Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


DofN

Moeten we het filmpje bekijken voor het verslag? Of kijk ik over de geschreven versie heen?

Ik ben inmiddels 100% overtuigd door de D&D's.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Het "filmpje" duurt 2,5 uur..... In het eerste deel komt de D&D in actie..

DofN

Komen ze ergens nog tot een vergelijk en voorkeur?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Geert (gvc)

#1256
Citaat van: doorofnight op november  4, 2020, 20:58:38
Komen ze ergens nog tot een vergelijk en voorkeur?
De D&D's bevielen het minst 😉, maar ik zou er niet van wakker liggen. De Grimm audio is een andere prijsklasse. De ATC was "meer fun" maar het laag was minder gedefinieerd. Als je ze dan ook nog in een normale woonkamer zou horen in plaats van een studio...
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

#1257
Ah thx voor de link. Ik maak me geen zorgen hoor, ik geloof heel erg in luidsprekers die rekening houden met de kamerinvloed; in die testruimte speelt de ruimte een minder grote rol dan in de gemiddelde woonkamer. En daar excelleren juist speakers met gecontroleerde directivity. Maar misschien doen de Grimms dat ook en ik zal me eens verdiepen in die LS.

En ik geloof ook helemaal niet - op voorhand - dat LS van 30.000 euro beter zouden gaan klinken in de gemiddelde luisterruimte dan wat je voor de prijs voor D&D's krijgt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Shit, kan je weer puzzelen en luisteren in een nieuwe speurtocht.
Leuk! :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Haha, nou voor ik in mijn zoektocht overweeg om € 30.000 euro te spenderen aan LS moet ik eerst eens ergens directeur worden. En dat weiger ik pertinent.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Wat betreft euries natuurlijk appels met peren vergelijken.

En wat verstaat men dan onder beter? Beter dan wat? Een paar maanden geleden heb ik een set Bowers & Wilkins 804D3 thuis gehad. Valt in vrijwel dezelfde prijs klasse als wat ik nu heb. Ze klonken anders in mijn ruimte, maar ook beter? Ik was daar niet over uit, met sommige stukken gaf ik de voorkeur aan de ene set, daarna weer eens aan de andere.

In deze opstelling is de Dutch & Dutch 8c prijstechnisch niet te verslaan denk ik.

Geert (gvc)

Citaat van: doorofnight op november  4, 2020, 21:21:27.En daar excelleren juist speakers met gecontroleerde directivity. Maar misschien doen de Grimms dat ook en ik zal me eens verdiepen in die LS.
En ik geloof ook helemaal niet - op voorhand - dat LS van 30.000 euro beter zouden gaan klinken in de gemiddelde luisterruimte dan wat je voor de prijs voor D&D's krijgt.
De Grimm hebben ook een geoptimaliseerde directiviteit, maar niet in het laag zoals de D&D's wel hebben.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

Hmm, en dat is juist iets wat ik zo goed vind aan de D&D's.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jellejanssen

Citaat van: doorofnight op november  4, 2020, 21:36:21
Haha, nou voor ik in mijn zoektocht overweeg om € 30.000 euro te spenderen aan LS moet ik eerst eens ergens directeur worden. En dat weiger ik pertinent.

En zelfs dat geeft geen garantie kan ik uit ervaring vertellen

DofN

Je maakt me nieuwsgierig naar je ervaringen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

#1265
Citaat van: gvc op november  4, 2020, 21:10:53
De D&D's bevielen het minst 😉, maar ik zou er niet van wakker liggen. De Grimm audio is een andere prijsklasse. De ATC was "meer fun" maar het laag was minder gedefinieerd. Als je ze dan ook nog in een normale woonkamer zou horen in plaats van een studio...
ik heb sowieso geen hoge pet op van Alpha Audio "reviews" veel te veel "audiofiel gewauwel", weinig feiten. Eigen agenda.
JBL PRX Power!

DofN

Citaat van: Jazzman op november  4, 2020, 21:43:16
Wat betreft euries natuurlijk appels met peren vergelijken.

En wat verstaat men dan onder beter? Beter dan wat? Een paar maanden geleden heb ik een set Bowers & Wilkins 804D3 thuis gehad. Valt in vrijwel dezelfde prijs klasse als wat ik nu heb. Ze klonken anders in mijn ruimte, maar ook beter? Ik was daar niet over uit, met sommige stukken gaf ik de voorkeur aan de ene set, daarna weer eens aan de andere.

In deze opstelling is de Dutch & Dutch 8c prijstechnisch niet te verslaan denk ik.

De 804D3 heb ik weleens horen 'zingen'. In Emmen bij Musifoon. Ik weet niet of het gebonden is aan de prijsklasse. Ik denk dat de D&D 8C sowieso in veel opzichten de betere is van veel LS ook in andere (en hogere) prijsklasses. Er is geen reden om aan te nemen dat een luidspreker die 10.000 meer kost ook beter zal klinken. Niet bij de D&D 8c. Veel zal afhangen van de luisterruimte en het volume.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: Raphie op november  6, 2020, 07:38:24
ik heb sowieso geen hoge pet op van Alpha Audio "reviews" veel te veel "audiofiel gewauwel", weinig feiten. Eigen agenda.

Wat is die agenda dan Raphie?
En als er high end speakers worden beoordeeld, hoe zou het dán moeten ipv audiofiel gewauwel?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

#1268
Nou, het is mijn draadje dus ik ga alvast antwoord geven. Uitspraken die ik hoorde over DSP vond ik niet feitelijk. En je kan zowel  feitelijke uitspraken doen over de kwaliteit van een luidspreker als uitspraken over voorkeuren en smaak. Ik heb hier en daar naar hun dialogen geluisterd en ik kon er weinig feitelijkheden in ontdekken. Ik vind dat wel een gemis in een review. Reviews zonder measurements leg ik bijvoorbeeld al snel naast me neer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Citaat van: doorofnight op november  6, 2020, 10:37:48
Nou, het is mijn draadje dus ik ga alvast antwoord geven. Uitspraken die ik hoorde over DSP vond ik niet feitelijk. En je kan zowel  feitelijke uitspraken doen over de kwaliteit van een luidspreker als uitspraken over voorkeuren en smaak.

Haha, groot gelijk heb je :)

Ik heb niet de hele uitzending gezien, dus het zou kunnen dat er onfeitelijkheden genoemd zijn. En is niet elke bespreking uiteindelijk ook een kwestie van smaak? De een wil meer bas, de ander minder, een wil grote soundstage, andere een reëel plaatje, etc.

Vooral de opmerking over een agenda hebben ben ik dan benieuwd naar, want zo zet je ze wel heel makkelijk weg. Mijn indruk van Alpha is dat het een zeer integere club is. En ze laten de luisteraar / kijker dus live meeluisteren met zo'n multi-test. Behoorlijk transparante werkwijze zou je zeggen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Citaat van: doorofnight op november  6, 2020, 10:37:48
Nou, het is mijn draadje dus ik ga alvast antwoord geven. Uitspraken die ik hoorde over DSP vond ik niet feitelijk. En je kan zowel  feitelijke uitspraken doen over de kwaliteit van een luidspreker als uitspraken over voorkeuren en smaak. Ik heb hier en daar naar hun dialogen geluisterd en ik kon er weinig feitelijkheden in ontdekken. Ik vind dat wel een gemis in een review. Reviews zonder measurements leg ik bijvoorbeeld al snel naast me neer.
Inderdaad, ze hadden ook die test gedaan tussen streaming diensten, lp en tape -> daar hebben ze voor mij al hun crediet verschoten (mensen thuis via stream konden zelfs oordelen).
Volgens mij is het trouwens niet makkelijk om een goede review te doen, want je moet meten, ruimte in acht nemen en plaatsing, natuurlijk is wat je hoort belangrijk, maar als dit dan komt door bv ruimte zou je hiermee al rekening moeten houden in je review.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

screw

Citaat van: doorofnight op oktober 15, 2020, 14:54:29
Steeds beter tot heel erg goed. Het is niet alleen een kwestie van wennen maar ook van de juiste plek, de juiste filters en de mate van indraaien, en tenslotte van de manier van aansluiten - en nog wat stoeien met akoestiek. Sinds vanmiddag heb ik ze digitaal aangesloten.

Hoe heb je het verschil mogen ervaren tussen analoog en digitaal?

En tevens de vraag hoe je dan van 1 uitgang 2 speakers aanstuurd?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

#1272
Ja met de digitale uitgang heb ik het idee dat het geluid beter in balans is, zowel links als rechts hoor ik nu alle details in opnames. Ik denk dat dit aan mijn versterker ligt, die twee analoge uitgangen heeft die in principe bedoeld zijn voor subs, maar die je ook een full range signaal kunt geven. Misschien is de overbodige DAC ook wat me gehoormatig in de weg zat.

Ik gebruik nu de digital coax uit met een neutrik Ohm convertor. Signaal gaat naar de master LS, dan lus je door naar de slave LS. Daar is vanwege het AES3 protocol een AES3 terminator ingeplugd.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)