Audiophylia Nervosa

Gestart door MarKath, maart 2, 2021, 09:30:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarKath

Citaat van: Dura op april 22, 2024, 12:09:13Hé, leuk een Primare A30, van toen Primare nog klasse AB versterkers maakten toch?
Heb ik 10 jaar mee gespeeld, bijna 25 kg vanwege twee enorme trafo's erin, en ook nog een heel dik metalen front en stevige kast. Het mooiste stuk hifi om te zien dat ik ooit gehad heb.

Ja, dit was (is inmiddels verkocht) de Primare A30.1 Mk 2 en die was zijn gewicht in geld dubbel en dwars waard.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Dura

Precies degene die ik had. Indertijd, iets van 25 jaar geleden gekocht voor fl 2500,-
Ik vraag me af wat iets met deze bouwkwaliteit tegenwoordig zou moeten kosten, ik denk niet dat je dat erg ver onder de €4K vindt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

MarKath

Citaat van: Dura op april 22, 2024, 12:42:34Precies degene die ik had. Indertijd, iets van 25 jaar geleden gekocht voor fl 2500,-
Ik vraag me af wat iets met deze bouwkwaliteit tegenwoordig zou moeten kosten, ik denk niet dat je dat erg ver onder de €4K vindt.

Ik zou niet weten waar je tegenwoordig zo'n versterker mee moet/kan vergelijken mede ook vanwege het feit dat het over het overgrote deel klasse D is en daar heb ik niets mee.
Ik heb vorig jaar 2 nieuwe monoblokken van Audiolab gekocht welke 250Watt 8Ohm doen in A/B en dat klinkt zo verrekte goed.

Maar die Primare was/is echt een top versterker, ik kan hem wel een beetje vergelijken met de Electrocompaniet PI 2D welke ik ook heb gehad.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#628
Na lange tijd toch nog iets op mijn bucketlist kunnen scoren.

De Diapason Adamantes III

De eerste versie ooit rond 1996 op de audiobeurs in Veldhoven voor het eerst gehoord welke door Wim van Kraanen werd gedemonstreerd met een Graaf buizen versterker en dat is nooit meer uit het hoofd gegaan.
Wat een geweldige luidspreker is dit.

Nu dus een offer I can't refuse gehad en toegeslagen.

Een mooi stukje tekst op TNT Audio over deze luidspreker is:

The Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his audiophila nervosa crisis and now concentrates on Music only.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Sjettepet

Mooie aanwinst! Als ze de MSP's gaan vervangen weet ik daar nog wel een mooi plekje voor  ::)
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

MarKath

Citaat van: Sjettepet op april 29, 2024, 09:17:11Mooie aanwinst! Als ze de MSP's gaan vervangen weet ik daar nog wel een mooi plekje voor  ::)

Interesse?
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Ralf67


chansig

Zeker een erg mooie luidspreker om te zien. Nooit gehoord. Maar ik kan me het artikel nog herinneren. Volgens mij een prijs van 10.000 gulden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjettepet

Voorzichtige interesse. Stuur me maar een PM als je besluit permanent van Duits naar Italiaans over te schakelen!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Ralf67

Had je dit al gelezen ?

Upgrade mogelijkheden van de Diapason Amadantes III

https://www.analogueaudio.nl/diapason-upgrades.shtml

MarKath

Citaat van: Ralf67 op april 29, 2024, 19:20:45Had je dit al gelezen ?

Upgrade mogelijkheden van de Diapason Amadantes III

https://www.analogueaudio.nl/diapason-upgrades.shtml

Ja, die kende ik al. Weet nog niet of ik van deze mogelijkheid gebruik ga maken.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Het wordt wel een beetje druk in mijn Audiokantoor ;D

De XTZ versterker is verkocht dus moest ik tijdelijk een andere oplossing hebben om de boel te kunnen versterken en heb die gevonden in een Pioneer VSX-1020. Deze staat op de foto boven op de CD-speler.

Als ook de Castle verkocht zijn, dan kan ik met dat geld weer een passende versterker aanschaffen om de Magnat en KEF mee aan te sturen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Set 03-05-2024.jpg

Heb nu de mogelijkheid om diverse speakers met elkaar te vergelijken en mijn persoonlijke voorkeur voor de Magnat wordt toch wederom bevestigd t.o.v. de Castle.

Mijn oren houden van het geluid van de Magnat, loep zuiver, ongekend mooie bas welke kelder diep gaat zonder het volume op Gelredome niveau te hoeven zetten.

De Castle's staan dan ook in de verkoop om met de daaruit voortkomende opbrengsten de Diapason de Upgrade 3 te kunnen geven.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!