Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Altijd moeilijk om dit met foto's te kunnen inschatten/bekijken maar het verschil is niet subtiel, zelfs zeer schokkend (in positieve zin) groot, dat had ik niet verwacht  :o
De laatste foto klopt volgens mij niet helemaal, aangezien de kleur totaal veranderd en dat kan door HDR nooit de bedoeling zijn toch ?

papaleo

Ik heb de foto's niet ge-fotoshopt ,dit is wat en hoe mijn iphone ze waarneemt en weergeeft.
De kleur veranderd ook niet,deze wordt intenser door het grotere kleuren bereik dat HDR met zich mee brengt.
Het is wel zo dat wanneer je HDR materiaal op een 'gewone' weergever laat zien deze er altijd washed-out uit ziet.
Dit simuleer ik om het HDR content in twee beelmodussen op mijn TV te laten zien,in 'Cinema Pro' en in 'HDR'
Dus zonder, en met de HDR-Metadata
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Ok is ook moeilijk te zien bij deze scenes, vind bv de zonsondergang erg mooi met HDR, de sterren hemel bij de overige scenes ook prachtig diep zwart met heldere sterren, zeg maar zoals je star wars openingsscene wilt zien  8)
Maar die overdreven neppe hel blauwe kleur op de laatste scenes vind ik persoonlijk niet zo realistisch overkomen, wellicht dat het zo hoort (special effects) ofzo, want ken de film zelf niet.

papaleo

Klopt...,met name de blauwe kleur is over de top.
Maar ik denk toch dat de regiseur dit zo wil laten zien,net wat je zegt 'niet echt realistisch' maar dat is de film ook soms niet  ;)
Het geeft wel een kick aan het beeld op die manier,het water spat letterlijk en figuurlijk van het scherm af...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MechanicalAnimal

#580
wauw!  :popcorn:


krijgt die VW500 van jou een update van sony? Want de nieuwe 520 doet HDR.

of mist de 500 de benodigde hardware zodat HDR niet kan worden weergegeven?


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Crownfire

Gebruikt hij die nog dan met die televisie erbij?  :headbanging:

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 19, 2015, 08:20:02
wauw!  :popcorn:


krijgt die VW500 van jou een update van sony? Want de nieuwe 520 doet HDR.

of mist de 500 de benodigde hardware zodat HDR niet kan worden weergegeven?

MechanicalAnimal

Citaat van: Crownfire op oktober 19, 2015, 08:45:40
Gebruikt hij die nog dan met die televisie erbij?  :headbanging:


jazekerssssss......kijk maar:

Citaat van: papaleo op oktober 13, 2015, 17:50:16
Het is zeker geen straf om hier een film op te kijken en moet eerlijk bekennen dat ik bv series en de wat 'minder interessante' films nu meer op de TV gekeken worden,voor de TOP films blijft die extra 25inch/65,5cm grootter kijken toch wel mijn favoriete kijk methode....,beleving is net ietsje heftiger.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

papaleo

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 19, 2015, 08:20:02
wauw!  :popcorn:


krijgt die VW500 van jou een update van sony? Want de nieuwe 520 doet HDR.

of mist de 500 de benodigde hardware zodat HDR niet kan worden weergegeven?

Dat weet ik (nog) eerlijk niet...?
Ik heb mij daar nog niet mee bezig gehouden,ik weet ook niet of dat de VW500 10bit kleur verwerking aankan...?!
Ik wist al wel dat de VW500 geen 18gbps HDMI chip on board heeft maar nog de 10Gbps.
Maar al zal dit mogelijk zijn dan denk ik dat de impack minder heftig zal zijn dan met mijn  75x9405c TV,omdat deze betere zwartwaardes/contrast heeft dan een projector/de VW500
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Crownfire op oktober 19, 2015, 08:45:40
Gebruikt hij die nog dan met die televisie erbij?  :headbanging:

Ja,zeker wel...

