Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Remco

Dat is mega balen zeg! Ik hoop dat je snel een nieuw exemplaar krijgt.

Ik denk dat de instelling van de gain afhankelijk is van de luisterruimte. Ik neem aan dat je de sub met een DB meter of Audyssey hebt laten inregelen vanuit de Marantz? Ik had de gain half open staan waarna de ARC software van Anthem de sub op -2 heeft gezet.

Mijn dochter en ik hebben de 15 inch Klipsch omgedoopt tot 'Beast'. Ik weet niet wat je referentie kader is, maar de sub gaat in mijn ruimte echt laag en heeft forse punch. Misschien toch iets mis met de plate amp geweest in jouw exemplaar?

Houd ons op de hoogte! 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

frankp

Ook hier geen klachten over de sub. Gain staat op ongeveer 40-45% en in de receiver op 0 db. Heb wel het idee dat het voor mij nog iets "harder" mag, maar dat is nog
een kwestie van proberen en afstellen.

RonG

Is balen idd, ik had ook gekozen tot omruil.

De gain van mijn subs staan op een kwart, de receiver weet ik ff niet meer maar dacht iets van -8db

wackid

#453
Heb m hier op een kwart (in het bereik) staan. En in de Receiver op -5 dB.
Bij diep laag en vooral met de demo disk trilt de binnendeur in het kozijn. Moet daar nog wat rubber dopjes in plakken.

Hoe groot is de kamer dan?

N1v3K

Hier staat de gain op 4/11. In de Anthem staat ie op -2dB voor films en op -3dB voor muziek.

H&C Hifi

#455
Allemaal lastig vergelijken zo hoor... elke apparaat / receiver heeft een andere uitgangsspanning.
Mocht de versterker echt niet goed werken zou Audyssey met rare meetresultaten komen.

Denk niet dat hij vermogen mist, ik verwacht enkel een klein probleempje in de chip die oa de auto turn on / of regelt
die stuurt namelijk ook de led aan.


sparda

#456
Ik denk dat ie niet zozeer vermogen mist, maar dat ie soms niet alles doorlaat? Als zoiets kan?
Ik zal hem in de loop van de week nog eens opmeten met audessey en zien wat die zegt.
Voor hetzelfde geval is het daar vorige keer fout gelopen...

Iig gewoon pech gehad, kan gebeuren. :) Ik heb het volste vertrouwen in de verdere afhandeling door
Marcel, waarvoor mijn dankbaarheid! :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

H&C Hifi

Citaat van: sparda op maart 22, 2016, 13:24:47
Ik denk dat ie niet zozeer vermogen mist, maar dat ie soms niet alles doorlaat? Als zoiets kan?
Ik zal hem in de loop van de week nog eens opmeten met audessey en zien wat die zegt.
Voor hetzelfde geval is het daar vorige keer fout gelopen...

Iig gewoon pech gehad, kan gebeuren. :) Ik heb het volste vertrouwen in de verdere afhandeling door
Marcel, waarvoor mijn dankbaarheid! :)

Komt helemaal goed uiteraard ! :)

wolfkampf

Hi guys,

Vraagje ik heb hier een klipsch rw10d aangesloten op een pioneer vsx 924 mijn overige speakers zijn 4x de klipsch f2 en center klipsch c1
Nu weet ik niet goed hoe de sub in te stellen  (op de sub zelf)
Qua lowpass -phase - eq (depht punch flat)
Iemand tips voor me?  :)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Remco

Citaat van: wolfkampf op maart 30, 2016, 21:10:04
Hi guys,

Vraagje ik heb hier een klipsch rw10d aangesloten op een pioneer vsx 924 mijn overige speakers zijn 4x de klipsch f2 en center klipsch c1
Nu weet ik niet goed hoe de sub in te stellen  (op de sub zelf)
Qua lowpass -phase - eq (depht punch flat)
Iemand tips voor me?  :)

Dat kun je ook terug vinden in de manual. Ik zou beginnen met

lowpass: bass mgt via de pioneer op 80HZ
Uit de manual
Use the Left/Right cursor keys to adjust the lowpass filter. To defeat this filter press and hold the Right cursor
key until "Lowpass OFF LFE Mode" is displayed. Refer to your surround processor's owner's manual for more Bass
Management information. 

Phase: tip van Beter Beeld en Geluid
De fase van de subwoofer moet correct zijn met de fase van de luidsprekers. Dit is afhankelijk van de positie in de ruimte  van de subwoofer, de luisterpositie en de positie van de luidsprekers. Zorg dat de timing van de subwoofer correct is inclusief het volume. Dit kan je doen door een nummer te nemen (wij gebruiken altijd 'The Way you make me feel' van MJ), en gewoon luisteren wanneer de sub onhoorbaar de luidsprekers aanvult .

Eq standen: Ik zou zeggen Flat voor muziek en Depth of Punch voor films
Uit de manual
This screen is used to select two different Bass emphasis settings, titled "Punch" and "Depth". They are designed to complement different types of program material, such as movie soundtracks or music. The "Punch" setting emphasizes the 60Hz region while the "Depth" setting boosts the 30Hz range. A third setting is titled "Flat" which defeats these two settings. Use of either of these EQ settings will slightly reduce the subwoofer's maximum output capability as they will require more of the
subwoofer's amplifier power. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

clicquot

#460
Misschien een vraag dat wat moeilijk te beantwoorden is, maar misschien heeft iemand toch een zinnig antwoord:

Ik heb deze SVS (pb12 plus) - zou het swappen van dit ding met 2x Klipsch R115SW een upgrade kunnen betekenen?

thx!

H&C Hifi

Citaat van: clicquot op april 22, 2016, 12:06:56
Misschien een vraag dat wat moeilijk te beantwoorden is, maar misschien heeft iemand toch een zinnig antwoord:

Ik heb deze SVS (pb12 plus) - zou het swappen van dit ding met 2x Klipsch R115SW een upgrade kunnen betekenen?

thx!

als je nu 1 SVS hebt ga je er zeker op vooruit als je 2x de 115sw neemt, zonder enige twijfel !

clicquot

tempting Marcel - ik denk er over na  ;)

luuk123456

#463
Citaat van: clicquot op april 22, 2016, 16:25:13
tempting Marcel - ik denk er over na  ;)

Hier hetzelfde! ik heb al plaats gemaakt voor `n tweede, nu de aankoop nog :D
Wat kost de R-115SW heden ten dage eigenlijk nog bij jou Marcel?
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

clicquot

Citaat van: luuk123456 op april 22, 2016, 16:28:58
Hier hetzelfde! ik heb al plaats gemaakt voor `n tweede, nu de aankoop nog :D
Wat kost de R-115SW heden ten dage eigenlijk nog bij jou Marcel?

Had jij eerder ook een SVS Luuk, ofzo?

luuk123456

nee nee,`n kleiner model Klipsch (model is me even ontschoten).
Maar de r-115SW bevalt me uitermate goed. Het is dat ik bij `n andere forumlid heb mogen ervaren hoe twee van deze jongens klinken/voelen, sindsdien wil ik dus ook `n tweede...

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Remco

Citaat van: clicquot op april 22, 2016, 16:31:32
Had jij eerder ook een SVS Luuk, ofzo?

Ik heb met 2 x SVS 25-31 PCI gespeeld maar de enkele 15 inch is denk ik toch beter. Deze speelt met zo veel gemak onderin en heeft echt slam. Het is mijn beste upgrade sinds jaren. Het is dat ik zeer lastig een 2e kan plaatsen in mijn HT anders wist ik het wel. Het is echt een beest voor HT. Ik heb vanmiddag War of the Worlds gekeken en dat was  :worship:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

clicquot

dank voor de feedback - gebruik je enkel voor films of ook om muziek te luisteren? Bij mij is dat echt 50/50

Remco

Citaat van: clicquot op april 22, 2016, 17:03:01
dank voor de feedback - gebruik je enkel voor films of ook om muziek te luisteren? Bij mij is dat echt 50/50

In mijn HT wordt de Klipsch alleen maar voor films gebruikt. Ik weet niet hoe de Klipsch in stereo presteert.

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

H&C Hifi

Citaat van: clicquot op april 22, 2016, 17:03:01
dank voor de feedback - gebruik je enkel voor films of ook om muziek te luisteren? Bij mij is dat echt 50/50

Ik heb zelf de SVS PB12+2 gehad, die was echt niet goed bij muziek (veel te traag) de R115sw doet dit beter.

Ik denk dat de 115sw niet slechter zal zijn bij muziek dan de oudere svs.

clicquot

Citaat van: HcHifi.nl op april 22, 2016, 19:37:07
Ik heb zelf de SVS PB12+2 gehad, die was echt niet goed bij muziek (veel te traag) de R115sw doet dit beter.

Ik denk dat de 115sw niet slechter zal zijn bij muziek dan de oudere svs.

Niet slechter, dat klinkt niet echt overtuigend  ;) Of heb je misschien een ander idee/voorstel (iets dat beter is dan 'niet slechter', maar vooral de moeite waard). Budget 1500-2000€ ?

H&C Hifi

Citaat van: clicquot op april 25, 2016, 15:09:32
Niet slechter, dat klinkt niet echt overtuigend  ;) Of heb je misschien een ander idee/voorstel (iets dat beter is dan 'niet slechter', maar vooral de moeite waard). Budget 1500-2000€ ?

Als hij zelf tevreden was met de svs voor stereo weergave dan is het toch prima ? ik ga niet zeggen dat de 115sw op stereo gebied een ''wonder'' is want dat is niet zo, kan wel zeggen dat hij zeker niet slecht is en beter presteert dan mijn oude PB12+2 want die was echt te traag.
Als je 1500-2000 gaat uitgeven zijn er stereotechnisch wel betere subs maar er ik ken er geen die net zo extreem zullen spelen bij film als 2x een 115sw (welke samen nog geen 1200,00 Euro kosten)




yorkie13

Vandaag 2x Klipsch R112SW besteld ter vervanging van de BK P12-300sb.

frankp

Even een extra ervaring delen m.b.t. de 115SW.
Afgelopen zondag San Andreas gekeken (met HD audio) en de sub heeft zich echt bewezen. Ik heb met sommige scenes echt
zitten schudden op de bank en er kwam zelfs een ventilatierooster van de muur af zetten. Weer wat op mijn to-do lijstje  :D
Kan niet anders zeggen dan dat ik steeds meer tevreden wordt over de sub. Goede upgrade geweest!

VincentG

Mooi dat ie bevalt.

Nu demo disc nog eens checken. Bij meeste LFE scenes subtiel laag en bij Finding Nemo: BOOEEM BOOEEM BOOEEM.
Alles trilt, niet voor lang wenselijk zulke bass, maar dat moment zit ik toch wel even met een flinke grijns te genieten.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW