AURALiC ARIES MINI streaming node

Gestart door Isflicka, mei 15, 2015, 08:19:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwarden

Het is de bedoeling dat er ooit nog een room-correction optie komt. Die zou niet willen draaien op de Mini omdat de Aries iets "krachtiger" is uitgevoerd.

StereoMike

Citaat van: Leeuwarden op november  6, 2016, 13:53:43
Het is de bedoeling dat er ooit nog een room-correction optie komt. Die zou niet willen draaien op de Mini omdat de Aries iets "krachtiger" is uitgevoerd.
Het heeft met het interne geheugen te maken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Citaat van: Leeuwarden op november  6, 2016, 13:28:54
Waarom?
Wanneer je de mini met interne schijf gebruikt voeg je weer digitale ruis toe. Niet alleen van de schijf zelf maar ook de interne controller van de mini begint dan te storen. We hebben bij Hulda een keer een test gedaan tussen twee mini's. Eén met en één zonder interne SDD. Het verschil was duidelijk te horen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Citaat van: StereoMike op november  6, 2016, 14:10:23
Het heeft met het interne geheugen te maken.

Ja precies, dat bedoelde ik  ;D Ben benieuwd trouwens hoe die optie eruit gaat zien...

Leeuwarden

Citaat van: StereoMike op november  6, 2016, 14:15:05
Wanneer je de mini met interne schijf gebruikt voeg je weer digitale ruis toe. Niet alleen van de schijf zelf maar ook de interne controller van de mini begint dan te storen. We hebben bij Hulda een keer een test gedaan tussen twee mini's. Eén met en één zonder interne SDD. Het verschil was duidelijk te horen.
Heb je dat ook als je een externe schijf direct aan de Aries Mini hangt?

Ik heb zelf een externe schijf aan de Aries hangen. Toen ik de MacMini nog had heb ik die een tijdje als server gebruikt. Ook dat maakt verschil...

StereoMike

Citaat van: Leeuwarden op november  6, 2016, 14:18:16
Heb je dat ook als je een externe schijf direct aan de Aries Mini hangt?

Ik heb zelf een externe schijf aan de Aries hangen. Toen ik de MacMini nog had heb ik die een tijdje als server gebruikt. Ook dat maakt verschil...
Alle extra activiteiten (dus ook een extra USB schijf) zorgt voor een hoorbare afname.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

BenW

Begrijp dat in de Auralic Aries Mini geen DAC zit, is de DAC van de Marantz SR7010 goed genoeg voor de Auralic Aries Mini of is dit "zonde"?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Bama


BenW

Citaat van: Bama op november 13, 2016, 22:18:11
In de mini zit wel een dac
Dan heb ik niets gezegd  :thumbs-up:

Denk dat ik dan maar stappen ga maken, Sonos Connect de verkoop in en de Auralic kopen voor 499  :headbanging:
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Spijkie

Ben benieuwd naar je bevindingen

Gr spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

StereoMike

Citaat van: BenW op november 13, 2016, 22:27:44
Dan heb ik niets gezegd  :thumbs-up:

Denk dat ik dan maar stappen ga maken, Sonos Connect de verkoop in en de Auralic kopen voor 499  :headbanging:
Vorig weekend was de mini 325 bij onze duitse vrienden of voor 375 incl. dikke ssd maar dat hebben we maar niet gedaan  :angel:  Weer een clublid gelukkig gemaakt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

BenW

Citaat van: StereoMike op december  4, 2016, 10:10:19
Vorig weekend was de mini 325 bij onze duitse vrienden of voor 375 incl. dikke ssd maar dat hebben we maar niet gedaan  :angel:  Weer een clublid gelukkig gemaakt.

Zo dat is geen geld, heb de Mini nu aangeschaft voor de reguliere prijs.
En wat verschil met de Sonos Connect  :pompom:
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

pvd_66

Die Aries Mini is een grappig ding.
Ik gebruikte eerst mn macbook als "streamer" met usb naar mn dac.
De Aries (met BOTW voeding) is toch wel een stukkie beter zeg, goede dag  :worship:
Meer rust, detail, betere controle in het laag. En dan is alles nog met standaard netsnoeren en usb-kabel aangesloten  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Spijkie

Dat klinkt veel belovend!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

BenW

Citaat van: Spijkie op december  5, 2016, 20:06:36
Dat klinkt veel belovend!

Gr Spijkie

De Auralic ESS DAC schijnt ook erg goed te zijn, heb die van mij nu nog met een AudioQuest Digital COAX Cinnamon aangesloten op de Marantz SR7010.

