Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juli 30, 2009, 11:57:33
Is ingesteld! Plug en play! :)  Heb een custom weerstand in de Black Cube ingebouwd voor een zo optimaal mogelijke loading van de ACE... 8)

Enorm... :) ;)

Alvast bedankt, ben er enorm blij mee. Ben nieuwsgierig naar de vooruitgang van het geluid. ;D

Alex Groningen

#251
Afgelopen zaterdag binnen gekomen, en begin deze week aangsloten. Vanwege het heerlijk warme weer nog niet echt goed kunnen beluisteren, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. ;D En net nog even een setje interlinks  besteld voor tussen de phono pre en versterker.

eddy135

Citaat van: Alex Groningen op augustus  7, 2009, 14:00:25
En net nog even een  interlink besteld voor tussen de phono pre en versterker.

Ik hoop dat je 2 sets hebt besteld... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alex Groningen


Alex Groningen

En om de set compleet te maken komt morgen de Musical Fidelity A5 tuner binnen. ;D
Heb deze aangeschaft via onze Forum sponsor Erik s.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op augustus  7, 2009, 20:05:41
En om de set compleet te maken komt morgen de Musical Fidelity A5 tuner binnen. ;D
Heb deze aangeschaft via onze Forum sponsor Erik s.


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Afgelopen zaterdag werden weer de nodige bestellingen afgeleverd. Een stekkerblok gekocht bij forum genoot madison, 2 setjes W&M interlinks en de Musical Fidelity A5 tuner van Erik´s.
Alleen dan nu het volgende probleem. Het Ikea meubeltje staat inmiddels op instorten door het gewicht wat het moet dragen. Maar gelukkig zitten we hier op een forum met de nodige sponsors, en heb ik nu een meubel laten maken bij Hielco (Good2bhome) Het meubel lijkt mischien ietsje op het Ikea meubel, alleen dan 2 mtr lang 60 cm breed en 4 vakken van ieder 94 cm 2 boven 2 onder genoeg dus voor 8 componenten. Verwachte levertijd is ongeveer in september.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op augustus 12, 2009, 15:42:34
Maar gelukkig zitten we hier op een forum met de nodige sponsors, en heb ik nu een meubel laten maken bij Hielco (Good2bhome) Het meubel lijkt mischien ietsje op het Ikea meubel, alleen dan 2 mtr lang 60 cm breed en 4 vakken van ieder 94 cm 2 boven 2 onder genoeg dus voor 8 componenten.

Ga je nog iets doen met het (ont)koppelen, of (resonantie)dempen van het meubel en de diverse componenten?

Alex Groningen

Citaat van: S@m op augustus 12, 2009, 16:13:46
Ga je nog iets doen met het (ont)koppelen, of (resonantie)dempen van het meubel en de diverse componenten?

Wil daar nog wel mee aan de gang gaan. Maar wil eerst kijken wat daar zoal voor te krijgen is. De grote aankopen zijn nu wel eerst geweest, nu zijn de kleinere dingen aan de beurt waar mee ik hoop op wat kleine verbetereringen.

S@m

Citaat van: Alex Groningen op augustus 12, 2009, 18:23:38
nu zijn de kleinere dingen aan de beurt waar mee ik hoop op wat kleine verbetereringen.

Cerabase onder je meubel, geeft meer transparantie...om maar iets te noemen  ;)

eddy135

Ik zou eerst maar wachten tot het meubel er staat.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Alex Groningen

Citaat van: eddy135 op augustus 12, 2009, 19:02:39
Ik zou eerst maar wachten tot het meubel er staat.. ;)


;D Zal vanavond nog even kijken of ik de tekening  kan plaatsen die via de mail is binnen gekomen.

wil

Wow, het ziet er wel erg strak uit, die MF's op een rij. Heel mooi. Heb geen idee hoe MF op SF klinkt, maar ik heb MF vaker niet horen tegenvallen.

:thumbs-up:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Alex Groningen

#264
Citaat van: wil op augustus 12, 2009, 21:23:11
Wow, het ziet er wel erg strak uit, die MF's op een rij. Heel mooi. Heb geen idee hoe MF op SF klinkt, maar ik heb MF vaker niet horen tegenvallen.

:thumbs-up:

wil


Mocht je een keer in de buurt van Groningen zijn dan ben je welkom. Kan je zelf eens beluisteren hoe deze combi klinkt. Ik zelf ben dan ook zeer tevreden.

Alex Groningen

En zoals beloofd nog even de tekening van het meubel. Op de twee bovenste vakken komen de MF componenten en daaronder de DVD speler en de Samsung decoder.

R

Daar gaan 8 componenten in, flink hoor! Ziet er vrij standaard uit, maar kan erg mooi zijn. Wat voor afwerking ga je hanteren?

Alex Groningen

Inderdaad vrij standaard, maar dat was ook de bedoeling wil geen kast met deuren en klepjes. Wil graag dat de audio zichtbaar is. ;D
En was/ben wel tevreden over het uiterlijk van de Ikea kast die er nu staat, zoiets moet deze dus ook worden alleen dan een stuk groter en steviger.
Hij wordt trouwens hoogglans wit.

R


Alex Groningen

Op dit moment ben ik me een aan het orienteren wat voor mij het beste is hier in huis op het gebied van akoestiek.
Kleine dingen zoals een vloerkleed en wat dikkere gordijnen en een stoffen bank zijn hier aanwezig, alleen nog steeds niet tevreden.
Heb hier namelijk last van te veel galm, zodra het geluid op een wat hoger volume gaat merk je het gelijk in de stemmen van het muziekstuk, echo´s..
Ben nu een tijdje aan het rondkijken op het internet en vind daar materialen die ik niet echt vind lijken in de woonkamer. Mocht er iemand zijn met huis tuin en keuken tips dan hoor ik ze graag. Mocht dit niet gaan helpen dan maar een kijken naar wat meer drastische maatregelen, denk dat ik daar ook niet onder uit kom.

erik s.

zet je bank wat naar voren. als het dan wat beter is heeft het iig zin om wat aan de muur achter je bank te hangen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

#271
De bank moet inderdaad wat verder van de muur, binnenkort even mee aan de gang. Maar blijf dan natuurlijk nog steeds met een probleem zitten,
de galm hier in huis. Zal me ook eens gaan inlezen hier op het forum waar genoeg over te vinden is.

S@m

#272
Met je bank een metertje van de achterwand heb je een stuk minder flutterecho van diezelfde wand, dat kan al flink schelen. Zelf heb ik enkele Soundstone baffles achter m'n bank aan de muur. Leuk beschilderd en dit was in mijn geval een betaalbare en erg goede oplossing.

http://www.akoestiekwinkel.nl/baffle.html

Alex Groningen

Zal binnenkort eens contact opnemen met deze zaak. Vind dit namelijk wel kunnen voor aan de wand. Dus jij bent hier positief over en heeft dus ook goed geholpen ? En maar even kijken hoeveel ik ervan nodig heb, om te beginnen kan ik eens 2 gaan bestellen en kijken of dit al iets doet in de woonkamer.

De bank een meter van de muur zetten wordt me even te veel, kom dan in de knoei te zitten met de rest van de inrichting. ;D

S@m

#274
Ik heb er destijds 4 besteld, maar dat werd me toch (optisch) te heftig en uiteindelijk heb ik er 2 opgehangen aan de achterwand (de andere 2 hangen overigens naar volle tevredenheid op zolder).

Ook het praten met elkaar is veel prettiger.... ;D


Edit. Op de 2e foto zie je een baffle op zolder ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90974.0 ) Hier heb ik een stuk stof op gespannen...