Er gebeurde net iets heel raars..

Gestart door Hertog_Martin, juli 18, 2004, 18:22:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hertog_Martin

Ik heb een 13 jaar oude tv. Die onmogelijk NTSC af kan spelen en ook geen Pal 60

Nu had ik Shrek 2 op dvd gebrand en dat is NTSC.

Ik had al eerder ff gekeken hoe dat er dan uitzag. En idd, alles was zwart/wit

Maar nu wou m'n zus dat ook zien. Dus ik de disc er weer in. En ineens is alles in kleur!

Ik echt helemaal gek worden want dat is gewoon onmogelijk. Het is NTSC en mijn tv kan dat echt niet aan.

Maar toen begon dvdspeler ineens te flippen, alles begon te knipperen en te flikkeren en ineens kon ik andere dvd's ook niet meer gewoon afspelen.

Zelfs de menus en pioneer logo bleven knipperen.

Nu na paar keer uit gehad te hebben doet hij het weer maar vraag me toch af;

-Hoe het kan dat een NTSC dvd ineens wel in kleur werd weergeven op een tv die dat per definitie niet kan.

-Waarom een PC wel alles in Pal 50 kan uitsturen en een dvdspeler niet.

Iemand een verklaring?



Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Kerstmanno


blue-eyes

Martin_M met een schroevendraaier langs geweest? ;D

Pas dan op!

@Serieus: werkelijk geen idee. Ben ook wel benieuwd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey