Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

stellaboy

Citaat van: RA SUBS op mei  6, 2017, 08:41:40
Heb hier 2x R115sw in een 5x6 M ruimte en dat gaat prima.

Je moet ze wel kunnen plaatsen natuurlijk

Ik kan ze vooraan tussen mijn frontspeakers plaatsen of wel elk aan een zijkant van mijn ruimte.

Niemand geen ervaring met de wireless kit?Zou dit aan te raden zijn?

N1v3K

Hoe het met de wireless kit van Klipsch zelf zit, weet ik niet.
Ik heb zelf wel even geëxperimenteerd met zo'n kit van Marmitek.
Veroorzaakte een storing in het wifi-signaal. Niet dat de subwoofer geen signaal meer kreeg, Die deed het prima.
Maar het signaal was zo sterk dat de verbinding van mijn laptop en smartphone continu weg vielen.

MLCinema

Citaat van: stellaboy op mei  6, 2017, 15:51:59
Ik kan ze vooraan tussen mijn frontspeakers plaatsen of wel elk aan een zijkant van mijn ruimte.

Niemand geen ervaring met de wireless kit?Zou dit aan te raden zijn?

Ik heb er ook twee in een ruimte van 3.30 bij 5.95. Gaat prima! Reserve genoeg over. Ik heb persoonlijk niks met draadloos. Alles met draad, dan heb je zeker weten de best mogelijke connectie.

Bij mij staan ze tussen de fronts en de center in. RonG heeft er ook twee aan de voorkant staan.

Dit is mijn opstelling. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

stellaboy

misschien een domme vraag maar hoe sluit je 2 subwoofers aan?Op mijn reciever(denon X 7200W) zijn 2 sub uitgangen.
Moet ik beide subs met de witte aansluiting(L/LFE) aansluiten op de reciever?

yorkie13

#1054
je hebt sub 1 en sub 2 uitgang op de Denon.

Per subwoofer een monokabel naar witte aansluiting op de R115sw.

stellaboy

Citaat van: Ralf67 op mei 24, 2017, 19:52:31
je hebt sub 1 en sub 2 uitgang op de Denon.

Per subwoofer een monokabel naar witte aansluiting op de R115sw.

Dacht het wel hoor maar wou gewoon zeker zijn.
Alvast bedankt !!!!!

yorkie13


stellaboy

Citaat van: Ralf67 op mei 25, 2017, 09:08:53
En de 2 x R115sw al getest ?

Nee nog niet.Zal voor na het weekend worden.
Nu eerst genieten van het goede weer.

stellaboy

Alles speelt super, groot verschil tov één sub.
Maar er is net een probleem opgedoken wanneer ik een film wou gaan bekijken.
één van de sub's wil niet meer spelen.Het groene controle lampje wil niet meer oplichten.Ik heb hem al eens getest met de voedingskabel van de andere sub maar helaas zonder resultaat.
iemand een idee wat het probleem kan zijn?Amp stuk?

yorkie13

Lijkt er wel op  :devil:

Vervelend altijd als je van iets nieuws weinig plezier kan beleven.

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

audio_stabilo

Heb zelf de f280 maar zit nog een beetje te tobben met de plaatsing. Krijg de sweetspot nog niet echt goed. Lijkt soms net of alle stemmen uit de linker speaker komen. ik het boekje staat 1.8 tot 4.6 meter uit elkaar. Wat zijn jullie ervaringen  ? Juist dichter bij elkaar of juist een aardig stuk? in gedraaid?

audio_stabilo

Hebben jullie de klipsch ingenaaid staan ? ik merk dat ze een heel ander astraal gedrag hebben dan mijn vorige speaker(s)

Sjaak_Banaan

Citaat van: audiogek op mei 29, 2017, 12:49:17
Hebben jullie de klipsch ingenaaid staan ? ik merk dat ze een heel ander astraal gedrag hebben dan mijn vorige speaker(s)

Ik heb ze ongeveer 3 m uit elkaar staan in onze ruimte (net achter de hoeken van het scherm) en dan een beetje ingedraaid naar de sweetspot.
Misschien kun je eens zoeken naar 'luisterdriehoek', HTip heeft daar ooit iets van geschreven.
Hier staat al iets, maar het moet ergens uitgebreider staan...:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg925455#msg925455
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

yorkie13

De RP280F zou niet mijn eerste keuze voor puur stereo zijn.

Wel voor HT.

jvanhambelgium

Citaat van: audiogek op mei 29, 2017, 12:49:17
Hebben jullie de klipsch ingenaaid staan ? ik merk dat ze een heel ander astraal gedrag hebben dan mijn vorige speaker(s)

Ze hebben idd een erg specifiek afstraalgedrag en héél smalle sweetspot bij 2-channel. Een beetje missen en je krijgt wat jij aangeeft dus iets dat naar "links" of "rechts" trekt dat je eigenlijk in het midden wil horen...
Zeker bij STEREO, bij HT is dat even anders vanwege de mix.

Hier ook een flink toe-in, de hoorns "kruisen" vlak voor de luisterplek.
Ik heb wel geen RP-series, maar de grotere RF7-II's
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

yorkie13

#1066
Zo stelt Klipsch de RP serie op.

Fronts behoorlijk ingedraaid en een 2,5 tot 3 meter uit elkaar.

GPO

Citaat van: Ralf67 op mei 29, 2017, 18:17:38
Zo stelt Klipsch de RP serie op.

Fronts behoorlijk ingedraaid en een 2,5 tot 3 meter uit elkaar.
Das natuurlijk gewoon een promo plaatje om het geheel mooi eruit te laten zien. Dat hoeft helemaal niet goed te klinken. Er staan niet eens kabels afgebeeld.


Die Klipsch RP serie kan prima spelen in stereo met een goed stereo beeld. Je moet ze niet teveel indraaien tenminste dat werkt bij mij prima. Bij mij staan ze ongeveer 2.20m uit elkaar (hartlijn). Mijn zitplaats in het midden is ongeveer 3m van elke luidspreker.

Bij hchifi stonden ze heel vrij opgesteld en aangesloten op een buizenversterker. En dat klonk meer dan prima en ik vond daar het 'imagen' juist heel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

#1068
Hier ongeveer dezelfde opstelling van de fronts, maar dan met Supra kabels eraan  :D
Dus zoals op de promo.

Alles opnieuw ingemeten met de Audyssey MultiEQ app en dat klinkt voorlopig naar wens.

Zit zelf 3.05 meter van beide luidsprekers af .

stellaboy

Citaat van: Stadium III op mei 28, 2017, 21:41:55
Amp stuk

Idd amp stuk.Ik heb hem vandaag al met de post opgestuurd HC hifi.Vrijdag komen ze hem daar oppikken om te herstellen.Hopelijk duurt dit niet te lang.

Stadium III

Wil je niet demotiveren ik heb laast 5-weken gewacht
Was niet leuk konden niet aan amps komen ,kon h&c iig niks aan doen
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13


stellaboy

Citaat van: Stadium III op mei 30, 2017, 17:22:19
Wil je niet demotiveren ik heb laast 5-weken gewacht
Was niet leuk konden niet aan amps komen ,kon h&c iig niks aan doen

tja niks aan te doen helaas.Afwachten maar.
Hij was nog maar een paar weken oud.Hopelijk zijn ze hier niet te gevoelig voor.

Stadium III

Het is een mega productie denk ik dus de marge die uitvalr zal ze weinig uitmaken,
Ik heb nu al 2 x gedonder gehad met zelfde subwoofer ,jammer maar als hij speelt komt allles weer goed
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13

Maar is je plate amp vervangen of hersteld ?