Skyfox's Little Cinema

Gestart door skyfox, januari 3, 2011, 17:44:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard70…

Citaat van: PascalP op maart 15, 2021, 16:33:12
Ach zo blijf je bezig Richard, ben jij ook van de straat af :D

En dat is ook een beetje waar ik de laatste tijd tegenaan hik, welke kant ga ik op met versterking, zoals je weet stond de triple NC500 recent te koop en dit kwam omdat ik aan het overwegen was terug naar een AB versterker te gaan. Dan ook meteen 7 kanaals voor de grondlaag en zo weer een kastje minder in het rack.
Anderzijds ben ik ook aan het overwegen om de NC500 te voorzien van de Rev. D input buffer boards van Nord, dan heb je dus echt een pure klasse A input en dit schijnt ook wel een mega stap te zijn en zal dan ook wel de iets warmere/relaxtere klank brengen gecombineerd met de impact/precisie/snelheid en detail die de Hypex brengt.
Nadeel, 3 van deze input board met de Sonic Imagery 990 op-amps ben je ook weer €1250 verder voor iets wat je van te voren niet kunt beluisteren en ook niet weet wat het brengt...  :wacko:
Daarom de triple maar even uit de verkoop en zien we over een paar maanden wel verder ermee, niet dat het nu een straf is om naar te luisteren hoor, geniet er nog steeds iedere dag van!  :coffee:
Jij gaat gewoon voor de acurus 8 kanaals
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Mooi uitgebreid verslag Richard
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skyfox

Citaat van: PascalP op maart 15, 2021, 16:33:12
Ach zo blijf je bezig Richard, ben jij ook van de straat af :D

En dat is ook een beetje waar ik de laatste tijd tegenaan hik, welke kant ga ik op met versterking, zoals je weet stond de triple NC500 recent te koop en dit kwam omdat ik aan het overwegen was terug naar een AB versterker te gaan. Dan ook meteen 7 kanaals voor de grondlaag en zo weer een kastje minder in het rack.
Anderzijds ben ik ook aan het overwegen om de NC500 te voorzien van de Rev. D input buffer boards van Nord, dan heb je dus echt een pure klasse A input en dit schijnt ook wel een mega stap te zijn en zal dan ook wel de iets warmere/relaxtere klank brengen gecombineerd met de impact/precisie/snelheid en detail die de Hypex brengt.
Nadeel, 3 van deze input board met de Sonic Imagery 990 op-amps ben je ook weer €1250 verder voor iets wat je van te voren niet kunt beluisteren en ook niet weet wat het brengt...  :wacko:
Daarom de triple maar even uit de verkoop en zien we over een paar maanden wel verder ermee, niet dat het nu een straf is om naar te luisteren hoor, geniet er nog steeds iedere dag van!  :coffee:

Al dat heen en weer rijden houdt me juist óp de straat, hahaha. Nee hoor, heb er heel veel plezier van, of ik nou ga wisselen of niet. Zat nog wel te denken of overnemen van jouw NC500 een optie was, maar je hebt zelf alweer nieuwe plannen. Je zei al dat andere opamps mogelijk waren. Kan je ze niet uitproberen en bij no joy terugsturen? Of wellicht weer bij iemand ander op het forum luisteren? 1250 euro op de gok is best fors.

Citaat van: Valkyrie op maart 15, 2021, 16:42:52
Weer een erg leuke shoot-out om te lezen! :)

De MK lijkt wel duidelijk de winnaar, maar zal ook een erg dure oplossing zijn. Zeker in combinatie met goede eindversterking en vergeet niet de extra kabels die nodig zijn.
Dan wordt het de keuze om voor de beste prijs/kwaliteit te gaan of voor de duurdere oplossing in stapjes.  ;)


Thnx! Ik schrijf em voor mezelf, maar vind het leuk dat andere mensen het leuk vinden om mee te lezen  ;D Kwalitatief durf ik MK de winnaar wel te noemen. Alleen nog eens kijken of ik die meeslependheid van de Adams kan recreëren. Dan is het feestje compleet. In films die extra details, maar ook in de Electro Suite die extra scheiding van instrumenten vind ik wel een knappe prestatie. Wat je zegt, overstappen vergt wel een forse investering, of je die nou stapsgewijs doet of niet. Je hebt het over 9 speakers a 600 retail en dan nog iets van eindversterking. nCore is erg mooi, maar 9 kanalen (of al beginnen met 3 kanalen) is geen tientjeswerk. En occasion MK vinden in de EU is ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Vooralsnog. Als Stephan zo doorgaat is straks heel de EU aan de MK, hahaha!

