Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Contour


chansig

Citaat van: doorofnight op oktober  9, 2020, 18:37:30
Om te kijken wat de Lyngdorf eventueel beter/anders/minder doet dan de interne DSP. Uiteraard laat ik de boundary instellingen wel staan.

Ik zeg verkopen die Lyngdorf. Hoef je het ook niet meer te proberen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik wil per se een hoogwaardige bron, zoniet de meest hoogwaarde digitale bron die er is, de Lyngdorf is dat. Waarom zou ik wisselen? Kost alleen maar geld.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Goed idee, als de bron van matige kwaliteit is, help je de rest van de set ook gelijk om de zeep.

chansig

#1154
Citaat van: doorofnight op oktober  9, 2020, 18:50:28
Ik wil per se een hoogwaardige bron, zoniet de meest hoogwaarde digitale bron die er is, de Lyngdorf is dat. Waarom zou ik wisselen? Kost alleen maar geld.

Is het ook een streamert ? Uiteindelijk gaat het geluid ook weer door de dac in de speaker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Klopt, de speaker zal het geluid weer converten naar analoog. Maar nu is de keten:

digitale bron -> versterker DAC (ik gebruik nu de analoog uit van de Lyngdorf maar ik denk dat die uitgang minder goed is dan de digitale uitgang, omdat de analoge uitgangen bedoeld zijn voor subs en Lyngdorf hier iets minder aandacht aan besteed heeft) -> analoog in LS, ADC -> DSP - DAC -> geluid

Deze keten is beter:

digitale bron -> digitale versterker -> digitaal in LS -> DSP - DAC -> geluid




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Wat is het voordeel van de digitale versterker in de keten ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Citaat van: doorofnight op oktober  9, 2020, 18:21:54
Dat staat nog op het programma: Lyngdorf inmeten en de filters in de DSP van de DD8c's uitzetten.
Dit zou best eens de heilige graal kunnen zijn ;D,zeg ik niet geheel onbevooroordeeld ::)

Janozj

Huh? Maar je koopt toch niet voor 10 ruggen luidsprekers om vervolgens de DSP daarin uit te zetten en dan met een Lyngdorf het geluid erin te proberen krijgen wat je eigenlijk al had? I don't snap...... ;D

addesmo

Volgens mij is het leuke van Lyngdorf dat die niet het karakter van je speakers veranderd.

Geert (gvc)

Niet meer of niet minder dan een ander DSP  systeem dat je goed afgeregeld.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

Citaat van: Janozj op oktober  9, 2020, 19:23:40
Huh? Maar je koopt toch niet voor 10 ruggen luidsprekers om vervolgens de DSP daarin uit te zetten en dan met een Lyngdorf het geluid erin te proberen krijgen wat je eigenlijk al had? I don't snap...... ;D

Dat is ook niet mijn bedoeling hoor. Ik denk ook niet dat zoiets kans heeft.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Janozj

Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen.  ;)

Maar hoe bedoel je dan de filters van de D&D uitschakelen?

DofN

#1163
De DD8c's hebben een interne DSP. De DSP kan je invullen (filters) (al dan niet met REW) of leeg houden. Geen filters == geen DSP.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Citaat van: addesmo op oktober  9, 2020, 19:45:37
Volgens mij is het leuke van Lyngdorf dat die niet het karakter van je speakers veranderd.
Als die niets doet (zowel positief als negatief) dan is deze toch totaal overbodig bij een set als de Dutch&Dutch, buiten dat je hem als soort voorversterker mogelijk kan inzetten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour

De D&D hebben maar 1 input toch? Dan is die Lyngdorf handig om toch meerdere bronnen te kunnen aansluiten. Normaal staan de D&D in studios achter een mengtafel dan is dit geen issue.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Kan je de DSP in de D&D ook volledig bypassen of is dat niet mogelijk?

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

Wat een filosofisch audiofiel gelul allemaal weer.
Je hebt schitterende monitoren.
Met een uitstekende DSP
Je hebt een bron die spdif kan uitsturen
BLIJF LEKKER DIGITAAL IN JE GEHELE KETEN

Pak REW, meet je kamer weer in met de nieuwe response en klaar.
zet zaken als boundary zo dat er na REW zo min. mogelijk correctie is op dat freq gebied.
Theoretisch zouden deze zaken zelfs geeneens moeten uitmaken aangezien de filters alles toch naar de target curve zetten.
De enige impact die het kan hebben is voor de crossover van de subs, maar dat in samenspraak met de crossover van je speakers.

Zaken als 'karakter intact houden" en ander audiofiel gelul, bestaat niet. Target response = freq * ampl. Meer is het niet
JBL PRX Power!

Contour

Het waterval diagram, impuls responsie, membraan opbreek gedrag, afstraling, kast diffractie etc. is allemaal speakergebonden, en ja, ons oor hoort dat!  :colgate:

Gr. Walter

DofN

Citaat van: Raphie op oktober 10, 2020, 09:47:25
Wat een filosofisch audiofiel gelul allemaal weer.
(..)
BLIJF LEKKER DIGITAAL IN JE GEHELE KETEN

Pak REW, meet je kamer weer in met de nieuwe response en klaar.

In grote lijnen met je eens. CHansig heeft misschien nog een digitale omvormer van RCA naar XLR daar moet ik nog even op wachten. Zodra ik die heb maak ik de keten weer digitaal. Tot nu toe indd met REW ingesteld en uiteraard de boundaries ingesteld.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Citaat van: Contour op oktober 10, 2020, 09:14:23
De D&D hebben maar 1 input toch? Dan is die Lyngdorf handig om toch meerdere bronnen te kunnen aansluiten. Normaal staan de D&D in studios achter een mengtafel dan is dit geen issue.
Dat bedoelde ik me als voorsterker inzetten, vergelijkbaar met wat de Kii Control, enkele inputs + volume control (eventueel)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Citaat van: doorofnight op oktober 10, 2020, 09:59:09
In grote lijnen met je eens. CHansig heeft misschien nog een digitale omvormer van RCA naar XLR daar moet ik nog even op wachten. Zodra ik die heb maak ik de keten weer digitaal. Tot nu toe indd met REW ingesteld en uiteraard de boundaries ingesteld.

Die heb ik zeker...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

JBL PRX Power!