Het is nu wel meer afwegen....zal ik....,of zal ik...  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MechanicalAnimal

#585
Citaat van: papaleo op oktober 19, 2015, 12:30:18
Dat weet ik (nog) eerlijk niet...?
Ik heb mij daar nog niet mee bezig gehouden,ik weet ook niet of dat de VW500 10bit kleur verwerking aankan...?!
Ik wist al wel dat de VW500 geen 18gbps HDMI chip on board heeft maar nog de 10Gbps.
Maar al zal dit mogelijk zijn dan denk ik dat de impack minder heftig zal zijn dan met mijn  75x9405c TV,omdat deze betere zwartwaardes/contrast heeft dan een projector/de VW500

ik dacht ik gooi het hier maar ff neer omdat ik ineens las dat de 520 HDR doet.

De TV is kleiner maar heeft HDR maarrrrr jouw filmbeleving op het grotere scherm is er wel nog steeds, kun je nagaan wat een 520 gaat doen op zo'n scherm mét HDR.
Het verschil is dan alleen nog een stukje zwartwaarde zoals je zegt, terwijl het beeld fors groter is.

:popcorn:


trouwens......ik heb het kleinere broertje, de 65X9305, op mijn shortlist staan nu de ST60 opgehaald is. Met nog een paar andere TV's op het lijstje is de 9305 zeker de duurste maar ik denk dat de prijzen nog gaan zakken omdat het toestel net nieuw op de markt is.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

gast2018

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 19, 2015, 12:47:40


trouwens......ik heb het kleinere broertje, de 65X9305, op mijn shortlist staan nu de ST60 opgehaald is. Met nog een paar andere TV's op het lijstje is de 9305 zeker de duurste maar ik denk dat de prijzen nog gaan zakken omdat het toestel net nieuw op de markt is.


Ik ben ook in voor de x9305 maar dan de 55", de prijzen zullen idd wel dalen, meestal zie je in december en januari een scherpere daling. (Tweakers pricewatch) Al kun je nu toch ook bij verschillende zaken al wel korting krijgen.

Ik kwam toevallig van de week een draadje tegen over de problemen van met name de 65x9305c.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-8395-2.html

Papaleo; Sorry voor het of topic gaan.


papaleo

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 19, 2015, 12:47:40
ik dacht ik gooi het hier maar ff neer omdat ik ineens las dat de 520 HDR doet.

De TV is kleiner maar heeft HDR maarrrrr jouw filmbeleving op het grotere scherm is er wel nog steeds, kun je nagaan wat een 520 gaat doen op zo'n scherm mét HDR.
Het verschil is dan alleen nog een stukje zwartwaarde zoals je zegt, terwijl het beeld fors groter is.

:popcorn:


trouwens......ik heb het kleinere broertje, de 65X9305, op mijn shortlist staan nu de ST60 opgehaald is. Met nog een paar andere TV's op het lijstje is de 9305 zeker de duurste maar ik denk dat de prijzen nog gaan zakken omdat het toestel net nieuw op de markt is.


Ja,ik weet dat de nieuwe VW520 HDR aan boord heeft... 8)


Ik ga as Zaterdag naar Duitsland om daar de VW520 te gaan bewonderen bij CineMike,dus ook nog de/een CineMike uitvoering,ben best benieuwd wat deze 'sport uitvoering' met het beeld (extra) doet.
En of het de moeite waard is om (voorzichtig) te gaan denken aan deze uitvoering...of een standaard VW520....
Wat deze CineMike VW520 gaat kosten weet ik niet,ik wil eerst zien wat deze überhaupt in zijn mars heeft.
Laat me duidelijk zijn ik ben nog zeeeeeerrrrr te vreden met mijn VW500 zonder HDR,maar wie weet  ::)


Het 'broertje' van de de 9405,de 9305 is op veel vlakken kwa techniek identiek op de 'FALD' vs 'EDGE' en formaat en nog wat na,voor de rest heeft die dezelfde toeters en bellen on-board.
Wellicht komen ze in de modellen van 2016 ook met FALD in de 'kleinere' formaten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MechanicalAnimal

#588
Citaat van: ergé op oktober 19, 2015, 13:43:32
Ik kwam toevallig van de week een draadje tegen over de problemen van met name de 65x9305c.

Ergé, ik PB je even.

Citaat van: papaleo op oktober 19, 2015, 17:14:38

Ik ga as Zaterdag naar Duitsland om daar de VW520 te gaan bewonderen bij CineMike,dus ook nog de/een CineMike uitvoering,ben best benieuwd wat deze 'sport uitvoering' met het beeld (extra) doet.
En of het de moeite waard is om (voorzichtig) te gaan denken aan deze uitvoering...of een standaard VW520....
Wat deze CineMike VW520 gaat kosten weet ik niet,ik wil eerst zien wat deze überhaupt in zijn mars heeft.
Laat me duidelijk zijn ik ben nog zeeeeeerrrrr te vreden met mijn VW500 zonder HDR,maar wie weet  ::)


Het 'broertje' van de de 9405,de 9305 is op veel vlakken kwa techniek identiek op de 'FALD' vs 'EDGE' en formaat en nog wat na,voor de rest heeft die dezelfde toeters en bellen on-board.
Wellicht komen ze in de modellen van 2016 ook met FALD in de 'kleinere' formaten.

whahahahahaa.........ik ken dat...."nee, ik ga alleen ff kijken"  :D

zonder gekheid......die CineMike upgrades zullen best het neusje van de zalm zijn maar ik sla soms steil achterover van de prijzen.

ik ben heel benieuwd wat je gaat vinden van die 520 HDR  :pompom:

voor wat betreft de X93.....ik heb een paar types in de pricewatch gezet van Tweakers met een prijsalert, zakken de prijzen dan krijg ik vanzelf een notificatie dus ik zit er bovenop.

De 2016 modellen gaat me denk ik wel iets te lang duren......ik kijk momenteel naar mijn oude 42GT20. Dat is verre van een straf maar het is duidelijk geen 55ST60.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

papaleo

Ik wil de 520 volgende week ook nog gaan bekijken bij home@themovies in Belgie,daar word die ook gedemonstreerd...met ook de nieuwe JVS's
Het is alleen jammer dat ik beide Sony's VW520 niet 1:1 kan vergelijken onderling,want ik ben bang dat ik dan al niet meer weet 'herinnert' hoe goed of hoe veel beter een CineMike uitvoering is tov van een niet getunde exemplaar.

Ben ook wel nieuwschierig hoe de nieuwe JVC's presteren vs Sony
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: papaleo op oktober 20, 2015, 12:26:13
Ik wil de 520 volgende week ook nog gaan bekijken bij home@themovies in Belgie,daar word die ook gedemonstreerd...met ook de nieuwe JVS's
Het is alleen jammer dat ik beide Sony's VW520 niet 1:1 kan vergelijken onderling,want ik ben bang dat ik dan al niet meer weet 'herinnert' hoe goed of hoe veel beter een CineMike uitvoering is tov van een niet getunde exemplaar.
Hi Leo,
ik wil je upgrade drang niet temperen maar als je na bv 1 week het verschil visueel niet meer kunt herrinneren of vergelijken maakt het dan nog wel zoveel uit voor je?
Ik bedoel als je de keuze uit twee autos hebt maar na 1 week kun je als je in de andere auto rijdt het verschil niet duidelijk ervaren of ie sneller is of minder lawaai maakt etc.  is het dan het meerbedrag wel waard?

MechanicalAnimal

#591
+1

het nadeel van de Cinemike 520 is ook dat je die vergelijkt met jouw 500 en niet een andere 520.

Ik denk dat je alleen al door het HDR steil achterover slaat.

Dat er een week tussenzit is tot daar aan toe......maar je vergelijkt nog net geen appel met een peer om het maar ff heel simpel te stellen.

Ik zou ook zeker dan een niet ge-"cinemike"-te 520 willen zien.

Dan heb je het plaatje compleet.....

500 vs 520
520 vs 520 cinemike
500 vs 520 cinemike.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kjelt

Hij gaat een 520CM in Duitsland een week later vergelijken met een 520 in Belgie. Dus dat zit wel goed.
Nadeel is twee verschillende calibrateurs dus waar hebben ze op gecalibreerd, op blacklevel of contrast/punch of?
CM zou een 520 en 520CM naast elkaar willen hangen om mensen echt te overtuigen ik geloof heus wel dat het beter is, echter hoeveel beter ?
En dan natuurlijk de zeer subjectieve vraag, wat is het je waard en kun je het na 1 week nog steeds verschil zien?