Citaat van: Teejoo op maart 15, 2021, 17:07:21
Als afsluiting Skyfox: de target curve is uiteraard allesbepalend voor de sound. Speel daar dus gerust mee!

Ga ik zeker doen, Theo. Stukje plaatsing, en ik hou van spelen in m'n Adsy app (en nameten met REW, want man, wat houdt Adsy je soms voor de gek!).

Citaat van: rdebruin op maart 15, 2021, 17:09:06
Jij gaat gewoon voor de acurus 8 kanaals

Ik zie Pascal die kant niet zo snel opgaan. Komt niet lekker uit met de hoeveelheid kanalen die hij nodig heeft. Ik zou gewoon 4 NC500 triples neerzetten, moehahaha!

Citaat van: Teejoo op maart 15, 2021, 17:05:28
Ik geloof direct dat actief ook bij M&K het meeste brengt.
Los daarvan zijn de Adams idd erg goed voor dat bedrag als ik het zo lees.

Nou ja, laten we zeggen dat ík ze vooral goed vindt in mijn beperkte ruimte. Garantie tot de deur :p Maar voor het geld vind ik ze onverslaanbaar. Kijk je naar de 750 + eindversterking of actieve MKs, dan zou ik ook een hogere lijn van Adam moeten proberen, om te kijken hoe dat zich verhoudt. Ik mail de importeurs wel ff voor het organiseren van een shootout in m'n LC. Komt er weer een mooi stukje in de serie thuiswedstrijd van de reizende reviewer, haha!

Citaat van: rdebruin op maart 15, 2021, 17:09:47
Mooi uitgebreid verslag Richard

Thnx! Ik vind het leuk om te doen en te delen  ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Mooie testverslagen richard! Leuk om te lezen.

De Adams lijken de meeste performance per euro te leveren. Dan toch de Golds er maar uit. Misschien je vrouw het eindoordeel laten geven in een blinde test[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Citaat van: skyfox op maart 15, 2021, 17:48:34
Al dat heen en weer rijden houdt me juist óp de straat, hahaha. Nee hoor, heb er heel veel plezier van, of ik nou ga wisselen of niet. Zat nog wel te denken of overnemen van jouw NC500 een optie was, maar je hebt zelf alweer nieuwe plannen. Je zei al dat andere opamps mogelijk waren. Kan je ze niet uitproberen en bij no joy terugsturen? Of wellicht weer bij iemand ander op het forum luisteren? 1250 euro op de gok is best fors.

Thnx! Ik schrijf em voor mezelf, maar vind het leuk dat andere mensen het leuk vinden om mee te lezen  ;D Kwalitatief durf ik MK de winnaar wel te noemen. Alleen nog eens kijken of ik die meeslependheid van de Adams kan recreëren. Dan is het feestje compleet. In films die extra details, maar ook in de Electro Suite die extra scheiding van instrumenten vind ik wel een knappe prestatie. Wat je zegt, overstappen vergt wel een forse investering, of je die nou stapsgewijs doet of niet. Je hebt het over 9 speakers a 600 retail en dan nog iets van eindversterking. nCore is erg mooi, maar 9 kanalen (of al beginnen met 3 kanalen) is geen tientjeswerk. En occasion MK vinden in de EU is ook zoeken naar een speld in een hooiberg. Vooralsnog. Als Stephan zo doorgaat is straks heel de EU aan de MK, hahaha!

Ga ik zeker doen, Theo. Stukje plaatsing, en ik hou van spelen in m'n Adsy app (en nameten met REW, want man, wat houdt Adsy je soms voor de gek!).

Ik zie Pascal die kant niet zo snel opgaan. Komt niet lekker uit met de hoeveelheid kanalen die hij nodig heeft. Ik zou gewoon 4 NC500 triples neerzetten, moehahaha!

Nou ja, laten we zeggen dat ík ze vooral goed vindt in mijn beperkte ruimte. Garantie tot de deur :p Maar voor het geld vind ik ze onverslaanbaar. Kijk je naar de 750 + eindversterking of actieve MKs, dan zou ik ook een hogere lijn van Adam moeten proberen, om te kijken hoe dat zich verhoudt. Ik mail de importeurs wel ff voor het organiseren van een shootout in m'n LC. Komt er weer een mooi stukje in de serie thuiswedstrijd van de reizende reviewer, haha!

Thnx! Ik vind het leuk om te doen en te delen  ;)

Voor de juiste prijs is alles te koop Richard  :devil:
Kan je ook zo mijn bankrekeningnummer appen en kun je je de rit besparen :P

LCR750's vooraan op de Triple 500 en de 2 kanaals NC252 voor de surrounds, dacht dat Stephan nog een mooi set (witte) demo S150's heeft staan.
Ben je meteen klaar!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: rdebruin op maart 15, 2021, 17:09:06
Jij gaat gewoon voor de acurus 8 kanaals

Haha, wie weet wat er ooit gaat komen als ik niet met de Hypex NC500 doorspeel :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Citaat van: PascalP op maart 15, 2021, 21:38:21
Haha, wie weet wat er ooit gaat komen als ik niet met de Hypex NC500 doorspeel :)
Ik wil nog wel een keertje naar die ondergrondse bunker Pascal. Als er wat staat nog tzt[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Citaat van: Kamdioblitz op maart 15, 2021, 21:39:43
Ik wil nog wel een keertje naar die ondergrondse bunker Pascal. Als er wat staat nog tzt[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haha, ligt eraan hoeveel Richard me deze week terug gaat brengen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Had Pascal niet ergens al gemeld dat ik de S300's van em overneem. Staan er straks alleen nog maar een paar subs.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Richard70…

Citaat van: skyfox op maart 15, 2021, 22:22:47
Had Pascal niet ergens al gemeld dat ik de S300's van em overneem. Staan er straks alleen nog maar een paar subs.
Neem ik die subs wel over.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skyfox

Citaat van: skyfox op maart 10, 2021, 21:16:16
Nord NC500 vs Ghent Audio NC252

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met een test om te horen of er verschil zit in de NC500 en de NC252. Beide zijn Hypex producten, maar de NC500 zit qua opbouw een nieuw hoger met aparte stroomprint, opamp en verstekerprint. Deze drie elementen zitten op de NC252 print gecombineerd. In theorie zou een mooi opgebouwde NC500 beter moeten klinken, maar maakt het echt uit?

In tegenstelling tot het verschil tussen de Marantz 7011 interne amps vs de NC500 is het antwoord nu niet een volmondig ja. Ik hoor kleine verschillen in mijn testtracks, maar of die verschillen echt goed of slecht zijn is voor eenieder om zelf te beslissen. Wat ik hoor is dat er net iets minder "lucht" tussen de instrumenten zit. Ze zijn ook net wat minder scherp afgetekend. In hele drukke stukken lijkt het net wat lastiger om 1 instrument te volgen. Maar dit zijn allemaal héél kleine verschillen. Het misschien grootste verschil is dat het lijkt alsof er een heel dun dekentje over de muziek is getrokken. De afbeelding luistert net ietsje donkerder, ietsje wolliger. Van alle verschillen denk ik zelf dat deze laatste de enige is die ik er écht uit zou kunnen halen in een blinde test, omdat het net dat beetje meer opvalt. Hamvraag: maakt dit uit? Nou ja, als ik op de centen moet letten niet. Maar als ik het onderste uit de kan wil halen met de Gold 100 speakers: ja.

Vanavond de tijd genomen om nog eens een rondje NC252MP vs NC500 te beluisteren. Mondieu, wat vind ik het moeilijk om te bepalen of de een beter is dan de ander. In Piece by Piece van Katie meen ik geen verschillen te horen in echtheid, plaatsing of tonaliteit. In Electro Suite "denk" ik verschil te horen in het onderscheid van instrumenten wanneer het erg druk wordt. Ik denk een instrument wat ik uitkies beter te kunnen volgen, dat deze minder versmelt in de geluidschaos. Alleen ben ik dusdanig lang bezig met wisselen van versterker dat ik mijn geweldig sterke audiogeheugen daar eigenlijk niet op vertrouw.

Ook even geprobeerd met een stukje Lucy. Vooral in scene 12, waar ze in de gang met de politieman staat te praten na opgestaan te zijn uit haar ziekenbed, zit een zachte humm van de verlichting in de scene. Ik heb het "idee" dat deze op de NC500 net ietsie pietsie meer aangezet is.

Toekomstgericht: aannemend dat een overstap op 750's in de pijplijn zit, zou de S150 dan wel of duidelijker profijt hebben van de NC500? Heeft iemand dit wel eens getest?

Momenteel zijn de verschillen die ik denk waar te nemen dusdanig klein dat ik ze durf te scharen onder slecht geheugen en wellicht de wens dat de mooiere eindversterker ook hoorbare verschillen produceert. Kort samenvattend zou ik dus perfect af zijn met de NC252MP, zonder enig verschil te merken. Een NC500 zou misschien nog ietsje beter kunnen klinken met andere opamps. Maar ja, zo blijven we bezig. Eerlijkheidshalve zou ik dan denk ik eerder de set naar volledig NC252MP of NC502MP willen brengen. En tegen die tijd nog eens kijken of die laatste 1 a 2 procent nog steeds hobbymatige interesse hebben én ik het geld er voor over heb. Nu eerst maar eens slapen, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Ik heb namelijk nog een test te doen: nogmaals de 750 tegenover de Adams. :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op maart 15, 2021, 22:22:47
Had Pascal niet ergens al gemeld dat ik de S300's van em overneem. Staan er straks alleen nog maar een paar subs.

Alles is bespreekbaar Richard :P

Citaat van: rdebruin op maart 16, 2021, 00:03:23
Neem ik die subs wel over.

En mijn Acurus dan? :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Mooi verslag weer Richard! Laat denk ik ook mooi zien hoeveel bang for the buck die NC252MP modules wel niet zijn!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Citaat van: PascalP op maart 16, 2021, 06:19:24

En mijn Acurus dan? :P

Die mag je dan wel houden [emoji12]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Citaat van: PascalP op maart 16, 2021, 06:21:24
Mooi verslag weer Richard! Laat denk ik ook mooi zien hoeveel bang for the buck die NC252MP modules wel niet zijn!

Dat zijn ze zeker! Helemaal omdat ik de 750s wel beschouw als speakers die het meeste inzicht bieden in de opname die je hoort. Mogelijk dat een S150 daar bovenuit stijgt, maar dat is iets voor een andere keer.

Vandaag eerst nog een laatste keer de Adams testen.

Kan ik iemand interesseren voor een set MA Gold 100 speakers met bijbehorende center en evt incl bipolen uit de Silver RX lijn? Binnenkort in de marktsectie, nu al hier voor mijn trouwe lezers  :smile:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Richard70…

Citaat van: skyfox op maart 16, 2021, 07:28:48
Die mag je dan wel houden [emoji12]

Die kun je niet ineens inmeten  :tounge2:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Citaat van: rdebruin op maart 16, 2021, 10:59:47
Die kun je niet ineens inmeten  :tounge2:

Lol, instappertje is het ook maar :P
Lees toevallig net op AVS dat iemand uit Australië zijn kit vandaag binnen heeft gekregen  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

De reizende reviewer is nog niet aanwezig?
Spannend. 😎
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

De reizende reviewer moet ook gewoon werken voor z'n centen.  :sadlike: :nopompom: ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

Tandje bijsteken dan maar! :clapping:
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#1296
Toch even gezeten nog om het een en ander te luisteren. Beetje switchen tussen de Adams en de MKs. Ik ga overstappen, maar ik kan geen keuze maken tussen de twee.

Ik geniet enorm van de detaillering van MK, de fijne staging en scheiding van instrumenten en geluiden, het open geluidsbeeld. Ik heb wat zitten schuiven en een heel klein beetje dspen, maar ik krijg er niet in wat ik waardeer aan de Adams. Dat is namelijk het brutale, het meeslepende, de overweldigende flow, het live gevoel misschien wel.
Als ik op naar de Adams luister, dan luister ik muziek. Bij de MKs zit ik juist meer technisch te luisteren, naar wat ik allemaal kan horen. Maar juist dat technische, dat maakt de filmbeleving weer iets intenser, omdat je meer ín de scène zit dan dat je deze aanschouwt. Bij de Adams aanschouw je niet zozeer, maar wordt je door de bravoure en body meegetrokken in de flow van de film. Dat is toch iets anders dan ín de scène zitten, maar niet per sé minder leuk.
Los van de geluidsaspecten is er ook nog simpelweg een kostenplaatje. Met de verkoop van de Monitor Audio set kan ik met een beetje geluk een complete 9 kanaals set Adams kopen. Bij de MK's begin ik dan net, wanneer ik daarmee klaar ben (speakers én gelijkwaardige versterking) ben ik om en nabij 3,5 a 4x zoveel geld kwijt, ervan uitgaande dat ik niet toevallig tegen een occasion setje aanloop die ik voor weinig mee kan pakken. Dat is serieus geld, en ik verwacht daar wel 2 a 3 jaartjes zoet mee te zijn. Iets met mijn kids en mijn vrouw zijn ook niet gratis, dat kennen jullie vast wel  ;)

