Tv kijken en muziek luister - 1 systeem dilemma

Gestart door mcintoshfan, juni 3, 2023, 19:00:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mcintoshfan

Hi all,

Ik ben terug gegaan van een dedicated luisterruimte naar 1 systeem in de woonkamer waar ik muziek luister maar ook tv/Netflix mee gebruik.

Deze set bestaat uit de Denon PMA s1 en Denon Da S1 op Focal Electra 905 en een sub. Klinkt in principe prima, maar wil af en toe ook eens buizen horen .

Heb onlangs een buizenversterker gekocht en heb nog een set lowther speakers met bicor behuizing. Nu weet ik dat de meeste mensen zullen zeggen, buizen is niet geschikt voor tv kijken en is zonde ....maar hoe kan ik dit doen. Wil af en toe van buizen genieten maar ook tv kijken.

Iemand ideee of hetzelfde dilemma?
Zonder elke keer alles af te moeten koppelen en om te stellen...

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rowdy

Waarom zijn buizenversterkers niet geschikt voor televisie kijken?

mcintoshfan

#2
Citaat van: Rowdy op juni  3, 2023, 19:02:38Waarom zijn buizenversterkers niet geschikt voor televisie kijken?

Geen idee eigenlijk,maar dat lees je wel meestal als je op dit onderwerp zoekt. Ze hebben wat opwarmtijd nodig maar verder geen idee eigenlijk. Wat ik mij nog kan indenken is de levensduur van de buizen.

Nu gaat het om een buizenversterker met el84 erin dus die zijn niet extreem duur en ik kijk meestal alleen savonds een uurtje tv en in het weekend wat meer.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A