iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

celerontje

Citaat van: snopper op maart 17, 2011, 14:36:57
ik wilde vandaag de RTL XL app binnen halen, maar dat ding schijn ik met mijn account in iTunes voor Luxemburg niet te mogen installeren. Wat de f@#@ is dat nu weer? De website die ze hiervoor hadden voor de iPAD ging goed buiten nederland, dus ik denk jiet dat het aan de rechten ligt.

Weet iemand een methode de app toch te kunnen installeren?

Snopper

Bij het installeren een NL proxyserver gebruiken. (of een VPN o.i.d.)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nosoforos

Ik heb er net toch ook maar een gehaald! Ik kan niet wachten om veel van mijn aantekeningen en leeswerk voortaan hierop te maken. Ik ga hiervoor de app Notesplus aanschaffen, die vind ik veelbelovend. Ik heb overigens een 16GB wifi only.

THX-UltraII

Ik ga volgende week vrijdag voor de Ipad 2 White 16Gb+3G, ben erg benieuwd!

Nosoforos

Deze iPad 1 vind ik al vrij geweldig. Gek, ik had er in de winkel natuurlijk wel eens mee gespeeld, maar nu ik hem zelf thuis kan gebruiken vind ik het echt verrassend hoe goed het werkt. Best 'magical', zeg maar  ;)

THX-UltraII

kun je nagaan hoe magical de Ipad2 wel niet is!

Erik

#1680
Want?
Verder dan de hdmi uitgang kom ik niet en die camera's kunnen me gestolen worden. De ipad 3 wordt waarschijnlijk pas weer een echte sprong, retina scherm met veel hogere res.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mic1980

Die camera vind ik juist weer een mooie update. FaceTime lijkt me erg bruikbaar.

Erik

#1682
Het schijnt anders wel die camera uit die mini iPod (sorry even de naam kwijt) te zijn met een matige kwaliteit. Had er niet even wat beters in gekund voor dat geld. Ik blijf nog wel even bij mijn iPad 1 die voldoet nog wel even.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

#1683
Citaat van: Erik op maart 18, 2011, 18:24:36
Het schijnt anders wel die camera uit die mini iPod (sorry even de naam kwijt) te zijn met een matige kwaliteit. Had er niet even wat beters in gekund voor dat geld. Ik blijf nog wel even bij mijn iPad 1 die voldoet nog wel even.

De vraag is of er echt een andere camera in kon, anders dan bij veel andere apple producten komen de andere merken nog niet in de buurt van de prijs. Verder heb ik net 2 reviews gezien waar ze de ipad2, xoom, tab 10.1 bekijken en de conclusie is dat alle 3 de camera's onvoldoende zijn om echt iets anders mee te doen dan video.

Verder moet je bij apple altijd rekening houden dat ze geld willen verdienen om door te gaan met nieuwe modellen volgend jaar. Als je niet bereid ben de prijs van de eerste 2 a 3 generaties te betalen moet je dat vooral niet doen en wachten tot de ontwikkeling wat stabieler wordt.

Als laatste vind ik ook dat mensen soms niet inzien hoe hoog de resale waarde van apple producten is als je slim bent is het verlies/jaar best te doen tov andere merken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Mee eens, alleen deze keer moet ik al beginnen €130 er af te halen, dan op 2/3 a 3/4 van die prijs gaan zitten. Net even teveel verlies om te upgraden, had er een nieuw retina scherm bijgezeten dan had ik je helemaal gelijk gegeven.
Maar goed er moet natuurlijk ruimte van een iPad 3 overblijven, ook die moet weer verkopen.

Citaat van: danielo op maart 18, 2011, 18:42:02
Als laatste vind ik ook dat mensen soms niet inzien hoe hoog de resale waarde van apple producten is als je slim bent is het verlies/jaar best te doen tov andere merken.

Daniel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mic1980

#1685
Wat ik begrepen heb (en corrigeer me maar als het niet klopt) is dat de huidige generatie processors niet krachtig genoeg is om de resolutie te leveren die retina op dit formaat nodig heeft. Deze is hoger dan 1920x1080 namelijk.

Nosoforos

Sterker nog, een scherm met een dergelijke extreme resolutie is momenteel nog niet betaalbaar te maken. En dat is nu juist waar Apple deze keer alle concurrentie verslaat- dus dat retina scherm komt er pas als het geen prijsverhoging meer hoeft in te houden. Ik vind het prima om nu een iPad 1 te hebben, dan is de sprong naar een 3 of 4 des te groter. Overigens vind ik de camera's wel een nuttige functie, maar gelukkig zit er ook een op mijn iPhone 4. Ik merk dat het toch fijn is om met familie in het buitenland op die manier te praten (ongelofelijk veel beter dan achter een computerscherm).

Kjelt


danielo

Citaat van: Erik op maart 18, 2011, 19:08:04
Mee eens, alleen deze keer moet ik al beginnen €130 er af te halen, dan op 2/3 a 3/4 van die prijs gaan zitten. Net even teveel verlies om te upgraden, had er een nieuw retina scherm bijgezeten dan had ik je helemaal gelijk gegeven.
Maar goed er moet natuurlijk ruimte van een iPad 3 overblijven, ook die moet weer verkopen.


Indien het al mogelijk was om een beter scherm te gebruiken had het de prijs omhoog gedaan. Dit is misschien zinnig voor huidige eigenaren maar dat is maar 20 a 30 procent de 70% nieuwe eigenaren die de ipad2 lijkt aan te trekken willen de $499 prijs horen (om vervolgens een dure te kopen).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: mic1980 op maart 18, 2011, 19:30:33
Wat ik begrepen heb (en corrigeer me maar als het niet klopt) is dat de huidige generatie processors niet krachtig genoeg is om de resolutie te leveren die retina op dit formaat nodig heeft. Deze is hoger dan 1920x1080 namelijk.

Het had wel gekund, de gfx processor in de ipad2 is ongeveer 4x zo snel en gebruikt 2 cores. Er is ook een 4 core versie die 8x zo snel is. De afweging is geweest dat vooral voor games meer cpu/gpu veel meer effect dan een hogere resolutie. Wat nu wel een probleem wordt is dat met de ipad3 ze moeten zorgen dat de snelheid van de games niet minder wordt dus indien ze daar wel naar 4x het aantal pixels gaan houd dat in dat de volgende versie minstens weer 4x zo snel moet zijn. Ik denk niet dat dit nog in 2011 kan dus op zijn vroegst weer mar/apr 2012. Veel mensen zeggen dat ze dit 'vreemd' vinden want dat is na kerst maar wat ze vergeten is deze tijd mar/apr veel beter is voor het start van het nieuwe schooljaar waar de echte groei zit.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Ik zie eigenlijk het nut van veel hogere resolutie niet zo.. afgezien van eyecandy natuurlijk.
Voor het bedienen zit je vast aan de oppervlakte van vingers die al snel veel te grof is voor de hoge resolutie.
Overigens vind ik de games tot nu toe, afgezien van een paar (cut the rope & angry birds), niet bijzonder.
Ik vond het dan ook enigszins aandoenlijk toen ik las dat de ontwikkelaar van angry birds het einde van spelconsoles zag naderen  :laugh:

Nosoforos

Resolutie heeft natuurlijk niet te maken met dat je dan kleinere toetsjes krijgt... De iPhone heeft een hoge resolutie en het resultaat is dat je de pixels niet meer ziet. Dit zal op de iPad een nog dramatischer effect hebben.
Mbt tot de console ben ik het niet met je eens, ik durf te wedden dat die zeer snel gaan verdwijnen.

mic1980

100% mee oneens.
Het einde van consoles zoals de PSP en DS zou kunnen. Maar een touchscreen kan mijn spelgenot zoals ik dat op de PS3 ervaar niet vervangen.

Kjelt

Om nog maar te zwijgen dat handheld devices nog lang niet de GPU power hebben dan de laatste generatie consoles.
Dit zal ook nooit gelijk getrokken worden want de enorme power die deze chips trekken lenen zich niet voor accu bedrijf (tenzij je een auto accu gebruikt) :D

Nosoforos

Het gaat toch niet om die controllertjes, jongens. Straks kun je met externe controllers je iPad/ wat dan ook besturen met games dus dat nadeel valt weg. Tevens kun je alles op de tv aansluiten waardoor je 1 apparaat hebt dat alles kan. De huidige iPad 2 spellen zijn al zeer positief vergeleken met Xbox spellen. Het gaat er echt niet om of een paar fervente gamers nu nog vinden dat consoles beter zijn. Als straks miljoenen en miljoenen mensen geen enkele interesse meer tonen in dergelijke apparaten, kun je gerust wachten op het verdwijnen van dat medium. Alleen al de prijs van die games en het ongemak van de dragers.

aMUSEd

Citaat van: Nosoforos op maart 19, 2011, 15:11:20
Resolutie heeft natuurlijk niet te maken met dat je dan kleinere toetsjes krijgt..
Dat bedoel ik ook niet. Afgezien van eyecandy zal een hoge resolutie geen verandering brengen wat betreft de bediening.
Je kunt wel meer op het scherm weergeven maar de buttons zullen dezelfde grootte blijven (zoals je aangeeft).

Citaat van: Nosoforos op maart 19, 2011, 17:24:52
Het gaat toch niet om die controllertjes, jongens. Straks kun je met externe controllers je iPad/ wat dan ook besturen met games dus dat nadeel valt weg. Tevens kun je alles op de tv aansluiten waardoor je 1 apparaat hebt dat alles kan. De huidige iPad 2 spellen zijn al zeer positief vergeleken met Xbox spellen. Het gaat er echt niet om of een paar fervente gamers nu nog vinden dat consoles beter zijn. Als straks miljoenen en miljoenen mensen geen enkele interesse meer tonen in dergelijke apparaten, kun je gerust wachten op het verdwijnen van dat medium. Alleen al de prijs van die games en het ongemak van de dragers.
Dit zie je zoo verkeerd  ;D
Heb je wel eens een spel op een console gespeeld? De spellen op de ipad stellen weinig voor tov de console spellen.
Stel dat je de benodigde rekenkracht in een ipad stopt. Je sluit deze aan op een tv en bedient het spel met een controller.. wat is daar anders aan tov een console?
De spelbeleving op een ipad is compleet anders dan op een console. Welke games hebben ze vergeleken? Tetris ofzo? :)
De prijs van de games zijn zo hoog omdat er hoge investeringen mee gemoeid gaan en er een groot risico mee gepaard gaat.
Zoiets als angry birds lijkt mij relatief eenvoudig uit te werken en staat niet in verhouding tot de hoeveelheid geld dat in de ontwikkeling van GTA/Uncharted/GT/CoD enz gaat zitten. Dus wanneer deze games voor de ipad verschijnen gaan ze niet voor 4,99 over de virtuele toonbank.
Daarbij zijn ook de casual gamers zo gewend aan en verwend met consoles dat ook zij wel de meerwaarde van een dedicated console zien.
Kijk maar naar de marktontwikkeling van games voor de PC.

Citaat van: Kjelt op maart 19, 2011, 16:36:24
Om nog maar te zwijgen dat handheld devices nog lang niet de GPU power hebben dan de laatste generatie consoles.
Vergis je niet. De volgende generatie PSP's schijnen een vergelijkbare rekenkracht te hebben tov de PS3.


Nosoforos

 :) Ik geef toe dat ik geen fervent gamer ben (helemaal niet zelfs) maar er zijn echt wel uitgebreidere games dan angry birds hoor! Er zijn behoorlijk geavanceerde first-person shooters die er op een 50' extreem goed uit bleken te zien. Zoals je al zegt, als je je iPad aan je tv hangt, wat is dan het verschil met een console? Dan gaan mensen echt niet nog een extra stroomverslindende kast er bij kopen, kan ik me voorstellen. Ik snap je wel, de komende jaren zal er ook heus nog wel markt voor zijn en nog wat ontwikkeling in blijven komen, maar ik blijf geloven dat het een aflopende zaak is in deze vorm. De markt voor mensen die het soms leuk vinden om even een spelletje te spelen is denk ik veel groter dan die van de 'serieuze' gamers  ;)

aMUSEd

Citaat van: Nosoforos op maart 19, 2011, 22:35:18
Ik snap je wel, de komende jaren zal er ook heus nog wel markt voor zijn en nog wat ontwikkeling in blijven komen, maar ik blijf geloven dat het een aflopende zaak is in deze vorm. De markt voor mensen die het soms leuk vinden om even een spelletje te spelen is denk ik veel groter dan die van de 'serieuze' gamers  ;)
De hardware zal veranderen maar ik geloof niet dat een tablet HET platform voor games wordt. Het is een platform maar alleen voor casual games.
Voor geavanceerde actiegames is de interface gewoon niet geschikt. Maar goed, solitaire is nog steeds erg hot  ;D

WickedGame

Citaat van: aMUSEd op maart 19, 2011, 23:12:57
De hardware zal veranderen maar ik geloof niet dat een tablet HET platform voor games wordt. Het is een platform maar alleen voor casual games.
Voor geavanceerde actiegames is de interface gewoon niet geschikt. Maar goed, solitaire is nog steeds erg hot  ;D

Ik denk ook niet dat je een tablet moet zien als concurrent voor een console. Heb op de Ipad N.O.V.A. gespeeld, en dat ziet er voor tablet begrippen erg goed uit. De controls zijn alleen echt waardeloos, of ik ben een waardeloze gamer dat kan ook :D

Nosoforos

Je hebt gelijk, denk dat alleen fysieke dragers van games snel weg zijn. Lijkt mij persoonlijk best leuk om op een appletv (3?) games te kunnen downloaden.