MechanicalAnimal

Citaat van: Kjelt op oktober 20, 2015, 14:36:48
Hij gaat een 520CM in Duitsland een week later vergelijken met een 520 in Belgie. Dus dat zit wel goed.

^^

Citaat van: papaleo op oktober 20, 2015, 12:26:13
Het is alleen jammer dat ik beide Sony's VW520 niet 1:1 kan vergelijken onderling,want ik ben bang dat ik dan al niet meer weet 'herinnert' hoe goed of hoe veel beter een CineMike uitvoering is tov van een niet getunde exemplaar.

strak overheen gelezen  :nopompom: je hebt 520 vs 520 CM al geregeld  :clapping:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

papaleo

Citaat van: Kjelt op oktober 20, 2015, 14:00:19
Hi Leo,
ik wil je upgrade drang niet temperen maar als je na bv 1 week het verschil visueel niet meer kunt herrinneren of vergelijken maakt het dan nog wel zoveel uit voor je?
Ik bedoel als je de keuze uit twee autos hebt maar na 1 week kun je als je in de andere auto rijdt het verschil niet duidelijk ervaren of ie sneller is of minder lawaai maakt etc.  is het dan het meerbedrag wel waard?

Nee,ik weet het...
Ik denk dan ook dat de impact van een vw500 vs vw520 minder heftig zal zijn om een upgrade te rechtvaardigden....,misschien heb ik het helemaal mis,vandaar dat ik de vw520 wel eens in actie wil zien.
En wat betreft de CM uitvoering....tja daar kan ik op dit moment helemaal geen zinnig woord over zeggen...,het moet dan wel zo'n groot beeld/belevings verschil moeten zijn om deze nog grote meerprijs te rechtvaardigen...
Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe deze nieuwe pj presteren tov mijn VW500.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: MechanicalAnimal op oktober 20, 2015, 14:42:34
^^

strak overheen gelezen  :nopompom: je hebt 520 vs 520 CM al geregeld  :clapping:

Ja,maar niet 1:1 op hetzelfde moment in dezelfde ruimte en door dezelfde persoon/manier gecalibreerd.
Dus maw deze 520 vs 520cm vergelijk, daar zal na een week niet veel meer van overblijven,of er moet zo'n drastisch verschil onderling moeten zijn.....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Citaat van: papaleo op oktober 18, 2015, 16:52:52
Ik heb de foto's niet ge-fotoshopt ,dit is wat en hoe mijn iphone ze waarneemt en weergeeft.
De kleur veranderd ook niet,deze wordt intenser door het grotere kleuren bereik dat HDR met zich mee brengt.
Het is wel zo dat wanneer je HDR materiaal op een 'gewone' weergever laat zien deze er altijd washed-out uit ziet.
Dit simuleer ik om het HDR content in twee beelmodussen op mijn TV te laten zien,in 'Cinema Pro' en in 'HDR'
Dus zonder, en met de HDR-Metadata

Toch wel opletten met het vergelijken, als je de HDR content weergeeft zonder HDR in te schakelen dan is het logisch dat het beeld er heel erg plat en contrast arm uitziet. Dat is dus niet hetzelfde dan waneer je gewoon dezelfde scene op SDR van bvb de blu ray gaat bekijken en dan vergelijkt met de HDR ingeschakeld.

gast2018

HDR schakelt toch automatixch aan als de metadata goed staan?


papaleo

Citaat van: ergé op oktober 20, 2015, 19:36:02
HDR schakelt toch automatixch aan als de metadata goed staan?

Ja en nee

-Ja,wanneer het HDR materiaal via HDMI en/of USB3 binnen komt is HDR gelocked.'

-Nee,niet automatisch wanneer je HDR content van bv Youtube afspeelt,dan heb je de vrijheid om het handmatig aan of uit te zetten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels