“Audiofiele” glaszekering

Gestart door Rowdy, december 30, 2021, 11:35:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: twani op januari 13, 2022, 22:02:09
:laugh:

Lachen om jouw grapje... 

Krijg ik weer gezeik mee natuurlijk :D

Elke grap kan toch altijd gemaakt worden!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op januari 13, 2022, 22:05:22
Elke grap kan toch altijd gemaakt worden!

Was het maar zo'n feest op dit forum.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 13, 2022, 08:33:27
Onlangs stands van isoacoustics getest. Staan ook wat kreten op de site die fantasie lijken. Zoals het ontwerp van de richting van de stand zelf... Echter dit lijkt onzin maar is wel degelijk iets wat invloed kan hebben als je even een Google opdrachtje er aan waagt en hun uitleg leest.


Dit zijn toch dezelfde stands waar een topic over heeft gelopen in het wetenschappelijke hoekje ?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170676.0

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Citaat van: fugazi_2009 op januari 13, 2022, 20:28:30
Nou dat is maar 1 verkoper die ik dan blij maak. En dan nog, wat is mooier dan iemand blij maken?

En ik begrijp dat iedereen wat kribbig wordt van een maand in lockdown zitten in Nederland (gelukkig heb ik dat weten te vermijden), dus zelf jouw zure reactie is bij deze vergeven!  ;D (inclusief de likes van Twani en Jossie  ;))
Was niet zuur bedoeld, het is gewoon fijn voor verkopers als ze nog wat extra spul erbij kunnen verkopen, want daar wordt juist de meeste winst op gemaakt.

Een kennis van me is maanden bezig om een tv te kopen qua prijsvergelijk. Koopt ie eindelijk, laat ie zich een hdmi kabel "aansmeren" van 150 euro. Want ja bij zo'n mooie tv hoort ook een mooie kabel.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

@hans
Bij het koppelen en ontkoppelen van speakers voor mastering komen hele andere dingen kijken dan voor muziek luisteren.

Vooral gebruik van dingen als reverb zijn super verraderlijk. Het verschil tussen ondergrond is daar meestal ook nog eens erg wisselend. Sommige gebruiken een op plank en andere plaatsen de speakers op de console zelf. Persoonlijk ben ik voor mastering eigenlijk een voorstander van ontkoppelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fugazi_2009

Citaat van: jahtari op januari 14, 2022, 08:51:40
Was niet zuur bedoeld, het is gewoon fijn voor verkopers als ze nog wat extra spul erbij kunnen verkopen, want daar wordt juist de meeste winst op gemaakt.

Een kennis van me is maanden bezig om een tv te kopen qua prijsvergelijk. Koopt ie eindelijk, laat ie zich een hdmi kabel "aansmeren" van 150 euro. Want ja bij zo'n mooie tv hoort ook een mooie kabel.

Tja, klopt helemaal. Ik betwijfel overigens of ik altijd de droom van iedere verkoper ben. Ja, misschien in dit voorbeeld van de zekeringen wel, hoewel ik eerlijk gezegd ook dan niet te beroerd ben om wel eerst even de verkoper om een betere prijs te vragen. En met grotere dingen gebeurd dat laatste zeker, de prijs op het prijskaartje is niet meer dan het startpunt voor de onderhandeling  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 14, 2022, 10:49:11
@hans
Bij het koppelen en ontkoppelen van speakers voor mastering komen hele andere dingen kijken dan voor muziek luisteren.

Vooral gebruik van dingen als reverb zijn super verraderlijk. Het verschil tussen ondergrond is daar meestal ook nog eens erg wisselend. Sommige gebruiken een op plank en andere plaatsen de speakers op de console zelf. Persoonlijk ben ik voor mastering eigenlijk een voorstander van ontkoppelen.

Ik begrijp je reactie niet gezien mijn vraag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Ok dan begreep ik het verkeerd
Dacht dat je bedoelde dat spikes net zo goed zouden zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Ja logisch  :D

Vandaar dat ik vroeg:

Citaat van: chansig op januari 14, 2022, 07:25:52
Dit zijn toch dezelfde stands waar een topic over heeft gelopen in het wetenschappelijke hoekje ?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170676.0

Gr. Hans

Als reactie op:

....Onlangs stands van isoacoustics getest. Staan ook wat kreten op de site die fantasie lijken. Zoals het ontwerp van de richting van de stand zelf... Echter dit lijkt onzin maar is wel degelijk iets wat invloed kan hebben als je even een Google opdrachtje er aan waagt en hun uitleg leest.....


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#284
Maar wat bedoel je nu ?

Ik geef aan dat ook op de isoacoustics site claims staan zoals metaal dat richtingsgevoelig is. Dat lijkt onzin tot je dus op google gaat zoeken en het blijkt dat dit inderdaad invloeden heeft. Daarnaast is dat maar een enorm klein deel en word het allemaal genoemd bij het stuk over het in elkaar zetten dan de stands. Er word geen hele show omheen gebouwd zoals bij bij bepaalde audiofiele onderdelen.

Je moet eens serieus kijken naar claims die worden gemaakt over simpele rubberen doppen. Werken ze? Ja absoluut maar ook de wasmachine ontkoppelaars werken net zo goed (ja zelf getest). Dus dat is meer mijn bedoeling met die opmerking. ;)

Zoals gezegd ik geloof absoluut in ontkoppeling voor mastering. Je wil gewoon het liefst 0.0 invloed want 1% minder daar kan bij een speaker met 2% meer na mastering een boost opleveren van een veelvoud.

Voor muziek weergave zijn de eisen een stuk minder kritisch en kunnen vooral bij zwaardere speakers spikes ideaal werken.

Dus spikes VS ontkoppelen is mijn inziens afhankelijk van veel meer factoren bij mastering en daarnaast zal ook voor thuis heel veel afhankelijk zijn van de gebruiker, de gebruikte speakers etc. Dus een lab opstelling zegt me in die test heel weinig als ik eerlijk ben.

Een tractor vs een raceauto kan ook 2 kanten opgaan
Op het land is de tractor toch echt sneller en wendbaarder ;)

Wij hebben een houten vloer en de sub express op spikes. Heerlijk als er een explosie is (geen buttkicker nodig)


Hopelijk nu dan beter uitgelegd ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

 :D

Gewoon een ja of nee. Mijn vraag is een gesloten vraag.

Ik ga er maar vanuit dat het dezelfde zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#286
Maar wat is je vraag ?

Misschien mis ik het ?
Als je bedoelt of het dezelfde stands waren dan lijkt me dit geen vraag aangezien ik het type nummer en zelfs foto's bij de review heb staan. Dus dat is een open deur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#287
Toch stel ik de vraag. Even van de rotonde af in je hoofd. Ik stel een vraag en dan geef jij een antwoord. Of niet ook prima. Of het een slimme vraag is, stomme vraag, open deur vraag maakt dan niet zoveel uit. Oke om te benoemen wat je van de vraag vindt...of dat je refereert aan wat je net schrijft. Ik had in ieder geval gemist wat voor een type het is. Mogelijk vind je dat een beetje dom.  :D

Het antwoord is ws Ja. Nou prima. Voor de rest geen vragen. Want het gaat hier over zekeringen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Citaat van: chansig op januari 15, 2022, 11:59:59
:D

Gewoon een ja of nee. Mijn vraag is een gesloten vraag.

Ik ga er maar vanuit dat het dezelfde zijn.

Gr. Hans

;D ;D, gaat hier een beetje op VI Vandaag lijken, gaat nergens over ;D

chansig

Dat valt me inderdaad ook wat tegen. Maar ze moeten nog groeien...hoop ik.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

#290
 :nopompom:Ik weet niet waar dit taaltechnisch bij aansluit maar op mijn rotonde nergens [emoji6]

Chansig! Vriend! Vandaag m'n 500'ste like door deze post door jou geliked! Helaas heb je niets gewonnen maar toch heel erg bedankt! Ik ga vooruit...
Omni !

Kjelt

Het was een interessant topic tot er teveel offtopic geblast bij kwam kijken.
Kan net zo goed dicht nu.

jossie

Beetje knorrig vandaag Kjelt?

Maakt allemaal niet zoveel uit toch, wie geïnteresseerd is kan de informatie wel scheiden.
Omni !

fugazi_2009

Wilde de Kadett niet starten vanmiddag?  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kjelt

Oh die doet het prima al 9 jaar , kwaliteitje zo maken ze ze niet meer.

fugazi_2009

Dat is wel weer waar, lekker ongecompliceerd en altijd lopen.

Om nog enigszins, heel in de verte on topic te blijven. Die zekeringen krijg je mij nog wel aangesmeerd, maar hier trek ik zelfs een grens: https://www.audio-markt.de/market/acoustic-system-resonator-platin-7561426467
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kjelt

Citaat van: fugazi_2009 op januari 15, 2022, 23:09:39
Die zekeringen krijg je mij nog wel aangesmeerd, maar hier trek ik zelfs een grens:
:crazy: Heb je wel eens geluisterd dan ?  :tounge2:

fugazi_2009

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2022, 23:16:31
:crazy: Heb je wel eens geluisterd dan ?  :tounge2:
Goed punt. Ik zou zeker bereid te zijn dat uit te testen. Maar het verschil met zo'n zekering is dan wel dat die kost een paar tientjes tot 200 euro. Maar als ik de nieuwprijs van die ding zie dan zijn er opeens ook een stuk meer alternatieven te denken. Misschien moet ik dan toch eens de MK3 upgrade van mijn eindversterker laten uitvoeren, daar heb ik dan meer verwachting van (hoewel dat ook nog wel een pak meer kost)

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

J.A.F._Doorhof

#298
Zal ik je wat vertellen ;)
Echt gebeurt

In het verleden hebben wij van die resonator killers gehad. Je moest ze op een loopwerk liggen en dan zou de plaatsing beter worden. De achtergrond was dat de trillingen weg gingen.

Aangezien ik niet een set gebruik die super is in plaatsing (ht set) naar een vriend gegaan die een echt goede audio set heeft.

Eerst zonder geluisterd
Daarna de dingen erop en inderdaad iets verbetering.
Daarna dingen eraf en verrek wat een verschil dit hoorde zelfs ik en Annewiek meteen.

Dingen er weer op en het geluid werd duidelijk minder. Paar keer herhaald en zelfde resultaat ze maken het geluid duidelijk slechter. Eerste keer vast een foutje....

Dus dingen in de doos en wel verdorie het geluid was toch weer minder. Dingen er weer op en verbetering. Dingen eraf en het geluid was weer veel beter...

Op zo een moment kijk je elkaar aan en begin je serieus te twijfelen aan je eigen geestelijke gezondheid.....

Tot.....
Zit je goed ?
Je eindelijk het muntje voelt vallen.....
De tafel.... Waar we een stuk of 8 van die dingen even op gezet hadden....

Was van... Glas ;)
En daar zit je natuurlijk vlak bij. Dus die dingen werkte wel degelijk en vibraties/resonanties hebben altijd invloed op je geluid (immers geluid zijn ook "maar" golven) alleen op een andere manier als we verwacht hadden. Beste upgrade daar was de tafel vervangen ;)

Zo een ding als in die link voor 1200 tja....
Misschien eerst eens naar de tafel kijken ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op januari 15, 2022, 23:26:56
Goed punt. Ik zou zeker bereid te zijn dat uit te testen. Maar het verschil met zo'n zekering is dan wel dat die kost een paar tientjes tot 200 euro. Maar als ik de nieuwprijs van die ding zie dan zijn er opeens ook een stuk meer alternatieven te denken. Misschien moet ik dan toch eens de MK3 upgrade van mijn eindversterker laten uitvoeren, daar heb ik dan meer verwachting van (hoewel dat ook nog wel een pak meer kost)

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Doet voor jou enige inhoud/uitleg/verklaring achter het produkt er toe ? Of is het inderdaad eerst proberen, dan oordelen en als je het geld ervoor over hebt dan koop je het.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.