Waar doe ik dan verstandig aan? Ergens verwacht ik wel met de juiste plaatsing iets van het meeslepende van de Adams mee te kunnen pakken. Op de Adams zal ik de detaillering van de MK's nooit realiseren. Maar heb ik geen moeite om meeslependheid te ervaren. Het plaatsen van de rears en heights zijn dan wat lastiger vanwege de grotere kasten en geen bipolen, maar dat overkomen we ook wel weer.

Ik moet ook zeggen dat de afgelopen twee weken nogal intens waren, en ik een beetje (test)moe begin te worden  :crazy:

Hoe denken jullie hierover?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

#1297
Je zegt dat je hebt geschoven, maar heb je ook gemeten?
Als die dip er blijft op 100Hz, gaan de M&Ks altijd analytischer klinken dan goed is.

En met de occassions die er te koop zijn valt het kostenplaatje toch best mee dacht ik.

En had ik al gezegd dat de subwoofer ook nog een dingetje is bij de M&K-match? (tig aantal keer dacht ik - maar niemand schijnt daar waarde aan te hechten ;)). Gelukkig verkoop je zo'n Velodyne voor veel geld 2ehands. :D

Bottom line is ...
- met de M&Ks kan je je Tiny Cinema omtoveren tot een ware concertzaal of een kathedraal - afhankelijk van de content die je weergeeft.
- met de Adams heb je een lekker meeslepend geluid.

I rest my case. :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

Citaat van: MichelDW op maart 16, 2021, 17:11:26
Je zegt dat je hebt geschoven, maar heb je ook gemeten?
Als die dip er blijft op 100Hz, gaan de M&Ks altijd analytischer klinken dan goed is.

En met de occassions die er te koop zijn valt het kostenplaatje toch best mee dacht ik.

En had ik al gezegd dat de subwoofer ook nog een dingetje is bij de M&K-match? (tig aantal keer dacht ik - maar niemand schijnt daar waarde aan te hechten ;)). Gelukkig verkoop je zo'n Velodyne voor veel geld 2ehands. :D

Yes, opnieuw ingemeten, en snel weer terug gezet op hun oude plek en met de dsp een kleine boost in mid en laag gegeven. Dit hielp wel enigszins. Qua kostenplaatje, als ik mijn volledige atmos set wil upgraden, met inbegrip van wat mij aangeboden is, kom ik op een 6000-6500 euro uit. Even niet meegerekend dat er misschien tussendoor nog meer occasion spullen beschikbaar komen. Met de Adams ben ik voor 2050 klaar. Los van het feit of ik wel of niet zo even 4 mille heb liggen, vind ik dat serieus veel meer geld. Met de vraag of ik het geluidsverschil het prijsverschil waard vind. Het is mijn hobby, maar ik heb meer hobby's dan alleen HT. Ik weet dat andere mensen over dit soort bedragen makkelijker heen stappen, maar ik vind het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat het kostenplaatje voor een volledige switch naar MK wel meevalt.

Wat je subs betreft, zou het MK worden dan ben je zeker welkom om een demo te geven. Ik ben dan zeker benieuwd wat ze meer brengen boven de Velo's. Ben niet met die dingen getrouwd (maar hou wel van ze  :inlove:), dus wisselen is best bespreekbaar wanneer de meerwaarde wordt gehoord. Alleen kan ik dat nu niet meenemen in de overweging. Ik heb staan wat ik nu heb staan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

#1299
Welja, je hebt 3 M&Ks staan die je test.
Ik moet zeggen dat van alle klanten die naar M&K zijn over gegaan er niet 1 is met M&K atmos speakers. Dus die nu al mee in overweging nemen is dan ook niet correct. Je test er nu 3, geen 5, 7 of 9. ;)
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.