Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op juni  6, 2013, 12:04:28
Uuhh ze betaald je niet? Dan heb je ook geen geld voor brandstof of OV om naar het werk te komen ;)

MoCa... ik zal eens googlen. Ik moet ook nog netwerk in de slaapkamer hebben.

haha inderdaad ;)

heb het aangeschaft bij inhoome network. Echobox heet het. zeer makkelijk te installeren, zeer tevreden mee!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Citaat van: W.Otter op juni  6, 2013, 22:37:39
nou, het is vandaag de 6e en ik kreeg gisteravond te horen dat ik morgen moet werken terwijl het rooster al een maand geleden bekend was, daar heb ik mee ingestemd en ik vind het redelijk kortdag dat er zonder overleg ingeplanned wordt.
De CAO is horeca..
Pfff, daar zou ik dus zelf helemaal gek van worden zeg! Op zo'n manier kan je prive niks meer inplannen.
Hoelang moet je hier nog blijven werken totdat je bij je nieuwe werkgever begint?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

ik vul op dit moment alle dagen die ik vrij heb in bij mijn nieuwe werkgever om daar in te werken. de afgelopen week zo'n 30 uur gewerkt in drie dagen, daarnaast nog 25 uur bij mijn huidige werkgever. Mijn nieuwe werkgever heeft zo'n 45 uur per week voor me en ik kom daar gewoon onder contract te staan hoe het er nu naar uit ziet, als ik dat contract heb ondertekend dan ga ik mijn ontslagprocedure opstarten wat wettelijk zo'n maand a 2 maanden in beslag neemt. Het voordeel is dat mijn huidige werkgever in de maand Juli maar 20 uur gegarandeerd heeft in de hele maand en dat is nou net de reden waarom ze mij er uit wil werken, ze heeft geen inkomsten en laat mij alleen werken op de momenten dat ze zeker is van haar inkomsten. Zo werkt het niet en daarom ga ik daar dus ook weg.
Maandag ga ik kijken wat de opties zijn en kom ik met een voorstel jegens mijn werkgever om het contract eerder te ontbinden mits ik bij mijn nieuwe werkgever de krabbel heb gezet zodat ik zelf zeker ben van inkomsten.
tevens kan ik gewoon mijn tijd uitzitten tot februari 2014 en haar helemaal uitmelken, ze maakt maar een marktplaats account aan  :D maar goed hoe kinderachtig het nu allemaal gaat heb ik geen ekele behoefte om daar langer te zijn dan nodig. Ze verdiend het aan de andere kant wel om eens goed met de neus op de feiten te worden gedrukt, zo ga je niet met mensen, en helemaal geen hard werkende werknemers, om.

ik moet dus helemaal niets maar er moet wel brood op de plank komen, hoewel het nu vaak oud brood is :nopompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

S@m

...laat eigenlijk ook maar...

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Citaat van: W.Otter op juni  7, 2013, 08:07:35
ik vul op dit moment alle dagen die ik vrij heb in bij mijn nieuwe werkgever om daar in te werken. de afgelopen week zo'n 30 uur gewerkt in drie dagen, daarnaast nog 25 uur bij mijn huidige werkgever. Mijn nieuwe werkgever heeft zo'n 45 uur per week voor me en ik kom daar gewoon onder contract te staan hoe het er nu naar uit ziet, als ik dat contract heb ondertekend dan ga ik mijn ontslagprocedure opstarten wat wettelijk zo'n maand a 2 maanden in beslag neemt. Het voordeel is dat mijn huidige werkgever in de maand Juli maar 20 uur gegarandeerd heeft in de hele maand en dat is nou net de reden waarom ze mij er uit wil werken, ze heeft geen inkomsten en laat mij alleen werken op de momenten dat ze zeker is van haar inkomsten. Zo werkt het niet en daarom ga ik daar dus ook weg.
Maandag ga ik kijken wat de opties zijn en kom ik met een voorstel jegens mijn werkgever om het contract eerder te ontbinden mits ik bij mijn nieuwe werkgever de krabbel heb gezet zodat ik zelf zeker ben van inkomsten.
tevens kan ik gewoon mijn tijd uitzitten tot februari 2014 en haar helemaal uitmelken, ze maakt maar een marktplaats account aan  :D maar goed hoe kinderachtig het nu allemaal gaat heb ik geen ekele behoefte om daar langer te zijn dan nodig. Ze verdiend het aan de andere kant wel om eens goed met de neus op de feiten te worden gedrukt, zo ga je niet met mensen, en helemaal geen hard werkende werknemers, om.

ik moet dus helemaal niets maar er moet wel brood op de plank komen, hoewel het nu vaak oud brood is :nopompom:

Kun je nog wel wat krijgen als je al nieuw werk hebt voor je officieel ontslagen was? Volgens mij gaat die vlieger dan niet meer op.

Raymond187

Ik zou sws niet meer voor haar werken. Doordat ze je salaris niet betaald komt ze de arbeidsovereenkomst niet na. Dus contract breuk. Uren laten uitbetalen die je nog tegoed heb.

ff d'r WC volblaffen en niet doortrekken en doei  :devil:

W.Otter

heb al wel wat snodere plannen in mijn hoofd gehaald  :devil:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: JCL op juni  7, 2013, 09:44:52
Kun je nog wel wat krijgen als je al nieuw werk hebt voor je officieel ontslagen was? Volgens mij gaat die vlieger dan niet meer op.

waarom zou ik geen twee parttime banen mogen hebben?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


W.Otter

nope! zal vandaag wel komen.. heeft geen haast :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Citaat van: W.Otter op juni  8, 2013, 09:22:53
waarom zou ik geen twee parttime banen mogen hebben?
Bij mij staat altijd in mijn arbeidsovereenkomst dat ik geen 2e baan mag hebben zonder toestemming van huidige werkgever.

W.Otter

staat er bij mij niet in, wat een onzin. als ze mij niet eens de uren kan geven waar ik voor getekend heb?..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gsuk

#988
is er niet zo een regel:
stel je hebt contract voor 20 uur per week
maar gedurende 12 weken werk je gemiddeld laten we zeggen 36 uur per week
dat op een goed moment(na 12 weken) je moet betaald worden voor 36 uur per week ook al werk je minder?

groetjes Emile

is het een party/evenementen bedrijf waar je werkt omdat ze bepaalde periodes veel werk voor je heeft en andere periodes niet?
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gsuk

uit horeca Cao
Thema 3 Mijn tijd
3.1 Dienst- en werkrooster

Je werkgever maakt een dienstrooster. Je werkgever maakt het rooster ten minste 2 weken van tevoren aan je bekend.
3.2 Aanpassing dienstrooster

Als je werkgever het dienstrooster na overleg met jou als werknemer eenmaal heeft vastgesteld, maar de bedrijfsomstandigheden maken het noodzakelijk, dan kan je werkgever na overleg het dienstrooster aanpassen
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Raymond187

Citaat van: W.Otter op juni  8, 2013, 21:40:08
staat er bij mij niet in, wat een onzin. als ze mij niet eens de uren kan geven waar ik voor getekend heb?..
Is in principe haar probleem. Ze moet je de uren betalen ook al heeft ze geen werk voor je.

Maar goed ... het is duidelijk dit dit probleem wat dieper zit.

W.Otter

Citaat van: gsuk op juni 10, 2013, 10:55:32
is er niet zo een regel:
stel je hebt contract voor 20 uur per week
maar gedurende 12 weken werk je gemiddeld laten we zeggen 36 uur per week
dat op een goed moment(na 12 weken) je moet betaald worden voor 36 uur per week ook al werk je minder?

groetjes Emile

is het een party/evenementen bedrijf waar je werkt omdat ze bepaalde periodes veel werk voor je heeft en andere periodes niet?

ik snap dit niet zo goed, met dat betalen?

het is inderdaad een evenementencentrum maar dan voor paardensport, 's winters is er veel te doen maar in de zomer zijn er door het hele land genoeg buitenbakken om de sport in te beoefenen en moet er dus gebruik gemaakt worden van de andere faciliteiten. Niet mijn probleem om daar bezetting voor te regelen. Dit bedrijf is nu zo'n 7/8 jaar van de grond en ze heeft het dus mee kunnen maken dat er niet altijd evenveel werk is. Hier kon ze op anticiperen toen er een contract getekend werd, dat heeft ze gedaan maar op een manier waarop ik er minder van werd.

het probleem ligt dus iets dieper dan alleen het contract maar dat is voor beide partijen de enige houvast op het moment waar ik dus veel sterker in sta dan haar.
Hoe dan ook ik zit nu al op de helft van mijn uren voor deze maand en het is nog maar de 10e. Ik snap het probleem niet zo. maar goed.
het aanpassen van het rooster is dus not done
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gsuk

Citaat van: W.Otter op juni 10, 2013, 15:41:27
ik snap dit niet zo goed, met dat betalen?

het is inderdaad een evenementencentrum maar dan voor paardensport, 's winters is er veel te doen maar in de zomer zijn er door het hele land genoeg buitenbakken om de sport in te beoefenen en moet er dus gebruik gemaakt worden van de andere faciliteiten. Niet mijn probleem om daar bezetting voor te regelen. Dit bedrijf is nu zo'n 7/8 jaar van de grond en ze heeft het dus mee kunnen maken dat er niet altijd evenveel werk is. Hier kon ze op anticiperen toen er een contract getekend werd, dat heeft ze gedaan maar op een manier waarop ik er minder van werd.

het probleem ligt dus iets dieper dan alleen het contract maar dat is voor beide partijen de enige houvast op het moment waar ik dus veel sterker in sta dan haar.
Hoe dan ook ik zit nu al op de helft van mijn uren voor deze maand en het is nog maar de 10e. Ik snap het probleem niet zo. maar goed.
het aanpassen van het rooster is dus not done

het zou ook kunnen dat dat in de uitzend branch was.

maar wat is de Horeca cao slechte geworden door de jaren heen zeg!!
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

CrimpyRex

Eventjes een audio-gerelateerde vraag; het lijkt alsof je de kabels rechtstreeks op je speakers aansluit?
Zoals je een stekker in een stopcontact steekt zeg maar. Wat gebruik je daarvoor? Ik loop namelijk te pielen om die kabels in de aansluiting te krijgen om 'm vervolgens dicht te draaien en hoewel er m.i goed geluid uitkomt heb ik het idee dat hij niet helemaal goed is verbonden met de aansluiting, zeg maar.

Rha007

Heb jouw situatie even aan mijn vrouw voorgelegd. Mijn vrouw nl werkt op de salarisadministratie.
Als je een vast contract hebt voor bepaalde en onpebaalde tijd en in dit contract is een x- aantal uur opgenomen, dan moet ze je minimaal het aantal uur uitbetalen wat in je contract is opgenomen. Wel moet je er op letten dat er geen uitzonderingen in je contract staan vermeld, de zgn kleine lettertjes.
Als je op uitzendbasis werkt, heb je doorgaans alleen recht op het aantal uren dat je werkt.

Ik heb je ook een pm gestuurd.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

LuPo


W.Otter

Citaat van: LuPo op juni 11, 2013, 08:48:32
En en en? :P

ja aangekomen hoor  :D nog geen gebruik van gemaakt want ik moet eerst ene nieuw meubel hebben  :threadclosed:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: CrimpyRex op juni 11, 2013, 00:31:52
Eventjes een audio-gerelateerde vraag; het lijkt alsof je de kabels rechtstreeks op je speakers aansluit?
Zoals je een stekker in een stopcontact steekt zeg maar. Wat gebruik je daarvoor? Ik loop namelijk te pielen om die kabels in de aansluiting te krijgen om 'm vervolgens dicht te draaien en hoewel er m.i goed geluid uitkomt heb ik het idee dat hij niet helemaal goed is verbonden met de aansluiting, zeg maar.

banaanstekkers en die zitten rechtstreeks in de luidsprekeraansluitingen. vaak zit er een gat boven in het draaidopje waar precies een banaanstekker in past. Zo niet dan ben je aangewezen op bare-wire of spades.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Rha007 op juni 11, 2013, 08:41:31
Heb jouw situatie even aan mijn vrouw voorgelegd. Mijn vrouw nl werkt op de salarisadministratie.
Als je een vast contract hebt voor bepaalde en onpebaalde tijd en in dit contract is een x- aantal uur opgenomen, dan moet ze je minimaal het aantal uur uitbetalen wat in je contract is opgenomen. Wel moet je er op letten dat er geen uitzonderingen in je contract staan vermeld, de zgn kleine lettertjes.
Als je op uitzendbasis werkt, heb je doorgaans alleen recht op het aantal uren dat je werkt.

Ik heb je ook een pm gestuurd.

qua contract is de situatie vrij duidelijk, ze moet mij inderdaad 20 uur per week uitbetalen en dat doet ze inmiddels ook (met tegenzin). daarnaast geeft ze mij maar 20 * 4 * uurloon als in 4 weken is een maand. Maar mijn berekening is toch echt: 20 uur * 52 week / 12 maand * uurloon. Ik bouw wel min-uren op die ik verplicht ben nog voor haar te werken?! ik heb duidelijk vakantiedagen opgenomen maar ik denk niet dat ik daarmee die min-uren weg krijg.
20 uur * 4 is recht op 80 uur betaalde vakantie, dat is dus 20 uur perkwartaal. Er is inmiddels 1 kwartaal verstreken dus dat betekend dat ik zorgeloos 20 min uren kan laten uitbetalen als vakantieuren (ik heb begin mei 4 vakantiedagen opgenomen maar die zijn nooit als betaalde vakantiedagen gerekend).
er staat ook geen opzegtermijn in het contract, maar aangezien er weinig werk is kan ik dit met de werkgever kortsluiten op welk termijn dit is? zo niet blijf ik dr gewoon een maand uitmelken, wil ze toch niet  :P

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CrimpyRex

Citaat van: W.Otter op juni 11, 2013, 09:27:17
banaanstekkers en die zitten rechtstreeks in de luidsprekeraansluitingen. vaak zit er een gat boven in het draaidopje waar precies een banaanstekker in past. Zo niet dan ben je aangewezen op bare-wire of spades.

Ah ok. Geeft dat ook nog betere geluidskwaliteit? Ik heb ze er dus tussen geschroefd, maar het was een heel pielwerk om die dingen er tussen te krijgen. Kan het zo zijn dat ze niet genoeg zitten aangesloten dat er geluidsverlies optreed?

Mooie set trouwens!