LET OP !!! aub meedoen, tijden van traagheid

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 1, 2011, 12:11:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk Risch


frankp


Jeroen de Waal

Bedankt voor de melding.

Probleem door genoemde tijd gevonden en wordt vandaag hersteld!


Jeroen.

Ejorne

Citaat van: Jeroen de Waal op maart 27, 2011, 13:35:52
Bedankt voor de melding.

Probleem door genoemde tijd gevonden en wordt vandaag hersteld!


Jeroen.
:thumbs-up:

Erik

Dus vanaf nu zijn alle problemen opgelost?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Je dacht iets in de trend van "Komop, het is vandaag zondag, ik ga eens het onmogelijke vragen?"
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jeroen de Waal

Citaat van: Erik op maart 27, 2011, 13:44:00
Dus vanaf nu zijn alle problemen opgelost?

Sowieso niet nu in ieder geval, want ik ga eerst een boswandeling met vrouwlief en zoonlief maken.
Ik moet nog verder analyseren of de eerdere fouten daar betrekking op hadden, maar kon nu door de daarstraks genoemde tijd het probleem lokaliseren.

Ik maak nog een melding in het topic zodra de fout hersteld is, en hoop daarna niets meer in dit topic te horen.  ;D


Jeroen.

J.A.F._Doorhof

@ej en @kingpin
Zoals dus gezegd zijn het sites aan Itc gerelateerd, de sites die dat niet zijn (2 in totaal) zijn zeer simpele html sites die als je kijkt naar data traffic niet eens voorkomen in het overzicht op de server ;)
Daarbij moet de server die er nu staat met gemak meerdere htforums kunnen hosten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen de Waal

Configuratie server aangepast.

Mochten er trage momenten zijn dan graag nog vermelden, incl. tijdstip.


Jeroen.

Jeroen de Waal

Er zit iets nog niet helemaal goed helaas.
Ik werk er aan, excuses voor het eventuele ongemak.


Jeroen.

Post!

@Jeroen,

Misschien leuk om te melden wat er verandert is (voor de IT mensen :)

Jeroen de Waal

Ik heb wat wijzigingen aangebracht in de httpd.conf zodat tijdens piektijden de server het niet zo benauwd krijgt.


Jeroen.

maxtrash

Citaat van: roland p op maart 24, 2011, 10:32:59
Versturen van mail zou je ook kunnen loskoppelen van de rest van de code. Dus de te versturen emails in een tabel oid. en dan via een periodieke service alle emails uit die tabel versturen. Zo zal de gebruiker nooit doorhebben als de mailserver even hapert.
dit vind ik een zeer zinvolle suggestie, ben eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd dat het zo is geïmplementeerd in SMF. Bij andere fora kan je nog wel eens kiezen voor verschillende vormen van notificatie (bijv. direct een mail of alleen dagelijks). Dit kan bij SMF ook niet (logisch als er geen wachtrij is geïmplementeerd).

Is het wellicht een optie zelf een mailserver te installeren? Of is dat teveel met een kanon op een mug schieten?

zie bijv. http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=425764.0

EJ

04:58 Volstrekt onwerkbaar, 72% packetloss bij mevers.

Post!

Citaat van: maxtrash op maart 29, 2011, 01:00:08
dit vind ik een zeer zinvolle suggestie, ben eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd dat het zo is geïmplementeerd in SMF. Bij andere fora kan je nog wel eens kiezen voor verschillende vormen van notificatie (bijv. direct een mail of alleen dagelijks). Dit kan bij SMF ook niet (logisch als er geen wachtrij is geïmplementeerd).

Is het wellicht een optie zelf een mailserver te installeren? Of is dat teveel met een kanon op een mug schieten?

zie bijv. http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=425764.0

Ik denk dat het versturen van een "batch" van emails ook niet bevordelijk is. Gewoon een Try Catch inbouwen, probeer te emailen, werkt het niet jammer dan.
Maar zo gooi je niet de server in een piek.

SpeedyAndré

Nu al een kwartier een ontzettend traag forum  :turn:
Soms stopt een pagina met laden en vaak begint ie niet eens ....
De ads bovenin komen niet (wachten op cache melding) maar gelukkig komen die het laatst.
Op dit moment wacht ik op de antwoord button  :P
Via m'n mobieltje (Kpn) gaat het wat beter dan met Xms (glas).
Andere websites en fora zijn wel snel.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Jeroen de Waal

Zal er naar kijken.
Hier gaat het gewoon heerlijk snel!


Jeroen.

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Jeroen de Waal


frankp

Hier even een hick-up om 14:27
Wel erg kort, maar merkbaar.

advr

nu om 7:00 uur precies,5 april,
20 sec geen reactie van het forum.
zocht de laatste posts sinds laatste aanmelding ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

en ook het opslaan van de post duurt langer dan normaal.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

10:05 7/4/2011 posten duurt ongeveer 30 - 60 seconden
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Post!

Lijkt toch op een connectie probleem met de MySQL server (of de mySQL zelf).