R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

R

Dezelfde kleur kopen? ;)

Citaat van: Starred op december 24, 2008, 17:37:36
De bekleding van die panelen heb je trouwens ook mooi gedaan. Hoe heb je de kleur zo goed kunnen matchen met de muurkleur?

Perfectionist

Citaat van: Chrisje op de Arreslee op december 24, 2008, 16:01:43
Als ik zo vrij mag zijn: optisch vind ik je LV's echt heel veel mooier.
Maar dat is volkomen persoonsgebonden natuurlijk ;D
edit: wat ook speelt is dat ik je nieuwe speakers + stand absoluut onrustiger vind kijken dan de Living Voice. Die zijn gewoon pats boem solide en netjes. Daar heb je geen onderdelen die echt ieder voor zich om aandacht vragen in het design.
Vandaar mijn opmerking ;)

Over smaak valt niet te twisten, maar ontegenzeggelijk zijn de SF-en veel onderscheidender qua design, althans als je daar gevoel voor hebt. De LV's zijn gewoon recht toe recht aan, niks op tegen, hoewel de prachtige houtafwerking veel goed maakt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Starred

Citaat van: R op december 24, 2008, 18:47:06
Dezelfde kleur kopen? ;)


Dat snap ik. Maar kan je stof in RAL kleuren kopen tegenwoordig?  :P

HTip

Hoewel de SF's erg mooi zijn (zeker met de stands 8)) heb ik ook een voorkeur voor het design en de rust van de LV. Vind ze erg mooi staan bij jou.

Maar het geluid moet natuurlijk ook goed zijn. Dus als deze beter zijn, moet je er zeker voor gaan!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Muren zijn richting wit, dus beetje off-white stof gekocht. Staat inderdaad prima.

Citaat van: Starred op december 24, 2008, 18:52:52
Dat snap ik. Maar kan je stof in RAL kleuren kopen tegenwoordig?  :P

advr

#2905

erg mooie SF M's, ook de kleur spreekt mij erg aan, kwa klank ook super natuurlijk :D

wanneer kunnen we komen luisteren? :alien:

(ik woon vlakbij :hehe:)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

wil

Prachtige monitoren Ruben! Gelukkig heb je een appartement die je ertoe aangezet heeft deze switch te maken. En... voelt het een beetje als "thuiskomen"?  :-*

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

#2907
Het klinkt wel erg bekend, maar wel vele malen beter dan mijn vorige SF's. Of ik over ga weet ik nog niet...

Ze zijn wel echt prachtig. O0

Citaat van: wil op december 25, 2008, 13:20:50
Prachtige monitoren Ruben! Gelukkig heb je een appartement die je ertoe aangezet heeft deze switch te maken. En... voelt het een beetje als "thuiskomen"?  :-*

wil

Raymen

Ja toch vindt ik de living voice speakers ook mooier.

Maar ja gaat het om de uitstraling of het geluid.

En dat kan alleen jij bepalen.

Verder, hoe vondt je moeder de vuurkorf.. :hehe:

Verder fijne kerstdagen.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

molle

Nice R O0 Ik vind ze beiden mooi maar de SF straalt toch wat meer klasse uit blijkbaar O0 O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Die krijgt ze straks. Inpakken was een ramp ;)

Citaat van: Raymen op december 25, 2008, 14:50:47
Ja toch vindt ik de living voice speakers ook mooier.

Maar ja gaat het om de uitstraling of het geluid.

En dat kan alleen jij bepalen.

Verder, hoe vondt je moeder de vuurkorf.. :hehe:

Verder fijne kerstdagen.

Mvrg,
Raymen

reMC


Raymen

CitaatDie krijgt ze straks. Inpakken was een ramp
:bigsmile:
ja je hebt hem zelf besteld...

Hoop dat ze tevreden is.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

-madison-

Die Auralex vallen zo mooi weg! Prachtig resultaat 8)

Ik vind je Living voice bloedmooi om te zien, maar de Sf's hebben iets speciaals :wub: Ik ben benieuwt naar je uiteindelijke keuze!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Thanks!

Zo is er inderdaad prima mee te leven. De SF's hebben aardig wat uurtjes gehad dit weekend. Dit weekend o.a. dark knight gekeken, dat ging prima, boven verwachting eigenlijk. O0

Citaat van: -madison- op december 27, 2008, 23:49:25
Die Auralex vallen zo mooi weg! Prachtig resultaat 8)

Ik vind je Living voice bloedmooi om te zien, maar de Sf's hebben iets speciaals :wub: Ik ben benieuwt naar je uiteindelijke keuze!

Perfectionist

Citaat van: R op december 28, 2008, 23:27:35
Thanks!

Zo is er inderdaad prima mee te leven. De SF's hebben aardig wat uurtjes gehad dit weekend. Dit weekend o.a. dark knight gekeken, dat ging prima, boven verwachting eigenlijk. O0


Hoe klinken de SF's tov de LV en je eerder Concerto's?
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Tov van de concerto's, wat ik er nog van kan herinneren:
Sf's sterke middengebied is bij beide prachtig aanwezig, echter gaan de CA's M lager dan de concerto's voor mijn gevoel en het hoog is vele malen verfijnder. Natuurlijk ook een geheel andere prijsklasse.

T.o.v. de LV is lastig te vergelijken, totaal andere speaker, totaal andere beleving.

Citaat van: Perfectionist op december 28, 2008, 23:33:32
Hoe klinken de SF's tov de LV en je eerder Concerto's?

Perfectionist

Citaat van: R op december 28, 2008, 23:49:43
Tov van de concerto's, wat ik er nog van kan herinneren:
Sf's sterke middengebied is bij beide prachtig aanwezig, echter gaan de CA's M lager dan de concerto's voor mijn gevoel en het hoog is vele malen verfijnder. Natuurlijk ook een geheel andere prijsklasse.

T.o.v. de LV is lastig te vergelijken, totaal andere speaker, totaal andere beleving.


Ben benieuwd hoe de keuze uit zal vallen....
Een beter forum begint bij jezelf.

R


royal d

Qua design vind ik de SF mooier dan de LV (al vond ik de ''oude'' stand van de auditor beter bij de speaker passen).

wat een luxe-probleem toch :alien:

R

#2920
Even een mini review dan ;)

De SF's hebben de afgelopen dagen velen uren gemaakt met ongeveer elke denkbare soort muziek en een aantal films (samen met velodyne). Toen Bjorn ze hier neerzette en zei: 'Dat klinkt goed' wist ik eigenlijk al dat het goed zat. Het zijdezachte hoog en de muzikaliteit van deze speakers zijn echt verslavend. De goedkopere SF's zijn allemaal standaard voorzien van een prachtig middengebied, maar voor mij onderscheidt deze SF zich van de rest door de prachtige vertaling van het hoog en de aansluiting op het midden. Pure muziek, sfeer en emotie!! De CA's krijgen door de ruimte en opstelling een kleine push in het laag, iets wat de monitor eigenlijk best kan gebruiken. Dat werkt hier prima.

Conclusie: ik ga kijken of ik de switch rondkrijg. De LV's gaan de verkoop in, in perfecte staat. Mensen die geinteresseerd zijn, PM me maar. Prijs zal 2600 worden.

Perfectionist

Citaat van: R op januari  2, 2009, 18:07:44
Even een mini review dan ;)

De SF's hebben de afgelopen dagen velen uren gemaakt met ongeveer elke denkbare soort muziek en een aantal films (samen met velodyne). Toen Bjorn ze hier neerzette en zei: 'Dat klinkt goed' wist ik eigenlijk al dat het goed zat. Het zijdezachte hoog en de muzikaliteit van deze speakers zijn echt verslavend. De goedkopere SF's zijn allemaal standaard voorzien van een prachtig middengebied, maar voor mij onderscheidt deze SF zich van de rest door de prachtige vertaling van het hoog en de aansluiting op het midden. Pure muziek, sfeer en emotie!! De CA's krijgen door de ruimte en opstelling een kleine push in het laag, iets wat de monitor eigenlijk best kan gebruiken. Dat werkt hier prima.

Conclusie: ik ga kijken of ik de switch rondkrijg. De LV's gaan de verkoop in, in perfecte staat. Mensen die geinteresseerd zijn, PM me maar. Prijs zal 2600 worden.

Hele mooie keuze....ben wel een beetje jalours.....  :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Thanks! Kan ik wel snappen ja O0

Citaat van: Perfectionist op januari  2, 2009, 18:21:42
Hele mooie keuze....ben wel een beetje jalours.....  :unsure:

Deleted member

Citaat van: R op januari  2, 2009, 18:07:44
Even een mini review dan ;)

De SF's hebben de afgelopen dagen velen uren gemaakt met ongeveer elke denkbare soort muziek en een aantal films (samen met velodyne). Toen Bjorn ze hier neerzette en zei: 'Dat klinkt goed' wist ik eigenlijk al dat het goed zat. Het zijdezachte hoog en de muzikaliteit van deze speakers zijn echt verslavend. De goedkopere SF's zijn allemaal standaard voorzien van een prachtig middengebied, maar voor mij onderscheidt deze SF zich van de rest door de prachtige vertaling van het hoog en de aansluiting op het midden. Pure muziek, sfeer en emotie!! De CA's krijgen door de ruimte en opstelling een kleine push in het laag, iets wat de monitor eigenlijk best kan gebruiken. Dat werkt hier prima.

Conclusie: ik ga kijken of ik de switch rondkrijg. De LV's gaan de verkoop in, in perfecte staat. Mensen die geinteresseerd zijn, PM me maar. Prijs zal 2600 worden.

Ruilt Bjorn speakers uit z'n eigen stal niet eens voor je in joh!  :P Feli R, als het net zo klinkt als 't er uit ziet... 8)

R

Zal vast kunnen, maar meestal niet zo interessant ;)

Citaat van: Antoine op januari  2, 2009, 18:41:13
Ruilt Bjorn speakers uit z'n eigen stal niet eens voor je in joh!  :P Feli R, als het net zo klinkt als 't er uit ziet... 8)