Marantz 4300 of Denon 1803?

Gestart door Pieter525, september 24, 2003, 21:58:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter525

Ik zit ernstig te twijfelen tussen de Marantz SR 4300 (voor 339 euro) en de Denon AVR 1803 (voor 322 euro). Wat zou de beste keus zijn?

kermit

hoi, als ik jou was zou ik voor de marantz gaan. zeer goede receiver .


brian

Hertog_Martin

Citaat van: kermit op september 24, 2003, 23:47:49
hoi, als ik jou was zou ik voor de marantz gaan. zeer goede receiver .
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

macondo

Waar kan je die Denon krijgen voor 320 euro??????

macondo

Ik denk niet dat de kwaliteit van Marantz en Denon erg verschillen, ieder heeft wel zo zijn voorkeur - dat wel. Maar zelf vind ik die Marantz niet om aan te zien, zo lelijk. Ben dus voor de Denon gegaan.

skullsplitter

Ik vind marantz er anders goed strak uitzien en de Denon oogt goedkoper ???

blue-eyes

De mening van veel mensen is dat Marantz wat beter is met muziek en dat Denon het iets beter doe met film.

Ik kan dit niet beamen, ik heb zelf een denon 3802 gehad, deze was aan de warme kant.

Ik zou als je tussen deze twee moet kiezen in ieder geval daar op letten, waar gaat je voorkeur naar uit, muziek/film.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TomSwinnen

Citaat van: macondo op september 25, 2003, 09:59:39
Ik denk niet dat de kwaliteit van Marantz en Denon erg verschillen, ieder heeft wel zo zijn voorkeur - dat wel. Maar zelf vind ik die Marantz niet om aan te zien, zo lelijk. Ben dus voor de Denon gegaan.
Marantz lelijk? Jeezes smaken kunnen toch verschillen :) Ik vind het een prachtig , simpel ding .. straalt gewoon klasse van af 8)

Pieter525

Bedankt voor de info; aangezien ze zo dicht bij elkaar lijken te liggen qua mogelijkheden en geluid ga ik voor de Denon (want die vind ik het mooist ;D)

pas1

waarschijnlijk de beste keuze.vooral voor muziek is de denon beter.
€320???  waar kan je die kopen voor zo een lage prijs??

J.A.F._Doorhof

Hi,

Muziekaal is de Marantz de betere. Met films ben ik nog niet zo zeker of de Denon beter is, mischien met standaard DD en DTS wel, maar de Marantz bezit Circle Surround II een codec die ik vele malen superieur vindt aan DPL-II.

Persoonlijk zou ik dus voor de Marantz gaan.
De 4300 draait ook bij ons in de showroom en elke demo krijg ik complimenten over de kleine Marantz receiver (die hier een best grote ruimte meer dan voldoende laat swingen).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skullsplitter

Ik ga morgen iig mijn Marantz ophalen als het meezit...

ken

Hey

Persoonlijk zou ik voor de Denon gaan, dit is een warme amp.

Het hangt er natuurlijk ook veel vanaf welke boxen je thuis hebt staan.

mvg
Ken

Pieter525

Ik wil de Mordaunt-Short premiere set kopen voor 479 euro bij Raf. Is dat een goede set voor bij de Denon (of Marantz)? Is dat een goede prijs?
De 322 euro voor de Denon 1803 zag ik trouwens in Duitsland.

J.A.F._Doorhof

Die speakers passen goed bij beide receivers.
LET ER WEL OP dat je een serie koopt waarbij je 5 gelijke speakers kunt gaan plaatsen, bij eventuele upgrading.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"