Nieuwe topmodel LCDTV Samsung : LE55A956

Gestart door Jeparo1080px, augustus 17, 2008, 19:58:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeparo1080px

Beste medeforummers,
Misschien wel een nieuwtje in NL de nieuwe Samsung LCDTV LE55A956. Nu stond hij al een tijd op de amerikaanse site maar het is altijd maar afwachten of alle modellen in Nederland uit komen. Beetje algemene info en opvallende punten:


Screen Size 55"
Aspect Ratio    widescreen
Resolution 1080P
Dynamic Contrast Ratio 2000000 :1
toen ik het dynamisch contrast zag schoof de tafel toch wel omhoog ik bedoel dat wil ik wel eens zien ik kan alleen niet zien wat het standard contrast is zonder alle "verbetertechnieken" uit staan.
Response Time 4ms
LED SmartLighting technology
Touch of Color bezel design with charcoal gray accent
new TOC designs
Ultra Clear panels
120hz auto motion plus  NL model 110hz
24p support
new DNIe pro video processing technology
pre loaded content libraries where you can access cool digital content such as fitness excercises, games, photos, cooking recipes and more!
en ! hij ondersteund DVI->HDMI vanaf een pc native op 1080p

Op de IFA show in berlijn zal ik deze even aandacht geven en op de site posten
wie gaan er trouwens nog meer naar de IFA voor de entree van de 10 euro hoef je het zekers niet te laten!

prijs 3100,-


tomvbugg

Hmmm ik heb al filmpjes gezien van de weergave en dit ziet er toch veelbelovend uit.

Ben benieuwd.  :)

marcovdb

Citaat van: tomvbugg op augustus 21, 2008, 10:09:14
Hmmm ik heb al filmpjes gezien van de weergave en dit ziet er toch veelbelovend uit.

Ben benieuwd.  :)

De prijs is zeer goed, maar zou ie ook zo spiegelen?

HTR

ziet er leuk uit de specificaties, het uiterlijk van t scherm ook, maar dat wat betreft t contrast vind ik dat samsung t nu wel beetje heeel erg overdrijft, ook bij sommige al bestaande series claimen ze 1.000.000 te hebben, maar t is niet te zien om t maar even zacht uit te drukken....

tomvbugg

#4
Ik hoop vooral dat ze er de kinderziektes(kijkhoek en halo effect) van de led technologie uitgekregen hebben.

Want voor de rest is dit een prachtige tv.

Jeparo1080px

Beste medeforummers,

Dit weekend heb ik hem in het echt gezien wat een mooie tv in de frame is zelf een gaas verwerkt zwart op grijs gaas geruit als je heel goed kijkt , het beeld was echt magnifique er hing een hd bron aan en ik stond me helemaal te vergapen aan de kwaliteit. de prijs is zeer netjes voor deze tv. ik heb meteen alle brochures aangevraagd even wachten nog tot samsung deze opstuurd.

wordt vervolgd

marcovdb

Citaat van: Jeparo1080px op september  1, 2008, 13:52:28
Beste medeforummers,

Dit weekend heb ik hem in het echt gezien wat een mooie tv in de frame is zelf een gaas verwerkt zwart op grijs gaas geruit als je heel goed kijkt , het beeld was echt magnifique er hing een hd bron aan en ik stond me helemaal te vergapen aan de kwaliteit. de prijs is zeer netjes voor deze tv. ik heb meteen alle brochures aangevraagd even wachten nog tot samsung deze opstuurd.

wordt vervolgd

Spiegelt deze TV net als de andere LCD TV's van Samsung of niet?

tomvbugg

Citaat van: Jeparo1080px op september  1, 2008, 13:52:28
Beste medeforummers,

Dit weekend heb ik hem in het echt gezien wat een mooie tv in de frame is zelf een gaas verwerkt zwart op grijs gaas geruit als je heel goed kijkt , het beeld was echt magnifique er hing een hd bron aan en ik stond me helemaal te vergapen aan de kwaliteit. de prijs is zeer netjes voor deze tv. ik heb meteen alle brochures aangevraagd even wachten nog tot samsung deze opstuurd.

wordt vervolgd
Wat was zijn prijs?

thevinz

Iemand interesse in de LE52F96? Ik ga voor de LE55A956 :) Ik heb via een kennis al een prijs van 2999 doorgekregen voor de 55".
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

Hoeksel

Citaat van: thevinz op september  2, 2008, 19:21:04
Iemand interesse in de LE52F96? Ik ga voor de LE55A956 :) Ik heb via een kennis al een prijs van 2999 doorgekregen voor de 55".

>:D Ik heb wel interesse in de Samsung. iemand interesse in een Toshiba Z3030D?  >:D

Jeparo1080px

De prijs ligt rond de 3000 eurom, het spiegeleffect was minimaal aanwezig alleen in de lijst en de hal was grootschalig verlicht.

frenkelh

Review van de LV46A950 op Cnet.com : http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-ln46a950/4505-6482_7-33182079.html?subj=re&tag=reviewsPanel.1

Groot minpunt is verslechtering van het beeld bij een off-angle kijkhoek, met name de kleur en zwartweergave.
Verder niets dan lof voor dit scherm dat, met de juiste instellingen, de beste Plasmaschermen benaderd.   

rkotemp


Ik heb de TV reeds in bestelling staan en komt als het goed is komende week binnen.

De review op cnet had ik al gezien en daardoor denk alleen nog maar positiever over de TV voor mijn gebruik.

Wat kijkhoek betreft ben ik niet bang voor. Ik zit er normaal toch recht voor.
Ik heb wel voorbeelden gezien hoe het dan verslechterd.
Maar daarbij ging het altijd wel over beelden met ook veel donkere gedeeltes. Ging dan ook eigenlijk voornamelijk over beelden die je in films kan verwachten en niet in je nieuws uitzendingen,shows of soap. En voor films ga je er echt voor zitten en dan natuurlijk op een goede plek en niet naast het scherm. Die goede plek doe je natuurlijk toch al omdat je bij films natuurlijk ook optimaal wil genieten van het geluid van je surround installatie.
Ik heb ook beelden gezien (o.a. een basketbal wedstrijd) en dan kan je echt helemaal van de zijkant kijken zonder dat je iets merkt van deze verschijnselen. Dus voor normaal gebruik verwacht ik geen problemen
Hieronder een shot uit 1 van de vele filmpje die van deze TV serie:


Rob

Cinematic

#13
Wat een goedkoop schermpje zeg!  :o :

[mod]commerciele link verwijderd[/mod]

Roksan

#14
Citaat van: Cinematic op september 13, 2008, 14:26:55
Wat een goedkoop schermpje zeg!  :o :



Meteen eentje besteld!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

simonsscj

Citaat van: Roksan op september 13, 2008, 14:51:02
Meteen eentje besteld!!

Jammer dat ze um voor die prijs nooit zullen leveren....  ;D

Bengbeng

#16
Citaat van: frenkelh op september 13, 2008, 09:59:58
Verder niets dan lof voor dit scherm dat, met de juiste instellingen, de beste Plasmaschermen benaderd.   


- aanzienlijk duurder dan bijv een Pansonic full-hd plasma
- nog steeds behoorlijke nadelen zoals verslechtering van het beeld bij off-angle, en het stukje
in de review over "blooming" maakt me ook niet echt gelukkig.

Vertel me, maak me gek, waarom kopen mensen dit i.p.v. een plasma?  ::)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

rkotemp

Citaat van: Bengbeng op september 13, 2008, 16:00:34
Vertel me, maak me gek, waarom kopen mensen dit i.p.v. een plasma?  ::)

Mijn oorspronkelijke keuze was gevallen op een Panasonic plasma TH-46PZ85 maar dat was nog voordat die Panasonic serie op de markt was.
Totdat ik hem in werkelijk hoorde. Er zaten ventilators in voor koeling. In de winkel door mij hoorbaar. Dus laat staan in een geheel stile woonkamer. Aangezien audio voor mij heel belangrijk is viel hij dus daardoor gelijk af. Hoe goed de beeldkwaliteit was van de Panasonic deed voor mij dus al niet meer terzake. Op dat moment vond ik de Pioneers veel te duur en die hadden alleen maar grotere (te groot voor mij).

Wat prijzen betreft, je zou dan meer de 7 serie met LED moeten vergelijken met de Panasonics. De 9 serie heeft veel meer extra's dan de Panasonic (netwerk en media streaming etc). En met de 7 serie liggen de prijs verhoudingen gelijk al wat anders. En omdat de samsungs net nieuw zijn kunnen ze mogelijk nog wat gaan zakken.

waarom kopen mensen dit i.p.v. een plasma?
Daarmee veronderstel je dat plasma altijd beter zou zijn. Maar nieuwe ontwikkelingen (zoals in de 9 serie) kunnen die keuze wel wat anders maken. In de eerder genoemde cnet review zie je ook dat deze 9 serie met de plasma's vergeleken wordt en daar ook gewoon goed uitkomt.
Belangrijkste reden voor mij om voor plasma te kiezen was altijd contrast en goede zwart waardes. Maar met o.a. de 9 serie bereik je dat nu ook met LCD.

Andere redenen:
- De looks (vond de Panasonic niet echt mooi)
- Extra media mogelijkheden
- Lager stroom verbruik
- Meer HDMI poorten
- Uigebreidere instellingen

Het grootste nadeel van de 9 serie, de kijkhoek, daar heb ik juist geen problemen mee zoals ik eerder al melde.

Rob

Flexaa

Is deze LED backlight techniek van Samsung beter als die van Philips?

GroeneLeeuw

Citaat van: Roksan op september 13, 2008, 14:51:02
Meteen eentje besteld!!

Ben heel benieuwd naar wat ze gaan doen.
Ik heb ook eentje besteld; betalen bij afhalen. Ik zal geen problemen maken als ze 't scherm voor dat geld niet kunnen leveren en hoop ook dat ze geen problemen hebben als ik de koop ongedaan wil maken.
Set:
Musical Fidelity A3
Musical Fidelity A3CD
Sonus Faber Concerto Grand Piano Pro-ject 1.2 met Denon DL110 Sony KDL-40W4500 Sony PS3 UPC PVR VdHull, Nordost & Monster Cable verspreid hier en daar over de set

Jeparo1080px

#20
Citaat van: Flexaa op september 13, 2008, 19:23:56
Is deze LED backlight techniek van Samsung beter als die van Philips?

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar voor dat ik een definitieve keuze ga maken wil ik heel graag beide schermen naast elkaar zien de philips en de samsung met dezelfde bron aangesloten aan beide tv's


@Bengbeng & Frenkelh
wat betreft het gemompel en gebrom over de off angle kijken . Doe toch even normaal je zit toch recht voor een tv. in een hoek van 85 graden maximaal aan beide kanten anders :

1. VERPLAATS JE TV
of
2. Verplaats je zitpositie

(Wat een ongelovelijk kort door de bocht antwoord op een kort door de bocht kritiek .....) ;D


mvg,
Jean-Paul


Bengbeng

#21
Citaat van: Jeparo1080px op september 15, 2008, 10:38:03
@Bengbeng & Frenkelh
wat betreft het gemompel en gebrom over de off angle kijken . Doe toch even normaal je zit toch recht voor een tv.

Als je alleen bent wel. Kijk je echter met een groter gezin of je vrienden-filmclubje dan is de kans aanwezig dat
er iemand naar een washed-out beeld zit te kijken.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Jeparo1080px

Citaat van: Bengbeng op september 15, 2008, 13:16:39
Als je alleen bent wel. Kijk je echter met een groter gezin of je vrienden-filmclubje dan is de kans aanwezig dat
er iemand naar een washed-out beeld zit te kijken.


rode vakken = jammer dan maar moet je maar niet gaan zitten !


jasjenl

Bij de meeste lcd's die ik gezien heb is juist ook de verticale kijkhoek nogal beperkt. En dan kun je wel zeggen: je zit toch altijd even hoog t.o.v. van je tv te kijken? Nou, ik niet echt dus, ik wil ook nog wel eens onderuitgezakt of liggend op de bank tv kijken. En dan is die beperkte verticale kijkhoek m.i. toch wel degelijk een issue. Daarbij: niet iedereen is even lang en als je dus met mensen van verschillende lengte naar dezelfde tv zit te kijken, zouden er altijd een paar minder goed beeld hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

marcovdb

Heeft iemand 'm inmiddels al? Hij schijnt leverbaar te zijn (kieskeurig).

De prijs is spectaculair. Ben benieuwd wat de concurrentie gaat doen qua prijs en prestatie. Sony, Sharp, Philips.