lcd of dlp beamer rond de 1500 euro

Gestart door jeroen_B, september 18, 2003, 19:21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen_B

Ik ben op zoek naar een 2e hands lcd of dlp beamer die rond de 1500 euro mag kosten. Niet voor mezelf uiteraard want de crt blijft hangen bij mij ;D


De beamer zal worden aangesloten aan een onkyo dvd speler met een svhs uitgang. Welk merk/type beamer zou ik naar uit moeten gaan kijken volgens jullie ?


Graag advies dus want lcd/dlp heb ik weinig kennis van doordat ik een crt heb zelf.


grtz jeroen

Roland

Voor dat geld kan je een nieuwe X1 kopen. Deze heeft ook een mooie deïnterlace-chip aan boord, dus via S-video is prima.
Let wel op het regenboogeffect.

Ook is bijvoorbeeld de Sanyo Z1 mogelijk, ook nieuw.

Maar goed, misschien zat je meer aan een 2e hands TW100 te denken of zo :)

jeroen_B

Hi Roland,

Ik weet nog niet waaraan ik zit te denken want ik heb geen flauw idee welke merken en type lcd en dlp goed zijn en of ik beter een goede 2e hands kan kopen of een goedkope instap lcd/dlp

Vandaar deze vraag dus.
Maar ik zal je aanbeveling opschijven in ieder geval!

;D

Erik

Die tw10 in de review sectie ziet er ook erg goed uit kost precies 1500 euro geloof ik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

€ 1230,00 EX om precies te zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roland

Citaat van: Erik op september 20, 2003, 10:31:11
Die tw10 in de review sectie ziet er ook erg goed uit kost precies 1500 euro geloof ik.

Jep, maar die review was er nog niet toen ik mijn bericht postte ... vandaar. Maar inderdaad, waarschijnlijk ook een interessante projector.

jeroen_B



Bij de mediamarkt stond ook een sony vpl hs1  in de aanbieding voor 2000 op het moment. iS die beter als de epson of gelijkwaardig?

De kennis zal in ieder geval de epson gaan bekijken binnenkort en ik denk dat hij richting emmeloord gaat daarvoor.


grtz jeroen

jeroen_B

Hi,

Hoe verhoud deze epson zicht tegen b.v. een 2e hands dlp of lcd die rond dezelde prijs ligt ?

een tijd geleden waren veel mensen hier b.v. heel tevreden over de plus piano, of is de epson dan toch te prefereren?

Er moet wel een ingebouwde deinterlacer in zitten in ieder geval !


grtz jeroen

Hertog_Martin

je kan beter een nieuwe kopen denk ik.

Kijk eens naar:

Panasonic ae300
Infocus X1
Sanyo Z1
Epson tw10
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Erik

Citaat van: jeroen_B op september 20, 2003, 15:29:36


Bij de mediamarkt stond ook een sony vpl hs1  in de aanbieding voor 2000 op het moment. iS die beter als de epson of gelijkwaardig?

De kennis zal in ieder geval de epson gaan bekijken binnenkort en ik denk dat hij richting emmeloord gaat daarvoor.


grtz jeroen
Die was misschien leuk toen hij net uitkwam (1,5 jaar terug) ik zou hem persoonlijk nu niet meer nemen. De prijs/kwaliteit is gewoon nier meer intressant.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

golfg60

Niet mee eens. Het is nog steeds een van de betere DLP projectoren  in zijn prijsklasse. Zeker nog nooit een piano in actie gezien .

J.A.F._Doorhof

Hi,

De deïnterlacer zit er wel in, maar is gewoon van matige kwaliteit, dat is echter HEEL makkelijk op te lossen door een speler te nemen met progressive scan.

PERSOONLIJK, LEES PERSOONLIJK.
Vindt ik de TW10 te prefereren boven de Piano (mits met progressive scan gebruikt).
Het screendoor effect is een nadeel, maar de dithering van de Piano en de lage lightoutput zijn voor mij altijd het breekpunt van de Piano geweest.
Verder is hij Qua blacklevel en kleuren waarschijnlijk superieur aan de TW10.

Je moet in dit soort segmenten een keuze maken, en dat is waar stoor ik me het minste aan, persoonlijk ben ik HEEL ERG gevoelig voor dithering en vindt ik een screendoor effect minder erg.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Citaat van: jeroen_B op september 18, 2003, 19:21:15De beamer zal worden aangesloten aan een onkyo dvd speler met een svhs uitgang. Welk merk/type beamer zou ik naar uit moeten gaan kijken volgens jullie ?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 22, 2003, 08:28:06
Hi,

De deïnterlacer zit er wel in, maar is gewoon van matige kwaliteit, dat is echter HEEL makkelijk op te lossen door een speler te nemen met progressive scan.

PERSOONLIJK, LEES PERSOONLIJK.
Vindt ik de TW10 te prefereren boven de Piano (mits met progressive scan gebruikt).

Dat gaat toch erg lastig worden via s-video :P

Ook de andere adviezen zijn nogal kort door de bocht.
Jeroen heeft verzuimd om ook maar enige informatie te geven over de omstandigheden van van projecteren. Hoe kun je dan een evenwichtig advies geven?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Mijn advies is ook algemeen, de meeste onkyo's die ik ken hebben trouwens ook component output en een gedeelte zelfs progressive scan.

Het is niet echt kort door de bocht, de TW10 verslaat de X1 bij ons in de showroom op veel punten, de X1 heb ik zelf ook al als beter alternatief voor de Piano.

Het enige ECHT zwakke punt is de deïnterlacer, maar dit betekend niet dat er een slecht beeld vanaf komt met de standaard aansluiting, in tegendeel, alleen is het beeld via een progressive scan DVD speler net iets rustiger. Gezien het feit dat je al progressive scan spelers koopt voor rond de € 300,00 lijkt me dat geen probleem.

Daarbij komt dat er een advies wordt gevraagt tot 1500,00 de Piano is ten eerste end of life en geen € 1500,00 voor zover ik het weet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Ik had het niet over de Piano :)

Als je de beeldgrootte en de kijkafstand niet weet, moet je bijv. geen Z1 adviseren, gezien de forse screendoor als je dichtbij zit.
Als je niet weet of er verduisterd wordt, wordt het al helemaal lastig.

En als je niet weet of er vooral 4:3 of vooral 16:9 gekeken wordt ...

Kortom, alle adviezen zijn wat kort door de bocht.

En de vraag was expliciet naar een 2e handsje. Hoe is het dan relevant of een product end of life is?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Helemaal gelijk in daar had ik weer over heen gelezen ::).

Wat wil je gaan doen ?
4:3 of 16:9.
Ik ging uit van 16:9 ivm DVD playback.

Hoe groot je wilt projecteren is inderdaad van groot belang, boven de 2mtr zou ik toch weer voor de X1 kiezen boven de TW10 ivm screendoor effect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gf

Hoi, Ik heb deTW10 in actie gezien en moet zeggen dat het beeld zwaaaar tegen viel. Wat een bud projector is dat zeg.........
En dat FrankD de TW10 boven de X1 en de Piano zou prevereren , nou echt niet. Zowel de X1 EN DE piano geven een veel beter beeld. Ik kan me nog herinneren dat FRANKD de piano in het assortiment wou opnemen !!!!!!!!! :-X

Attie

Citaat van: gf op september 22, 2003, 19:42:28

En dat FrankD de TW10 boven de X1 en de Piano zou prevereren

Prevereren niet, prevaleren wel. Dus: :-X

garmtz


J.A.F._Doorhof

GF.

Waar heb je de TW10 dan wel in werking gezien ?
Lees aub eerst de test door, ik geef duidelijk aan waar ik de TW10 beter vindt en waar minder. Ga je niet breder dan 2.00 mtr prefereer ik ZEKER de TW10 over de X1.

De manier waarop een projector staat afgesteld en waarmee geprojecteerd wordt is ZEER belangrijk voor je beeldvorming van een projector.
Als je de TW10 op een 3 mtr breedt scherm ziet op de verkeerde kleurstand dan ziet het er inderdaad niet uit.

Ik heb een behoorlijke ervaring met projectoren en als ik op een 2mtr breedt beeld kijk en wissel tussen de X1 en de TW10 dan komt de TW10 er gewoon op een paar punten beter uit, en de X1 op een aantal andere.

Zoals al eerder aangegeven heeft de X1 licht betere kleuren en grayscale performance, maar heeft hij last van de RBE, de TW10 heeft IETS mindere kleuren en een wat mindere grayscale performance maar heeft een rocksolid beeld mits aangestuurd met een progressive scan speler.

Blijf je onder de 2 mtr breedt blijf ik bij mijn mening dat de TW10 te preferen is boven de Piano en de X1, ben je TOTAAL niet gevoelig voor het RBE dan kun je de X1 beter nemen.

Maar om de TW10 een budprojector te noemen wijst er alleen maar op dat je TOTAAL niet weet waar je over spreekt. Ik durf het niet hard op te zeggen omdat ik niet weet waar je de TW10 hebt gezien, maar de doos die IK hier heb gehad was een pre-sample voor de nederlandse markt volgens Happy View pas vanaf DEZE week krijgen de dealers de units, dus OF je hebt hem op een beurs gezien OF je hebt hem niet gezien OF de NL importeur liegt tegen mij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


erikz

 8) Heb net een projectortest gelezen op www.diskidee.nl van september 2003. Hier zijn 16 beamers getest, van de Sanyo Z1 tot de epson ts 10.

Wat mij echter opviel is dat de infocus x1 (TA Dataview) een wat tegenvallende score laat zien hier. Wat blijkt: ze hadden deze twee projectors niet via progressive aangestuurd en de andere projectors wel. Ja zo kan ik het ook! ::)


Attie

Rustig nu maar, Frank. Hij is van schrik off-line gegaan... ;D

J.A.F._Doorhof

Hi,

Bij de X1 adviseer ik vaak GEEN progressive te gebruiken dit ivm de DCDi techniek die de X1 aan boord heeft.

De testen zijn echter bijna waardeloos. Bijna elke projector is uit de doos niet optimaal afgesteld, een goede calibratie is voor elke projector aan te raden en maakt bij sommige net 5-10% verschil en bij andere dag en nacht. De X1 is een projector die uit de doos er niet echt uit ziet, na een calibratie knapt hij echter heel erg op.

De TW10 heeft bijna geen instel mogelijkheden voor grayscale calibraties (wordt nu bekeken wat ze kunnen doen), maar heeft uit de doos een REDELIJKE performance dat red de projector weer wat.

De enige projector tests waar je echt waarde aan mag hechten zijn diegene die je hier vindt of die je in de grote amerikaanse bladen leest. LET OP !!!! als je bij een test meet resultaten ziet en je ziet dat er een analyzer gebruikt is voor het afstellen van de grayscale dan mag je die test voor vol aan zien. Projectoren uit de doos halen en wat vogelen en dan testen is GEEN serieuze test.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

 ;D
Zie ook mijn reactie op de vorige pagina op de bud opmerking.
Zo snel schrik ik niet hoor, helemaal op dat soort reacties reageer ik niet. Iedereen die de TW10 een bud projector noemt heeft hem niet gezien of niet goed gezien.

Graag zou ik ook weten WAT er zo bud aan is, het enige nadeel is het screendoor effect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"