Zappiti out of business…🤬

Gestart door Teejoo, oktober 2, 2023, 22:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: Marc op februari 22, 2024, 12:22:41Het lijkt erop dat er opties zijn buiten de R_Video/Volution app. Vermoedelijk is die app beter/mooier dan alle andere opties, maar 50€ per jaar voelt niet okay (wel 1 malig) en alles in de cloud voelt ook niet prettig.
Voor de mensen met alles op server is JELLYFIN een mooie optie en voor de mensen met alles op HDD's in de Zappiti is KODI+IBMC-WRAPPER een goed alternatief.
Heb je hier nog linkjes van? Google is toch wat minder my friend als ik zoek. Ik zie nergens waar het goed werkt.

Marc

#51
Citaat van: Teejoo op februari 23, 2024, 13:48:32Heb je hier nog linkjes van? Google is toch wat minder my friend als ik zoek. Ik zie nergens waar het goed werkt.
Degene die mij geholpen heeft met de linkjes wil hier lid worden om ook te kunnen posten, maar dat heeft de administrator nog niet toegelaten.

Marc

KODI + XBMC wrapper is een veel minder mooie optie dan Jellyfin. Om dit laatste te kunnen gebruiken heb ik wel mijn Synology server uitgebreid met de 2 HDD's die in de Zappiti zaten. Ik vind dit een mooi alternatief voor de VIDEO optie van R_video of Zappiti, metadata NIET IN DE CLOUD, en het is gratis.

Teejoo

Citaat van: Marc op maart  8, 2024, 16:21:44KODI + XBMC wrapper is een veel minder mooie optie dan Jellyfin. Om dit laatste te kunnen gebruiken heb ik wel mijn Synology server uitgebreid met de 2 HDD's die in de Zappiti zaten. Ik vind dit een mooi alternatief voor de VIDEO optie van R_video of Zappiti, metadata NIET IN DE CLOUD, en het is gratis.
En hoe doe je dat dan?

Frank_3600

#54
Als je Jellyfin wil gebruiken heb je natuurlijk een server nodig zoals een Nas of zelfs een Raspberry Pi want de interne schijven van de zappiti kan je via deze weg niet benaderen.
De jellyfin software kan je via de playstore op de zappiti installeren en het grote voordeel is dat je de zappiti player (externe player) kan selecteren.

Teejoo

#55
Citaat van: Frank_3600 op maart 10, 2024, 11:41:50Als je Jellyfin wil gebruiken heb je natuurlijk een server nodig zoals een Nas of zelfs een Raspberry Pi want de interne schijven van de zappiti kan je via deze weg niet benaderen.
De jellyfin software kan je via de playstore op de zappiti installeren en het grote voordeel is dat je de zappiti player (externe player) kan selecteren.
Dat is geen issue, ik heb een dikke unraid server. Ik zal eens kijken of ik een goede docker vind voor unraid.

Maar Jellyfin doet dan verder niks aan de file zoals transcoden of zo?

Frank_3600

Je kan jellyfin laten transcoden maar dat is in principe niet nodig. De Zappiti speelt in principe alles.
Er zijn natuurlijk wel beperkingen bij jellyfin zoals een Iso-file of een BD rip wat ook weer op te lossen is met het gratis programma Makemkv.

https://jellyfin.org/

Teejoo

Citaat van: Frank_3600 op maart 10, 2024, 12:43:05Er zijn natuurlijk wel beperkingen bij jellyfin zoals een Iso-file of een BD rip wat ook weer op te lossen is met het gratis programma Makemkv.

https://jellyfin.org/
Waarom is dat als ik de file met de zappiti afspeel? Ik gebruik Jellyfin toch alleen als posterwall?

En uiteraard wil ik afdwingen dat JF niks transcodeerd.

Marc

Ik begrijp ook niet waarom je niet alles (wel heel veel, maar toch...)van de Jellyfin videowall meteen kan afspelen als het toch door de Zappiti gedecodeerd zou worden, want die decodeert in principe wel alles. In de instellingen van Jellyfin kan je wel de player kiezen, dus als je daar Zappiti kiest zou het toch altijd goed moeten gaan?