Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: Bennie op januari 16, 2022, 23:27:31
Hoi Theo, geef je hiermee aan dat de tonemapping van de NZ8 toch nog te wensen overlaat? Ik snap dat mad vr of een lumagen altijd verder gaat, maar is het echt zo matig dat je nu al (net na de aanschaf van de NZ8) besluit om voor een externe processor te gaan?
Zoals SCOC al aangeeft is de JVC hier al heel goed in. Het gaat mij om het totaal van verbeteringen zoals ik al heb aangegeven. Alleen voor tonemapping zou ik het nooit doen! Daar is de JVC veel te goed voor.

Bennie

Oké helder. Thanks!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

papaleo

Citaat van: Teejoo op januari 17, 2022, 11:06:11
Zoals SCOC al aangeeft is de JVC hier al heel goed in. Het gaat mij om het totaal van verbeteringen zoals ik al heb aangegeven. Alleen voor tonemapping zou ik het nooit doen! Daar is de JVC veel te goed voor.

De JVC is 'goed' omdat je niet beter weet... :D

Heb jij de/een Envy of een Lumagen al met DTM in actie gezien? Want alleen al door het verschil in DTM tussen een JVC en een Lumagen zal je mijn inziens al een VP willen aanschaffen.
Ik kan niet over de Envy oordelen maar wel wat de Lumagen daarmee doet dit werd mij wederom weer duidelijk toen ik bij Werner de DTM van de NZ8 in actie zag...de door mij bekende scenes zagen er op de NZ8 veel minder mooi/te donker uit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Citaat van: papaleo op januari 17, 2022, 12:20:53
De JVC is 'goed' omdat je niet beter weet... :D

Heb jij de/een Envy of een Lumagen al met DTM in actie gezien? Want alleen al door het verschil in DTM tussen een JVC en een Lumagen zal je mijn inziens al een VP willen aanschaffen.
Ik kan niet over de Envy oordelen maar wel wat de Lumagen daarmee doet dit werd mij wederom weer duidelijk toen ik bij Werner de DTM van de NZ8 in actie zag...de door mij bekende scenes zagen er op de NZ8 veel minder mooi/te donker uit.

Mee eens Theo.
Prachtige upgrade voor Theo.
En ik vond het verschil tussen de JVC DTM en de Envy ook best groot hoor vorige week.
Maar er zitten zoveel meer algo's op waar je het alleen al voor zou willen doen.

En donker beeld? Nu houd Werner er wel van om de iris heel veel te knijpen en met maar 15ftl te draaien.
Denk dat het meer daar in zit dan dat daar verschil in zit tussen de jvc dtm en een lumagen of envy.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: papaleo op januari 17, 2022, 12:20:53
De JVC is 'goed' omdat je niet beter weet... :D

Heb jij de/een Envy of een Lumagen al met DTM in actie gezien? Want alleen al door het verschil in DTM tussen een JVC en een Lumagen zal je mijn inziens al een VP willen aanschaffen.
Ik kan niet over de Envy oordelen maar wel wat de Lumagen daarmee doet dit werd mij wederom weer duidelijk toen ik bij Werner de DTM van de NZ8 in actie zag...de door mij bekende scenes zagen er op de NZ8 veel minder mooi/te donker uit.
Zeker heb ik hem gezien Leo. Anders was het wel een erg spannende aankoop. Maar ik vind de JVC tonemapping echt wel goed hoor! Zeker in het meer normale bereik qua helderheid.

Teejoo

Citaat van: buckler op januari 17, 2022, 12:33:15
En donker beeld? Nu houd Werner er wel van om de iris heel veel te knijpen en met maar 15ftl te draaien.
Denk dat het meer daar in zit dan dat daar verschil in zit tussen de jvc dtm en een lumagen of envy.
Daarom passen Werner en ik goed bij elkaar! Wij gaan voor voldoende helderheid met maximaal contrast dankzij de iris! :D

buckler

Haha
Kan je net als ik straks ook naar iris -12/-13👌
Of doe je dat nu al?

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op januari 17, 2022, 15:54:10
Haha
Kan je net als ik straks ook naar iris -12/-13👌
Of doe je dat nu al?
Ik zit op low lamp ivm geluid, en dan tot -7

buckler

Citaat van: Teejoo op januari 17, 2022, 16:57:35
Ik zit op low lamp ivm geluid, en dan tot -7

Ah netjes, dan kan je straks met de Envy en calibratie ,met jou vrij smalle scherm, nog wel flink verder gaan met de iris te knijpen denk ik zo.
Word spectaculair Theo :clapping:

Nu maar hopen dat die mooie machine snel afkomt want van die lange wacht tijden word je niet vrolijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#4784
Citaat van: Teejoo op januari 17, 2022, 14:56:16
Zeker heb ik hem gezien Leo. Anders was het wel een erg spannende aankoop. Maar ik vind de JVC tonemapping echt wel goed hoor! Zeker in het meer normale bereik qua helderheid

Volgens mij heb je de NZ8 ook in de blind gekocht...maw het had mij niet verbaasd  :devil:


Citaat van: Teejoo op januari 17, 2022, 16:57:35
Ik zit op low lamp ivm geluid, en dan tot -7

De demo NZ8 stond daar bij Werner ook op -7 maar met medium laser.

In de film 'The Greatest Showman' wanneer de zangeres/diva optreed in dat theater was er vooral in de donkere scenes, bij bv de balkon scene dat ze elkaars hand 'stiekem' pakken weinig tot geen details meer over...de handen horen hier opvallend belicht te zijn en in de omgeving van dat shot behoort de rest donker maar contrastrijk te zijn maar waar ook detail zichtbaar moet blijven en dat was niet zo...de handen vervagen en vallen niet/minder op en de omgeving was te donker waardoor het beeld te plat was.

Dit heeft niet alleen met knijpen van de iris te maken maar ook met de DTM EOTF-curve.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Citaat van: papaleo op januari 17, 2022, 18:06:12
Volgens mij heb je de NZ8 ook in de blind gekocht...maw het had mij niet verbaasd  :devil:


De demo NZ8 stond daar bij Werner ook op -7 maar met medium laser.

In de film 'The Greatest Showman' wanneer de zangeres/diva optreed in dat theater was er vooral in de donkere scenes, bij bv de balkon scene dat ze elkaars hand 'stiekem' pakken weinig tot geen details meer over...de handen horen hier opvallend belicht te zijn en in de omgeving van dat shot behoort de rest donker maar contrastrijk te zijn maar waar ook detail zichtbaar moet blijven en dat was niet zo...de handen vervagen en vallen niet/minder op en de omgeving was te donker waardoor het beeld te plat was.

Dit heeft niet alleen met knijpen van de iris te maken maar ook met de algoritme van de DTM...

Zeker Leo, er zit meer verschil in een VP en de JVC DTM en ik snap precies wat je bedoelt, maar daar komt /theo straks ook wel achter denk ik haha lol.
Denk  dat wij nogal verwend zijn met zo'n apparaat maar je heb zeker gelijk in deze.

Ps, al denk ik dat jij nu over HDR spreekt wat betreft The Greates Showman en Theo over zijn SDR/bt709 calibratie, of heb ik het mis?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Citaat van: buckler op januari 17, 2022, 18:16:25
Zeker Leo, er zit meer verschil in een VP en de JVC DTM en ik snap precies wat je bedoelt, maar daar komt /theo straks ook wel achter denk ik haha lol.
Denk  dat wij nogal verwend zijn met zo'n apparaat maar je heb zeker gelijk in deze.

Ps, al denk ik dat jij nu over HDR spreekt wat betreft The Greates Showman en Theo over zijn SDR/bt709 calibratie, of heb ik het mis?

Ja..,dat is zo Martin (HDR/bt2020 naar SDR/bt2020) :hehe: ik maak er 'n potje van  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#4787
Citaat van: papaleo op januari 17, 2022, 18:06:12
Volgens mij heb je de NZ8 ook in de blind gekocht...maw het had mij niet verbaasd  :devil:


De demo NZ8 stond daar bij Werner ook op -7 maar met medium laser.

In de film 'The Greatest Showman' wanneer de zangeres/diva optreed in dat theater was er vooral in de donkere scenes, bij bv de balkon scene dat ze elkaars hand 'stiekem' pakken weinig tot geen details meer over...de handen horen hier opvallend belicht te zijn en in de omgeving van dat shot behoort de rest donker maar contrastrijk te zijn maar waar ook detail zichtbaar moet blijven en dat was niet zo...de handen vervagen en vallen niet/minder op en de omgeving was te donker waardoor het beeld te plat was.

Dit heeft niet alleen met knijpen van de iris te maken maar ook met de algoritme van de DTM...
Ik heb de NZ8 wel gezien op de show. Maar de Trinnov daarentegen wel blind omdat ik ook vind dat je dat alleen thuis zou kunnen beoordelen. Dus ik snap je aanname :D

Ik had het idd over SDR. Maar hij is ook nog niet gekalibreerd, dat gebeurt hopelijk eind volgende week.

En ik betwist ook niet dat een processor weer een stuk beter is (zegt de man die net een Envy heeft besteld ;)), maar de JVC oplossing is ook goed en ook de enige built-in oplossing. Daar vind ik het grootste probleem dat je handmatig moet aangeven op welk niveau hij moet tonemappen. En daar kom je pas achter gedurende de film. Auto werkt niet goed vind ik omdat dit op basis van de disc info gebeurt, maar daar heb je net niks aan als net die ene scene 10000 nits is en de rest 1000. De envy en Lumagen mappen elk frame naar de waarde die je ingeeft. Dat brengt natuurlijk heel veel en je weet dat je altijd het optimale hebt.

Maar dit alles valt en staat bij het correct inregelen incl 3D LUT kalibratie etc. Daarom zou ik zelf nooit kopen als dat er niet bijzit zoals jij hebt gedaan. Ik kan dat niet, heb er de spullen niet voor en dan is het zonde. Ik ben nou eenmaal meer van het geluid.

anton

Hele mooie machine Teejoo !!!!!!!! Proficiat  :headbanging:

reza

Alles onder de 1000 nits wordt goed gedaan door de JVC, alles daarboven wordt een stuk lastiger, tot soms dramatisch..

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Plus jij hebt een hele fraaie Sony UHD speler en geeft ook wat winst in de donkere en heldere partijen in de film.  :angel:

Ondanks al het externe processor geweld blijf ik altijd vast houden aan hoe goed de mapping is van de JVC projectoren en ook daar zal ongetwijfeld nog een het ander verfijnd gaan worden met toekomstige FW updates. 

Ga je een Lumagen bijvoorbeeld naast een JVC zetten natuurlijk komen de plus punten dan naar voren maar als advies geef ik klanten mee om geld elders te investeren. Tenzij je kiest voor comfort en specifieke eisen hebt zoals bijvoorbeeld betere scaling.

Citaat van: scoc op januari 17, 2022, 10:29:31
De Tonemapping in de JVC is meer dan ok, zeker omdat je niet afhangt van externe processors. Laten we zeggen dat de JVC een 7.5-8 scoort op HDR tone mapping. De MadVR zal dan naar de 9.5 gaan oid.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Mooie upgrade! Wat was voor jou de overweging tussen de Lumagen en de Envy?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

papaleo

Wellicht spreek ik voor mijn  ::)...
Maar ik denk dat Teejoo voor de Envy gekozen heeft omdat hij ook de NZ8 bij Werner heeft gekocht en dat hij zo met deze combi er een 3D-lut kalibratie er op los kan laten  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#4793
Citaat van: papaleo op januari 18, 2022, 18:28:45
Wellicht spreek ik voor mijn  ::)...
Maar ik denk dat Teejoo voor de Envy gekozen heeft omdat hij ook de NZ8 bij Werner heeft gekocht en dat hij zo met deze combi er een 3D-lut kalibratie er op los kan laten  ;)
Nee, deze keer had ik de aankoop van de projector aan Viktor gegund. Maar die kalibratie zit er uiteraard bij.

Maar na het nodige leeswerk/video's toch wel tot de conclusie gekomen dat de Envy toch wel wat voorop loopt op zaken als auto switching, NLS, processing power en zeker gebruiksvriendelijkheid. Maar wat me vooral aanspreekt de de echt doorlopende ontwikkeling op korte tijd. Ik denk ook dat Lumagen als alleenheerser een beetje last heeft van de remmende voorsprong. Maar die zijn nu ook vol aan de bak, waarbij ik me wel kan voorstellen dat het moeilijker is ontwikkelingen door te voeren dan op het pc platform van de Envy.
Groot voordeel van de Lumagen is absoluut wel weer het formaat en dat het geen pc is qua fans.

Ik ging vorig jaar ook nog voor de Lumagen, ook vanwege het lange bestaan. Maar inmiddels ben ik dus wel overtuigd. Het voelt ook als Trinnov qua ontwikkeling. En net zo benaderbaar ben ik sinds een week ook achter.

Maar op veel vlakken doen ze echt niet voor elkaar onder.

Bas Akkerman

Duidelijk! Je zou ze idealiter ook naast elkaar zien, lijkt me. Of heb je dat ook gedaan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

#4795
Citaat van: Bas Akkerman op januari 18, 2022, 20:45:44
Duidelijk! Je zou ze idealiter ook naast elkaar zien, lijkt me. Of heb je dat ook gedaan?
Nee, dat heb ik niet gedaan. Met beide zit je goed qua beeld, ik heb gewoon naar het totaal gekeken.

Ik ben ook niet zo'n video nerd 😉

papaleo

Citaat van: Teejoo op januari 18, 2022, 21:49:36
.

Ik ben ook niet zo'n video nerd 😉

Zei 'hij' die een NX7 voor een NZ8 heeft ingeruild.... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op januari 18, 2022, 22:28:42
Zei 'hij' die een NX7 voor een NZ8 heeft ingeruild.... :D
haha, Ik bedoel het meer dat ik met audio ontzettend lang zit te k*tten tot het goed is en met video zoiets heb van laat anderen dat maar voor me doen. Daar wil ik vooral het gevoel het dat het optimaal is ingeregeld voor alle discs en bronnen waarbij ik dan zelf nog iets kan spelen met wat simpele settings.

Jij kunt dat zelf, ik heb daar de zin en energie niet meer voor om me ook daarin weer te verdiepen.

Teejoo

Oh ja, 9 februari komt Werner naar de Teejooscoop! Er was nog voorraad bij de importeur!

Bas Akkerman

Citaat van: Teejoo op januari 18, 2022, 22:34:07
haha, Ik bedoel het meer dat ik met audio ontzettend lang zit te k*tten tot het goed is en met video zoiets heb van laat anderen dat maar voor me doen. Daar wil ik vooral het gevoel het dat het optimaal is ingeregeld voor alle discs en bronnen waarbij ik dan zelf nog iets kan spelen met wat simpele settings.

Jij kunt dat zelf, ik heb daar de zin en energie niet meer voor om me ook daarin weer te verdiepen.
Ik heb het met beide. Fijn als een expert het goed instelt. Ik heb er de kennis en vooral de zin (wel het geduld) niet voor.

Citaat van: Teejoo op januari 18, 2022, 22:36:07
Oh ja, 9 februari komt Werner naar de Teejooscoop! Er was nog voorraad bij de importeur!
Da's best snel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten