Denon 3803 of 2803

Gestart door Tommyboy, september 21, 2003, 22:57:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tommyboy

Ok,

Het wordt dus Denon.
Nu vroeg ik mij af of de meerprijs van de 3803 t.o.v. de 2803 zijn geld wel waard is.

Het scheelt wel een behoorlijke som en zo erg veel verschil zit er nu ook weer niet op.

Wat denken jullie ervan.

patrick_vdb

Hi,

De belangrijkste verschillen tussen de 2803 en de 3803 zijn de Alpha processing (Denon's eigen link tussen digitale bron en av-receiver), andere DAC's en de audio delay (handig wanneer je projecteerd en scaled). Qua stabiliteit van de versterking zal er niet veel verschil zijn vermoed ik en qua processing hebben beide dezelfde DSP.

Of deze features hun meerprijs jouw waard zijn?

Mvrgr

Patrick

Tommyboy

Tja,

Projecteren ga ik zowiezo niet doen, en verder weet ik niet of ik echt voordelen zal halen uit de 3803.

Greetz

Point7

Citaat van: Tommyboy op september 23, 2003, 00:07:56
Tja,
Projecteren ga ik zowiezo niet doen, en verder weet ik niet of ik echt voordelen zal halen uit de 3803.

Ik heb ook nooit gedacht dat ik ging projecteren toen ik mijn 3802 kocht, maar nu ga ik toch een 3803 kopen o.a. voor die Audio Delay omdat ik daar nu soms last van heb via de Prog. Scan op mijn Philips 963SA.

Het verschil is ook zeker de zwaardere voeding in de 3803 en iets meer vermogen. Met de 3803 zul je dus iets meer "reserve" hebben, maar als je nooit hard speelt, dan is dat weer niet zo belangrijk.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

patrick_vdb

Hi,

Op vermogensgebied zullen beide elkaar nauwelijks ontlopen, daarvoor is het verschil te klein ;)

Mvrgr

Patrick

Tommyboy

Eventueel de 3802, ik zie dat deze nog verkrijgbaar is aan dezelfde prijs als de 2803???

patrick_vdb

Hi,

Op DSP-gebied is er wel het een en ander veranderd tussen de -2 en -3 serie (meer rekenkracht). Ga beide gewoon eens beluisteren, beoordeel zo waaraan je meer behoefte hebt (een snellere DSP-engine of vermogen)  ;)

Mvrgr

Patrick

Roytjeuh

Misschien een rare vraag maar welke boxen ga je aansluiten op de denon reciever?
Pre : Parasound Halo P3 Amp : Parasound Halo A21 Source : Philips 963SA MedeVoort Modificatie Screen : Philips PW9528 PP Speakercable : Kimber 8TC + WBT0645 Interlinks : Kimber Hero Meubel : Finite Elemente Spider audio rack Speaker : B&W N804

Tommyboy

Monitor audio, silver serie, voor de sub ben ik er nog niet uit. Alle tips zijn welkom. budget voor de sub is +/- €850