Binnenkort maar even een RCA kabeltje halen en de ESS DAC ingebruik nemen  ;D
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

RZeemering

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de Lightning server?
Sinds de nieuwe versie van de Lightning app kan de server de bestanden op de NAS niet meer vinden.

op aanraden van  Xuanqian Wang de server alles laten erasen (in de app dus, niet de bestanden zelf ;)) Maar nu kan de Lightning server nog steeds niets vinden.
Via Minim server is alles we te vinden en af te spelen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Magura

Citaat van: StereoMike op november  7, 2016, 21:14:29
Alle extra activiteiten (dus ook een extra USB schijf) zorgt voor een hoorbare afname.

Geldt dat ook voor een usb schijf die een eigen voeding heeft zoals een wd mybook?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

pvanderlinden


Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de Lightning server?
Sinds de nieuwe versie van de Lightning app kan de server de bestanden op de NAS niet meer vinden.

op aanraden van  Xuanqian Wang de server alles laten erasen (in de app dus, niet de bestanden zelf ;)) Maar nu kan de Lightning server nog steeds niets vinden.
Via Minim server is alles we te vinden en af te spelen.
[/quote]



Dit is bij mij één keer voorgekomen. Een uur daarvoor werkte alles prima maar ineens werd er geen muziek meer gevonden. Het was toen al laat en had geen zin meer om te gaan troubleshooten. De volgende ochtend was alles weer normaal. Raar maar waar.
Verder vind ik de nieuwe app erg wennen. Ik mis nu de artiestnamen bij verzamelalbums. Misschien maar eens een mailtje aan wagen.
Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

RZeemering

Citaat van: pvanderlinden op december 29, 2016, 11:39:30
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de Lightning server?
Sinds de nieuwe versie van de Lightning app kan de server de bestanden op de NAS niet meer vinden.

op aanraden van  Xuanqian Wang de server alles laten erasen (in de app dus, niet de bestanden zelf ;)) Maar nu kan de Lightning server nog steeds niets vinden.
Via Minim server is alles we te vinden en af te spelen.



Dit is bij mij één keer voorgekomen. Een uur daarvoor werkte alles prima maar ineens werd er geen muziek meer gevonden. Het was toen al laat en had geen zin meer om te gaan troubleshooten. De volgende ochtend was alles weer normaal. Raar maar waar.
Verder vind ik de nieuwe app erg wennen. Ik mis nu de artiestnamen bij verzamelalbums. Misschien maar eens een mailtje aan wagen.

helaas werkt het bij mij nog steeds niet. Het lijkt erop dat de SMB share niet goed is of zo... niet dat ik er verstand van heb :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pvd_66

Daar heb ik geen last van, ik maak geen gebruik van een nas momenteel.
Wel wordt sinds de update de Mini moeilijker gevonden met de app.
Zowel bedraad als wifi ...
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

RZeemering

Citaat van: RZeemering op december 29, 2016, 16:57:08
helaas werkt het bij mij nog steeds niet. Het lijkt erop dat de SMB share niet goed is of zo... niet dat ik er verstand van heb :P
ondertussen de boel weer aan de praat gekregen. Ben ik blij dat ik vakantie heb. Nu heb ik de tijd ;)

Na diverse mislukte pogingen heb ik het apparaat terug gezet naar fabrieksinstellingen en ben ik draadloos gegaan. Eens kijken of dat ook zou werken.
Via de 5G verbinding kon ik uiteindelijk voor Lightning Server de boel via de NAS beschikbaar krijgen.
Voorlopig draai ik weer stabiel... :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

B-art

Weet iemand of de Aurelic Aries mini is aan te sluiten op een musical fidelity v-link? Of moet die er toch tussenuit en de mini rechtstreeks op mij dac aansluiten. Beetje zonde want ik heb de v-link laten modificeren met tentlabs klokjes.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

StereoMike

Citaat van: B-art op december 31, 2016, 14:30:30
Weet iemand of de Aurelic Aries mini is aan te sluiten op een musical fidelity v-link? Of moet die er toch tussenuit en de mini rechtstreeks op mij dac aansluiten. Beetje zonde want ik heb de v-link laten modificeren met tentlabs klokjes.
Geen probleem om de v-link als USB/SPDIF converter samen met de mini te gebruiken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

B-art

Thanks, ik zit nu te twijfelen tussen de Auralic Aries mini en de Sonos connect ultimo van magna hifi (ook met tentlabs gemodificeerd). ik wil graag streamen met qobuz vanaf mijn Ipad en de tentlabs b-dac als externe dac blijven gebruiken. De Sonos is een duurdere oplossing maar klinkt misschien wel beter. Tips?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Roksan

Een Artiest mini met betere voeding (Kingpin?)?

Citaat van: B-art op december 31, 2016, 17:35:31
Thanks, ik zit nu te twijfelen tussen de Auralic Aries mini en de Sonos connect ultimo van magna hifi (ook met tentlabs gemodificeerd). ik wil graag streamen met qobuz vanaf mijn Ipad en de tentlabs b-dac als externe dac blijven gebruiken. De Sonos is een duurdere oplossing maar klinkt misschien wel beter. Tips?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO