guester

Sonos - Spotify

Alex Groningen

Weet niet hoeveel uur er voor staat om het te laten inspelen. ;) Maar zit iedere avond heerlijk een paar uurtjes muziek te luisteren.
Moet zeggen dat op dit moment het niet echt prettig is om te luisteren, maar dat heeft te maken met een ontsteking in mijn mond waardoor het minder aangenaam is om te luisteren. >:(

S@m

Imo is lang inspelen een kwestie van gewenning aan de sound. Na enige uren moet je mi verschillen kunnen waarnemen (of niet natuurlijk).

Mijn ervaring met de Musical Fidelity A5 apparatuur is dat verschillen in bekabeling weinig tot niets oplevert. I.t.t. verschillende voetjes onder de apparatuur, de verschillen hiermee zijn opmerkelijk.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op september 25, 2009, 19:54:52
Imo is lang inspelen een kwestie van gewenning aan de sound. Na enige uren moet je mi verschillen kunnen waarnemen (of niet natuurlijk).

Mijn ervaring met de Musical Fidelity A5 apparatuur is dat verschillen in bekabeling weinig tot niets oplevert. I.t.t. verschillende voetjes onder de apparatuur, de verschillen hiermee zijn opmerkelijk.


Dat laatste daar wil ik ook nog mee aan de gang, en dan eerst met de cd speler beginnen.. Heb gelezen dat dat daar het meeste verschil in kan gaan zitten, hoor het hier wel of dat waar is of niet. Maar goed, voordat ik daar mee wil beginnen wil ik eerst mijn nieuwe meubel hier thuis hebben staan.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op september 25, 2009, 20:00:22
hoor het hier wel of dat waar is of niet. Maar goed, voordat ik daar mee wil beginnen wil ik eerst mijn nieuwe meubel hier thuis hebben staan.

't Is wel waar, maar ik denk dat het ook afhankelijk is van je meubel. Altijd leuk om met stukjes tennisbal, halve squashballen en (stalen) knikkers te goochelen...

Alex Groningen

Je hebt zelf met MF gespeeld. Heb jij mischien nog tips wat ik wel en zeker niet moet gaan proberen?

Guester

Citaat van: Alex Groningen op september 25, 2009, 19:50:45
Moet zeggen dat op dit moment het niet echt prettig is om te luisteren, maar dat heeft te maken met een ontsteking in mijn mond waardoor het minder aangenaam is om te luisteren. >:(

Hmm vervelend..  :-\ Zelf heb ik een xindak netsnoer gehad, maar die heb ik net zo snel weer afgekoppeld. Pakte heel slecht uit. Geen kabeldiscussie verder ;). Verder zou ik eerst op het nieuwe meubel wachten alvoren te tweaken.
Sonos - Spotify

Midcall

Citaat van: B110 op september 25, 2009, 22:02:04
Hmm vervelend..  :-\ Zelf heb ik een xindak netsnoer gehad, maar die heb ik net zo snel weer afgekoppeld. Pakte heel slecht uit. Geen kabeldiscussie verder ;). Verder zou ik eerst op het nieuwe meubel wachten alvoren te tweaken.

Als ik alles net zo snel zou afkoppelen als dat ik het oorspronkelijk had aangesloten omdat het slecht klonk had ik nu nog steeds een leeg audiorack gehad en muziekloos door het leven gemoeten. Even laten inspelen heeft me van dat noodlot doen verhoeden.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

S@m

Citaat van: Alex Groningen op september 25, 2009, 20:32:26
Je hebt zelf met MF gespeeld. Heb jij mischien nog tips wat ik wel en zeker niet moet gaan proberen?

Ik denk dat je moet proberen waarin je de mogelijkheid én zin hebt.

Ook zal het bij jou vermoedelijk weer anders uitpakken, meubel, akoestiek, bekabeling, andere luidsprekers en niet te vergeten persoonlijke voorkeur.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op september 26, 2009, 06:55:52
Ik denk dat je moet proberen waarin je de mogelijkheid én zin hebt.

Ook zal het bij jou vermoedelijk weer anders uitpakken, meubel, akoestiek, bekabeling, andere luidsprekers en niet te vergeten persoonlijke voorkeur.


Kortom, lekker gaan experimenteren. En aangezien de herfst/winteravonden weer voor de deur staan is daar genoeg tijd voor. ;D