JMlab electra

Gestart door msc449, september 12, 2003, 12:03:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

msc449

Wie heeft er ervaring met de Electra lijn van Jmlab? Met name de 906.

Met welke speaker van B&W kan ik de Electra 906 vergelijken? Is dit dezelfde klasse als de CDM-1NT of de Nautilus 805?

Ik wil dus graag weten waar dit merk staat vergeleken met B&W. En persoonlijke meningen van gebruikers van dit type speakers.

(Als deze hier op dit forum aanwezig zijn, aangezien bijna iedereen B&W heeft)

Groeten, Mark


Oracle

Citaat van: msc449 op september 12, 2003, 12:03:32
(Als deze hier op dit forum aanwezig zijn, aangezien bijna iedereen B&W heeft)

Valt wel mee! ;D

Bekijk deze thread maar... ;)

Groet,
Mark

msc449

Is er dan wel iemand met ervaring met de Cobalt serie van JmLab?

Grt, Mark

patrick_vdb

Hi,

Waarom wil je de JMLab afmeten tegen B&W? In principe doet dit er toch niet toe wanneer de speaker jouw betrekt bij de weergave ;)

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

JM Lab is niet te vergelijken met B&W.. en dan ook totaal niet... andere klankkleur.. vormgeving.. klankbeeld, etc...


patrick_vdb

Hi,

Ach, al zouden beide merken overeenkomsten hebben qua kleuring ed dan nog is een klasse-vergelijk eigenlijk niet nodig ;)

Mvrgr

Patrick

msc449

Natuurlijk gaat het om de smaak. Maar ik vroeg me gewoon af waar dit merk staat ten opzichte van B&W. Bijvoorbeeld prijs/kwaliteit verhouding e.d.

Of moet ik het zien als je een vergelijking maken tussen een Ferrari en een Lamborghini. Ze zijn allebei uitstekende kwaliteit alleen de een houd van Ferrari en de andere van Lamborghini. (Bij wijze van)

Grt, Mark

Spacebass

#7
Da's net iets anders...je vergelijkt hier nl niet alleen een merk maar ook een ander type...

Het merk hoef je denk ik niet aan te twijfelen of het bij de top hoort,

het type ken ik helaas niet...

AppleMies

Citaat van: msc449 op september 12, 2003, 12:03:32

(............................... aangezien bijna iedereen B&W heeft)



Hoi Mark,

Er wordt zoveel over de B&W speakers "gechat" door de eigenaren ervan omdat de klank kennelijk niet overtuigend genoeg is....? 8) Misschien denken ze: als we er maar genoeg over l*llen gaan misschien meer mensen ze kopen? .........mmmhh, geeft te denken, niet?

GEINTJEUUUUUUUUUUUUUUUHHHH



Overigens is die Electra 906 een zeeeeer fraaie speaker. De klank van deze JMLab vind ik persoonlijk geweldig. Maar ja, het blijft persoonlijk hé.



gr.


Mies


P.S. Ik heb JAMO dus.............BRAND MAAR LOS ALLEN ;D ;D ;D



NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

garmtz

Citaat van: Mies op september 25, 2003, 15:41:23
P.S. Ik heb JAMO dus.............BRAND MAAR LOS ALLEN ;D ;D ;D

Ja, maar de Concert reeks van Jamo is zeer mooi! 8)

AppleMies

Citaat van: garmtz op september 25, 2003, 15:44:28
Citaat van: Mies op september 25, 2003, 15:41:23
P.S. Ik heb JAMO dus.............BRAND MAAR LOS ALLEN ;D ;D ;D

Ja, maar de Concert reeks van Jamo is zeer mooi! 8)

Zucht, dat zijn ze ook zeker maar op mijn zoektocht naar beter kwam ik helaas toch weer iets mooiers tegen................actieve ADAM S2,5A monitoren. Wel eens gehoord? Ik heb vanuit mijn muzikantenachtergrond altijd een voorliefde gehad voor studiomonitoren maar ik ben bang dat ik toch voor thuis de knoop ga doorkhakken. Ik ga proberen de switch te maken en de keuze is nu toch teruggebracht tussen Genelec of ADAM.

Het leukste is toch ook dat m'n set-up geminimalisserd moet worden. 1x pre=pocessor, 1x CD.DVD All format speler, 1xSAT receiver..........Tja ::)


gr.


Mies



de ADAM S2,5A
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

msc449

Weet iemand toevallig ook een adres waar ze voor een goede prijs te koop zijn? Ik zag dat ze bij Hobo 800 Euro per stuk kosten. (neem aan dat de prijs die er staat per stuk is)

Bij www.thuisbios.tqs.nl zag ik ze voor 649 Euro per stuk. Misschien weet iemand een winkel in Duitsland. Als je ziet wat de luidsprekerstandaard voor deze speaker kost wordt je ook niet vrolijk, ongeveer 429 Euro.:o

msc449

Citaat van: msc449 op september 25, 2003, 17:49:52
Weet iemand toevallig ook een adres waar ze voor een goede prijs te koop zijn? Ik zag dat ze bij Hobo 800 Euro per stuk kosten. (neem aan dat de prijs die er staat per stuk is)

Bij www.thuisbios.tqs.nl zag ik ze voor 649 Euro per stuk. Misschien weet iemand een winkel in Duitsland. Als je ziet wat de luidsprekerstandaard voor deze speaker kost wordt je ook niet vrolijk, ongeveer 429 Euro.:o
Dit moet 679 Euro zijn.

msc449

het internetadres moet trouwens www.tqs.nl zijn. Excuses

PaulB.

#14
Goedkoopste die ik heb kunnen vinden is deze voor je, maar dat scheelt maar €25 met die hierboven staat vermeld :) :), moet je wel ff ong 1200 km retour rijden ;D ;D .

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

msc449

Weet iemand welke receiver het beste bij de Jmlab Electra past. Ik neem aan dat het zonde is om er een receiver van 500 Euro op te zetten. Met welke receiver haal ik het maximale uit deze speakers.

Is natuurlijk smaak, maar ik wil weten aan wat voor bedragen ik dan moet denken voor zo'n receiver. Moet ik dan aan receivers denken van 1000 euro? 2000 Euro?

Ik hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is.

Mvgr, Mark

ken

#16
hallo Mark,

voor die boxen zou ik naar NAD gaan, zeer goede versterkers, De T 762 (of de T763 moet wel nog uitkomen) deze komt rond de 1250 euro voor de T762,of Denon AVC A11SR, is ook wel aan te raden ongeveer een 2000 euro

Van Jm-lab ben ik heel tevreden, het is natuurlijk ook allemaal zeer persoonlijk. Iedere persoon hoort graag iets anders, eerst zou ik naar de verschillende gaan luisteren, dan pas kan je een keuze maken
Zelf speel ik mij Jm-lab, cobalt serie, 4x815, center cc20, surround back sr 20, sub van de Electra reeks, SW33A. Binnenkort ga ik mij de NAD T763 gaan kopen, gezien dat mijn Denon AVR 3802 zwaar beschadigd is door een overspanning. De kosten kwamen te hoog om deze te laten maken. Nu ga ik naar NAD gaan, gezien NAD een zeer goede reputatie heeft.

mvg
Ken

Zymotic

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van de Cobalt 816. De importuur van JMLab wist mij te vertellen op de VAD dat Arcam en Rotel goed samen gaan met JMLab speakers. Maar ook dit zal wel aan smaak onderhevig zijn.


Groeten,
Patrick.

msc449

Citaat van: Zymotic op september 30, 2003, 09:57:16
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van de Cobalt 816. De importuur van JMLab wist mij te vertellen op de VAD dat Arcam en Rotel goed samen gaan met JMLab speakers. Maar ook dit zal wel aan smaak onderhevig zijn.


Groeten,
Patrick.
Welke type van Rotel zou dit dan moeten zijn?

Mvgr, Mark

Zymotic

Hebben ze niet gezegd, ik denk dat het ook niet zo heel veel uitmaakt. Je moet natuurlijk wel een beetje vermogen hebben om de Electra's aan te sturen ;)

Het gaat meer om de klank-eigenschappen van de Rotel versterkers.

groeten,
Patrick.